Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pedały + Buty - Jakie?


55 odpowiedzi w tym temacie

#41 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 19 marzec 2016 - 18:46

Rozmiar dzięki serdeczne za pomoc!

#42 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 19 marzec 2016 - 22:58

Dorzucę swoje 3 groszę, bo przeszedłem przez A520 w szosie. Trudność wpinania/wypinania taka sama jak w SL. To nie M520 że dwustronny zatrzask. No chyba, że kupno osobnych szoso-butów nie wchodzi w rachubę. Wtedy mogę ci nawet swoje A520 sprzedać (obecnie w trekkingu lepszej połówki i chyba się nie obrazi że jej wyciągnę pedały i zamienię na m520, nie nalatane więcej jak ~1500km). 



#43 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 19 marzec 2016 - 23:06

trace_error - wyidzie w praniu, zamówiłem A600, też jednostronne, chodzi mi głównie o wagę, jeśli mi nie spasują to kupię kolejną parę m520 i będę profanował na całego, mam jednak przeczucie, że ROZMIAR wie o czym pisze i A600 mi spasują ;)



#44 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 marzec 2016 - 16:05

Śmigałem na A520 i na M520. Wersja A była dla mnie dużo lepsza, większa stabilność stopy, lepsze rozłożenie nacisku. Mówię o jeździe po szosie,  jeździłem w butach MTB Shimano m072 (ile one wytrzymały ;) ) , zastanawiałem się wtedy po co normalnie męczę się na tych szosowych podeszwach. A520 i A600 ma jeszcze jeden plus, wygląda prawie jak pedał szosowy.

Co do trudności wypinania się, to się nie zgodzę, A520 po poluzowaniu sprężyny wypinały się dużo łatwiej niż poluzowane 105.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#45 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 postów

Napisano 20 marzec 2016 - 21:43

Czyli każdy ma swoje odczucia i trzeba spróbować by się przekonać.

Przejechałem pół sezonu w A520+M077 i po przejściu (kosztownym ouć!) na system szosowy już do zwykłego SPD do szosy nie wrócę. Sztywna podeszwa okazała się dla mnie super komfortowa, a wypinanie ze 105-ek łatwiejsze niż w SPD (wg mnie przynajmniej) - może dlatego, że but sztywniejszy i jest mniejszy ruch na boki potrzebny by się wypiąć. Wpinanie jest upierdliwe (trzeba dobrze trafić i śliski carbon), ale unikam miasta i skrzyżowań jak się da, a z czasem liczba pomyłek maleje.



#46 piotrek1906

piotrek1906
  • Użytkownik
  • 231 postów

Napisano 20 marzec 2016 - 22:21

"Czyli każdy ma swoje odczucia"-100% racji, żeby wyjechać na fajną trasę muszę przejechać cały Krk, dlatego nie spieszy mi się do szosowych spd. Jak juz dotrą A600, to napiszę odnośnie wrażeń z użytkowania.

#47 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 06:55

witam, podobnie jak twórca tematu chce sie przesiąść w niedługim czasie na spd (spd sl) postanowiłem zamiast zakładać nowy temat podpiąć się pod istniejący. Min nimalizując koszty przesiadki zastanawiam się nad kupnem używanych pedałów r540 lub r550 od shimano i do tego butów RP3. Chciałem sie dowiedzieć na co zwrócić uwage przy zakupie używanych pedałów żebym nie musiał po kilku miesiącach kupować kolejnych...

Te którre mam na oku : http://allegro.pl/pe...6371408893.html

 



#48 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 31 lipiec 2016 - 21:29

Zwróć uwagę na to, że do używanych pedałów musisz dokupić sobie bloki za jakieś 50zł,  wyjdzie 110zł nie licząc przesyłek a nowe r540 można kupić z blokami za 130zł, odpowiedz sobie sam czy przy takiej różnicy w cenie jest sens pchać się w używki.



#49 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 15:39

Zwróć uwagę na to, że do używanych pedałów musisz dokupić sobie bloki za jakieś 50zł,  wyjdzie 110zł nie licząc przesyłek a nowe r540 można kupić z blokami za 130zł, odpowiedz sobie sam czy przy takiej różnicy w cenie jest sens pchać się w używki.

 

no właśnie  w sumie masz racje kupię nowe r540 z blokami  zanalazłem z wysyłką po 140 - co do linka z allegro to  zapomniałem wspomnieć że te pedały co tam są to gość mi napisał ze to r550 a nie 540 one latają nowe w sklepie około 200 (wczoraj mi to napisał).



#50 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 01 sierpień 2016 - 18:34

Opis i zdjęcia wskazują na r540.

a może coś z innej firmy? często polecane na forum aluminiowe xlc pd-s13 lub z tworzywa vp-r73H, niestety cena tych drugich poszybowała w górę, jakiś czas temu chodziły w cenie tych xlc.



#51 Gosc_jaro0011_*

Gosc_jaro0011_*
  • Gość

Napisano 02 sierpień 2016 - 07:47

Mam pedały VP i jestem z nich zadowolony. 

Aktualnie można je kupić za 149zł (http://allegro.pl/no...6384915779.html)

Waga dużo niższa niż R540, i mają lepsze łożyska - maszynowe, a shimano standardowo kulki.

Przejechałem już na nich ponad 1700 km i zużycia nie widać, kręcą się jak nówki.



