Skocz do zawartości


Zdjęcie

Błotniki


202 odpowiedzi w tym temacie

#161 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 styczeń 2016 - 23:31

Co wy widzicie w tych namiastkach błotnika? Nie lepiej już założyć choćby coś takiego:

http://velo.pl/akces...ent/dry-board-2 ?

 



#162 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 19 styczeń 2016 - 10:00

Ja to widzę jako taki jakby półśrodek. Pogoda niepewna to głupio zakładać błotnik(i) bo być może nie będzie padać. A tak to zakłada się takiego ass savera i w jakimś małym stopniu dostaje się ochronę. Poza tym prosi z tym jeżdżą to swoje to pewnie zrobiło ;> 

 

Zresztą sam za 9 zeta kupiłem u chińczyka. Może przyjdzie ;) 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#163 wojtek123

wojtek123
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 styczeń 2016 - 11:26

Ja wyszedłem z podobnego założenia, kupiłem u Chińczyków za grosze, do tego (moim zdaniem) dużo lepiej to wygląda niż podany przez kolegę błotnik.



#164 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 19 styczeń 2016 - 12:08

Również używam Ass Savera. Nie jest to pełnowymiarowy błotnik, więc nie ma co oczekiwać cudów (szczególnie przy mocnym deszczu, gdzie wody i tak jest pełno z każdej strony), ale w razie niepewnej pogody lub nie do końca suchych dróg śmiało można założyć i zapomnieć. Nic nie lata na boki, nie trzeszczy i waży kilka gramów.

Kilka razy uratował mój tyłek, więc uważam to za doskonale wydane pieniądze :)



#165 wojtek123

wojtek123
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • SkądŁódź

Napisano 19 styczeń 2016 - 12:26

Zapomniałem o najważniejszej rzeczy, Ass Saver jest składany i chowa się praktycznie w siodełko, waży tyle co nic więc można go wozić cały czas "na zaś" czego nie daje żaden inny błtonik

 

ass-saver-rear-mudguard-for-brooks-saddl


  • System lubi to

#166 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 24 styczeń 2016 - 09:31

Koleżanki i koledzy mam mały problem i mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie pomóc.

A mianowicie potrzebuję założyć błotniki do mojego Gianta Defy na hamulcach tarczowych, który nie ma nawet otworów w ramie na pivotki.

Czy ma ktoś pomysł jakie błotniki założyć, bo jak oglądam to konstrukcja wszystkich błotników opiera się na założeniu 'chwycenia się' śruby do standardowych hamulców? 



#167 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 styczeń 2016 - 11:56

Niekoniecznie. Na przykład te modele nie wymagają absolutnie żadnych oczek:

 

- http://rowerplus.pl/...l-blotniki.html

- http://rowerplus.pl/...i-rowerowe.html


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#168 fakinek

fakinek
  • Użytkownik
  • 20 postów

Napisano 25 styczeń 2016 - 08:05

Dzięki mikroos, rzeczywiście powinny podejść. Szkoda jedynie, że nie schodzi tylny błotnik aż do suportu, aby trochę ochronić napęd...

A czy ma ktoś doświadczenie jak się sprawują takie błotniki mocowane tylko na gumki, bo to jednak kawałek plastiku jest, więc pewnie mocno rezonuje?



#169 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 25 styczeń 2016 - 10:01

^ Użytkuje taki od kilku sezonów, choć zakładam tylko zimą. Jest zaskakująco dobrze - podczas jazdy nie zauważyłem żeby coś ocierało, latało czy ogólnie przeszkadzało. Choć system wygląda lipnie to jednak zdaje egzamin w moim przypadku. 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#170 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 28 styczeń 2016 - 19:14

Kupiłem dziś sks race blade wyglądaja ok pasują ok nawet przy oponie 28mm (miały być do 18-23) w wek testy bo już mnie szosa korci a +7c zachęca. Tylko te dziurawe asfalty...

#171 Piotr321

Piotr321
  • Użytkownik
  • 2 postów

Napisano 14 maj 2016 - 14:32

Definitywnie nie polecam wynalazku o nazwie Crud RoadRacer Mk2 Mudguard Set:

- skomplikowany montaż tak żeby nic nie obcierało (opony 700x25)

- wątpliwa skuteczność

- po 2 tygodniach jazdy tylny błotnik połamał mi się od wibracji na dziurawej/spękanej nawierzchni

 

Generalnie frustracje na każdym kroku gwarantowane.

 

 

Crud-Roadracer-mk2-product-500x380.jpg



#172 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 02 lipiec 2016 - 20:02

Miałem jakieś tego typu błotniki i mi tylny pękł na dziurawym asfalcie ale nie pamiętam, które miałem. Jaka jest Wasza opinia o tych sks'ach Raceblade?

Zwykła wersja daje rade czy jednak long lepsza?  Mocowanie widzę, że łatwiejsze w zwykłej ale może w tej long pewniejsze?



#173 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8620 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 lipiec 2016 - 21:15

Montaż Longów jest odrobinę bardziej czasochłonny, ale same błotniki dają znacznie lepszą ochronę. Coś za coś :)

 

Alternatywa to montaż chlapacza: http://rowerplus.pl/...z-blotnika.html- koszt nieduży, poprawa znaczna.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#174 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1529 postów
  • SkądSK

Napisano 18 listopad 2016 - 21:25

Jakiś czas temu zakupiłem OK. Z racji pogorszenia pogody zacząłem szukać błotników, do ramy szosowej. SKS Raceblade XL nie zdały egzaminu, bo miały to być błotniki do użytku na co dzień.

