Jump to content


Photo

Jaki rower do 3500zl?


  • This topic is locked This topic is locked
1261 replies to this topic

#181 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 20 April 2008 - 19:21

lol to ja to serio mogę mieć za grosze tę mirage. :shock: :lol: :mrgreen:


1151 zł z przesyłką bez piast.
Teraz poszukaj sobie do tego kół pod napęd 10-tke.

https://www.bike24.n...7f4a28d013e5992
400 zł (najtańsze).

#182 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 22 April 2008 - 22:41

Mam dylemat związany z tym co wyjdzie taniej złożony rower z części czy w całości bo cały czas wydaje mi się że ten pierwszy będzie lepszy i tańszy. Ponieważ:lepsza rama i osprzęt ale gorszy widelec.

Klamkomanetki Campagnolo Mirage 314zł
Kaseta Mirge 130zł
Łancuch Veloce 110zł
Suport 68zł
Korbowód Xenon 170zł
Przerzutka tylna Xenon 110zł
Przerzutka przód Xenon 77zł
Piasta tył mirage 125zł


1104zł

Ceny z www.wertykal.pl

Rama Merida road 903 mam upatrzoną 600
Widelec Stalowy 50zł
((ACCENT Kierownica Road
[Road] 64,90zł
AUTHOR Pedały APD-311
[APD-311] 31,90zł
ACCENT Wspornik kierownicy AS-366 AH
[AS-366 AH] 44,90zł
ACCENT Sztyca podsiodłowa SP-495 25,0-27,2 czarny
[SP-495 25,0-] 37,90zł
owijka 30))= 207zł
SIODŁO+pEDAŁY 80ZŁ
oPONU 100
Akcesoria 120zł
2. Koła składane:
-obręcze ALEXRIMS Obręcz szosowa R450 srebrna
http://e-rower.pl/ob...rna-p-1250.html 120zł
-szprychy+nyple http://e-rower.pl/sz...ink-p-1002.html 41zł
-piasty przód http://arnik.freshsi...roducts_id=3735 55zł
koła razem 200zł


Razem ok.2400ZŁ

Czy może lepsze to ale mi się nie wydaje żeby było lepsze http://www.roweroman...emart&Itemid=37

Czy lepiej kupić Gianta Scr 4 i zatrzaski oraz buty spd. http://www.twomark.p...=1415&id_typu=1

[ Dodano: 2008-04-24, 18:46 ]
Nawiązując do Meridy 903 na Tiagrze to cenna za wszystko:
Tiagra 890 www.bikestacja.pl
Rama 600zł
Widelec karbon 550zł
Kierownica 100
Siodło 100
Sztyca+mostek 90zł
obręcze 200zł
Piasty 100
Opony 200z

ok 2800zł! (moze któreś częsci są droższe)

Cena katalogowa ponad 3k

#183 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 posts
  • SkądStarachowice

Posted 27 April 2008 - 13:08

Witam wszystkich forowiczów.
Jestem Nowicjuszem na forum. W związku z zamiarem kupna mojego pierwszego roweru szosowego postanowiłem zasiegnąć opinii od osób znających sie na rzeczy. Mianowicie chciałem zakupic szosówke do kwoty 1500-1600zł. Zamierzam używać roweru bardziej rekreacyjnie (w wolnym czasie wypady za miasto). Myslałem nad czymś takim
http://www.allegro.p..._najtaniej.html
lub
http://www.allegro.p...aprzecena_.html
Prosze o rade.
Dzieki.

#184 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 27 April 2008 - 14:23

kubano_szos,

Nawiązując do Meridy 903 na Tiagrze to cenna za wszystko:
Tiagra 890 www.bikestacja.pl
Rama 600zł
Widelec karbon 550zł
Kierownica 100
Siodło 100
Sztyca+mostek 90zł
obręcze 200zł
Piasty 100
Opony 200z

ok 2800zł! (moze któreś częsci są droższe)

Cena katalogowa ponad 3k


A koła to same piasty i obręcze? Jeszcze szprychy, no i koła trzeba zapleść, licz 30 zł/koło. Dodatkowo choćby dętki, o hamulcach też zapomniałeś, linki i pancerze też nie leżą na ulicy, owjka... No i nie wspomnę już o tym, że cena katalogowa to jest tylko cena katalogowa, w sklepie zawsze taniej.

