Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki - 50/50 Teren/asfalt


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 olek123

olek123
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądTarnów

Napisano 03 grudzień 2015 - 22:30

Cześć,

jakie polecacie opony do przełajówki z przeznaczeniem do jazdy terenowej z dojazdem szosą?

Około pół na pół teren/szosa. Teren pagórkowaty z błotem. 

 

Duża różnica w przyczepności na błocie występuje między oponami typu cyclo x-king/rubena scylla a typowymi semislikami?



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 grudzień 2015 - 22:53

WTB CrossBoss. Różnica w terenie w stosunku do semislicków kolosalna, a opory na asfalcie IMHO jak najbardziej akceptowalne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 04 grudzień 2015 - 21:04

Shwalbe CX Comp, duża rozmiarówka do wyboru,

  na 700x38 miałem okazję robić szosowe podjazdy po 5- 7 kilometrów i nie było co płakać.

W typowym przełaju też się dobrze sprawdzają.



#4 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 04 grudzień 2015 - 21:59

Z praktyki dwie opony Maxxis Mud Wrestler CX 700c x 33c super w terenie na asfalcie średnio i zmiana tyłu na maxxis-raze-cyclocross 33 c w terenie bez zmian na asfalcie odczuwalnie lżej do tego jak to maxxis trwałe :)



#5 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 04 grudzień 2015 - 23:24

Pewnie jestem super pechowcem ale na CrossBoss w ciągu trzech ostatnich jazd zaliczyłem dwie wymiany dętek. Nie kupiłbym drugi raz tych opon.



#6 rambo_3m

rambo_3m
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądGdynia

Napisano 05 grudzień 2015 - 17:03

Continental CrossXKing 35. Rewelacja w terenie a i na szosie świetnie sobie radzi. Cicha, niskie opory ale dość droga.

 

Jeżeli więcej jeździsz asfaltem niż terenem to Continental Speed King Cross



#7 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 grudzień 2015 - 23:14

Coś pokręciłeś,  rambo_3m. Nie ma takiej opony. Jest CycloXKing, jest CrossRide (ten sam bieżnik, ale grubsza), jest Speed King i jest Cyclosross Speed i SpeedRide (znów ten sam bieżnik, ale grubsza).

CycloXKing 700x35 zwijaną można obecnie dość tanio kupić:

http://allegro.pl/Sh...ars_socket_id=9

Sam mam Cross Ride 700x42 i potwierdzam, że na asfalcie toczą się lekko i cicho, a w terenie przyczepność jest również przyzwoita (oprócz błota, bo szybko się zalepiają).  



#8 rambo_3m

rambo_3m
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądGdynia

Napisano 06 grudzień 2015 - 18:18

Być może, pisałem z pamięci i nie sprawdziłem. W każdym razie ja mam w przełaju CycloXKing, są rewelacyjne.



#9 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 grudzień 2015 - 21:25

Ja tam sobie (jak zawsze) chwalę Racing Ralpha z lepszej gumy. Na szosie przyzwoicie, w terenie całkiem fajnie, w błocie średnio. Rocket Roby trochę lepsze w błocie, trochę gorsze na asfalcie (też mam, ale jeżdżę na Racing Ralphach, dla mnie najbardziej uniwersalne).



#10 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 06 grudzień 2015 - 21:37

Jedyny minus Racing ralph-ów to to, że znikają w oczach. Przy 1700 km tylna opona do wymiany w stanie mocno zużytym. Moje jazdy to głównie szutry, las i z 30% asfaltu

#11 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 grudzień 2015 - 19:47

A jak wygląda sprawa z CycloXKing? Jak szybko się zużywają na asfalcie? Jeżdżę właśnie na nich, przez jakiś czas będzie sporo asfaltu pewnie i się zastanawiam ile dadzą radę. Jak na razie z krytycznych sytuacji to jedno bardzo ostre hamowanie z blokowaniem na suchej miejskiej smole zaliczone i jakoś nie mogę się dopatrzyć tego na oponie, co może świadczyć o twardej gumie, ale mogę się mylić.