Trochę poszukiwań i trafiłem na Crud Roadrace Mk3. Kilka lat wcześniej korzystałem z wersji Mk2 i do ramy Meridy Road Race pasowały, pod Ridley'a już nie.

Ale do rzeczy. Mk3 według specyfikacji są pod opony do 35C, u mnie w OK 28C. Zacząłem montaż od tylnego błotnika. Najpierw przymiarka czy będzie pasował i niestety trzeba było docinać (zresztą w instrukcji jest to zawarte). Trochę szkoda było ciąć nowy błotnik, za który płaci się 190 zł. W zestawie jest preparat do odtłuszczenia miejsca, gdzie przykleja się rzepy mocujące błotnik. Mimo odtłuszczenia i przyklejenia rzepy można było łatwo odkleić. Później zabawa z ustawieniem, żeby nie ocierały i po kłopocie :)

Teraz przód, którego niestety nie udało mi się zamontować (za mały prześwit między oponą a widelcem, u mnie około 20mm, a producent podaje że minimalny prześwit to 4mm). Jedyne czego mogę spróbować, to zamontować na przód oponę 25C i zobaczyć czy się uda. Na razie zostaje rozwiązanie przód: SKS Raceblade XL, tył: Crud Roadrace Mk3.

 

Podczas testu padało, to nawet dobrze :) Na dobrej drodze nie było słychać, żeby coś ocierało, po wjechaniu na gorszy asfalt dało się słyszeć, że ramiona uderzają o oponę. Na 100% nie jestem w stanie określić czy to była wina tylnego błotnika czy przedniego SKS. Mimo wątpliwego mocowania na rzepy, błotniki się przez cały test dobrze trzymały. W zestawie są szczotki, które montuje się pod ramienia błotnika, może dzięki nim nie będzie słychać uderzeń. Z tylnego błotnika jestem zadowolony, bo spodnie miałem suche i nie obłocone na koniec testu :) a że OK ma być też na dojazdy do pracy to priorytet żeby spodnie cywilne były w miarę suche i czyste ;)

 

Na razie jestem zadowolony z tych błotników na 50%, bo nie dało się zamontować przedniego. Wykonałem jak na razie jeden test, zobaczę jak będzie dalej z trzymaniem się rzepa.

 



#175 łukasz80

łukasz80
  • Użytkownik
  • 1006 postów

Napisano 10 grudzień 2016 - 14:03

jak pada , pada , pada, to jestestes cały mokry ( jechalem na ultramaratonie w ulewie , cały  mokry wszyscy inni tez przemoknieci do suchej nitki, nawet ci z super błotnikami ), błotniki nic nie dają , nie oszpecajmy szosy , jakies tam mtb niech sobie zakładają błotniki , szosa to elegancja i styl:)



#176 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2016 - 15:48

No tak, jak by potem wyglądało takie selfie na szosie z błotnikami?

 

Pomiędzy długotrwałym ulewnym deszczem a suchą szosą jest jeszcze całe spektrum różnych warunków pogodowych, gdzie błotniki dają bardzo dużo, nawet takie niepełne. 

Od jakichś dwóch miesięcy pada prawie codziennie i ja wychodzę na rower zwykle dopiero gdy przestaje lub jest lekka mżawka, ale szosy są wtedy jeszcze mokre i jest sporo kałuż. Jazda w takich warunkach bez błotnika to albo głupota, albo masochizm.

 

P.S.

I co to za styl, jazda w gaciach wyglądających jakbyś się za przeproszeniem obesrał, bo chlapie z koła całym najgorszym syfem z drogi (psim, krowim i końskim gównem również, a także płynami ustrojowymi pojazdów mechanicznych).

 



#177 łukasz80

łukasz80
  • Użytkownik
  • 1006 postów

Napisano 10 grudzień 2016 - 20:46

marvelo jak jezdzisz na szosie  to się musisz liczyć z tym ze czasem zmokniesz ( to nie koszykówka ze grasz w hali )  jeśli masz takie podejscie do sprawy ze szukasz pomocy w błotnikach to nie tędy droga , jaki problem po przyjedzie z szosy wrzucic ciuchy do pralki?  słaba twoja psychika jak używasz błotnika :)



#178 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 10 grudzień 2016 - 21:20

Widzę kolega chce być bardziej pro, niż prosi. :D

 

A z tą koszykówką to trochę kulą w płot, bo po dobrym treningu jesteś mokry jak po deszczu.


  • BraWo lubi to

#179 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 grudzień 2016 - 23:44

słaba twoja psychika jak używasz błotnika :)

"Stylista".

 

A takie fotki Cię kręcą: https://s-media-cach...7524888c827.jpg ?

 

Jest jeszcze jeden praktyczny aspekt używania zwłaszcza tylnego błotnika. Gdy go brak i mamy sytuację jak na powyższym zdjęciu to dochodzi do znacznie szybszego wycierania pokrycia siodełka oraz samych spodenek. No i łatwiej o otarcia, gdy cały tyłek w błocie. 



#180 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2021 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 11 grudzień 2016 - 01:29

Nie będę jeździł z błotnikami bo są brzydkie, a do tego oznaczają, że mam słabą psychikę bo nie chcę jeździć z mokrym tyłkiem. Bo prawdziwy kolarz to twardziel i musi się upierniczyć... 
 

 

 

 

 

 

No brawo. 



53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png




Dodaj odpowiedź