xanavi: o Krossach są bardzo kiepskie opinie. Co do Meridy - zauważ że to rozmiar 50 cm, więc na BARDZO małą osobę. Dlatego jest taka tania. W tej kwocie polecałbym szukać czegoś używanego, albo samemu składać z używanych części. Inną opcją jest dozbieranie pieniążków do mniej więcej kwoty 2000 zł i wtedy można szukać czegoś podobnego do tego czego szuka kolega kubano_szos. I to co zawsze: pamiętaj, że rower to nie jest koniec wydatków. Dochodzi do tego koszt zakupu stroju, kasku, oświetlenia, butów i pedałów (zatrzaski najlepiej...), pompki (musi wytrzymywać wysokie ciśnienie).

#185 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 27 April 2008 - 16:04

kubano_szos,


A koła to same piasty i obręcze? Jeszcze szprychy, no i koła trzeba zapleść, licz 30 zł/koło. , o hamulcach też zapomniałeś,



jakby nie było to hamulce są w tej grupie a o szprychach to nie zapomniałem!Co do linek to przy campie dostajesz je w zestawie i raczej stoje za campą.

Tak na marginesie to nie podałem dokładnej ceny :mrgreen:

#186 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 posts
  • SkądStarachowice

Posted 27 April 2008 - 16:05

Muniek:Zastanawiam sie czy taki sprzet nie bedzie za nadto pro dlaosoby która chce nim jezdzic rekreacyjnie?? Piszesz o dodatkowy osprzecie (buty, pedały...), co w sumie podejrzema dało by sume ok 2300 (z rowerem w granicach 2000zł). A jezeli juz droższy rower to jaki polecasz??
Dzieki

[ Dodano: 2008-04-27, 21:52 ]
A co powiecie o tej meridce??

[ Dodano: 2008-04-27, 21:53 ]
http://www.allegro.p...super_stan.html

#187 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 27 April 2008 - 21:30

kubano_szos, rzeczywiście, co do hamulców - moja wpadka. A co do linek i pancerzy - Campagnolo jest odpowiednio droższe, a amator zanim zarżnie Sore, Tiagre czy Xenona to wcześniej zdąży ją wymienić, bo będzie chciał czegoś lepszego. Ile km rocznie może nabić amator? Mówię tu o kompletnej amatorszczyźnie, bez większych ambicji na zawodach (bo niby taki Mariusz K też jest amatorem - wszak nie zawodowcem, a przebiegi po 20 tyś rocznie, więc on rzeczywiście jest w stanie wykorzystać wytrzymałość sprzętu). Przyjmijmy te 5 k rocznie. To wcale nie jest tak mało. Z tego co czytałem to przerzutki Sory wytrzymują spokojnie 20 k. To są 4 lata, a cena jest śmiesznie niska. Można tutaj ew. dywagować o wytrzymałości kaset czy korby, bo łańcuch Sory/Tiagry i tak szybko pójdzie do wymiany i można Campowski kupić. Tylko czy warto płacić aż tyle kasy więcej za to że ma się odrobinę wytrzymalszą kasetę? No i pytanie - czy wytrzymalszą, bo ja jak do tej pory to na żadne konkretne TESTY wytrzymałości kaset czy korb sh/campa nie trafiłem. No ale na otarcie łez zostają linki i pancerze...

xanavi, pytanie czy warto - moim zdaniem w twoim wypadku nie ma sensu kupować czegoś mocniejszego niż Sora, bo tego najzwyczajniej na świecie nie wykorzystasz. Ważne jest natomiast żeby:
-rama była sprawdzonej firmy: Merida, Trek, Accent, i jeszcze wiele innych, to tak tylko dla przykładu (raczej nie Kross...)
-koła miały 32/36 szprych
-widelec był najlepiej karbonowy, a w najgorszym wypadku stalowy (nie ALU!)
-i najważniejsze - ROZMIAR. Dałeś kilka linków, w każdym z nich rowerek w bardzo przystępnej cenie, ale - ile masz wzrostu?

