Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki rower do 3500zl?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1261 odpowiedzi w tym temacie

#761 Gosc_matek_*

Gosc_matek_*
  • Gość

Napisano 19 lipiec 2009 - 01:15

Cześć,

Zerknijcie na ten rower marki FAGGIN: http://allegro.pl/it...skie_cacko.html
Co o nim sądzicie? Czy rozmiar będzie dobry na wzrost 191cm?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam

#762 TheDio

TheDio
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 21 lipiec 2009 - 12:51

A co myślicie o tym rowerze?

http://www.rower.com...ducts_id=276683

#763 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 21 lipiec 2009 - 13:23

A co myślicie o tym rowerze?

http://www.rower.com...ducts_id=276683


Juz kiedys o Authorze pisałem, trochę przekombinowana rama, ale mnie się podoba. Dobry rower na dobry początek :-)

Stas

#764 Berttone

Berttone
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądRadom

Napisano 22 lipiec 2009 - 01:48

Ten Author całkiem, całkiem, szczególnie, że dla mnie również wygląd roweru ma duże znaczenie. Gdzieś ostatnio przeczytałem bardzo mądrą rzecz na temat roweru szosowego. Otóż zdaniem autora myśli jest to najbardziej doskonałe urządzenie jakim człowiek może poruszać się po drodze, a więc wiele odkryć się w tej dziedzinie nie da, mogą zmieniać się materiały, detale, design i to wszystko. Nawet waga jest już ograniczona przepisami, więc przełomu nie będzie i na super lekkich rowerach jeździć raczej nie będziemy. Futurystyczne wizje pozostaną wyłącznie na papierze. I po tym nieco przydługim wstępie chciałbym wrócić do roweru, od którego zacząłem ten swój wątek, a mianowicie do Krossa Crow Fitness. Bardzo skrytykowaliście tę markę, a proponowany przeze mnie model w ogóle pozostał bez echa. Uważam, że Wasze oceny były zbyt surowe, szczególnie, że ostatnio dużo dowiedziałem się na ten temat. Przede wszystkim nie chciałbym być jednak posądzony o działalność marketingową na rzecz firmy Kross SA, więc od razu zaznaczam, że nie mam z tą firmą nic wspólnego. Trudno po prostu mówić o rowerach nie wymieniając marek, więc w tej dziedzinie chyba wszystko jest jasne. Uważam natomiast, że na tak fachowym forum, informacja musi być rzetelna.
A zatem, firma Kross SA, to oczywiście polska firma, znajdująca się w Przasnyszu. Samodzielnie produkuje ramy, widelce i obręcze oraz posiada bardzo nowoczesną lakiernię, co zresztą widać po rowerach. Nie chcę przynudzać w kwestiach biznesowym, ale Kross jest już poważnym uczestnikiem rynku i w badaniach wypada zupełnie dobrze. Rowery Kross wśród branżowców (i to sprawdziłem osobiście) są traktowane na równi z takimi markami jak Pell’s, Kellys, czy Merida. Firma ma również własną grupę kolarską Kross Racing Team. Nie są to więc żarty i myślę, że również tutaj powinniśmy mieć więcej szacunku dla polskiej firmy, szczególnie, że jak wiecie, polski przemysł jest skrupulatnie likwidowany przez rządzących. Tu też wielki plus dla właścicieli firmy, którzy zdecydowali się działać w takich warunkach. Chciałbym też, zdementować idiotyczną plotkę, z którą spotkałem się chyba również tutaj na forum – KROSS NIE PRODUKUJE ROWERÓW DLA SUPERMARKETÓW!
