Jump to content


Photo

PIERWSZY "PRAWDZIWY" ROWER:)


91 replies to this topic

#1 qpal

qpal
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądczestochowa/ Italia

Posted 17 February 2010 - 11:58

WITAM WSZYSTKICH:) PANOWIE I PANIE BEZ OWIJANIA W BAWELNE PROSZE O POMOC I PODSTAWOWE RADY, CHODZI O ROWEREK FUJI D6 COMP ,I CZY BEDZIE TO DOBRY WYBOR ,JAK JEST SZANOWANA TA FIRMA W SWIECIE KOLARSTWA I CO MOZECIE POWIDZIEC WIECEJ O TYM KONKRETNYM MODELU.CZY TO JEST DOBRY WYBOR NA PIERWSZA MASZYNKE ?I NA CO MUSZE ZWROCIC SZCZEGOLNA UWAGE KUPUJAC TAKI ROWEREK I W JAKIM TERENIE SPRAWDZA SIE NAJLEPIEJ ?CHCE ZAZNACZYC ZE POCHODZE Z CZESTOCHOWY ALE OBECNIE MIESZKAM W SLONECZNEJ ITALI W DOSC GORZYSTYM TERENIE ALE OCZYWISCIE NIE BRAKUJE PLASKICH POWIERZCHNI;)CZY TEN ROWER I JEGO KONSTRUKCJA DAJE RADE NA UROZMAICONYM TERENIE OCZYWISCIE NIGDY NIE OPUSZCZAJAC ASFALT HEE ;) MODEL D6 COMP(MA MALOWANIE CZARNO-CZERWONE) KOSZTYJE OKOLO 2 TYSIECY EURO CZY JEST WART TEJ KASY PATRZAC NA NIEGO POD KAZDYM WZGLEDEM ? PRZEPRASZAM ZA BLEDY I DZIEKUJE ZA POMOC :) POZDRAWIAM!!

#2 satan

satan
  • Użytkownik
  • 73 posts
  • Skąd???

Posted 17 February 2010 - 17:15

To Fuji robi rowery?

PS. Twojego posta nie da się czytać. Wyłącz caps-lock.

#3 wjagus

wjagus
  • Użytkownik
  • 195 posts
  • SkądMysłowice

Posted 17 February 2010 - 17:27

Mowa o takim? http://www.vasare.lt...COMP (2010).jpg Jesteś pewien, że chodzi Ci o akurat ten model? Jeśli tak to ani na góry, ani na pierwszą szosówkę i za 2.000 euro też nie.

#4 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 17 February 2010 - 18:29

To Fuji robi rowery? .

Tak robi, jest nawet team, który pod tą marką jeździ: LINK


A jeśli chodzi o serię D6 to jest to rower do Triahthlonu/Jazdy na czas... nie pojeździsz na nim... na pierwszy rower też się nie nadaje... na początek twój kręgosłup wytrzymałby na nim może 13sek.

Na początek szukaj roweru z 'barankiem'. Chyba, że faktycznie chcesz ćwiczyć triathlon, a nie jazdę na czas.

#5 qpal

qpal
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądczestochowa/ Italia

Posted 17 February 2010 - 19:36

Tak dokladnie chodzi o ten model "wjagus" ,z twojej odpowiedzi wynika ze jest za drogi, taniej chyba ciezko bedzie wyrwac go gdziekolwiek bo jest to oficialna cena producenta!? Czyli patrzac na niego pod wzgledem osprzetu nie jest wart tych pieniedzy?Skladak z tych samych czesci kosztowalby mnie duzo mniej ? Caly osprzet mozna sprawdzic na oficjalnej stronie producenta,jak ktos z wiedza na ten temat moglby rzucic okiem co ten rowerek posiada to bardzo by mi pomogl ,poniewaz jestem totalnie zielony w tym temacie a niechce wtopic takiej kasy na cos co nie jest warte swej ceny.

Druga sprawa to pozycja na rowerze do triathlonu "kobrys" jak to sie ma u kolarza z lekkim doswiadczeniem a zaczynajacego jak ja ,czy przyzwyczajenie sie do takiej pozycji wymaga wiekszego doswiadczenia czy jest to kwestia pierwszych ciezkich prob i dostosowania sie do tej specyficznej pozycji? Bol nie moze trwac wiecznie!

Na koniec mojego przydlugawego posta sprawa terenu w jakim moge sie poruszac na tym rowerze ,wiem ze najlepiej bylo by na plaskim ale czy podjazd pod lekka gorke sprawai wieksze problemy niz zwykla szosowka,czy jest to bardzo duza roznica zewzgledu na inna pozycie na tym rowerze czy na "stojke" jest to tak samo osiagalne ?

