I co, rama wymieniona?
Kurde, widząc 182cm/84cm w ślepo obstawiałbym TCR właśnie w rozmiarze M/L, ja mam 178/87 i jestem na samej górnej granicy M-ki.
No ale skoro biketfitting wyszedł jak wyszedł to widocznie masz ręce jak tyranozaur ![]()
Posted 17 December 2015 - 12:20
I co, rama wymieniona?
Kurde, widząc 182cm/84cm w ślepo obstawiałbym TCR właśnie w rozmiarze M/L, ja mam 178/87 i jestem na samej górnej granicy M-ki.
No ale skoro biketfitting wyszedł jak wyszedł to widocznie masz ręce jak tyranozaur ![]()
Posted 17 December 2015 - 12:50
I co, rama wymieniona?
Kurde, widząc 182cm/84cm w ślepo obstawiałbym TCR właśnie w rozmiarze M/L, ja mam 178/87 i jestem na samej górnej granicy M-ki.
No ale skoro biketfitting wyszedł jak wyszedł to widocznie masz ręce jak tyranozaur
W poniedziałek będę miał nową mniejszą ramę
Taki prezent na gwiazdora
Rama Corratec. Rozmiar M. 55cm rura górna, 14cm główka ramy. Czyli tak jak mi zalecili na fittingu. Był moment, jak nie chciałem nic wymieniać, ale kolejni znajomi mówili mi, że jest za duża i psychicznie nie wyrabiałem. Ilekroć na niego siadałem to czułem, że w głowie siedzi "kurde, jest za duży". Teraz będzie spokój i psychiczny i mam nadzieję, że nie będzie już takiej sylwetki semi-supermena ![]()
Niby mam krótkie nogi jak na mój wzrost, na fittingu mi powiedzieli, że jestem typem (pod względem budowy ciała) kolarza jak Cavendish, Sagan czy Degenkolb. Robili to na maszynie "Retul" i mieli dane w tym systemie Cavendisha. Podobno on jako pierwszy był poddany fittingowi na tej maszynie i dane jego "badania" są w tym systemie podane fabrycznie, jako wzór. "Short legs, longer torso", chociaż te "Longer" nie jest w cale dużo "longer", ze względu na niezbyt dużą rozciagliwość dolnego odcinka kręgosłupa (zapewne przez odbyte kontuzje podczas grania od małego w tenisa ziemnego - serwis, doślizgi i te sprawy oraz mam rozszczep kręgoslupa - odsłonięty rdzen kręgowy w odcinku lędźwiowym, to nie żadna niepełnosprawność, około 1/3 spoleczenstwa ma to i 99% z tych co mają o tym nie wie, mi to wyszło na rentgenie jak badałem kontuzję pachwiny
).
Zalecili mi mniejszą ramę, na której będę trochę bardziej wyprostowany. I jazdę na rowerze przełajowym i cross country, w celu przyzwyczajenia raz to bardziej wyprostowanej pozycji (przełaj) i raz do bardziej wyciągniętej do przodu (cross country w starym stylu mostek 100-120mm).
Fitting był przyjemny, 4-5h minęło bardzo szybko. Na początku był wywiad, przebyte kontuzje, sporty uprawiane, cel i specyfika jazdy na rowerze. Zadawano mi pytania także, aby doprecyzować to co mówiłem. Fajny schemat mieli prowadzenai tego wywiadu.
Potem pomiary parametrów ciała i elastycznośći/rozciągnięcia mięśni i stawów, także mi zbadali tkankę tłuszczową (im mniej fatu na dupsku, tym troche wyzej siodełko
).
A nastepnie na rowerze - kąty, odległości od punktów kontaktu. Potem jeszcze posadzili mnie na takiej maszynie, na której oni przesuwali punkty styczności, dopasowują geometrię do mojego ciała. Czyli odwrotność tego co wcześniej, na rowerze - moje cialo do goemetrii, potem na tej maszynie, geometrię do mojego ciała. I wyszło pi razy drzwi taka geometria jaką obecnie otrzymam, różnice o 0,5cm - czyli cos co mozna zmienic za pomocą długości mostka (w Giancie też mogłem, ale mostek 80-90mm to półśrodek) i ilością podkładek pod mostkiem.
