Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaką Wartość Obwodu Koła Wpisać Do Licznika Rowerowego?

24C 25C 700-24C 700-25C

6 odpowiedzi w tym temacie

#1 raf

raf
  • Użytkownik
  • 140 postów
  • Skądwracasz?

Napisano 19 wrzesień 2015 - 09:23

Czołem!

To mój pierwszy post, oraz pierwszy problem, który powstał parę tygodni temu po zakupie roweru od zawodnika. Na kołach były opony 700-24C - nigdzie nie mogłem znaleźć podanego obwodu koła. Poradziłem sobie tak, że skorzystałem z podanego wymiaru od 700-23C, czyli 2096 mm.

Teraz zmieniłem opony na 700-25C, których obwód wg tabeli załączonej do licznika wynosi 2105 mm. Jednak na stronie http://www.gear-calculator.com/ dla wartości 25-622 podane jest 2135 mm, a dla 23-622 - 2125 mm. Brak możliwości wpisania 24-622.

I mam dylemat dla obecnych opon 700-25C - co mam wpisać do licznika:

  • 2135 jak podaje gear calculator
  • 2105 zgodnie z tabelką załączoną do licznika
  • czy może po prostu zmierzyć tor jazdy koła na asfalcie i wpisać dane rzeczywiste?

Co do 3 opcji, rodzi się dodatkowe pytanie, obciążyć rower, czy wystarczy jak go poprowadzę (tak łatwiej)?

 

I dziękuję za rady typu "zakup gps" - mam licznik z kadencją i opcją współpracy z komputerem, i chciałbym choć trochę go poużywać przed zmianą na coś innego.

 

Bardzo mi zależy na rzeczywistym pomiarze przejechanych kilometrów i osiągniętej prędkości.

 

Jestem ciekaw jak radzą sobie inni użytkownicy liczników bez gps?



#2 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 19 wrzesień 2015 - 09:36

cokolwiek wpiszesz będzie ok - 1 % dokładności i tak nie osiągniesz a właśnie takie różnice podałeś w obwodzie
jakie ma znaczenie czy jedziesz 40 czy 40,4 ?

#3 mickey

mickey
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 19 wrzesień 2015 - 09:50

Czołem!

To mój pierwszy post, oraz pierwszy problem, który powstał parę tygodni temu po zakupie roweru od zawodnika. Na kołach były opony 700-24C - nigdzie nie mogłem znaleźć podanego obwodu koła. Poradziłem sobie tak, że skorzystałem z podanego wymiaru od 700-23C, czyli 2096 mm.

Teraz zmieniłem opony na 700-25C, których obwód wg tabeli załączonej do licznika wynosi 2105 mm. Jednak na stronie http://www.gear-calculator.com/ dla wartości 25-622 podane jest 2135 mm, a dla 23-622 - 2125 mm. Brak możliwości wpisania 24-622.

I mam dylemat dla obecnych opon 700-25C - co mam wpisać do licznika:

  • 2135 jak podaje gear calculator
  • 2105 zgodnie z tabelką załączoną do licznika
  • czy może po prostu zmierzyć tor jazdy koła na asfalcie i wpisać dane rzeczywiste?

Co do 3 opcji, rodzi się dodatkowe pytanie, obciążyć rower, czy wystarczy jak go poprowadzę (tak łatwiej)?

 

I dziękuję za rady typu "zakup gps" - mam licznik z kadencją i opcją współpracy z komputerem, i chciałbym choć trochę go poużywać przed zmianą na coś innego.

 

Bardzo mi zależy na rzeczywistym pomiarze przejechanych kilometrów i osiągniętej prędkości.

 

Jestem ciekaw jak radzą sobie inni użytkownicy liczników bez gps?

 

Witam!

 

Tabelki z wartościami obwodu koła są w zasadzie szacunkowe, bo każda kombinacja opona/obręcz daje nieco inne rezultaty. Dlatego jeżeli chcesz uzyskać rzeczywisty rozmiar koła, to tylko dzięki opcji nr 3 z obciążeniem koła.

 

Proponuję napompować do ciśnienia, na jakim zazwyczaj jeździsz i poprowadzić rower po linii prostej trzymając za kierownicę i dociążając ją mniej więcej tak, jak podczas normalnej jazdy. Potem już tylko zmierzyć drogę jaką pokonało przednie koło. To nadal nie da laboratoryjnej dokładności, ale wydaje mi się, że jest to najlepszy sposób.

 

Pozdrawiam!

 

 



#4 raf

raf
  • Użytkownik
  • 140 postów
  • Skądwracasz?

Napisano 19 wrzesień 2015 - 10:16

Zależy mi na dokładności, bo zaczynając jazdę na nowym rowerze zdaję sobie sprawę, ze moje postępy również będą w granicach promili - na początku. A to, co mnie mobilizuje do wysiłku, to właśnie choćby minimalne postępy...

Bardzo dziękuję za obie odpowiedzi.

A zaraz - na rower!!!

Pozdrawiam!



#5 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 19 wrzesień 2015 - 13:20

2135 kontra 2105 - daje 30 / 2015 = 1,48 %

a wpisując średnią z tych liczb - nawet dokładność 0,7 % - czyli 7 cm na każdych 10 m

 

jesteś w stanie zmierzyć poprawnie odległość przejechaną z taką dokładnością ?

 

wg mnie tak pod warunkiem, że:

- masz miernik drogowy atestowany

- jeździsz na rowerze za każdym razem z ciśnieniem takim samym dobranym z dużą dokładnością

- w teście jedziesz dokładnie po wyznaczonej linii - beż żadnego zbaczania z niej - to samo przy ruszaniu i zatrzymaniu

- masz wystarczająco długi odcinek testowy - min 100m poprawnie zmierzone po linii i po tej samej lini narysowanej musisz jechać Ty z całym standardowym obciążeniem roweru aby opony ugięły się tyle co przy każdej jeździe

 

jak jesteś lekki to dochodzi jeszcze problem bidonów - przy 2 x 0,75 L - masz różnicę między początkiem jazdy a końcem 1,5 kg + ew. jedzenie - co przy np. 60 kg masy kolarza też ma znaczenie bo daje różnicę w obciążeniu roweru ok 3 % 

 

wg mnie nie realne jest osiągnąć powtarzalne wyniki co w teście na każdym wyjeździe szosowym więc nie ma sensu się przejmować 1 %



#6 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 19 wrzesień 2015 - 22:38

Zmiana roweru to zmiana roweru, a nie Twój postęp. 

Licznik służy właśnie między innymi do obserwowania postępów, a nie do precyzyjnego pomiaru np drogi i prędkości.

Więc niezależnie jaką wartość wpiszesz, będziesz mógł jakieś tam postępy obserwować.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 wrzesień 2015 - 22:45

Aby śledzić postępy nie musisz mieć idealnie ustawionego licznika, wystarczy że raz wprowadzonego obwodu koła nie będziesz zmieniał (jeżdżąc na tych samych oponach).

Pomiar obwodu przez przetaczanie roweru pod obciążeniem jest wystarczająco dokładny.

 

 

 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: 24C, 25C, 700-24C, 700-25C