Skocz do zawartości


Zdjęcie

Continental Gatorskin Vs Grand Prix Gt Vs Gp 4000S Ii


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 19szymon93

19szymon93
  • Użytkownik
  • 207 postów
  • Skądłódź

Napisano 29 luty 2016 - 20:32

Witam. 

Nadszedł czas aby kupić nowe opony bo stare już się skończyły. Dotychczas jeździłem na Vittoriach ale chcę mieć jakieś odniesienie do innych firm. Upatrzyłem sobie trzy modele continentali i tu jest pytanie które ?

W grę wchodzą modele Gatorskin, Grand Prix GT i GP 4000S II. Szerokość 25mm. Tutaj moje pytanie odnośnie oplotu, dwa pierwsze modele mają 3/180 TPI a trzeci 330TPI. Czy to znaczy że jedna opona ma 3 warstwy po 180TPI na każdą, czy 180TPI łącznie w 3 warstwach czyli po 60 na warstwę, i czy to 3/180 jeżeli były by to 3 warstwy po 180 będzie lepsze od jednej 330 czy nie ? Wypowiedzcie się na podstawie doświadczeń z danymi modelami.

 

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam S.



#2 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 06:47

tam gdzie mniejszy oplot jest więcej gumy i teoretycznie opona bardziej wytrzymała

 

więcej oplotu daje się aby opona była lżejsza czyli oplot ma trzymać gumę w ryzach aby się nie rozłaziła

 

GT to wiadomo bezpieczniejsza ale wolniejsza

4000 s2 - bardziej wyścigowa ale jeszcze bezpieczna z warstwą anty przebiciową

 

ale do wyjazdów zwykłych bardziej bym celował w conti 4 season - wcale nie mają aż tak zawyżonych oporów a są bardzo bezpieczne

a wyścigi to 4000s2 lub idąc dalej Grand Prix Attack & Force

 

aktualnie używam - przód 4000s2 - 23 mm a tył 4 season 25 mm - zestaw dobry na tą porę gdzie na asfalcie leży dużo śmieci i łatwo o gumę

później [początek kwietnia] zmieniam tył na 4000s2 25 mm



#3 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1525 postów
  • SkądSK

Napisano 01 marzec 2016 - 11:13

Na Conti GP 4000s i 4000s II śmigam już 2 lata i bardzo sobię chwalę te opony, obydwie 23mm. Nie złapałem przez ten okres żadnej gumy. Wcześniej jeździłem na Maxxis Detonator i w roku kilka gum się łapało.

Średnio tylna opona GP 4000s II starczy mi na sezon, przednią mam od dwóch lat założoną i jeszcze nie kwalifikuje się do wymiany. Opony dobrze trzymają się drogi.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 marzec 2016 - 11:44

tam gdzie mniejszy oplot jest więcej gumy i teoretycznie opona bardziej wytrzymała

Jest dokładnie odwrotnie. Im gęstszy oplot, zbudowany ze znacznie wytrzymalszego mechanicznie materiału (nylon jest wielokrotnie mocniejszy od gumy), tym mniej miejsca na gumę, która jest tylko spoiwem i wypełniaczem dla oplotu. Do tego dochodzi drugi parametr, czyli ilość gumy położonej na wierzchu opony (ponad warstwą oplotu) - ta warstwa (a dokładniej: jej grubość oraz właściwości zastosowanej mieszanki) ma z kolei wpływ przede wszystkim na żywotność opony, choć oczywiście grubsza warstwa może zmniejszać ryzyko przebicia.

GP 4000s ma 3x 110 TPI - wszystkie opony Conti mają TPI podane dla trzech warstw łącznie (330 TPI to 3x 110 TPI, 180 TPI to 3x 60 TPI itd.). "Na papierze" 110 TPI  nie jest jakąś rewelacją, ale opona ta jest jedną z najlepiej toczących się na rynku.

 

Z kolei z Gatorskinami mam koszmarne doświadczenia. Ani nie była szczególnie wytrzymała (przebijałem ją znacznie częściej od używanej równocześnie Ultremo ZX), w dodatku z tą oponą możesz zapomnieć o przyczepności. Za to żywotność faktycznie jest całkiem w porządku.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 12:26

Jest dokładnie odwrotnie. Im gęstszy oplot, zbudowany ze znacznie wytrzymalszego mechanicznie materiału (nylon jest wielokrotnie mocniejszy od gumy), tym mniej miejsca na gumę, która jest tylko spoiwem i wypełniaczem dla oplotu. 