#188 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 posts
  • SkądStarachowice

Posted 27 April 2008 - 21:53

Muniek:Dokładnieo to mi chodzi, jestem przekonany ze nie wykorzystam mozliwosci jakiegoś dobrego sprzetu, wiec po co wyrzucać pieniadze w bloto?? Dobra rama i przyzwoita reszta, to chyba wystarczy, na sporadyczne toury? Z tego co wyczytałem wiele osób nie kupuje złozonych rowerów tylko sama je składa, dlaczego, czy te gotowe są gorsze?? A co do mojego wzrostu to jest 178cm, czyli rama 52 lub 54, chyba jakos w ten deseń????:) Podają również rozmiary rowerów S,M,L,itd...(np. merida), tu juz nie wiem jaki rozmiar by mi odpowiadał?? Dlaczego ilość szprych jest taka ważna i widelec aluminiowy nie wskazany??

#189 KrS

KrS
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • Skąd100km od Wa-wy

Posted 28 April 2008 - 17:26

Witam,
postanowiłem od tego sezonu dołączyć do zacnego grona Braci Szosowej :-) Problem jest tylko taki że nie mam kolarki a na jej zakup chciałbym przeznaczyć ok 2500zł.
I tu nasuwa się pytanie: nowa czy używana? Proszę o pomoc :-D Jeżdżę raczej amatorsko i chciałbym, żeby rowerek mi wystarczył na jakiś czas.
Pozdrawiam

P.S. - Zastanawiałem się nad takim rowerkiem. Warto (jeśli da się utargować ok 2500zł)?
Zapomniałem napisać: mam ok. 178 cm wzrostu.

#190 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 28 April 2008 - 21:25

xanavi, przy wzroście 178 cm rozmiar ramy 54/56 cm, skłaniając się jednak ku 56 cm. 52 byłoby dla Ciebie kategorycznie za małe. Część ludzi składa rowery samemu, bo chce mieć każdy komponent dobrany idealnie. Gdybym posiadał w tej chwili ok. 3000 - 3500 zł to również wolałbym rower składać niż kupować gotowy. Jednak w tak niskim przedziale cenowym jakim jest 2000 zł składanie roweru raczej mija się celem, bo dostaniemy to samo co katalogowo, a zapłacimy więcej... Co do rozmiarówek S, M, L to wypada sprawdzić na stronie producenta co tam nawymyślał. Co do ilości szprych - czasami zdarzają się takie perełki, kółeczka bardzo słabe, ale mimo to z niską ilością szprych - jak się nietrudno domyślić takie coś może być co najwyżej lekkie. Porządne treningowe koło w niskiej cenie nie powinno mieć poniżej 32 szprych. Co do alu widelca - aluminium bardzo przenosi drgania. Zazwyczaj do alu ramy montuje się widelec karbonowy, bo ten pochłania drgania najlepiej spośród materiałów używanych do ich produkcji (stal/alu/karbon - niby jeszcze magnez i tytan, ale to jest egzotyka).

Moim zdaniem warto wyłożyć pieniążki aby rower był komfortowy i pewny - nie warto pakować się w Decathlony czy Krossy, ale to już akurat moja bardzo subiektywna opinia. Rama dobrej marki, kółka 32/36 H, osprzęt Sory i postarać się żeby Ci opony wymienili na 23 mm jeśli standartowo są inne - w Giantach SCRach montują 26 mm, w moim Treku było 25 mm - niby też szosowe, ale grubaśne - po co?

KrS, to Bianchi jest warte dużo, DUŻO więcej. Co do rowerków - poczytaj sobie ten temat, sporo twoich wątpliwości zostanie rozwianych.