A co do samego roweru Crow Fitness. Jest to rama crosowa (dwie wielkości) i takiż osprzęt, ale koła Alexrims są typowo szosowe, przy czym oryginalnie zakładane są na nie opony 28, a nie 23 (na oponkach 28 można pojechać nawet leśna drużką - sprawdzałem, ale oczywiście nie po piachu). Z przodu znajduje się widelec amortyzowany z blokadą. Wszystko waży 12,5 kg. Reszta crosowa klasyka, przy czym rama prawdopodobnie jest przygotowana wyłącznie do tego modelu (informacje nie potwierdzona). Nie badałem sprawy przełożeń i kasety, ale kaseta jest chyba bardziej szosowa. Z opinii osób, które na tym jeździły wynika, że Kross robi bardzo dobre ramy i pod tym względem nigdy nie było problemów. Kłopoty natomiast zdarzały się z osprzętem, a w przypadku Crow Fitness, głównie z mechanizmem blokady amortyzatorów. Sporo usterek, podobnie jak w przypadku innych marek, bierze się także stąd, że amatorzy kupują rowery w necie (bo taniej), jeżdżą bez regulacji i w ogóle bez wyobraźni, a potem niesłuszne opinie o zawodnośc sprzętu idą w świat. Na szczęście w przypadku Kross Crow Fitness usterkowość w niczym nie odbiega od innych, porównywalnych marek. W sklepie, gdzie zamierzam rower zamówić, dowiedziałem się, że Kross może dostosować osprzęt do wymagań klienta, a więc specyfikacja nie jest stała i tak być powinno w każdej, porządnej firmie!
Tyle sam rower, a teraz jeszcze słówko o tym jak zamierzam swoją pasję zorganizować. Ten rower będzie mi służył do wyjazdów „towarzyskich”, z żoną, ze znajomymi, na wycieczki, czyli do jazdy „bardziej normalnej”. Do moich wyłącznych celów służyć będzie drugi rower, zwykła szosówka i tu też mam plany mniej więcej sprecyzowane. Dziś na pierwszym miejscu stawiam Kellysa
http://www.kellys-bi...5_231&pID=17943 .
Jest to najniższy model szosowy Kellysa w cenie około 2700 zł (śliczny!). Pod uwagę biorę także Krossa Venom Enyo, który kosztuje poniżej 2000 zł i tego Authora A3300, którego polecacie powyżej. Trzecia opcja przewiduje okazje na Allegro, czyli rower używany i myślę, że ta opcja wygra. Oczywiście nie kupuję obu rowerów jednocześnie, bo przecież poruszamy się w granicach do 2500 zł. Moja żona by tego szaleństwa nie zniosła, trzeba jej dozować takie rozrywki…
W planach mam też zakup bagażnika rowerowego do auta na hak Thule, to już jednak zupełnie inny temat, ale bedzie to taki komplecik...
Jestem bardzo ciekaw, co sądzicie o tych moich przemyśleniach i pomysłach. Najbardziej obawiam się jednak, że oberwie mi się za tego Krossa, ale cóż… Ja marzę o rowerku Kuota, znalazłem nawet taki za 1500 euro, czyli jak tę markę całkiem tani, ale w tym roku jest to niestety niemożliwe. Kross jest więc taką trochę szosówką, trochę crosówką, kosztuje tyle co Pell’s, czy Merida, a więc godzi wszystkie moje obecne ambicje. Resztę załatwi na razie niezbyt wypasiona szosówka. Proponuję zatem, abyśmy i temu modelowi i marce poświęcili na forum więcej uwagi, bo chyba warto. Na forum była też informacja, że Kross nie produkuje już szosówek. W sklepach nic o tym nie wiedzą, więc chyba nie jest to informacja sprawdzona.