Widziałem rekomendacje dla Gianta TCR w rozmiarze M/L sprzed 3 lat (geometria się nie zmieniła!!) i sugerowany wzrost dla tego rozmiaru to 180-187. A M-ka była do 183cm. Dlaczego to zmienili? Nie wiem, ale obecnie M/L jest sugerowane dla 178-183.
Posted 19 June 2016 - 12:17
https://scontent-fra...874211160_o.jpg

po wymianie ramy i kół tak się to prezentuje
Waga 7,2kg
Rama Corratec CCT Team PRO, rozmiar M.
Koła - No limited 50 na szytkę
Posted 19 June 2016 - 14:42
Prawilnie ustawiony kokpit
Fajna maszynka. Osobiście, jeśli się da, usunąłbym naklejki z obręczy. Reszta gitara ![]()
Posted 19 June 2016 - 14:59
Posted 19 June 2016 - 15:38
A według mnie naklejki tu bardzo pasują bo optycznie rozświetlają koło, wizualnie wszystko gra - ciekawe jak jeździ. Napisz coś więcej o kołach - zastanawiałem się nad czymś podobnym do mojej emondy - tylko raczej pod oponę niż szytkę.
Koła są pod szytkę, są baaardzo lekkie, ważyły 1274 gramy. Naklejek nie usuwam
współgrają ze ramą. Są sztywne, pierwsze jazdy to było przeżycie
same niosły
Ale wciąż trzeba kręcić. Mają wersję pod oponkę. Ja już opon mam dosyć. W ciągu 3 tygodni złapałem 9 dziur łącznie na szosie i XC. Do górala czekam na koła tubeless, tutaj zdecydowałem się na szytki, które mają mniejszą podatność na przedziurawienia, no i można zalać uszczelniaczem.
Co do kół No-Limited to mogę naprawdę polecić. Cena do jakości jest kapitalna. Kontakt z Panem z firmy jest bardzo dobry, szybki, bez problemu idzie się dogadać. Może Ci zrobić inne konfiguracje.
Prawilnie ustawiony kokpit
Fajna maszynka. Osobiście, jeśli się da, usunąłbym naklejki z obręczy. Reszta gitara
Posted 19 June 2016 - 17:20
Super maszyna. Szukam do czego można by się tu przyczepić i nie mogę znaleźć. Może co najwyżej ten czerwony hak przerzutki nie pasujący do czegokolwiek. ![]()
Te skręcane zaciski gdzie kupowałeś? Dobrze trzymają koła?
Posted 19 June 2016 - 17:22
Trzymają dobrze, to są Boplighty tytanowe, kupiłem od producenta. Waga pary to 42 gramy, dałem jakoś 60 maks 70zł. Trzymają w MTB, w szosie tym bardziej będą
od listopada nie było najmniejszego problemu.
Hak pasuje
do gumki z logiem producenta siodełka, które jest na pręcie ![]()
Myślałem jedynie nad wymiany owijki na żółtą.
Posted 19 June 2016 - 18:14
Posted 19 June 2016 - 18:27
Pogratulowac wykonczenia, prezentuje sie baaardzo dobrze.
Mialem pytac o to czerwone na pretach siodla, czemu to ma sluzyc?
Jak niczemu, to bym to usunal.
Dotnij oski zaciskow, tymi wystajacymi koncowkami mozna zrobic sobie krzywde.
Przez dlugi czs jezdzilem na 26g boltonach, bez problemow. 42g to rowniez bolton, bo nie widze zamykacza? Jak tak, to troche ciezkawo.
Zdecydowanie zalozylbym zolte/zlote koncowki linek, te niebieski to juz naprawde do niczedo nie pasuja. Ale to szczegolik.
zamykacz jest, widelec ma delikatne "wcięcie" aby zamykacz był równolegle widelca, a nie do tyłu. Te czerwone na prętach siodła to gumka z logiem "PRO", czyli producenta siodła.
Końcówki linek zakładali mi w sklepie gdzie zgodzili się wymienić ramę Gianta na tą z Corrateca bez dodatkowych kosztów. Wieeem, trza to zmienic, przy najbliższym serwisie ![]()