#191 KrS

KrS
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • Skąd100km od Wa-wy

Posted 28 April 2008 - 21:39

No właśnie troszkę czytałem i dlatego właśnie wolałbym Veloce niż odpowiednik z Shimano (podono Campa bardziej niezawodna) a i rama w tej Bianchi chyba dobra (55cm). Czyli jeśli będzie okazja to brać?
Pozdrawiam

#192 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 28 April 2008 - 21:56

KrS, w cenei 2500 zł jeśli znajdziesz nowe Veloce na ramce Bianchi to sam chętnie kupie, dla dzieci, na zapas 2 sztuki. Te Bianchi stoi aktualnie na kup teraz za 3600 zł i to jest normalna cena tego roweru. W kwocie w której chcesz się zmieścić jeśli chodzi o nowy rower to o Veloce możesz zapomnieć, co najwyżej Mirage jeśli mocno zaciśniesz pasa przy innych częściach. Polecałbym mimo wszystko Tiagrę, 899 zł, a to już jest w miarę konkretny sprzęt... A co do niezawodności Campy - ile zamierzasz km rocznie robić?

#193 KrS

KrS
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • Skąd100km od Wa-wy

Posted 28 April 2008 - 22:12

No właśnie będę raczej miał okazję kupić taką Bianchi może nie za 2500 tylko trochę więcej i zastanawiam się czy to dobry wybór. Chciałbym żeby rowerek posłużył mi trochę czasu - czytaj nie zamierzam nic (no w każdym razie nic kluczowego) zmieniać w przeciągu kilku najbliższych lat :)

#194 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 posts
  • SkądStarachowice

Posted 29 April 2008 - 09:10

Muniek: Byłem wczoraj w sklepie i szeryf powiedział ze zamówi mi taką meride http://www.allegro.p...ka_gratis_.html w cenie około 1850zł. Myślisz ze to bedzie dobre rozwiazanie?? Jestem juz praktycznie zdecydowny, jezeli mozesz oceń ten wybór ewentualnie zaproponuj coś innego w tej cenie.

Ewentualnie http://www.allegro.p...od_merluk_.html, cena wydaje sie byc atrakcyjna, w sklepie faktycznie duzo drożej.
A i jeszcze jedno, jak moge zaznaczyc przy twoim profilu ze mi pomogłeś, troche przypał ale nie wiem jak sie to robi:D

#195 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 29 April 2008 - 14:20

xanavi, "amortyzator/widelec: MERIDA ROAD OVAL" - Merida 880 - jeśli to jest stal to można się zastanowić, jeśli to alu to raczej odpada. To co bardzo boli w tym rowerze to klamki 2200, które, chociaż nie jestem 100% pewien, na rok 2008 nadal są 8 rzędowe (Sora na 2008 rok jest 9 rzędowa i ma wskaźniki przełożenia na klamkach - niby szczegół, ale jednak). Co do Meridy 901 z aukcji, nie brałbym z pewnością. To stary model, a cena wcale nie aż taka atrakcyjna.

http://www.allegro.p...fsa_8_9_kg.html - to wygląda bardzo atrakcyjnie, a ceną byś się zmieścił, a to już Merida na 105-tce z karbonową korbą, widelec też karbon. Musiałbyś się tam przejechać, 100 km drogi tam masz i zobaczyć jak to wszystko wygląda w rzeczywistości. Jeśli rzeczywiście tak jak to jest napisane, to bym brał.

#196 xanavi

xanavi
  • Użytkownik
  • 136 posts
  • SkądStarachowice

Posted 29 April 2008 - 14:38

Muniek, Sęk w tym ze nawet jak tam pojade to stane przed rowerem i nie bede w stanie racjonalnie i fachowo ocenic co i jak?? Widzisz jestem laikiem jeżeli chodzi o sprzet stąd te wszystkie pytania. Nie wiem na co zwrócić szczególną uwagę. Przykładem niech bedzie fakt ze nie wiedziałem az do teraz ze 105 jest lepsza od sory (nawet o 105 nie słyszałem), choć nawet w tej chwili nie wiem co stawia ją wyżej?? Chyba musze w wiedze zainwestować, bo bez podstaw to troche na głeboką wode sie rzucam. Ale w koncu od czego są fora i pomocna brać szosowa:)
A i jeszcze jedna rzecz, jak dla mnie przebieg 9000km w tej meridzie 903 to chyba troche za duzo (przypominam ze jestem laikiem:)). Czy rower nie bedzie za bardzo zużyty po takim dystansie??