Jazda na czas nie interesuje mnie tak bardzo tylko to czy rowery do triathlonu po okresie dostosowania sie do pozycji sa w miare wygode w uzytkowaniu na codzien, czy jest to bardzo ciezka odmiana stylu jezdzeia i jej nie polecacie a jesli tak to jakie sa plusy jezdzenia na takim rowerze

DZIEKUJE I POZDRAWIAM!!

#6 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 17 February 2010 - 20:11

Jazda pod górkę:
kierownica jest bardzo nisko (bo ma ci zapewnić aerodynamiczną pozycję) - podjazdy często pokonuje się na klasycznym 'baranku' w górnym chwycie - kiedy podjazd jest dłuższy to zdarza się tak że i kręgosłup chce rozerwać... osobiście nie wyobrażam sobie podjeżdżania choćby 5min non stop w dolnym chwycie i to jeszcze na takim rowerze.

Jazda na co dzień:
Godzinę wytrzymasz, ale dłuższe jazdy? To kwestia kalibracji roweru - ludzie z IronMan ujadą na tym i 180km, ale zawodowi kolarze max 50-60km. Oczywiście pewnie kwestia 'przyzwyczajenia', ale ja bym nie ryzykował. Wolałbym chyba kupić klasyczny rower z 'barankiem' i zamontować do niego leMondkę. W ubiegłym roku na Giro był etap czasowy w górskim terenie i zawodnicy używali normalnych rowerów z leMondką co było zrozumiałe. I właśnie to rozwiązanie bym ci polecił.
Dołączona grafika

Za 2k euro też chyba nie dostaniesz takich super kół jak są na zdjęciach z tym Fuji też się upewnij :), zazwyczaj w zestawie dostaje się najbardziej gówniane koła pokroju aksiumów.


Pytanie jeszcze co cię kieruje do akurat takiego zakupu? Czy chcesz faktycznie zacząć jeździć na czas czy pokazać się w białym dresiku pod JasnąGórą? (wiem, że mieszkasz w Italii).

#7 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 17 February 2010 - 20:26

qpal, pomysł, aby kupić ten rower i to jako pierwszy, to jakbyś napalił się na bolid np. formuły 3000 ( nie piszę F1, bo pewnie są lepsze) i planował jeździć nim na co dzień.

- niewygodna pozycja
- gorzej skręca
- gorzej podjeżdża
- zjazd i zakręty to śmierć w oczach
- nietypowy osprzęt

To jest sprzęt przystosowany do jednego: do pokonywania prostych, płaskich, dobrych asfaltowych dróg w jak najszybszym tempie. NIE DO JAZDY NA CO DZIEŃ.
Nie odradzamy ci tego Fuji dlatego, że rower nie jest markowy, bo jest, osprzęt też pewnie jest OK (nie sprawdzałem), ale dlatego, że możesz kupić to cudo i przeklinać, bo będziesz się męczył.
Kup zwykłą szosówkę. Nie zawiedziesz się, a jak już trochę pojeździsz i poczujesz potrzebę posiadania roweru czasowego, to wtedy czemu nie.

#8 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądWarszawa Bemowo

Posted 17 February 2010 - 20:59

to Fuji jest piękne i jeśli gdzieś w UE byłoby za 2000€ to pewnie bym mocno rozważał zakup - aktualnie szukam roweru do długiego dystansu w tri - ale będzie to mój trzeci rower, jeździłem trochę w pozycji aero. nie jest rower do jazdy komunikacyjnej ani treningów w grupie

#9 qpal

qpal
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądczestochowa/ Italia

Posted 17 February 2010 - 21:00

Wydaj mi sie ze prezentacja roweru na oficjalnej stronie producenta obrazuje faktyczn stan completu ktory dostajemy za te pieniadze? Ale moge sie mylic.

Napisze szczerze ze pierwsza rzecza ktora ujela mnie w tym modelu to ksztalt ramy ,po dalszy szperaniu spodobal mi sie styl jazdy , predkosci ktore sie osiga i niesamowity wyglad kolarza podczas czasowek na slynych wyscigach.
Zdaje sobie sprawe ze nie sa to najwazniejsze sprawy jezeli ma mi si przyjemnie jezdzic w terenie jakim mieszkam. Rozumiem ze kierownica nie posiada regolacji wysokosci zeby bylo wygodniej?

Jak moglbym wiedziec czym sie sugerojesz przy zakupie nowego roweru ,na co zwracasz najwieksza uwage ?

#10 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądWarszawa Bemowo

Posted 17 February 2010 - 21:26

kierownicę oczywiście można przesuwać góra/dół w zakresie kilku centymetrów, ale nadal będzie to kierownica z oparciem na łokcie. kręgosłup poziomo do podłoża. w tej pozycji też można znaleźć komfort, nawet należy jeśli chce się przeżyć Ironmana.
tyle że nawet w bardzo wygodnej pozycji aero pozostaje - gorsza sterowność, gorsza widoczność, do hamulców daleko.

