Jump to content


Photo

Błotniki


202 replies to this topic

#181 łukasz80

łukasz80
  • Użytkownik
  • 1,006 posts

Posted 11 December 2016 - 07:49

marvelo jeśli jedziesz normalną szosą to jestes mokry a nie uświniony w jakimś syfie , nie wiem po jakich drogach ty jezdzisz ze masz na szosie psie ,końskie i krowie gówno , ten przykład co podałeś tej fotkii to jest patologiczne mtb , czy na moich zdjeciach widziałeś mnie tak uwalonego?  u mnie to raczej tak wygląda

 

https://photos.googl...0tLWjhDZjNsVnJn


  • vpablov likes this

#182 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 11 December 2016 - 13:03

To jest jakaś zasada velominati z tym niedopinaniem chlapaczy..?

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#183 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 11 December 2016 - 14:46

marvelo jeśli jedziesz normalną szosą to jestes mokry a nie uświniony w jakimś syfie , nie wiem po jakich drogach ty jezdzisz  ze masz na szosie psie ,końskie i krowie gówno 

A po takich:

Tarnogóra to kilkanaście kilometrów ode mnie i taki widok do dzisiaj jest na porządku dziennym (a jeżdżę tamtędy często). Drewniane fury też się zdarzają. Konie luzem też. Psy i koty, kury, gęsi i kaczki również cieszą się wolnością. Nie widziałem tylko hasających wolno świnek. To jest piękny wschód i mimo wszystko kocham te widoki. W życiu bym się nie przeprowadził na Mazowsze, pod zachodnią granicę czy gdzieś nad morze.

Na lokalnych drogach, z racji ukształtowania terenu (Wyżyna Lubelska) bardzo często po deszczach nanosi na drogę masę błota i lessu. Ciągniki wyjeżdżające z pól też brudzą asfalt. Wczesną wiosną długo zalegają pozostałości po sypaniu drogi piachem z solą (zima u nas też potrafi być ostra). Wolę mieć w dupie styl, niż piach, więc zakładam błotnik.

 

A patologiczne mtb też lubię i wcale nie czyszczę roweru po każdej jeździe, a dzięki błotnikom jest trochę mniej patologiczne. 



#184 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 11 December 2016 - 20:07

marvelo jeśli jedziesz normalną szosą to jestes mokry a nie uświniony w jakimś syfie , nie wiem po jakich drogach ty jezdzisz ze masz na szosie psie ,końskie i krowie gówno , ten przykład co podałeś tej fotkii to jest patologiczne mtb , czy na moich zdjeciach widziałeś mnie tak uwalonego?  u mnie to raczej tak wygląda

 

https://photos.googl...0tLWjhDZjNsVnJn

 

Trolling is a art. ;-)


  • Siara_iwj and Senninho like this

#185 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,529 posts
  • SkądSK

Posted 11 December 2016 - 21:24

A ja wolę do swojego OK przyczepić błotniki. Rower służy do dojazdów do pracy i jakoś słabo by to wyglądało jak po ulewie bym przyszedł do biura cały ochlapany (przód spodni i plecy), a tak jestem czysty.

Prosty przykład. Jadąc do pracy (cały czas asfalt), przy firmie jest park przemysłowy. Połowa terenów do pola rolne poprzecinane drogą asfaltową (przy nich ścieżki rowerowe). Ciekawe co taki ciągnik rolniczy po zjechaniu z pola zostawia na drodze, ścieżce rowerowej, chodniku? Bo raczej nikt tego nie sprząta ;)



#186 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 posts

Posted 14 December 2016 - 19:22

Pytanie do przeciwników błotników - czego szukacie w tym wątku?
  • 4gotten and Dziaku like this

#187 Gosc_murano177_*

Gosc_murano177_*
  • Gość

Posted 21 February 2017 - 11:28

Jam zakupił te francuskie shieldy R30 jutro mnie wejdą do doma kurierem... Jak je zainstaluje to zamieszczę filmik z pierwszych wrażeń.

Co przekonało mnie do zamontowania błotniczków w mojej kolarce pomimo że rower straci na wyglądzie?

1) Bo wyżej cenię jazdę na rowerze niż efekty wizualne

2) Bo chcę dojeżdżać rowerem do pracy, a powstrzymywał mnie od tego chociażby wilgotny poranny asfalt

 

Ale tak na marginesie to dziwne nieco, że jest tak mała konkurencja produktów z Chin, a właściwie nie ma jej wcale. Interesowałem się tematem cały Boży dzień i znalazłem raptem 3-4 produkty każdy wyprodukowany w Europie: Francja/ Niemcy/ Anglia...Czyżby chińczycy jeszcze nie mieli technologii na to :)? Efektem tego jest mała konkurencja na rynku i - jak każdy zauważył, - wysoka cena jak na kawałek wyprofilowanego plasticzku. Płacąc np. prawie 200zł np. za MK3 wydaje nam się że dostajemy znakomity produkt, a to raczej kwestia inna - bo nie ma konkurencji z Chin. Oczywiście chodzi tu konkretnie o opony do kolarki zakrywające całe koło..



#188 vuc

vuc
  • Użytkownik
  • 354 posts

Posted 21 February 2017 - 17:49

Płacąc np. prawie 200zł np. za MK3 wydaje nam się że dostajemy znakomity produkt,

 

nope.
http://www.bikeforum...t-my-frame.html

 

Jak przyjdą moje, to dam znać w tamtym temacie.