#765 fan911

fan911
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŁódź / Łowicz

Napisano 22 lipiec 2009 - 07:39

Ciekawy post poświęcony marce Kross, ale myślę, że nie koniecznie trafny. Ja, myślę, że tak samo jak duża rzesza forowiczów nie ma nic przeciwko firmie Kross. Dobrze, że mamy w miarę przyzwoitą markę, która produkuje przyzwoite rowery. Obawiam się jednak, że w kwestii szosówek nie będzie nigdy miała przebicia. Wystarczy popatrzeć na Kellysa, który od kilku lat aktywnie próbuje wylansować swoje konstrukcje szosowe. Każdy mówi, że są niezłe, ale nie przekłada się to za bardzo na sprzedaż.

Tak to już jest z kolarstwem szosowym, że najważniejszą rzeczą jest napis na ramie i wygląd. Dlaczego Cervelo jest 20 razy droższe od Kross-a? Bo jest 20 razy lepsze? Nie, bo ludzie chcą zapłacić majątek, żeby poczuć tą aurę ekskluzywności, żeby mieć świadomość, że kupili rower, który wygrywa wyścigi.

Widziałem ostatnio szosę Kross-a. Średniej jakości komponenty, przyciężkawy wygląd ramy. To pewnie przyzwoity rower za atrakcyjne pieniądze, ale Giant za 2000 zł daje te same parametry i nutkę ekskluzywności, napis na ramie mówi, że jest czymś więcej, niż tylko dobrym kompromisem ceny i jakości. Bo Gianta można zobaczyć na trasie TdF, a to już podnosi poprzeczkę jeśli chodzi o image marki.

Wracając do meritum. Author ma kompletnie powaloną, brzydką i ciężką ramę, do tego ceni się tak, jakby to był dobry rower. Chyba w swojej stopce napiszę "nienawidzę firmy Author" :lol: Kellys? Ładny wygląd, ładny wygląd, fajnie dobrane klamoty, ładny wygląd, korzystna cena i ładny wygląd. W miarę lekki. Jak dla mnie optymalny wybór w niższej półce cenowej. Sam nie kupiłem Kellys'a z powodów wymienionych powyżej ;-)

PS: co do komentowania rowerów crossowych, to będzie ciężko na tym forum, które jest stricte szosowe.

#766 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 22 lipiec 2009 - 10:01

Jezeli chcesz kupic w miare przystepny cenowo rower krosowy to popatrz takze na Unibike'a. Rowery skladane w Polsce. Np:

http://www.unibike.pl/vipergts.html

Troche lepsze komponenty moim zdaniem za podobna kwote. Za te cene cudow nie ma, ale nie jest zle:

http://www.forumrowe...=0

Ich model Expert uwazany jest w srodowisku MTB za calkiem zgrabna propozycje w relacji do ceny.

#767 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 22 lipiec 2009 - 10:36

A ja znalazłem kilka rowerów dla mojej lubej i m.in. jest wśród nich Kross. Nie jest to jakaś rewelka - jak na rower krosowy (sama marka to nawet sugeruje) jest ok, ale jakoś nie widzę typowych szosówek tej firmy. Może za bardzo starają się wpasować w wymogi szerokiej grupy nabywców zamiast przycelować w kilka węższych. Tak czy inaczej obok nowego Krossa mamy do wyboru starutkiego Bianchi, a jak dobrze pójdzie to i moja wymarzona De Rosa się w tym kręgu znajdzie. Zgadnijcie który rower wybierzemy (i nie tylko ze względu na markę bo przecież większości 30letnia kolarka będzie się kojarzyła z jakimś gratem za 100pln).

#768 skrzypek99

skrzypek99
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • SkądDzierzgowo/Mława

Napisano 22 lipiec 2009 - 13:21

Jeszcze biegle nie poruszam się na Forum dlatego jeśli nie trafiłem w temat proszę o wybaczenie. Jeździłem na rowerze rekreacyjnie-sprzęt raczej no name- zainspirowała mnie właśnie stara szosa. Chciabym wskoczyć na coś niekoniecznie drogiego ale sprawnego i zacząć trenować
proszę o ocene moich typów( mam 176cm i 64kg) mniej więcej 2000-- 2300zł

http://www.allegro.p...ra_ritchey.html


http://www.allegro.p...an_idealny.html

http://www.allegro.p...km_przelaj.html

co o tym sądzicie ostatni typ roweru cyclecross to alternatywa na polskie drogi ale dwie pierwsze propozycje tez są niczego sobie. prosze o surową oceną! :) nowy

#769 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 22 lipiec 2009 - 13:43

musisz się dokładnie zmierzyć (na forum jest link do kalkulatora), ale raczej druga i trzecia propozycja będą na Ciebie za małe.

#770 Kamil

Kamil
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Skądpszczyna

Napisano 22 lipiec 2009 - 17:21

Wychaczyłem ładny rower i wg. mnie dobry http://www.allegro.p...105_okazja.html a cena tez dobra myślę że nic lepszego w granicach 2500zł nie znajdę.Dorzucie jakąś opinie czy potwierdzacie to że za tą cenę to dobry rower ale i tak go kupie hehe :-)

#771 Kamil

Kamil
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • Skądpszczyna

Napisano 22 lipiec 2009 - 17:22

A właśnie jeszcze jedno pytanie właściwie kluczowe rozmiar ramy S (52cm) dla wzrostu 170 cm będzie dobry ??

