Żartem to jest to że ktoś za te live segment płaci.
Bryton Rider
#282
Posted 24 January 2022 - 20:55
Jeżeli jak większość normalnie płacisz za Stravę to segmenty masz w cenie. Nie wiem czy ktoś płaci za same segmenty... gdzieś. Natomiast oczywiście w przypadku Garmina są też segementy Garmina - mniej popularne, ale jeżeli walczysz ze sobą to wystarczy.
Są też metody nielegalne, ale nieuczciwych rozwiązań nie popieramy.
- Born Ready likes this
#283
Posted 24 January 2022 - 21:02
Gdyby bolt v2 byl w tej samej cenie to bym go wzial ale jednak czy warto dopłacać 400zl do bolta?
#284
Posted 24 January 2022 - 21:47
1. A z czym ci posiadacze brytona mają porównanie? Ze starą sigmą?
2. Licznik kupujesz raz na kilka lat, do tego na pewno zauważyłeś, że bardzo mało tracą na wartości. W przypadku rowerowych zakupów lepiej raz a porządnie, kup sobie roama a jeszcze lepiej garmina 830 i ciesz się świetnym i dopracowanym sprzętem.
#287
Posted 24 January 2022 - 23:44
530 w zupełności wystarczy.1. A z czym ci posiadacze brytona mają porównanie? Ze starą sigmą?
2. Licznik kupujesz raz na kilka lat, do tego na pewno zauważyłeś, że bardzo mało tracą na wartości. W przypadku rowerowych zakupów lepiej raz a porządnie, kup sobie roama a jeszcze lepiej garmina 830 i ciesz się świetnym i dopracowanym sprzętem.
- Born Ready likes this
#288
Posted 25 January 2022 - 05:27
#289
Posted 25 January 2022 - 05:38
Na szosie czujniki są mało sensownym wydatkiem, GPS wystarczy Ci w zupełności.
Gdybym w ogóle miał rozważać zakup jakiegoś czujnika, to przy jeździe amatorskiej zacząłbym właśnie od pulsometru. Jako jedyny (poza pomiarem mocy, ale dla amatora to bez sensu) daje dane, których "goły" licznik nie da.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#291
Posted 25 January 2022 - 07:13
Nie jest, jest opcjonalny. Mało tego, w moim odczuciu jest to najmniej użyteczne z wszystkich akcesoriów.
BTW właśnie złapałem się na nieścisłości w poprzednim poście. Czujnik kadencji jest niezbędny, żeby mieć odczyt kadencji ("goły" licznik nie daje odczytu). Nie pomyślałem w ogóle o mierzeniu kadencji, co tylko odzwierciedla mój stosunek do mierzenia tego parametru przez amatora ![]()

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#292
Posted 25 January 2022 - 07:29
Właśnie wczoraj ktos polecił mi garmina 530 nie zależy mi na dotyku więc nie widzę sensu dopłacania do 830. Wydaje się bardzo faj y opi ie tez ma spoko. No i cenowo wychodzi fajnie, bo bez czujnikow 1200zl. Dokupię sobie jakieś tam czujniki megane i wychodzi to samo co za brytona tylko bez tętna. Chyba jednak zdecyduje się na tego garmina
530 za 1200zł to wyjątkowo słaba cena. Szukaj promocji w zagranicznych sklepach, przy odrobinie cierpliwości powinieneś zapłacić poniżej 1000zł. Minimalna cena na 530 na amazon.de (oficjalny sklep) wynosiła ok. 750zł, ale obecnie raczej nie do uzyskania.
#293
Posted 25 January 2022 - 07:49
Co do czujników to się kompletnie nie zgodzę. Czujnik prędkości jest wg. mnie niezbędny, GPS czasem pokazuje totalne głupoty. Tak samo nie wyobrażam sobie jazdy bez pomiaru kadencji i tętna.
Oczywiście czujniki magene w zupełności wystarczą.
- B00mer likes this
#294
Posted 25 January 2022 - 08:15
Na bike-discount też tylko 210€: https://www.bike-dis...fahrradcomputer
Na szosie czujniki są mało sensownym wydatkiem
Co do czujników to się kompletnie nie zgodzę. Czujnik prędkości jest wg. mnie niezbędny, GPS czasem pokazuje totalne głupoty. Tak samo nie wyobrażam sobie jazdy bez pomiaru kadencji i tętna.
Ja raczej się skłaniam ku opinii mataman-a: albo idziesz w prawdziwy underbiking i wywalasz ten licznik w cholerę albo jak chcesz prawdziwy komputerek treningowy to jednak cokolwiek na nim wyświetl treningowego. Jeżeli te dane wydają Ci są zbędne, a główne co chcesz zapisać to trasę przejazdu to może warto rozważyć malutkiego Edge 130 lub jeden z zegarków Garmina zamiast licznika. Poza wieloma funkcjami nawet zaawansowanych liczników będziesz mieć dobowe pomiary życiowe, analizę snu, obsługę wszelkich aktywności a nie tylko roweru a na rowerze wepniesz sobie taki w uchwyt rowerowy na zegarki Garmina.
