Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rychtarski Columbus Spirit/max


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Obywaltel

Obywaltel
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 12:25

Witam

 

Po długim czasie raczej przyglądania się forum i czytania treści postanowiłem również na nim zaistnieć.

 

Dodatkowo cieszy mnie trend który ostatnio się pojawia tzn coraz więcej ciekawych stalowych rowerów.

 

Przerobiłem już kilka materiałów z jakich są robione ramy. Alu, alu+carbon, carbon, stal i tak naprawdę ta ostatnia najbardziej mi podchodzi. Od razu zaznaczę że rower nie był tworzony z myślą o ściganiu. Nie zależało mi na najniższej wadzę oraz największej możliwej sztywności.

 

Geo roweru mocno oparte na Cannondale Supersix lecz podciągnięte do góry ze względu na moją nogę :)

 

Rower głównie jeździ po Kaszubach trasy 50-100km jak i zaliczył parę górskich wypadów PL oraz IT. Jeździ jak marzenie.

 

Przejechaliśmy już razem ponad 6tys km więc jakby ktoś miał jakieś pytania z chęcią odpowiem/podpowiem.

 

Do rzeczy:

 

Rama - Columbus Spirit główny trójkąt, Columbus Max tylny trójkąt, sterówka 1,5cala. Rama lutowana brązem.

Widelec - Columbus Fel Tapered

Stery - Chris King InSet 7

Mostek - 3T Arx Team 130mm aktualnie / na zdjęciach Cannondale C1 110mm

Kierownica - Deda Zero 100 42cm

Owijka - Cinelli Caleido

Grupa - Korba Sram Red 10s, reszta Sram Force 10s + kaseta i łańcuch Dura Ace 10s

Koła - Far Sports 23/25mm carbon clincher

Opony - Veloflex Master 25mm + latex dętki

Zaciski - Tune Ti

Koszyki - Lifeline Titanium, aktualnie dwa oczywiście

Sztyca - 3T Doric LTD

Siodło - Fizik Arione CX

Kable - Jagwire Racer

Pedały - Look Keo 2 max

 

Całość prezentuje się następująco, malowanie mocno inspirowane E. Merckx Team Telekom

_MG_3445_zpsbk7zv5g2.jpg

 

_MG_3447_zpsdh8ymfnz.jpg

 

_MG_3449_zpsdrz5sekq.jpg

 

_MG_3451_zps1tn04f8b.jpg

 

_MG_3452_zps0wophuka.jpg

 

_MG_3458_zps2rhk0re6.jpg

 

_MG_3460_zpsciejfk1g.jpg

 

_MG_3464_zps5mz9qtpa.jpg

 

 



#2 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 24 wrzesień 2015 - 15:14

Ło luju, na moje najładniejszy Rychtarski na forum :D chociaż Lola mocną konkurencją dla niego jest :D 



#3 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 24 wrzesień 2015 - 15:35

Daj się karnąć. :P
Focus user! :-P

#4 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 24 wrzesień 2015 - 15:41

Masakra. Gdzie dokładniej jeździsz na Kaszubach, bo muszę go na żywo zobaczyć. ;)



#5 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 24 wrzesień 2015 - 15:55

Zacisk tylnego koła kieruj do przodu, nie do tyłu.

Jeśli jedziesz w grupce, zawsze jest (niewielkie ale jest) ryzyko, że osoba jadąca za tobą z lewej na wachlarzu wjedzie swoim przednim kołem pomiędzy twoje koło a zacisk i po prostu odepnie ci koło :)

 



#6 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3254 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 wrzesień 2015 - 16:23

Jest też prawdopodobieństwo że wjeżdżając w cudze tylne koło odepnie się zacisk. Jest jeszcze teoria, że można własnym butem. To może do góry zapinać ??
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#7 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1144 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 16:31

Na inbusa zmienić i spokój ;)


  • EverRestOnTheBike i KSiedlaczek lubią to

Trzepak 

"MAMIL"


#8 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 24 wrzesień 2015 - 16:34

Fajny rowerek, z ciekawości skąd pomysł na mieszanie rur?

 

Malowanie ok, tylko to brzydkie rustykalne "R" na główce .... :/

 

 



#9 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 19:59

Ło luju, na moje najładniejszy Rychtarski na forum :D chociaż Lola mocną konkurencją dla niego jest :D

 

Jako właściciel Loli zgadzam się tylko z pierwszym członem Twojej wypowiedzi. Ba! To jeden z najładniejszych Rychtarskich ostatnich lat.



#10 Pierzak

Pierzak
  • Użytkownik
  • 66 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 20:49

Ślicznotka !!!



#11 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 21:11

Fajny rower ale ta ogólna euforia, by nie powiedzieć kult stali zalatuje mi snobizmem.
Te armatury na mnie nie robią żadnego wrażenia, takie odpacykowane retrobajki :)
Każdy ma inną filozofię i inaczej podchodzi do kolarstwa. Podobna tendencja panuje w motoryzacji, tylko ze tam trzeba być naprawdę fachowcem żeby skonstruować pojazd a złożyć rower potrafi połowa ludzi na tym forum. Wszędzie jak wiadomo rządzi piniondz :P
Takie luźne przemyślenia.
Z rowerami jak z dziewczynami, nie ma brzydkich tylko wina czasem brak :D

#12 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 21:45

To snobizmem jest możliwość zrobienia roweru dokładnie takiego jakiego się chce? Pod wymiar, pod własne malowanie? To bardziej przejaw dojrzałości i doświadczenia.



#13 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 24 wrzesień 2015 - 21:46

Grzesiekkry Uuuu stary, zara będą Cię egzorcyzmować za takowe herezje :)



#14 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 22:03

Rower prezetuje się świetnie, jaka waga całośći ? wrzuć więcej zdjęć od strony napędu.



