Nasze NIEszosowe rowerki
#21 Gosc_xsnailx_*
Napisano 14 marzec 2010 - 14:05
z zona to jest tak iz w zeszlym roku miala wypadek samochodowy - dosc uraz kregoslupa (okolica szyji) i im mniej dzwiga / wiezie tym dla niej lepiej wiec wykoncypowalismy iz nieco zredukujemy wage jej rowerka, ponadto chcial bym na nim tez ja pojezdzic a ta rama ma zakrotka gorna rurke dla mnie i bije kolanami o kierownice
co do zjazdowki, to nie wazylem - jak dopadne wage odpowiednia to nie omieszkam - ale 20 bedzie
ta przerzutka 105 to pochodzi jescze z grupy 105sc - mozna sprezyne dociagac sruba nie (jest zwijana podobna do tej co w przednich przerzutkach, szkoda jej tam wiec przy okazji montowania osi maxxle do tylu chyba wloze tiagre co mi w domu lezy
#23
Napisano 14 marzec 2010 - 15:17
Widzę, że niezły ołtarzyk sobie postawiłeś :-D
Firma Specialized powinna dać Ci przechodni puchar Speco-holika 2010.
#24
Napisano 14 marzec 2010 - 15:33
musze zrobic fotki swoich 4 specy razem ,wtedy powiesz co powiedziales,co poradze jak podpasily mi katy i firma?mam kumpla który wielbi scottazorrospecialized - ja cenię bardzo ludzi z pasją, ale Twoja miłość do Speca zaczyna mnie przerażać :shock:
Widzę, że niezły ołtarzyk sobie postawiłeś :-D
Firma Specialized powinna dać Ci przechodni puchar Speco-holika 2010.
#25
Napisano 14 marzec 2010 - 21:50
I pomyśleć, że taki rower do DH to ze 2 albo 3 szosówki... :-> No ale wiadomo, nie ma co porównywać.
#26
Napisano 14 marzec 2010 - 21:59
szosa-SPECIALIZED S-WORKS TARMAC CARBON
szosa-SPECIALIZED ALLEZ
goral-SPECIALIZED S-WORKS EPIC CARBON
goral-SPECIALIZED S-WORKS HT M5
goral-GIANT XTC SUPERLIGHT
Też chce taki harem! :shock:
#27
Napisano 14 marzec 2010 - 23:01
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#28
Napisano 15 marzec 2010 - 19:36
czasami!!! :-P :-P :-P :-PAle na czas jazdy to zakładasz siodełko? :-P
#29
Napisano 15 marzec 2010 - 22:28
#30
Napisano 16 marzec 2010 - 06:55
http://allegro.pl/it..._triathlon.html
albo przynajmniej sama ramke
http://allegro.pl/it..._triathlon.html
#31 Gosc_Jelitek_*
Napisano 21 marzec 2010 - 00:00
Waży dokładnie 10 kg i 20 gram :-)
#32
Napisano 21 marzec 2010 - 08:56
#33
Napisano 21 marzec 2010 - 16:06
#34
Napisano 21 marzec 2010 - 17:00
A propo, Jeli wazył bez kół dlatego taka waga :-)
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#35 Gosc_xsnailx_*
Napisano 21 marzec 2010 - 17:09
#36 Gosc_Jelitek_*
Napisano 22 marzec 2010 - 16:32
A więc rama to Poison Zyankali, model 2008 rozmiar 18".
Specyfikacja:
Rogi KCNC 48
Korki kierownicy brak 0
Koszyk na bidon Niemarkowy 21
Hamulec przedni XTR V 201
Hamulec tylny XTR V 201
Klamki hamulcowe XTR V 165
Pancerze i Linki XTR 159
Kaseta XT 11-32T 262
Łańcuch + spinka SRAM XTR 265
Korby XT 175mm 778
Suport XT 91
Przerzutka P XT Top swing 34.9 151
Przerzutka T XT GS Shadow 225
Amortyzator + gwiazdka + bieżnia sterów Manitour R7 Super 1528
Rama + miski Poison Zyankali 46cm 1761
Gripy Author AGR 20
Kierownica FSA K-Force OS 144
Stery FSA Orbit Z 54
Pedały Time ATAC XS 340
Siodło Selle Italia SLR TT 147
Sztyca FSA K-Force 31.6 233
Zacisk sztycy KCNC 15
Manetki XT 3x9 Rapidfire + 233
Zaciski kół Mavic 112
Podkładki po mostek karbonowa 10mm 4
Gwiazdka sterów wliczona w amortyzator 0
Mostek FSA OS-115 110mm 141
Opona P Schwalbe Racing Ralph 2.1 441
Opona T Schwalbe Racing Ralph 2.2 456
Top cap Boplight 12
Dętki Schwalbe Ultralight 251
Koło P Mavic Crossmax SL UST 662
Koło T Mavic Crossmax SL UST 856
Inne licznik zestaw 26
neopren na ramę 17
Cyferki oznaczają wagę. Sama rama z aluminiowymi piwotami i śrubkami ważyła coś koło 1720g. Nie jest to mało, ale rama ma sporo zalet. Przede wszystkim, jest bardzo sztywna, ma świetną geometrię, i największa zaleta to lakier. Po kilku maratonach nie ma nawet odprysku po kamieniu, ani jednej ryski.
SPIKE, co do kół, to owszem mogę sobie złożyć cuda ważące 1300 gram, ale po pierwsze nie byłyby tak ładne jak srebrne Crossmaxy. Po drugie nie byłyby tak sztywne. Po trzecie zależało mi na ceramicznych obręczach (są rewelacyjne!)...a po czwarte tak lekkie koła też mają swoją wytrzymałość.
W samym rowerze planuję wymienić jeszcze tylko zaciski kół.
Od razu odpowiadam na pytania:
-czemu w kołach bezdętkowych mam dętki. Głównie dlatego że mam kilka kompletów kół, a zabawa z mleczkiem uszczelnianiem itd, trochę mnie zniechęca.
-co do wagi roweru, to zależało mi zrobić sprzęt niezawodny na lekkich i trwałych komponentach. Stąd m.in ciężkie Vki XTR'a.
#37
Napisano 22 marzec 2010 - 20:43
Co do sztywnosci kół i wagi to dla kazdego coś innego, dla Ciebie 1313 g nie może być. ale już w okolicy 1350-1400 jak najbardziej, obręcze klasa wyżej i szprychy inne.
Co do kół to są rózne szkoły i wywody, ja tam tradycyjne wole.
Hamulce - zmień na Avidy ewentualnie, ja zmieniłem i :-) .....
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#38 Gosc_Jelitek_*
Napisano 22 marzec 2010 - 21:13
Hamulce - zmień na Avidy ewentualnie, ja zmieniłem i :-) .....
A jeździłeś na pełnych Vkach XTR z ceramicznymi obręczami??
#39
Napisano 22 marzec 2010 - 22:16
Z obreczami ceramicznymi to różnie jest, najlepeij chodziły mi klocki czerwone Magury z Magurą szczękową, , ogólnie do ceramiki powinny być klocki twarde ,ale ja miałem miekkie czerwone do V-ek takze i lepiej mi hamowały, skuteczność wzrastała.
W końcu lat 90-tych ceramiczne obrecze były modne wśród zawodników, ale jak to mówili, wszystko fajnie do momentu jak ceramika odstrzeli, albo się wytrze miejscami , bo potem szarpie obreczą
A propo klocków, to Avidowskie Wranglery są o niebo lepsze niz Clark'sa.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#40 Gosc_Jelitek_*
Napisano 23 marzec 2010 - 17:38
najlepeij chodziły mi klocki czerwone Magury z Magurą szczękową, , ogólnie do ceramiki powinny być klocki twarde ,ale ja miałem miekkie czerwone do V-ek takze i lepiej mi hamowały, skuteczność wzrastała.
Do obręczy ceramicznych są specjalne klocki. Muszą być z twardszej gumy. Czytałem w necie na temat obręczy ceramicznych przed zakupem Crossmaxów i wszędzie były opinie że klocki inne niż dedykowane do ceramicznych obręczy dawały gorsze odczucia. Obręcz ceramiczna nie odprowadza ciepła tak jak aluminiowa przez co klocki nagrzewają się bardziej i miękkie można po prostu szybko zajechać.
W końcu lat 90-tych ceramiczne obrecze były modne wśród zawodników, ale jak to mówili, wszystko fajnie do momentu jak ceramika odstrzeli, albo się wytrze miejscami , bo potem szarpie obreczą
Owszem, dlatego ja po każdym maratonie czyszczę klocki, a roweru używam tylko do wyścigów. Na ceramice widać minimalne odpryski, ale prawdą jest że jeśli ceramika jest dobrze położona to sytuacja przedstawiona przez Ciebie że cała ceramika zeszła z obręczy jest niemożliwa, tamto koło musiało być ewidentnie wadliwe, mimo że dystrybutor nie przyjął gwarancji.
A propo klocków, to Avidowskie Wranglery są o niebo lepsze niz Clark'sa.
_________________
Apropo klocków to miałem Avidowskie Wranglery i zżerały obręcz bardzo szybko, kiepsko odprowadzały błoto i wodę, łapały pełno śmieci. Clarksy czerwone których dotychczas używałem szybko się zużywały ale hamowały doskonale w każdych warunkach. Będę próbował teraz Coolstopów. Poza tym Avidy TI mają trochę inny wygląd niż obecne SD, były odrobinę szersze - wiem bo miałem takowe. Miałem również Avidy SD7 i nie powiem by były lepsze od XTRów, gdyż te po naciśnięciu klamki nie dają uczucia że coś się gnie, wszystko jest sztywne. Nawet koledzy którzy jeździli na moim rowerze powiedzieli że na sucho modulacja i sztywność jest podobna do tarczy. Czasami Spike dziwią mnie Twoje teorie, bo (co zostało udowodnione na dwóch forach) są one często zupełnie inne od stwierdzeń innych równie doświadczonych bikerów...