#772 Marco665

Marco665
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądWarszawa / Koszalin

Napisano 22 lipiec 2009 - 20:23

Kamilu, poszukaj na forum - jest kalkulator, dzięki któremu idealnie dobierzesz rower dla siebie. Chyba na competitivecyclist.com, albo jakoś tak.

#773 Berttone

Berttone
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądRadom

Napisano 25 lipiec 2009 - 14:19

Chciałem jeszcze na chwilkę wrócić do roweru Kross Crow Fitness, bo widzę, że nie wszyscy mnie zrozumieli i zarzuca mi się prowadzenie debaty o rowerach crossowych na forum szosowym. Przede wszystkim „Kross” to nazwa firmy produkującej rowery i niczego ta nazwa nie sugeruje, to znaczy firma nie specjalizuje się w produkcji rowerów crossowych. „Kross SA” jako normalny uczestnik rynku stara się produkować jak najwięcej modeli i odmian, natomiast jakość tych propozycji, to oczywiście temat do dyskusji. Moim zdaniem nie jest tak źle, jak niektórzy sugerują, sądząc, że Polacy nie potrafią zrobić dobrego roweru. „Kross” śmiało może konkurować z takimi firmami jak Pell’s, Kellys, Merida, czy Giant, choć w klasie szosówek raczej dużego sukcesu nie odniesie. Nie zapominajmy też, że producenci rowerów tak naprawdę zajmują się wyłącznie produkcją ram i ewentualnie widelców lub sztyc. Na resztę monopol mają Shimano, Campagnolo, Truvativ i jeszcze może kilka firm. W dziedzinie osprzętu konkurencja jest zbyt silna, by ktoś w ogóle myślał o wejściu na rynek z jakimikolwiek detalami.
I w sprawie samego modelu Crow Fitness – to nie jest rower crossowy! Na samym początku pisałem o jakim rowerze myślę, pytałem o porady i wspólnie doszliśmy do wniosku, że przy moich fanaberiach najlepszy byłby rower przełajowy. Tymczasem, w tzw. międzyczasie odkryłem, że producenci niedawno pomyśleli również o ludziach takich jak ja. Tym sposobem coraz częściej na rynku pojawiają się rowery w specyfikacji określanej jako „fitness”. Do tej grupy należy właśnie rower Kross Crow Fitness. W tym miejscu pojawia się wiele nieporozumień, bo niektórzy nazywają tego typu bicykle „hybrydami”. Jest to totalna pomyłka, ponieważ za rower hybrydowy do tej pory uważano rower miejski z silnikiem elektrycznym. Dlatego myślę, że pozostańmy przy określeniu fitness, choć i tak producenci wymyślają w tym przypadku bardzo dziwne nazewnictwo. Taki rower jest połączeniem crossówki z szosówką (duży kompromis). Ma (powinien mieć) nieco lżejszą ramę i obręcze od szosówki. Firma „Kross” do swojego Crow Fitness zakłada oryginalnie opony 28C, ale nie ma przecież problemu z założeniem 23C. Obręcze AlexRims, to też bardzo przyzwoity sprzęt. Bicykl ma także siedzenie szosowe. Mówiąc prościej, jest to taka cywilna wersja szosówki, dlatego też ten temat podjąłem na forum szosowym. Jako miłośnicy rowerów w ogóle, na pewno nie ograniczacie się wyłącznie do jazdy po szosie. Czasem przecież zdarzają się gorsze drogi, czy też chcemy pojechać na wycieczkę rowerową, na której ścigacz się na pewno nie sprawdzi. Wtedy taki fitness jest jak znalazł! Choć jak już wspominałem – w moim przypadku będzie to jeden z dwóch rowerów (obok klasycznej szosówki). Zdaję sobie oczywiście sprawę z tego, że nie każdego stać na taki zabieg, ale chyba wreszcie udało mi się wyjaśnić moje intencje i rowerową filozofię. Chyba nie sądzicie przecież, że Kubica jeździ do roboty bolidem, szczególnie, że te bolidy BMW są ostatnio jakby dość awaryjne…
Wkrótce przygotuje kilka linków do innych fitnessów, bo zaczyna to wszystko wyglądać jak reklama. Cóż, trochę przeżywam ostatnio ten model, bo kilka dni temu go zamówiłem. Chyba przecież każdy cieszy się z tego, że bedzie miał nowy rower. Oczywiście zdam Wam również relację z tego, jak się ten wynalazek sprawuje. Na razie jest problem, bo rower jedzie do mnie, czyli do Radomia z Przasnysza przez Tarnów. Dosyć to głupie, ale cóż...