#15 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 postów

Napisano 24 wrzesień 2015 - 22:31

Ja też nie postrzegam tego jako snobizmu ale jako chęć wyróżnienia się i bardziej swiadomy wybór tj dokładnie to co chcemy a nie to narzuca nam dana marka.
Pomimo kosztu otrzymujemy 100% satysfakcji a kasę i tak trzeba na coś wydać.
Rower świetny dopracowany w każdym szczególe.

Opiszcie wrażenia z jazdy stal vs carbon ?

#16 Obywaltel

Obywaltel
  • Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 25 wrzesień 2015 - 07:22

Czuję się wywołany do tablicy. Trzeba odpowiedzieć na kilka pytań :)

 

Wielkie dzięki wszystkim za dobre słowo. Cieszę się że coś co podoba się mi i z czego jestem zadowolony ma też uznanie w szerszym gronie.

 

Adazz, pomysł na mieszanie rur wziął się z ich właściwości. W moim rozmiarze tylny trójkąt jest dość spory i przy klasycznych Spiritach mógłby być trochę za miękki. Wolę jak jest sztywno a Max w tym przypadku to umożliwia. Główny trójkąt to Spirit OS więc tu niema tego problemu, jest sztywniej i lżej w porównaniu z Maxem. Sterówka 1,5 cala to wiadomo.

 

Grzesiekkry, nie wiem skąd takie Twoje podejście do tematu i uogólnianie na wstępie. Można by to nazwać w różny sposób ale na pewno nie snobizmem. Już mówię dlaczego. Przerobiłem sporo ram, domyślam się że gdzieś w Twojej głowie jest "oho za tyle kasy miałbym wypas karbona". I tu w moim przypadku powstaje pewien problem, ze względu na budowę ciała a raczej proporcje i przerobieniu kliku karbonowych ram np C40, C59, Look 695 którym zawsze towarzyszyło uczucie że z pozycja jest coś nie tak przyszedł czas na custom. Bo poza wyglądem umożliwia on coś więcej o czym chyba zapomniałeś. Skonstruowanie ramy idealnej pod siebie pod względem wymiarów i geo.

 

I tak po wizycie w VeloLab i poświęceniu mi wielu godzin pracy za co bardzo dziękuje powstał projekt i zamysł geometrii która będzie zarówno komfortowa dla mnie jak i da prowadzenie na jakim mi zależało. Oczywiście poszukiwałem gotowych produktów ale coś co by spełniało oczekiwania zazwyczaj pochodziło z niewielkich manufaktur gdzie koszt ramy oscylował w okolicach 10tys. No to jednak Rychtar ze swoimi 4tys jest sporo tańszy. Ale fakt chyba jestem niezłym snobem.

 

Mówiąc na początku że geo oparte na Supersix miałem na myśli kąty oraz rake. Wszystkie długości rur jak i ich proporcje względem siebie były modyfikowane.

 

Rower z pedałami waży 8,0kg przy tym rozmiarze uznaje to za dobry wynik.

 

Wrażenia karbon kontra nowoczesna stal. Sztywność trochę mniejsza w porównaniu do nowych karbonów, szczególnie jest to odczuwalne w okolicach suportu ale nie jest to absolutnie żadna przepaść. Natomiast komfort, przenoszenie wibracji itd stoi na bardzo wysokim poziomie, chodź nie miałem do czynienia z nowymi wynalazkami mającymi go zwiększać w karbonie typu elastyczne elementy np.

 

Rower dla mnie wystarczająco zwarty i responsywny co jak podkreślam przy rozmiarach 60+ nie jest takie oczywiste.

 

 


  • Malik i er_te lubią to

#17 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 wrzesień 2015 - 08:42

Super fura, jedna z bardziej komentowanych stalówek na profilu Rycha ;) Snobie :D LOL.



#18 Grzesiekkry

Grzesiekkry
  • Użytkownik
  • 200 postów
  • SkądSułkowice/Chynów

Napisano 25 wrzesień 2015 - 08:55

Grzesiekkry, nie wiem skąd takie Twoje podejście do tematu i uogólnianie na wstępie. Można by to nazwać w różny sposób ale na pewno nie snobizmem. Już mówię dlaczego. Przerobiłem sporo ram, domyślam się że gdzieś w Twojej głowie jest "oho za tyle kasy miałbym wypas karbona". I tu w moim przypadku powstaje pewien problem, ze względu na budowę ciała a raczej proporcje i przerobieniu kliku karbonowych ram np C40, C59, Look 695 którym zawsze towarzyszyło uczucie że z pozycja jest coś nie tak przyszedł czas na custom. Bo poza wyglądem umożliwia on coś więcej o czym chyba zapomniałeś. Skonstruowanie ramy idealnej pod siebie pod względem wymiarów i geo.

 

Fakt, może nie powinienem zabierać głosu w tym temacie zwłaszcza że jeżdżę na amelunium a mój osprzęt to klasyczny kundel :)

Po prostu nie przywiązuję wagi do sprzętu i potrafię mocno przymknąć oko na niedoskonałości w jego działaniu. Szycie na miarę zawsze miało swoją cenę. Odpuszczam.



#19 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1533 postów
  • SkądSK

Napisano 25 wrzesień 2015 - 08:55

Rower super się prezentuje, fajne malowanie. Na zdjęciach wygląda jakby to była miniaturowa zabawka ;)



#20 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 25 wrzesień 2015 - 09:18

Mi malowanie a'la merckx średnio leży, ale to detal, rama wygląda świetnie, na pewno równie świetnie się jeździ.
Jak się koła tego typu (niskie, carbon, clincher) sprawują?