 

a ja mam odmienną wiedzę bazując na info odnośnie oplotu z mtb - gdzie mniejszy oplot tam więcej i mocniejszej gumy

i na owdrót gdzie oplot większy tam gumy mniej i delikatniejszej

 

może jakieś przykłady odnośnie szosy ?

 

ja tak na szybko znalazłem

http://polskanarower...stosowania.html

Kord czyli oplot
 
Ważną cechą opon jest tzw. oplot (czasem nazywany kordem). Kilka warstw oplotu ułożonych względem siebie pod różnymi kątami stanowi, obok mieszanki gumowej i bieżnika, jedną z najważniejszych części opony. Decyduje on bowiem o odporności na wysokie ciśnienie wewnątrz opony oraz na odporność na przebicie ostrymi przedmiotami. Gęstość oplotu wyraża się miarą TPI (Thread Per Inch), czyli liczbą nitek na cal kwadratowy powierzchni. Im wartość ta jest większa, tym opona wytrzymalsza oraz lżejsza, ponieważ nitki oplotu są cieńsze, a ilość gumy potrzebna do ich spojenia jest także mniejsza.

 

 

odnośnie dalszej wypowiedzi dot. mieszanki itd to masz rację dlatego napisałem "mniejszy oplot jest więcej gumy i teoretycznie opona bardziej wytrzymała"

teoretycznie bo głównie zależy od mieszanki gumy, warstw antyprzebiciowych itd itd



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 marzec 2016 - 12:36

Mam wrażenie, że mylisz gumę, która wypełnia oplot, oraz gumę, która buduje bieżnik. Prawdopodobnie stąd całe nieporozumienie.

Oczywiście - im więcej gumy na bieżniku, tym opona wytrzymalsza. Ale guma w warstwie oplotu to wyłącznie wypełniacz i nic więcej. Im gęstszy oplot, tym mniej pustych przestrzeni między włóknami i mniej miejsca na słabszą gumę, więc oplot jest mocniejszy.

Za stroną Schwalbe http://www.schwalbe....ifenaufbau.html
 

In principle, the more close-meshed a carcass is woven, the higher the quality of the tire. A dense carcass is important for low rolling resistance and good riding properties. At the same time, puncture protection increases, because carcasses with a high strand density are difficult to puncture.

 
Zdaniem Schwalbe wyjątkiem są hipergęste oploty (powyżej 127 TPI), gdzie pojedyncze włókna stają się na tyle delikatne, że oplot ponownie staje się delikatnejszy. Ile w tym prawdy, nie mnie oceniać.
 
BTW w przytoczonym przez Ciebie artykule jest podobna wzmianka:

Im wartość ta [TPI] jest większa, tym opona wytrzymalsza oraz lżejsza

;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#7 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 12:40

... Im gęstszy oplot, tym mniej pustych przestrzeni między włóknami i mniej miejsca na słabszą gumę, więc oplot jest mocniejszy...

właśnie się doczytałem, że Ty mnie zanegowałeś ale napisałeś dokładnie to samo

mniejszy oplot = więcej gumy

większy oplot - mniej gumy

 

przeczytaj to jeszcze raz ...

"tam gdzie mniejszy oplot jest więcej gumy i teoretycznie opona bardziej wytrzymała"



#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 marzec 2016 - 12:59

"Mniejszy oplot" to dla mnie większe, a nie mniejsze TPI. Im większe TPI, tym cieńsza warstwa oplotu, czyli oplot jest "mniejszy". Tak czy inaczej, fajnie, że mamy to wyjaśnione.

 

Ale nawet jeżeli to sobie wyjaśniliśmy, pozostaje druga zasadnicza nieścisłość. O ile dobrze rozumiem, piszesz, że im więcej gumy w oplocie, tym bardziej wytrzymała opona, a to nie jest prawdą. Jest dokładnie odwrotnie - to nylon, a nie guma nadaje oplotowi wytrzymałość. A więc wytrzymałość opony jest tym większa, im mniej jest gumy w oplocie, a więcej nylonu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#9 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 14:01

no to przykład

 

https://www.speciali...o-cotton/105875

320 TPI

 

https://www.speciali...baix-pro/105840

120 TPI

 

https://www.speciali...ir-elite/105956

60 TPI

 

jak myślisz, która:

- ma najwięcej gumy 

- ma największą wytrzymałość 

 

?