CX Comp, które miałem i nadal leżą jako zapas, w ogóle nie mają startu do tych Continentali. W błocie i grząskim piasku różnica jest bardzo duża.

#12 olek123

olek123
  • Użytkownik
  • 284 postów
  • SkądTarnów

Napisano 12 grudzień 2015 - 23:17

Koniec końców kupiłem Rubena Scylla 35c i jestem bardzo zadowolony. Na asfalcie toczy się ładnie a w terenie przyczepności naprawdę sporo :) Trochę ciężkie ale to nie ma dla mnie znaczenia.



#13 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 grudzień 2015 - 19:59

Jedyny minus Racing ralph-ów to to, że znikają w oczach. Przy 1700 km tylna opona do wymiany w stanie mocno zużytym. Moje jazdy to głównie szutry, las i z 30% asfaltu

 

Miałem poprzednio Racing Ralphy w wersji Performance- wnioski miałem dokładnie takie jak Ty, potem założyłem Evolution i się zdziwiłem, toczą się lepiej po asfalcie i zauważalnie mniej zużywają. Mam najechane ok 2,5-3kkm i od niedawna zaczyna być widoczne zużycie tylnej, ale jeszcze jakiś tysiąc powinny wytrzymać. jeżdżę 50/50 miasto/teren.



#14 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 16 grudzień 2015 - 22:20

cenna uwaga. właśnie chciałem kupować następną Racing Ralph Performance, ale w tym wypadku kupie Evo

 

Gdzie kupowałeś Racing Ralph-y w PL ?



#15 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 grudzień 2015 - 18:37

Oj ciężko było, obie na allegro, po pojedynczej sztuce, jedną po zaciętej licytacji strasznie przepłacając. Ale było to w zeszłym roku.



#16 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 17 grudzień 2015 - 18:43

tak myślałem, że jakaś aukcja, bo nie wiedzieć czemu w  PL sklepach jej nie ma



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 grudzień 2015 - 20:35

Sytuacja jest bardzo prosta: tych opon po prostu nie ma w całej Europie. Nie tylko tych zresztą, to samo jest z wieloma popularnymi modelami.

Zamówienia OEM-ów na sezon 2016 osiągnęły rekordowe poziomy, przez co producenci zwyczajnie nie nadążają z produkcją. A ponieważ zamówienia od OEM-ów mają najwyższy priorytet u producentów, cierpią dystrybutorzy i detaliści, a na końcu także klienci.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2015 - 21:38

Możesz jeszcze rozważyć taki starszy model Schwalbe:

http://allegro.pl/op...5670650334.html

Mam ten bieżnik w drutowych wersjach (26x2.35 i 700x38) i lubię te opony. Wprawdzie klocki na środku są niskie i w błocie dość ławo się ślizgają, ale nie zapychają się łatwo, a boczne klocki są całkiem spore i często ratują sytuację gdy już wydaje się, że to koniec. Taki bieżnik sprawdza się zwłaszcza w tej szerokiej, górskiej wersji (ze względu na ogromny balon gorąco polecam je do starych górali na sztywnych widelcach http://czesciskutery...26x2.35/1275 ),ale wersja crossowa jest też godna uwagi. Nie wiem, czy w zwijanych była jakaś lepsza (bardziej przyczepna) mieszanka gumy, możliwe że tak.

W każdym razie na asfalcie lekko się toczą, a w terenie zapewniają lepszą przyczepność niż typowe semi-slicki. 



#19 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 20 grudzień 2015 - 11:12

Jeździłem kiedyś na podobnych typu grifo (miśki mud cośtam) i nie polecam, owszem nie zapychają się, ale w błocie i wszędzie indziej strasznie ślizgają. Choć te moje miały już trochę zjechane klocki gdy zacząłem na nich jeździć.



#20 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 20 grudzień 2015 - 12:33

A w rowerach zmieniacie opony na zimowe ?  :)

 

http://www.continent...winter2-premium

 

Jak sypnie śniegiem, to może 37-622 się zmieszczą do przełajówki.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Dodaj odpowiedź