#296
Posted 25 January 2022 - 09:23
Jak były użytkownik Brytona 420, Wahoo Bolta v2 i obecny Garmina Edge 530 uważam, że koledzy wyżej niekoniecznie mieli kontakt z Brytonem
Uważam, że te urządzenia które mają rewelacyjny stosunek ceny do jakości, twórcy dbają o aktualizacje, dodają nowe funkcje, błędy zdarzają się tak samo jak w Brytonie, jak i w Wahoo czy Garminie. Jedyną bolączką jest według mnie platforma Bryton Active, apka jest jeszcze jako tako, ale wersja internetowa była beznadziejna. Licznik sprzedałem dosyć dawno temu, pewnie też się wiele zmieniło w tej kwestii. Co do nawigacji się nie wypowiem bo 420 nie miała map (tylko prowadzenie po kursie), natomiast można znaleźć narzekania użytkowników że są nieaktualne mapy.
#297
Posted 25 January 2022 - 09:43
Mam sporo czujników, ale akurat czujnika prędkości do garmina na szosie to nie rozumiem. Po co? Jaka wartość treningowa lub przy rejestracji trasy?
Już tłumaczę moje odczucia z praktyki: ja obecnie w szosie mam a w gravelu nie mam. Czujnik prędkości przydaje się jeżeli interesuje Cię odczyt prędkości chwilowej: ta z GPS jest mocno opóźniona względem prawdziwej a podczas jazdy w lesie jest sporo mniej dokładna. Czujnik prędkości to też wygodne narzędzie do poprawnie działającej auto-pauzy opartej na Twojej prędkości. Jeżeli nie masz czujnika prędkości a zatrzymasz się w miejscu, gdzie zasięg GPS jest nieco gorszy to licznik będzie wznawiał i przerywał jazdę mimo, że Ty pijesz kawę. Jeżeli masz czujnik prędkości taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Podobnie podczas stromych podjazdów, zwłaszcza tych przy ponownie... gorszych warunkach GPS: auto pauza może się włączyć bez czujnika prędkości mimo, że ciągle jeszcze podjeżdżasz.
Oczywiście moje doświadczenia mogą być kompletnie inne od Twoich, ja jeżdżę sporo w lasach i po górach. Odczucia osoby z szeroko rozumianej płasko-Polski z wyciętymi lasami mogą być kompletnie odmienne. Mnie dodatkowo daje sporo satysfakcji zwiększanie prędkości na zjazdach, już pojawienie się cyferki 6 bądź 7 z przodu daje sporo satysfakcji, tu też dobrze mieć natychmiastowy odczyt z czujnika.
Odpowiadając natomiast na drugą część pytania, tj. jaka z tego wartość treningowa - oczywiście, że brak, zwłaszcza, jeżeli masz pomiar mocy w rowerze. Jeżeli nie masz pomiaru mocy nadal mocno naciągana, ale może jednak jakaśtam wartość treningowa też się pojawia... (zwłaszcza w połączeniu z polem informującym o prędkości i kierunku wiatru)..?
#300
Posted 25 January 2022 - 12:44
Poza tym, czujnik prędkości przydaje się na rolce w zimie
Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
No ewentualnie, jeśli ktoś korzysta. Ale nadal jest to wąska grupa ludzi.
Już tłumaczę moje odczucia z praktyki: ja obecnie w szosie mam a w gravelu nie mam. Czujnik prędkości przydaje się jeżeli interesuje Cię odczyt prędkości chwilowej: ta z GPS jest mocno opóźniona względem prawdziwej a podczas jazdy w lesie jest sporo mniej dokładna. Czujnik prędkości to też wygodne narzędzie do poprawnie działającej auto-pauzy opartej na Twojej prędkości. Jeżeli nie masz czujnika prędkości a zatrzymasz się w miejscu, gdzie zasięg GPS jest nieco gorszy to licznik będzie wznawiał i przerywał jazdę mimo, że Ty pijesz kawę. Jeżeli masz czujnik prędkości taka sytuacja nie będzie miała miejsca. Podobnie podczas stromych podjazdów, zwłaszcza tych przy ponownie... gorszych warunkach GPS: auto pauza może się włączyć bez czujnika prędkości mimo, że ciągle jeszcze podjeżdżasz.
Oczywiście moje doświadczenia mogą być kompletnie inne od Twoich, ja jeżdżę sporo w lasach i po górach. Odczucia osoby z szeroko rozumianej płasko-Polski z wyciętymi lasami mogą być kompletnie odmienne. Mnie dodatkowo daje sporo satysfakcji zwiększanie prędkości na zjazdach, już pojawienie się cyferki 6 bądź 7 z przodu daje sporo satysfakcji, tu też dobrze mieć natychmiastowy odczyt z czujnika.
Czyli taki niezbędny wcale nie jest.
Osobiście jeżdżę po pagórkowatym terenie i może dlatego nie widzę sensu w zakupie takiego czujnika, chociaż w przełaju śmigam po lesie i tej potrzeby również nie odczuwam. W górach bywam, w czasie jazdy gps jeszcze mi nie zatrzymał licznika.
Prędkość chwilowa? Ciekawostka, ale przy wysokich prędkościach jednak wolę patrzeć na drogę, niż na licznik.
Jeżeli nie masz czujnika prędkości a zatrzymasz się w miejscu, gdzie zasięg GPS jest nieco gorszy to licznik będzie wznawiał i przerywał jazdę mimo, że Ty pijesz kawę. Jeżeli masz czujnik prędkości taka sytuacja nie będzie miała miejsca.
Weź może zmień licznik
jeszcze nigdy licznik sam mi się nie włączył przy autopauzie pod sklepem czy np. na przejeździe.



