skaczacy lancuch
Started By
kr1s1983
, 22 mar 2010 14:27
16 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 marzec 2010 - 14:27
Hej,
wraz z nowym sezonem wymienilem lancuch w mojej szosie naped ultegra 10s.Niestety skacze bardzo na dwoch koornkach 17 i 19.Nie widzi mi sie kupowac nowej kasety za 150 zl.Mozna to jakos taniej usprawnic?wymienic tylko te 2 koronki?i kto to ewentualnie oferuje.Czy mozna dolozyc koronki z kasety 105 10s?dzieki z gory za pomoc
wraz z nowym sezonem wymienilem lancuch w mojej szosie naped ultegra 10s.Niestety skacze bardzo na dwoch koornkach 17 i 19.Nie widzi mi sie kupowac nowej kasety za 150 zl.Mozna to jakos taniej usprawnic?wymienic tylko te 2 koronki?i kto to ewentualnie oferuje.Czy mozna dolozyc koronki z kasety 105 10s?dzieki z gory za pomoc
#4
Napisano 22 marzec 2010 - 14:47
możesz wymienić te dwie koronki pod warunkiem że nie są to te 3-y najbliżej szprych (te są połączone razem).
jeżeli to są ze środka to spokojnie wymienisz mogą być i ze 105 ABY BYŁY OD KASETY 10S
http://www.bikecente...oronki-do-kaset
http://www.cyklotur....tki__LL_30.html
jeżeli to są ze środka to spokojnie wymienisz mogą być i ze 105 ABY BYŁY OD KASETY 10S
http://www.bikecente...oronki-do-kaset
http://www.cyklotur....tki__LL_30.html
#9 Gosc_Dominik_*
Napisano 23 marzec 2010 - 18:09
[offtop] hk, bez obrazy, ale jak można takie farmazony pisać. Smar transportowy usztywnia łańcuch do tego stopnia, że nie zgina się? Jaki producent pozwoliłby sobie na takiego bubla. Wszystko co się współcześnie produkuje ma być jak najbardziej debilo-odporne. Ja przykładowo jeżdżę już ponad pół roku na łańcuchu który wyjąłem z pudełka, założyłem bez żadnych dodatkowych smarów i działa jak pszczółka.
#10
Napisano 23 marzec 2010 - 21:46
Nie piszę farmazonów, to suche fakty. Zresztą, to kurde tak trudne wykąpać łańcuch w benzynie i nasmarować go FL, tudzież innym specyfikiem? :-/
U mnie był właśnie taki kłopot z łańcuchem i skakał jak porąbany na czwórce i piątce. Speszyłem się, że kaseta już do wymiany, a pomógł szejk i nasmarowanie. Może trafiłem na zleżały łańcuch - nie wiem.
I nie pisz, że dziś się "robi debilo-odporne rzeczy", bo to nie jest do końca prawda - nie wiem tez co to ma wspólnego z łańcuchami.
Ostatnia sprawa - interpretacja postu nieprawidłowa. Nie napisałem nigdzie, że łańcuch fabrycznie się nie ugina przez ten smar.
U mnie był właśnie taki kłopot z łańcuchem i skakał jak porąbany na czwórce i piątce. Speszyłem się, że kaseta już do wymiany, a pomógł szejk i nasmarowanie. Może trafiłem na zleżały łańcuch - nie wiem.
I nie pisz, że dziś się "robi debilo-odporne rzeczy", bo to nie jest do końca prawda - nie wiem tez co to ma wspólnego z łańcuchami.
Ostatnia sprawa - interpretacja postu nieprawidłowa. Nie napisałem nigdzie, że łańcuch fabrycznie się nie ugina przez ten smar.
#11 Gosc_mjolnir_*
Napisano 25 marzec 2010 - 07:35
Też miałem taki problem. Znalazłem artykuł o szlifowaniu kaset, zabrałem się i w niecałą godzinkę łącznie z demontażem i montażem kasety mogłem śmigać. Przejechałem tak już prawie 2000km. Całość polega na tym , żeby okrągłym pilnikiem przywrócić dolinkom w koronkach kształt przypominający ich pierwotny. Powodzenia
#12
Napisano 25 marzec 2010 - 08:46
a jakim pilnikiem to robiłeś? Ja kiedyś na próbę uzylem jakiegoś kamienia szlifierskiego - po 2 minutach go nie było. Pilnik się ślizgał i w koncu padł. Taniej chyba kupić nową zębtakę. Choć jakość takowych ostatnimi laty mocno spadła a shimano dorobiło się opinii sprzętu ze stali gwoździanej co widać na zużytych kasetach które często sa ugniecione bardziej niż starte
#13 Gosc_mjolnir_*
Napisano 25 marzec 2010 - 09:09
Robiłem to zwykłym, okrągłym pilnikiem z zestawu za kilkanaście złotych, jaki miałem w domu. Jednej dolince poświęcałem jakieś 2-3 minuty, a do spiłowania miałem tylko dwie najczęściej używane zębatki. W moim przypadku koszt piłowania wyniósł 0zł :-D
Co do kaset Shimano to fakt, zęby mojej były bardziej wgniecione niż starte.
Co do kaset Shimano to fakt, zęby mojej były bardziej wgniecione niż starte.