Skocz do zawartości


Zdjęcie

skaczacy lancuch


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 22 marzec 2010 - 14:27

Hej,
wraz z nowym sezonem wymienilem lancuch w mojej szosie naped ultegra 10s.Niestety skacze bardzo na dwoch koornkach 17 i 19.Nie widzi mi sie kupowac nowej kasety za 150 zl.Mozna to jakos taniej usprawnic?wymienic tylko te 2 koronki?i kto to ewentualnie oferuje.Czy mozna dolozyc koronki z kasety 105 10s?dzieki z gory za pomoc

#2 pticaa

pticaa
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 marzec 2010 - 14:34

Niestety jeżeli nowy łańcuch skacze na najbardziej używanych zębatkach to czas wymienić kasetę.

#3 moly

moly
  • Użytkownik
  • 296 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 marzec 2010 - 14:44

Kiedyś jakiś magik w Czaplinku przypiłował mojemu koledze ząbki i na jakiś czas wystarczyło.

#4 GreQ

GreQ
  • Użytkownik
  • 524 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 marzec 2010 - 14:47

możesz wymienić te dwie koronki pod warunkiem że nie są to te 3-y najbliżej szprych (te są połączone razem).
jeżeli to są ze środka to spokojnie wymienisz mogą być i ze 105 ABY BYŁY OD KASETY 10S

http://www.bikecente...oronki-do-kaset

http://www.cyklotur....tki__LL_30.html

#5 mariusz k

mariusz k
  • Użytkownik
  • 836 postów
  • Skądrybnik

Napisano 22 marzec 2010 - 20:31

Normalna rzecz. Troche szkoda łańcucha, ale zawsze jest mozliwość wymiany koronek. Jak są razem to rozwiercić nity i wymienić. Jednak radziłbym wymienić kasete.

#6 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 22 marzec 2010 - 22:50

ostatnie 3 koronki sa na palaku ale na nich nie skacze.Szukam gdzies tych dwoch koronek 17,19T

#7 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 marzec 2010 - 17:08

Odezwij się do http://www.cyklotur.com/ może załatwią.


#8 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 marzec 2010 - 17:29

A myłeś łańcuch zaraz po kupnie? Smar transportowy tak usztywnia ogniwa, że potrafi przeskakiwać nawet na niedużo zużytej kasecie.
W ogóle to w jakim stanie są te zębatki? Widać wyraźne zużycie?

#9 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Napisano 23 marzec 2010 - 18:09

[offtop] hk, bez obrazy, ale jak można takie farmazony pisać. Smar transportowy usztywnia łańcuch do tego stopnia, że nie zgina się? Jaki producent pozwoliłby sobie na takiego bubla. Wszystko co się współcześnie produkuje ma być jak najbardziej debilo-odporne. Ja przykładowo jeżdżę już ponad pół roku na łańcuchu który wyjąłem z pudełka, założyłem bez żadnych dodatkowych smarów i działa jak pszczółka.

#10 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 23 marzec 2010 - 21:46

Nie piszę farmazonów, to suche fakty. Zresztą, to kurde tak trudne wykąpać łańcuch w benzynie i nasmarować go FL, tudzież innym specyfikiem? :-/
U mnie był właśnie taki kłopot z łańcuchem i skakał jak porąbany na czwórce i piątce. Speszyłem się, że kaseta już do wymiany, a pomógł szejk i nasmarowanie. Może trafiłem na zleżały łańcuch - nie wiem.
I nie pisz, że dziś się "robi debilo-odporne rzeczy", bo to nie jest do końca prawda - nie wiem tez co to ma wspólnego z łańcuchami.
Ostatnia sprawa - interpretacja postu nieprawidłowa. Nie napisałem nigdzie, że łańcuch fabrycznie się nie ugina przez ten smar.

#11 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2010 - 07:35

Też miałem taki problem. Znalazłem artykuł o szlifowaniu kaset, zabrałem się i w niecałą godzinkę łącznie z demontażem i montażem kasety mogłem śmigać. Przejechałem tak już prawie 2000km. Całość polega na tym , żeby okrągłym pilnikiem przywrócić dolinkom w koronkach kształt przypominający ich pierwotny. Powodzenia :)

#12 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 25 marzec 2010 - 08:46

a jakim pilnikiem to robiłeś? Ja kiedyś na próbę uzylem jakiegoś kamienia szlifierskiego - po 2 minutach go nie było. Pilnik się ślizgał i w koncu padł. Taniej chyba kupić nową zębtakę. Choć jakość takowych ostatnimi laty mocno spadła a shimano dorobiło się opinii sprzętu ze stali gwoździanej co widać na zużytych kasetach które często sa ugniecione bardziej niż starte

#13 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2010 - 09:09

Robiłem to zwykłym, okrągłym pilnikiem z zestawu za kilkanaście złotych, jaki miałem w domu. Jednej dolince poświęcałem jakieś 2-3 minuty, a do spiłowania miałem tylko dwie najczęściej używane zębatki. W moim przypadku koszt piłowania wyniósł 0zł :-D
Co do kaset Shimano to fakt, zęby mojej były bardziej wgniecione niż starte.

#14 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 marzec 2010 - 21:01

Jak miałoby się dostęp do frezarki to można by się pobawić frezem do kół zębatych, nie wspominając o frezarce obwiedniowej wtedy już w ogóle bajeczka.


#15 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 25 marzec 2010 - 21:25

Wunder - można kamieniem, ale musi być twardy. Bo są rózne. Rózowe mięciutkie, za to szare twarde. pozdr

#16 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 25 marzec 2010 - 21:41

no właśnie próbowałem szarym tle że to były zębatki UG co miały jakieś 17 lat i jak słowo daję stal pancerna

#17 Gosc_mjolnir_*

Gosc_mjolnir_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2010 - 22:13

Bo kiedyś to inne czasy były...i zębatki inne.



Dodaj odpowiedź