#189 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,529 posts
  • SkądSK

Posted 21 February 2017 - 20:33

murano177 swoje MK3 kupiłem a 160 zł :) i mam śmigam z nimi już prawie pół roku i w sumie to nie mam się co czego przyczepić.



#190 Gosc_Zawisza_*

Gosc_Zawisza_*
  • Gość

Posted 10 November 2017 - 19:20

Witam, jakie pełne błotniki polecacie do szosówek ? Macie jakieś sprawdzone, marki i modele ? 



#191 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 posts

Posted 12 July 2018 - 09:44

Można śmiało zamawiać na jazdę PO deszczu, ewentualnie w trakcie lekkiego?

 

https://www.decathlo...id_8515529.html

 

Z Deca, bo mam trochę na karcie podarunkowej. Brak dedykowanych otworów na montaż, więc muszę posiłkować się "uniwersalnymi".


Ribble R872 - Octane One Gridd


#192 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 12 July 2018 - 11:20

Mam crud mudguard mk3 na rzepy, calkiem dobrze sie sprawdzają.

#193 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 12 July 2018 - 15:20

Można śmiało zamawiać na jazdę PO deszczu, ewentualnie w trakcie lekkiego?

 

https://www.decathlo...id_8515529.html

 

Z Deca, bo mam trochę na karcie podarunkowej. Brak dedykowanych otworów na montaż, więc muszę posiłkować się "uniwersalnymi".

Używam od roku i są naprawdę skuteczne jak na swoją długość. Bardzo łatwo się je zakłada i reguluje. Wymiana między rowerami i dopasowanie zabiera mi około 10 minut. Na bardzo złych nawierzchniach błotniki mogą się "telepać" jednak przy ustawieniu nieco większego prześwitu nie zachodzi konflikt z oponami. Przy tym mocowanie jest bardzo stabilne, nie luzuje się. Warto obciąć nadmiar gumowych pasków mocujących bo będą haczyć o szprychy.


  • sthEn likes this

#194 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 12 July 2018 - 16:34

Wie ktoś jak sie nazywa i gdzie dostać taki rzep jak jest w Crud Mudguard? Potrzebuję mieć mozliwość zakładania do drugiego roweru.



#195 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 12 July 2018 - 16:34

Wie ktoś jak sie nazywa i gdzie dostać taki rzep jak jest w Crud Mudguard? Potrzebuję mieć mozliwość zakładania do drugiego roweru.

 

EDIT: Znalazlem, to chyba ten?

https://rcpitstop.pl...-Dual-Lock/7235



#196 gkrupkowski

gkrupkowski
  • Użytkownik
  • 44 posts

Posted 12 July 2018 - 21:44

https://www.crudprod...ategory/spares/

Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka



#197 Blue

Blue
  • Użytkownik
  • 229 posts
  • SkądKrak/Inwałd

Posted 12 July 2018 - 22:17

Dzięki.



#198 sthEn

sthEn
  • Użytkownik
  • 265 posts

Posted 13 July 2018 - 06:42

Używam od roku i są naprawdę skuteczne jak na swoją długość. Bardzo łatwo się je zakłada i reguluje. Wymiana między rowerami i dopasowanie zabiera mi około 10 minut. Na bardzo złych nawierzchniach błotniki mogą się "telepać" jednak przy ustawieniu nieco większego prześwitu nie zachodzi konflikt z oponami. Przy tym mocowanie jest bardzo stabilne, nie luzuje się. Warto obciąć nadmiar gumowych pasków mocujących bo będą haczyć o szprychy.

 

A zamówiłem. Lepsze na pewno, niż ich brak :) Całe życie w poprzednich rowerach i tak jeździłem w imitacjach błotników za 20zł, więc z SKS Raceblade Pro XL i tak zapewne będę zachwycony. Szkoda, że na weekend nie dotrą.

 

Jedyna obawa - mogą mi nie wejść, albo wejść na styk (szerokość).


Ribble R872 - Octane One Gridd


#199 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 13 July 2018 - 09:39

Jedyna obawa - mogą mi nie wejść, albo wejść na styk (szerokość).

 

...a gdzie chcesz je wciskać? Są dość szerokie i nawet nie próbowałem wpychać ich między widelec i przednią oponę. Dałem też sobie spokój ze wsuwaniem pod tylny hamulec, bo przy hamowaniu ramiona hamulca ściskały błotnik (hamulce Ultegra 6800, rower Emonda ALR z oponami 25/28mm).



#200 Hargin

Hargin
  • Użytkownik
  • 277 posts

Posted 13 July 2018 - 13:35

Używałem SKS Raceblade XL i mimo, że przemyślane, to ciągle telepały o oponę w miejscach gdzie łączy się błotnik z pałąkiem. Jeżdżone po mieście, wiec okoliczności, w których błotnik miał okazję się przesunąć było wiele.

 

W tym sezonie używam Crud Mk3 i w użytkowaniu są dużo mnie irytujące (w zakładaniu ciut, aby dobrze trafić w mocowaniu, w jeździe zero problemów - jakby ich nie było). No i Crud zabezpiecza od suportu do "godz.2 na kole". 





Reply to this topic