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 17 February 2010 - 21:58

Aleś sie uparł.
Chcesz kupić pierwszy prawdziwy rowr szosowy a upierwsz się jak koza.
Wszyscy Ci doradzaja- kup sobie normalną szosówke dobrej klasy i złaożysz lemondke, albo kierownice bez baranka czasową i będzie tak samo albo i lepiej.
Uwierz , tu nie ma amatorów jazdy niedzielnej , tylko goście co zjedli niejedną szose i dobrze radzą, ale jeśli chcesz mieć to juz Twoja wola, tylko szkoda pisać wkółko to samo że Ci się podoba.
Mnie podoba się Ferari Testarosa i podobnie ja Twój wybór roweru jest beznadziejny co codziennego użytku.

Rower jest strikte dedykowany do określonego zastosowania.
On jest do ścigania się, jest zrywny, szybki , lekki i podatny na uszkodzenia tak na codzień, no chy ba że chcesz faktycznie tylko robić trasy na czas ale po płaskim , to juz inna sprawa.

W terenie górzystym to sobie daruj taką pozycje.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 Lubomir

Lubomir
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądWarszawa Bemowo

Posted 17 February 2010 - 22:04

tia, jak się wyp... na światłach

#13 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 17 February 2010 - 22:28

Ja sie zastanawialem nad ta rama ( kiedys ) , ale do budowy czasowki i do startow na czas.W koncu padlo jednak na ORBEA ORDU. Napisze Ci tylko , ze najtaniej rame (ze sztyca i widelcem) znalazlem za chyba 1460 EUR ( ORBEe zlapalem w Stanach za 1300 ziela ), wiec za 2000 EURnie byloby rewalacyjnie ( mysle o calosci ).
No i jak koledzy pisza; jako JEDYNY rower to jakies male (albo WIELKIE) nieporozumienie. Jako 2-4 OK :-)

#14 qpal

qpal
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądczestochowa/ Italia

Posted 17 February 2010 - 22:33

Dobra Panowie juz cos znalazlem "Pinarello – 2010 prince Fire" ten bedzie chyba skrecal ;) no i podoba mi sie ;)

Jeszcze interesuje mnie temat kol zintegrowanych ,mam na mysli te obrecze troj ramiene no bo wiadomo rowerek musi wygladac ;) jakie wystepoja roznice w stosunku do zwyklych szprychowych ,czy jest to oplacalna inwestycja czy zbedny wydatek i chodzi tylko i wylacznie o tak bardzo porzadany efektowny wyglad roweru?

#15 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 17 February 2010 - 22:39

1. Jak mówisz o czymś dawaj link.
2. Jak ma wyglądać to nie chce mi się dalej z Tobą gadać - wybacz, wymiękam.

#16 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 posts
  • SkądMALM�

Posted 17 February 2010 - 22:48

tu masz tani TRI-TT........

http://www.jensonusa...al Bike 09.aspx

Tylko osprzet i kola inny jak na fotce.............

#17 qpal

qpal
  • Użytkownik
  • 13 posts
  • Skądczestochowa/ Italia

Posted 17 February 2010 - 22:53

Nie zrozum mnie zle ale wlasnie proboje si dowiedziec od was czegos wiecej na temat tego co jest wazne i czym tak naprawde powinienem sie kierowac podczas wyboru roweru :)

A ze jestem zielony to na dzisiaj moge ci tylko powiedziec czy cos fajnie wyglada dla mnie czy nie.Mam nadziej ze z wasza pomoca dokonam dobrego wyboru i sport ten bedzie mi dawal duzo satysfakcji :)

Na co dzis zwracasz uwage przy zakupie nowego roweru? i czy jest cos co bys mi polecil przedzial 8 do 10 tys.

#18 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1,165 posts
  • SkądWarszawa

Posted 17 February 2010 - 23:12

http://allegro.pl/it..._zipp_tune.html

11 kafli, plus pedały i wiele innych akcesorii, jak ciuchy, itp. ale jak masz taką kasę rower to dasz radę :lol:

#19 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 17 February 2010 - 23:36

rama czasowa, bo lepiej wygląda. karbonowe koła z trzema szprychami, bo lepiej się prezentują i są "szpanerskie"

qpal, nie obraź się, ale odpuść sobie ten sport. Tu nie wygrywa ten co ma bardziej lanserski rower, a ten co ma pierdo****** w nogach.

#20 Gosc_kdk_*

Gosc_kdk_*
  • Gość

Posted 17 February 2010 - 23:46

ehh, pamietam swoj pierwszy rower, stalowy herkules za 600 zl....
qpal, to ma byc twoj pierwszy rower? jestes pewien ze chcesz uprawiac ten sport, scigac sie? bo jesli ktos wydaje 10 tys na rower to znaczy ze powinien wiedziec czego chce
zrob tak: kup rower za 2 tys, potrenuj przez 2 lata, wystartuj w kilku wyscigach i zobaczysz czego ci potrzeba



Reply to this topic