Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rama Merida Scultura Target Evo 6 - 875g


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 luty 2010 - 15:51

Podejrzewam, że gdyby znów zaczęli jeździć na Feltach to stwierdziliby, że są one o niebo lepsze od Meridy. Kolarze testujący elektryczny osprzęt Campy oficjalni mówili, że jest super, a nieoficjalnie, że nie da się na tym jeździć.
Szosowe Meridy są robione z grubościennych rur, bardzo masywne i sztywne. Ciekawy jestem jak się do nich ma ta Evo 6.
Patrząc na niższe modele widać, że producent nie musi się wysilać w wynajdowaniu miejsc do odchudzania. Np. w Sculturze 905 główkę tworzy aluminiowa rynna obleczona karbonem. Pewnie dobre 50g można na tym urwać.

#22 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 11 luty 2010 - 16:28

5na
zabij a modelu nie podam , mówie o ramie meridy z tylnym karbonem .Widziałem to to na żywo , normalnie porażka. rurki poziome odchodzące od wezła suportowego wyglądają jak rama od jelcza .MASAKRA. Zaprzeczenie lekkości /wizualnej/ w ramce szosowej . sztywne to może i jest ale "przekalibrowane"strasznie .
Jeżdziłem na meridzie pare km na moje nieszczęście i takie mam zdanie o niej

#23 pantani

pantani
  • Użytkownik
  • 63 postów
  • Skądz wioski

Napisano 11 luty 2010 - 20:33

Gwoli ścisłości - chłopaki z CCC jeździli na modelu Felt F1 Sprint - czyli tym najsztywniejszym, sporo cięższym od F1 SL - mimo to rama przy finiszach na tyle pracowała że biegi lubiły same przeskakiwać z 11 na 12 i z powrotem. Jednym słowem tylny widelec to plastelina. Ciekawe co było w F1 SL....

Przesiedli się na Meridy i problem znikł.

Co do tego:

Np. w Sculturze 905 główkę tworzy aluminiowa rynna obleczona karbonem


Śmiem wątpić, muszę podjechać do znajomka co ma na sklepie te ramy model '10 i oblukać bo wydaje mi się że nic takiego tam nie widziałem jak wcześniej oglądałem. Ta rama to najwyższa Scultura 909 z lat '05-07., tyle że teraz nazywa się 905.


pzdr

#24 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 luty 2010 - 21:08

pantani, parę dni temu wysłałem Sculturę 905 2010 do znajomego i trochę sobie ją pooglądałem. Przednia część główki jest z alu.

#25 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 12 luty 2010 - 13:27

... Szanuję Meridę i wiem, że to marka godna zaufania, a pokazana waga modelu Scultura Evo mówi sama za siebie.
... to "trzecia liga rowerowa", ale nie ze względu .... - tylko ze względu na prestiż...

.. wystukałem już sporo tekstu w sprawie firmy Merida. Opiniuję sprawę jak cytat powyżej. Nie ma nic złego, że ktoś jeździ Meridą, to nie o to chodzi. Przykładem mogą byc świetnie wykonane samochody KIA, jeżdżą nieźle i nikt nie mówi, że są skandalicznie złe. Ale szanuję przyzwyczajenia ludzi do czegoś bardziej wykwintnego, tradycyjnego. O gustach podobno się nie dyskutuje. Jedni kupują Meridę inni Calnago, jedni jeżdżą Kia inni Toyotą i wszystko jest ok.

Stas

#26 Jacek-OK

Jacek-OK
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądDąbrowa Gornicza

Napisano 14 luty 2010 - 18:42

Witam

Czytając Państwa wypowiedzi zauważam iż tendencyjnie podchodzicie do pewnych firm i marek rowerów. Np: "różowe jest be a niebieskie OK". Popatrzcie na produkt - Rama Merida Evo 6 to najwyższa półka karbonowych ram rowerowych. Nie ma co rzucać pustych słów nie mających poparcie w rzeczywistych produktach. Są zdjęcia, waga - empiryczne wyznaczniki jakości.

Może trochę za mocno z mojej strony, ale że jest coś zrobione na Tajwanie czy w Chinach a jest pierwszego sortu to należy powiedzieć :"szacun".

Pozdrawiam
Jacek

#27 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 18:55

Może trochę za mocno z mojej strony, ale że jest coś zrobione na Tajwanie czy w Chinach a jest pierwszego sortu to należy powiedzieć :"szacun".

A, które rowery dziś u żółtków nie są robione? Colnago, Pinarello, Cervelo i 99% innych firm.

#28 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 20:17

Fakt - tak samo jest z samochodami, też są składane w montowniach i fabrykach poza granicami kraju oficjalnego producenta, ale to nie zmienia faktu że na stu prawdziwych facetów 95 - ciu wybierze Toyotę zamiast Kia - Volvo zamiast Fiata itd. - to tylko oczywiście przykład.

Stas

#29 Jacek-OK

Jacek-OK
  • Użytkownik
  • 26 postów
  • SkądDąbrowa Gornicza

Napisano 14 luty 2010 - 21:09

:-D :-D

Tak, marka to wg. mnie to metka i etykietka. Nie zawsze jest to realne odniesienie do rzeczywistości - masa produktów np. samochodów tak znanych marek jak Mercedes, Toyota , Peugeot, miało poważne defekty i istniała konieczność akcji serwisowych bo doprowadziło by to do zagrożeń bezpieczeństwa z winy producentów. Tak, marka kojarzona była z jakością. Jednak firmy z tzw. trzecich lig dorównały jakością i technologią tych najlepszych a nawet ich wyprzedziły - nie jadą na metce tylko pracują nad swoim wizerunkiem dobrymi produktami.

Uważam, że to pozytywne sygnały dla klientów - konkurencja produktów.

Pozdrawiam
Jacek



Dodaj odpowiedź