 

opowiem Ci pewną historyjkę - niestety/stety prawdziwą

 

Espoir dostałem z poierwszą szosą i jeździłem na niej nawet po chorwackich szutrach - wytrzymała bez żadnego kapcia

Turbo kupiłem z 1,5 roku temu bo chciałem spróbować ścigowych opon innych niż 4000s2 i co - w tydzień 2 kapcie na naszych normalnych asfaltach

 

kolega [65 kg] też kupił Turbo i po miesiącu też wywalił przez łapanie kapci

 

czyli jak ... ? która ma większą wytrzymałość ?

szmatka 320 TPI czy "ciężka" guma 60 TPI



#10 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 marzec 2016 - 14:12

Zdaniem Schwalbe wyjątkiem są hipergęste oploty (powyżej 127 TPI), gdzie pojedyncze włókna stają się na tyle delikatne, że oplot ponownie staje się delikatnejszy.

;)

Inna sprawa, że porównujesz opony ze średniej półki z mocnym nylonowym oplotem oraz hiperelastyczną oponę na oplocie bawełnianym.

Rozumiem, że nie przeszkadza Tobie również fakt, że całkowicie pominąłeś to, jakie wkładki antyprzebiciowe ma każdy z modeli?


Sprawiedliwe i miarodajne byłoby wyłącznie porównanie opon z taką samą wkładką, o takiej samej warstwie gumy na bieżniku (która jest czymś ZUPEŁNIE innym niż guma zatopiona w oplocie) i różniących się tylko oplotem.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#11 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 14:20

to może inaczej - wskaż mi oponę o oplocie > 200 TPI co ma porównywalną wytrzymałość co ta biedna 60 TPI ?

https://www.speciali...ir-elite/105956

 

albo z drugiej strony - wskaż mi oponę < 100 TPI która ma gorszą wytrzymałość od wskazanej przeze mnie 320 TPI ?

 

tak się składa, że tak właśnie jest - mniejsze TPI to więcej gumy [pewno tez innej] a opona jest bardziej wytrzymała

większe TPI to opona lżejsza mniej gumy i skierowana w stronę sportu ale z mankamentami w postaci wytrzymałości rozumianej jako wytrzymałość na przebicia i inne sytuacje awaryjne typu otarcia o krawężniki, nacięcia boczne przez leżące szkło itp itd

 

w mtb jest dokładnie tak samo tylko TPI jest w innej skali



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 marzec 2016 - 14:27

Heh... ;)

Zdaniem Schwalbe wyjątkiem są hipergęste oploty (powyżej 127 TPI), gdzie pojedyncze włókna stają się na tyle delikatne, że oplot ponownie staje się delikatnejszy.


Nie po to robi się lekkie opony na gęstym i elastycznym oplocie, żeby potem pakować do niej wkładkę antyprzebiciową z podeszwy od gumofilca.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 marzec 2016 - 15:04

tak się składa, że tak właśnie jest - mniejsze TPI to więcej gumy [pewno tez innej] a opona jest bardziej wytrzymała

większe TPI to opona lżejsza mniej gumy i skierowana w stronę sportu ale z mankamentami w postaci wytrzymałości rozumianej jako wytrzymałość na przebicia i inne sytuacje awaryjne typu otarcia o krawężniki, nacięcia boczne przez leżące szkło itp itd

Producenci których sprawdziłem deklarują odwrotnie.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#14 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 15:06

Producenci których sprawdziłem deklarują odwrotnie.


wskaż konkretny przykład

#15 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 marzec 2016 - 16:19

http://www.schwalbet...g_tires/pro-onevs http://www.schwalbet..._tires/lugano_t

http://www.vittoria.com/tire/rubino-2/vs http://www.vittoria....re/corsa-open//

 

edit

 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#16 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 01 marzec 2016 - 18:42

a gdzie tam jest TPI?

#17 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 marzec 2016 - 22:49

Wiesz życie nie wszystko podaje na tacy, czasem trzeba sobie poszukać :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#18 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 02 marzec 2016 - 06:13

Wiesz życie nie wszystko podaje na tacy, czasem trzeba sobie poszukać :)

 

czyli co chciałeś zabłysnąć wiedzą i pokazać, że moja teza poparta dowodami się nie zgadza ale .... ups nie wyszło ... zabrakło Ci danych i sugerujesz szukanie ...

 

nie mam czasu na takie zabawy 

 

jak masz coś do napisania to jak zaczynasz też kończ a nie uciekasz i zamykasz się w pół drogi



#19 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 marzec 2016 - 12:03

Też mi przykro że nie umiesz szukać :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#20 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 02 marzec 2016 - 12:58

Też mi przykro że nie umiesz szukać :)

 

ja rozumiem, że czytanie ze zrozumieniem nie jest aktualnie w modzie ale wykaż trochę zaangażowania i poproś niech ktoś ci wytłumaczy co znaczy

 

nie mam czasu na takie zabawy 




Dodaj odpowiedź