#197 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 29 April 2008 - 20:37

xanavi - polecam postudiowanie forum mimo wszystko :)
grupy osprzętu shimano to sora, tiagra, 105, ultegra (dawniej ta grupa nazywała się 600), w tym roku doszła jeszcze ultegra SL, która od zwykłej ultegry różni się nieco wagą i na samym końcu dura-ace. Co stawia wyzej 105 od sory - ergonomia - wygodniejsze klamki, cichsza zmiana przelozen, wieksza wytrzymalosc, nizsza waga. Co do przebiegu - wszystko zalezy od tego jak czesto byly zmieniane lancuchy. Trzeba sie liczyc z tym ze rower nie jest nowy i najlepiej byloby zbic nieco z ceny. Z tym ze kasety i lancuchy na napedy 9 rzedowe sa wzglednie tanie i nawet jesli naped bedzie nieco zuzyty to jego wymiana to nie beda jakies wielkie koszty. Niemniej jednak warto by sprobowac zbic z ceny.

Co do ogladania roweru - masz mozliwosc wziecia ze soba jakiegos kolarza/mechanika rowerowego?

edit.

W opcji KUP TERAZ dorzucam nową kasetę, łańcuch i opony.


Dowiedz sie co to za kaseta, jaki lancuch i jakie opony.

#198 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Posted 04 May 2008 - 22:27

Witam wszystkich! Myślę o kupnie używanego roweru ale tym razem nie dla mnie ale dla taty :mrgreen:. Szukam czegoś do max 1200zł. Po pierwsze nie wiem jak z rozmiarem ramy. Czy na "kolarza" mierzącego 170cm wzrostu będzie pasowała rama 54-56, czy może mniejsza?
Na allegro wyszperałem 3 rowery.

Pierwszy na razie za 520zł. I to mnie martwi. Bo kto by sprzedawał rower na takim osprzęcie za tak śmieszne pieniądze. Jak myślicie co z nim może być nie tak? Chociaż sprzedający pisze ze wszystko jest ok. Aż mi sie nie chce w to wierzyć. Chyba że to jakiś chwyt marketingowy. :P
Drugi rower upatrzony przeze mnie kosztuje 1150zł. Wszystko mi się w nim podoba oprócz tylnej przerzutki (nigdy o takiej nie słyszałem). I koloru ale to już mniej ważna sprawa.
Trzeci rower jaki wybrałem kosztuje 1100zł i nie mam sie tutaj do czego przyczepić. Jeśli informacje które podaje sprzedający o tym rowerze są prawdziwe to według mnie to jest super okazja. Jak na razie to jest mój faworyt.

A Wy co sądzicie o tych rowerach? Może macie jakieś inne propozycje?

#199 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 04 May 2008 - 23:05

Żaden z nich na jeźdźca o wzroście 170 cm nie spasuje. Musisz szukać ramy mniej więcej 52. Co do pierwszego roweru - już kosztuje prawie 2000 zł, a co do przerzutki STX - to stara grupa Shimano do rowerów górskich.

http://allegro.pl/it...51cm_ando_.html
http://allegro.pl/it...ra_cinelli.html
http://allegro.pl/it...pelna_sora.html

#200 Gosc_czajam_*

Gosc_czajam_*
  • Gość

Posted 04 May 2008 - 23:49

Dzieki za wyjasnienie co to za przerzutka. A te roweryki ktore podałes to widzialem wcześniej ale jakos nie przypadły mi do gustu. Pierwszy z nich wyglada jakby był z lat 80 i na dodatek ma stalowy widelec. Drugi ma płynne manetki na ramie. Jak bym mial je przerzucic na kiere to jest minimum 300zł. Ten trzeci jest nawet. Ale lepszy jest ten trzeci ktorego ja podałem. Rozmiarem ramy sie nie różnią. Obie 52 "od środka rury podsiodłowej do środka supportu pedałów 52cm". Dziex ale narazie zostaje przy swojej "trójce".

Ja mam 182cm i mam rame 58. Kupiłem trochę wieksza z mysla ze jeszcze urosne. Narazie wyrególowałem wszystko siodłem i mostkiem i jest dobrze.