#774 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 25 lipiec 2009 - 15:50

To że producent wymyślił sobie kategorię rowerów fitness i do niej zaliczył ten model to wcale nie oznacza, że Crow Fitness nie jest rowerem crossowym, bo takim właśnie jest w 100%. To nie, żadna cywilna wersja szosy. Popatrz na osprzęt i porównaj z innymi rowerami crossowymi innych producentów. O ile istnieje coś takiego jak cywilna wersja szosy to najszybciej zaliczył bym do niej np tego scotta

#775 Berttone

Berttone
  • Użytkownik
  • 6 postów
  • SkądRadom

Napisano 25 lipiec 2009 - 20:07

Uff... To w takim razie ten Scott, to jakaś producencka kpina, bo przyjmując Twoją filozofię, ten rower właściwie do niczego się nadaje. Ani to crossówka, ani szosówka... Chyba się trochę zagalopowaliśmy...

#776 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 25 lipiec 2009 - 20:48

A dlaczegóż to ten rower do niczego się nie nadaje? Mam coś w tym stylu na starej karbonowej ramie, z prostą kierownicą i lekkimi przełozeniami. Korba od górala, kaseta tiagra 12-25. Wczesną wiosną i pózną jesienią bardzo dobrze zdaje egzamin, a złozylem ten rower już ładnych parę lat temu. pozdr

#777 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 25 lipiec 2009 - 20:58

Berttone,

a mi sie wydaje, ze Ty sie troszke zagalopowales :-)

Tu wszyscy dobrze znaja firme kross i jej historie, chociazby z tego powodu, ze schodzily z jej lini produkcyjnej rowery szosowe. Takze spora czesc ludzi jezdzacych na szosie ma w garazu drugi rower bardziej terenowy na kiepskia pogode czy czasy. Jeszcze raz radze Ci zwroc uwage na Unibike'a. Chociazby:

http://unibike.pl/zethos.html

Mozesz oczywiscie wybrac wyzszy model z oferty. A ten Scott zaproponowany przez thoriana bardzo mi sie podoba. Chociazby dlatego, ze ma z przodu sztywny widelec. Zastanow sie czy potrzebujesz amortyzator. Po pierwsze zwieksza masa roweru, po drugie w rowerze za 1.500 pln'ow (bez obrazy) nie mozna spodziewac sie cudow i jest duze prawdopodobienstwo, ze bedziesz mial z nim wiecej klopotow za jakis czas niz pozytku.

#778 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 postów
  • SkądRoztocze

Napisano 25 lipiec 2009 - 21:44

Berttone mimo, że na pewno nie mam tyle doświadczenia co Ty wierz mi, że kupno roweru crossowego do treningów na szosie to tylko półśrodek i szybko możesz żałować takiej decyzji. Mam szosę i crossa gianta i to są zupełnie różne rowery a jazda na nich, zajmowana pozycja, szybkość jazdy itp jest nieporównywalna.
Jeśli boisz się o sprzęt, że możesz zniszczyć rower wyjeżdżając z miasta na trening to chyba najlepszym wyborem byłby proponowany już wcześniej rower przełajowy. Łatwo też było by go przerobić na szosę, zmieniając tylko opony na węższe. Na rowerze crossowym. owszem fajnie jeździ się po mieście, albo zimą kiedy szosą ciężko jeździć, ale na trasie to na pewno daleko mu roweru szosowego.

#779 bambosze

bambosze
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 27 lipiec 2009 - 12:35

Co myslicie o FOCUS Variado Expert 08, link np:

http://salonrowerowy...duct/show/id/34

Czemu niska cena, jakis haczyk ?

#780 Gosc_TeQuila_*

Gosc_TeQuila_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2009 - 12:49

jedyny haczyk jaki widze to komentarz 'Brak w magazynie' :-)

Jedynie jest model Variado:

http://salonrowerowy...duct/show/id/35

dostepny zdaje sie w rozmiarze S.