Piasta tylna SHIMANO FH-M475 BEBENEK
#1
Posted 19 February 2010 - 22:25
Mam piastę shimano ( ta co w temacie ) w swoim rowerze do XC . Rozebrałem ja na czynniki pierwsze , doszedłem do stanu , w którym bębenek odszedł od reszty piasty. Moje pytanie brzmi czy ten bębenek da się jeszcze bardziej rozkręcić ? Czy nie ma możliwości dostania się do zapadek ?? ( Rozbieram to bo zapadki nie łapią i nie da się jeździć ;/ )
Jeżeli ktoś to kiedyś robił lub widział jakiś poradnik jak to zrobić będę bardzo wielce wdzięczny
Odrazu mowie ze wymiana piasty nie wchodzi w gre
#2
Gosc_Stoofek_*
Posted 19 February 2010 - 23:06
Potem chyba było tak ze będzie ta 'środkowa' część z milionem kulek (nie pogub ) i zobaczysz zapadki, chyba wiesz co dalej
pzdr
PS. mogłem coś przeoczyć bo dawno to bylo jak rozkręcałem bębenek.
#4
Posted 20 February 2010 - 10:31
Weź jakiś konkretny pobijak (stary, spory, płaski wkrętak), a następnie zaiwaniaj młotkiem. Odkręca się to w PRAWĄ stronę.
Jak kolega wyżej wspomniał uważaj przy odkręcaniu na kulki. Najlepiej podczas odkręcania nakrętki przytrzymać bębenek drugą łapą, a po odkręceniu nakrętki położyć na bębenek szmatę i odwrócić całe koło.
Jak już wszystko wyczyścisz pamiętaj żeby dać zwykłego (smar nie może być za gęsty bo będą problemy z kręceniem do tyłu, jakiś łt-cośtam np albo lepszy typu pedros) smaru tylko i wyłącznie na bieżnie tj. w części bębenka, która została przy piaście oraz w górnej części reszty bębenka (tam gdzie przychodzi nakrętka).
Smarować zapadek nie trzeba, smar po jakimś czasie i tak wyemigruje na zapadki ;-). Co najwyżej można dać kapkę oliwki żeby zapadki jakoś się trzymały podczas składania tego do kupy.
#5
Posted 20 February 2010 - 11:37
Bębenek z punktu widzenia jest nierozbieralny - to strona Shimano - dlatego od dawnych czasów nie sprzedają klucza do rozkrecania bębenka.
Młotkiem nic nie wskórasz bo mozna ukruszyć wcięcia, albo i pokiereszować bardziej.
Słuzy do tego specjalny klucz , który czasem mozna kupić, jak jest.
Dla Ciebie najprostszym rozwiazaniem - zakup nowy bebebek, albo piaste i przełóż bety.
Rozbieranie bębenka to nie takie proste jak sie moze wydawać zwłaszcza jego montaż z powrotem.
Kiedys napisałem mini artuykuł na ten temat, mozecie go wykorzystać jako przyklejony albo cos innego.
_________________________________________________________________________
Przedstawiam - BĘBENEK - kolejne kroki rozbiórki, czyli sex dla Rowerzysty-Majsterkowicza.
Osobom bez odpowiednich narzędzi nie proponuję rozbiórki do zera, gdyz wszelkie czynności należy wykonać w ustalonej kolejności z uwzględnieniem ostrożności demontażu i ponownego montażu.
Prawidłowy montaż jest gwarancją sukcesu.










http://img364.images...obraz022zm7.jpg
http://img374.images...obraz026kc3.jpg
http://img374.images...obraz028dt0.jpg
http://img364.images...obraz030lr6.jpg
http://img363.images...obraz032jq0.jpg
http://img374.images...obraz033ck8.jpg
http://img374.images...obraz039jj7.jpg
http://img364.images...obraz040lt6.jpg
Dzisiaj trafiło się coś takiego ( zdjecie poniżej ) - czego nie powinno byc w bębenku na bieżni i na "pieskach" zapadkach ??
No własnie smaru, a w tym egzeplarzu było go sporo.
Na te powierzchnie nie kładziemy smaru absolutnie zadnego, jedynie muskamy bieznie lekkim olejem i po kropelce małej do zapadek i tyle.
Jeżeli na zapadki i bieżnię wewnętrzną dostanie się smar, to powoduje sklejanie się zapadek i powoduje co ! rżnięcie przez zapadki bieżni - zaciąganie kantów, co powoduje zrywanie biegu, zarywanie materiału i w końcowym efekcie zniszczenie bębenka jako mechanizmu blokującego.
Pamiętajmy - smar dajemy na łożyska - tam gdzie jest tarcie i praca dwóch elemantów względem siebie - tarcie, a nie tam gdzie pracuje część ruchoma - zapadka, tam ma być czysto i suchawo ( olej rzadki pare kropelek )
Jezeli zastosujemy bardzo rzadki smar na bieżnie bębenka, może sie jego część dostać do wewnetrznej części bębenka - bieżni i zapadek jakby siłą odśrodkową w czasie obrotu piasty.
Dlatego bębenek należy od czasu do czasu przeglądać, a na bieżnie piasty kłaść odpowiednie ilości smaru a nie kilo kitu aby tylko się kręciło :-P
Tak wygląda żle zrobiony
http://img161.images...obraz083jq0.jpg
A tak powinien
http://img152.images...obraz094gv1.jpg
A to efekt smarowania tam gdzie nie trzeba - zaciągniete i zniszczona bieznia :
http://img225.images...obraz092ht7.jpg
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Posted 20 February 2010 - 12:19
Ładna instrukcja, pozwolisz, że ją podwieszę gdzie trzeba?
#9
Posted 20 February 2010 - 21:08
W najblizszym czasie bedę prawdopodobnie rozbierał bebenek Durace 7700 jak i całą piaste to zrobie fotki i opis i wyśle Ci linka do całości.
C od klucza to niestety uczulam, bo tylko kluczem dokrecimy z powrotem prawidłowo bębenek - zwłaszcza jak próbujemy kasować w nim luzy - te cienkie podkładki i dlatego metoda udarowa jest zawodna w takim przypadku.
Mam jeszcze jedną prelekcje , ale muszę ją zebrać do kupy w całosć - pare osób dostanie zawału pewnie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#11
Posted 20 February 2010 - 23:21
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Posted 21 February 2010 - 15:07
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo



