Co to się stało pod mostkiem?
Takie cudeńko pomiędzy główką ramy, a mostkiem? Co to?
Jaką masz pozycję na tym rowerze?
Posted 04 May 2017 - 17:35
Co to się stało pod mostkiem?
Takie cudeńko pomiędzy główką ramy, a mostkiem? Co to?
Jaką masz pozycję na tym rowerze?
Małymi krokami uparcie do celu...
Dd 7 lutego 2017r szczęśliwy tatuś
Posted 04 May 2017 - 17:56
To chyba przejściówka z mostka na klin na mostek a-head, coś jak tutaj:
http://e-bmx.pl/opis...head-286mm.html
Ale tej długości to jeszcze nie widziałem. Sprawia wrażenie, jakby się miała zaraz złamać, tak mocno wystaje.
Też mam takie coś założone w góralu, ale na szczęście jestem kurduplem i u mnie mostek opiera się praktycznie na górnej nakrętce sterów.
Posted 04 May 2017 - 18:48
Dokładnie takie cudo, ale dłuższa wersja. W sterówkę wpuszczone jest jeszcze dużo, nie ma strachu, że się złamie. Pozycja pochylona, na dropach ośmielę się napisać, że aero
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
Posted 22 August 2017 - 21:46
Prezentuję mojego crossa Fuji Traverse 1.1. DISC. Rower w opcji oryginalnej przeszedł modyfikacje w celu redukcji masy, polegające na wymianie amortyzatora na widelec sztywny, zmiany przedniej dużej tarczy z 48 na przełajową 46 oraz wymianie fabrycznych opon Vera EOS na zwijane Arisun Mount Evans.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Posted 23 August 2017 - 00:56
Niebrzydki, ale siodło strasznie w dół.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
Posted 23 August 2017 - 08:02
Niebrzydki, ale siodło strasznie w dół.
To już poprawione, a propos - siodło także było wymienione z oryginalnego szerokiego jak kanapa Oval 300 na sportowe Accent Execute Pro. Zdjęcia zrobione jakiś czas temu, jeszcze przed ostarecznym fittingiem
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Posted 23 August 2017 - 08:51
Plus za wyrzucenie amortyzatora .
Posted 23 August 2017 - 09:59
W ogóle nie rozumiem po co producenci pchają je do crossowych rowerów. Po pierwsze, nie ma właściwie dobrych amortyzatorow o skoku 63 pod koła 28", po drugie, ze względu na przeznaczenie w takim rowerze nie spełniają on żadnego zadania, zwiększajac za to znacznie masę sprzętu
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Posted 23 August 2017 - 10:09
Wiele tysięcy km przejechałem na różnych rowerach crossowych, z tego olbrzymią część w terenie, także w górach i bardzo sobie chwaliłem, że jest amortyzator.
Natomiast jeśli ktoś użytkuje taki rower tylko na szosie to faktycznie amortyzator nie ma sensu sensu.
Posted 23 August 2017 - 10:16
Na szosę to mam rower szosowy, gdybym chciał natomiast używać roweru w terenie wymagającym amortyzatora pozostałbym przy MTB. W lekkim terenie (szutry, bite drogi gruntowe, gorsze asfalty etc) cenię sobie bardziej lekkość i przyspieszenie roweru niż wątpliwy komfort wynikajacy z amora Suntour NEX za 300zł (notabene ten Mosso był droższy niż amortyzator)
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Posted 23 August 2017 - 10:24
W ogóle nie rozumiem po co producenci pchają je do crossowych rowerów.
Bo klienci tego fanatycznie oczekują. Uwierz mi, wiem co mówię.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 23 August 2017 - 10:36
Na szosę to mam rower szosowy, gdybym chciał natomiast używać roweru w terenie wymagającym amortyzatora pozostałbym przy MTB. W lekkim terenie (szutry, bite drogi gruntowe, gorsze asfalty etc) cenię sobie bardziej lekkość i przyspieszenie roweru niż wątpliwy komfort wynikajacy z amora Suntour NEX za 300zł (notabene ten Mosso był droższy niż amortyzator)
Wyobraż sobie, że są tacy, którzy z różnych powodów nie mogą mieć dwóch rowerów (szosa + MTB)
i cross z amortyzatorem jest dla nich złotym środkiem.
Posted 23 August 2017 - 11:10
W ogóle nie rozumiem po co producenci pchają je do crossowych rowerów. Po pierwsze, nie ma właściwie dobrych amortyzatorow o skoku 63 pod koła 28", po drugie, ze względu na przeznaczenie w takim rowerze nie spełniają on żadnego zadania, zwiększajac za to znacznie masę sprzętu
Bo klienci tego fanatycznie oczekują. Uwierz mi, wiem co mówię.
Święta prawda. Dodatkowo muszą być hamulce tarczowe, chociaż skuteczność mechanicznych tarcz jest gorsza niż szczękowych. Przekonała się o tym moja żona na jazdach próbnych. Już nie chce tarcz, problem w tym, że często V-brake jest teraz montowany tylko w podstawowych modelach. Gdyby jeszcze tak przekonała się do braku konieczności posiadania amortyzatora, który prawie nic nie tłumi, za to bardzo podwyższa wagę roweru, ehh.
Posted 23 August 2017 - 11:29
Ja nie musiałem amortyzatora wywalać, bo go nigdy nie miałem w swoim crossie. Za amortyzację przodu w trudniejszym terenie robi u mnie grubsza opona. Furious Fred 2.0 mieści się z wystarczającym zapasem. Niestety Racing Ralph 2.1 wymagał przycięcia bocznych klocków (kupiłem używaną za ćwierć ceny, więc mi nie było szkoda), a i tak potrafił czasem przytrzeć o widelec podczas jazdy na stojąco.
W każdym razie nawet bez amortyzatora spokojnie da się jeździć po bieszczadzkich szlakach, choć wiadomo, że strome zjazdy po kamieniach wymagają jazdy na hamulcach. Ale za to pod górę, gdy czasem (albo nawet częściej) trzeba pchać lub wnosić rower, te 1.5 kg mniej jest zbawienne.
Przy okazji, Furious Fred na suchym trzyma całkiem nieźle, i wcale nie jest taki wrażliwy na ostre kamienie. Ja żadnej gumy nie złapałem, a parę wyjazdów w Bieszczady już przeżył. Za to tylną oponę, węższą (Continental CrossRide 700x42, realne 37 mm szerokości) przebiłem ze trzy razy.
Posted 23 August 2017 - 11:32
Ale o jakich tarczówkach mechanicznych piszesz? Przecież olbrzymia większość hamulców tarczowych montowanych w rowerach crossowych to "hydrauliki", a te w rowerze crossowym są zdecydowanie sensowniejsze niz v-brake.
Żeby znależć "mechaniki", trzeba się bardzo mocno naszukać.
To musiał być jakiś wyjątkowo słaby amortyzator (a może zepsuty?) skoro prawie nie tłumił.
Posted 23 August 2017 - 11:33
Obecnie faktycznie hydrauliki kosztują już ok. 80 zł w detalu, więc w wersji OEM jeszcze mniej. To wystarczająco mało, żeby pozwolić na ich montaż nawet w tanich rowerach. Ale jeszcze rok temu było zupełnie inaczej.
Co do widelców crossowych, nawet Suntoury za 300-400 zł praktycznie w ogóle nie tłumią.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 23 August 2017 - 11:39
Ale o jakich tarczówkach mechanicznych piszesz? Przecież olbrzymia większość hamulców tarczowych montowanych w rowerach crossowych to "hydrauliki", a te w rowerze crossowym są zdecydowanie sensowniejsze niz v-brake.
Żeby znależć "mechaniki", trzeba się bardzo mocno naszukać.
To musiał być jakiś wyjątkowo słaby amortyzator (a może zepsuty?) skoro prawie nie tłumił.
Rower to Trek Neko 1. Wiem, że są lepsze tarczówki i amortyzatory, ale kryterium ograniczającym wybór jest cena. W podobnej można kupić rower z serii FX, z lepszym osprzętem, ale żonie nie podoba się brak amortyzatora. W jej przypadku jazda po utwardzonej nawierzchni i gładkich szutrach to 99% procent tras.
Posted 23 August 2017 - 12:26
Posted 23 August 2017 - 16:16
Tłumiły, czy tylko uginały się?
Wyobraż sobie, że są tacy, którzy z różnych powodów nie mogą mieć dwóch rowerów (szosa + MTB)
i cross z amortyzatorem jest dla nich złotym środkiem.
Dari, szczególnie tacy większość czasu jeżdżą zapewne po szosie więc im w szczególności amor nie jest potrzebny, wożenie 2kg zbędnego żelastwa nie jest złotym środkiem. Owszem, dobry amor w rowerze górskim robi robotę, nie wiem jaki masz punkt odniesienia, jeśli całe życie jeżdzisz z amorem za 300zł to albo spróbuj crossa bez amora albo MTB z porządnym amorem olejowym oraz pełną regulacją. Powtarzam z pełną odpowiedzialnością, w rowerach crossowych do 4000zł nie znajdziesz dobrego amora.
Bianchi Oltre XR3 Disc
Accent Freak
Bulls Copperhead 3
Posted 23 August 2017 - 16:37