#52 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 02 sierpień 2016 - 17:33

poczytałem sobie o pedałach vp i po za wagą widzę jeszcze że mają bloki 7 stopni (firmy look którą czytałem ze na forum zachwalają) a nie jak shimano 6 stopni czy ta różnica jest odczuwalna?

 

czy w  tych sotopniach to chodzi o to że jak o tyle 'odchyli' się w bok stopę to nastąpi wypięcie czy jak? zależy mi na szybkim i łatwym wpinaniu się / wypinaniu ze względu na to że szosą pomykam też do pracy w mieście i po drodze mam może z 8-10 skrzyżowań i nie wszystkie da sie przejechać bez zatrzymywania się.

 

zaczałem się też wogole zastanawiać nad systemem z mtb na dwie śruby spd czy w tym systemie łatwiej  jest z  wpinaniem/wpinaniem niż w szosowym spd-sl -  co jest wygodniejsze na dłuższe trasy (czasem chciałbym smignać z 200-400-500...) ?

 

 



#53 Gosc_jaro0011_*

Gosc_jaro0011_*
  • Gość

Napisano 03 sierpień 2016 - 08:46

Szosowy system spd-sl sztywniej trzyma but w pedale i ciężej się wypina niż w MTB ale za to podparcie buta szosowego jest większe i pewniejsze, dzięki czemu podobno więcej mocy idzie do korby.

W butach MTB łatwiej się chodzi bo blok jest schowany pod bieżnikiem buta, a w szosowych butach bieżnik jest na pięcie (buty RP3) i dziwnie się w tym chodzi i łatwo można się pośliznąć na płaskim.

W SPD-SL bloki są plastikowe i podczas chodzenia można je uszkodzić, w MTB są metalowe bardziej odporne na uszkodzenia.

 

Używam obu systemów, w MTB jest większy luz buta w pedale, łatwiej się wypiąć bo też łatwiej o niekontrolowany poślizg na przykład na piachu czy w błocie. Często też trzeba schodzić z roweru jak nie można podjechać jakiejś górki.

W szosie póki co nie miałem sytuacji żeby awaryjnie się wypinać i ratować przed upadkiem a na góralu często mi się to zdarza.

Jeśli śmigasz szosą po mieście to może faktycznie lepiej iść w SPD typowo górskie (częste zatrzymywanie na światłach albo schodzenie z roweru będzie łatwiejsze).

 

Jeśli chodzi o te stopnie to chyba właśnie oznaczają one luz buta w pedale - 7 st. pozwala na ruch buta lewo/prawo w granicy 7 st. Są bloki szosowe gdzie luzu nie ma w ogóle ale ich nie używałem...

 

Jeśli chodzi o wygodę to w szosowych butach jest lepsza wentylacja i stopa się tak nie zmęczy jak w MTB więc na długie jazdy szosą pewnie ten system będzie lepszy. W butach RP3 są fajne otwory wentylacyjne od dołu co bardzo mi się podoba (w ciepłe dni). Natomiast w deszczu od razu noga jest mokra ale też szybciej przesycha dzięki tej dodatkowej wentylacji.



#54 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 07 sierpień 2016 - 20:12

dzięki za opinie...zamówiełem narazie buty RP3 mam nadzieję ze dobry rozmiar jezeli nie to mam darmowy zwrot wiec sie nie obawiam za bardzo, pedały wezmę narazie szosowe chyba wspomniane VP albo shimano 540 (te mam pod nosem z darmową dostawą). Jak nie sprawdzą mi się pedały SPD SL to przejdę na system SPD - buty RP3 są dwu systemowe więc zawsze można założyć inny typ pedałów.

 

Odnośnie moknięcia butów przy opadzie to czy takie osłonki na buta jak np: http://www.decathlon...id_8281458.htmlwystarczą żeby nie moknęło ?

 

Czy dobrze rozumiem że większy luz oznacza trudniejsze wypięcie , ale jednoczesnie za mały luz daje ryzyko przypadkowego wypięcia się?

 



#55 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8558 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 sierpień 2016 - 20:22

Siła wypięcia to zupełnie osobny parametr niż luz. Duży luz to większy komfort, bo możesz poruszać kolanem, ale mniejsza stabilność np. podczas sprintu.

 

Siłę wypięcia regulujesz zupełnie osobno, używając śruby przy pedale. Przy poprawnie ustawionym zatrzasku ryzyko przypadkowego wypięcia jest minimalne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#56 piotrekla

piotrekla
  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 09:01

przyszły rp3 bardzo wygodne :) zamówiłem do tego polecane tutaj pedały VP R73H - spodobała mi się koncepcja jaką tam zrobili że blok składa się z dwóch części (ułatwi to potem wymianę bloku żebym nie tracił wypracowanego wcześniej położenia pod odkręceniu) i trochę większy luz niż w shimano i ogólne wykonanie ...

 

mam jeszcze pytanie odnośnie chodzenia w tych butach z blokami od VP rozumiem ze to jest kompatybilne z systemem LOOK KEO

i takie nakładki będą się pasowały tutaj - czy może coś innego możecie polecić? https://www.decathlo...id_8004240.html

 

(większośc drogi do roweru mam po gresie a więc raczej śliska powierzchnia jak na kompozytową podeszwę (po założeniu tych butów w celu przymiarki do stopy, jeszcze bez bloków czułem się jak na łyżwach:))

 

 





Dodaj odpowiedź