Cytat
Oczywiście wolałbym Tiagrę bo Sory nie wspierają 11 przełożeń i
tiagra też jest 10rz a przejście na 11rz to wymiana prawie wszystkiego na 105
Napisano 13 maj 2016 - 09:41
Napisano 13 maj 2016 - 10:10
Napisano 13 maj 2016 - 10:27
Napisano 13 maj 2016 - 10:28
everlast, dnia 13 Maj 2016 - 08:02, napisał:
Z drugiej strony przytoczony tutaj temat dotyczący sprzedaży roweru ze względu na "brak zajawki" na szosę dał mi do myślenia, a co jeśli i mnie to spotka?
Nie wiem w jak dużym mieście mieszkasz, ale ja na twoim miejscu przede wszystkim odwiedziłbym wszystkie lokalne sklepy rowerowe i popytał o możliwość odbycia jazdy próbnej. Nie wiem jak dokładnie to wygląda, ale chyba spisują twoje dane z dowodu i dostajesz rower do testów na dzień czy dwa. I będziesz miał jakieś rozeznanie czy to cię kręci czy nie.
No i zobaczysz jakie rowery cię się podobają, bo rower musi się podobać.
Napisano 13 maj 2016 - 10:48
adammklonowski, dnia 13 Maj 2016 - 09:28, napisał:
Nie wiem w jak dużym mieście mieszkasz, ale ja na twoim miejscu przede wszystkim odwiedziłbym wszystkie lokalne sklepy rowerowe i popytał o możliwość odbycia jazdy próbnej. Nie wiem jak dokładnie to wygląda, ale chyba spisują twoje dane z dowodu i dostajesz rower do testów na dzień czy dwa. I będziesz miał jakieś rozeznanie czy to cię kręci czy nie.
No i zobaczysz jakie rowery cię się podobają, bo rower musi się podobać.
Mieszkam w Warszawie, więc problemu z tym nie mam, w poniedziałek lecę przymierzyć się do scotta, mam jeszcze w planach odwiedzenia sklepu z Giantami i Trekiem. Z zakupem się nie pali, myślę, że potrwa to jeszcze kilka tygodni zanim zdecyduję się na konkretny model, dlatego chcę wykorzystać ten czas i usiąść na każdym sprawdzić rozmiar itp.
Napisano 13 maj 2016 - 18:21
Napisano 13 maj 2016 - 18:28
Napisano 13 maj 2016 - 19:09
Cytat
Misiek440.
Roweru nie kupuję się dla samej grupy. Czasami rower o konkretnej ramie na sorze znajduję się w osiagalnym budżecie dla kupującego.
zgadzam się, jeśli planujemy rozwijać sprzęt. Dalej nie usłyszałem żadnych argumentów do ramy tribana dlaczego jest gorsza od meridy czy treka nie licząc napisu na ramie, nie dowiedziałem się czy geometria jest zła pod rozbudowę czy jak. Praktycznie usłyszałem że nie firmowe są mostek stery, sztyca. Z tym że patrząc na kontrpropozycje nie znalazłem tam firmowych elementów a np merida cc , czym to się różni od btwin branded. Do tego siedziałem na merdzicie z 2014 i fajny rower ale moim zdaniem pozycja jest bardziej komfortowa i zarazem mniej aerodynamiczna niż w tribaniae (subiektyne odczucie). Jak narazie jedyny argument jaki padł to waga ponieważ rose jest lżejszy trek waży prawie 1kg wiecej od tribana, podczas gdy merida 300 dokładnie waży tyle samo lub o 100g więcej. Z tym że na upartego w tribanie łątiwej będzie wrazie czego zejść z wagi bo, są dość łatwe rzeczy w wymianie i tańsze, można upgredować sztyce do karbonu, czy widelec na fullcarbon. Są to na pewno łatwiejsze rzeczy do ogarnięcia niż wymiana całego napędu lub jego większej części co wiąże się z bardzo drogimi klamkomanetkami, przerzutkami tył przód, łańcuchem i kasetą. O sorze nie wspominam bo jeździłem na niej najdłużej oprócz swojego microshifta i chodzi zwyczajnie bardzo ale to bardzo przeciętnie i nie chiałbym takiego osprzetu. Szczerze to najlepiej jeździło mi się na sram apex, ale koszty serwisowania oraz znalezienie roweru na tym osprzęcie w Polsce jest bardzo ciężkie.
Powiedzcie mi co jest takiego złego w tej ramie tribana, bo rozumiem że to dusza roweru, do tego na tej samej ramie zbudowany jest zbudowany jeszcze wyższy model 720. Więc co z tą ramą jest nie tak, że lepsze są treeka czy meridy? tylko tak na chłopski rozum.
Mam mętlik w głowie, czytam Wa,s przeglądam rowery, olałem bikeboard, ale zaglądałem na testy zagranicznych portali gdzie ten rower własnie na tle innych jest zachwalany w tym segmencie. W sumie lepiej wypada jedeni Fuji z tych opisów ale jest też stanowczo droższy a modele z 2015 są rzadkością albo jak ten focus za 3870 co leży i leżeć będzie bo kto wsiądzie na ramę 22 cale pewnie trzeba mieć z 2m wysokosci . Podczas gdy najbardziej oblegane są wymiary 54/56 .
do tego widzę że wagowo wcale tak słabo nie wypada https://drive.google...iew?usp=sharing
Napisano 13 maj 2016 - 21:04
Cytat
Nikt nawet nie próbuje Cię przekonywać i najprawdopodobniej argumentów nie usłyszysz już żadnych, ponieważ jak już napisałem wcześniej, Ty i tak masz już ugruntowany pogląd, a dalsza dyskusja będzie niczym kulą w płot.
ale widzisz w kulą w płot, jaką kulą? chciałbym wiedzieć dlaczego....nie patrząc na kolor, nie patrząc na naklejkę.... chciałbym poznać argumenty dlaczego. JA się na tym nie znam , nie jestem obeznany. Odradzasz ramę triban ale tylko dla zasady czy jak. Kurde znam się trochę na komputerach ale jak komuś doradzam to staram się rzeczowo wyjaśnić dlaczego mój wybór jest taki. Czy mam rozumieć że polecasz ramę inną niż btwina tylko dlatego że nie ma tam znaczka innej firmy, czy jednak jesli chodzi o ramę to jest coś z nią nie tak na tle konkurencji?
Tak szczerze podpiąłem się pod temat aby nie zakładać nowego.
Napisano 13 maj 2016 - 21:15
Napisano 13 maj 2016 - 21:34
Napisano 13 maj 2016 - 21:37
Akwafan, dnia 13 Maj 2016 - 19:58, napisał:
Nikt nawet nie próbuje Cię przekonywać i najprawdopodobniej argumentów nie usłyszysz już żadnych, ponieważ jak już napisałem wcześniej, Ty i tak masz już ugruntowany pogląd, a dalsza dyskusja będzie niczym kulą w płot.
everlast założył sobie ten temat i usłyszał, co mamy do powiedzenia w tej materii, podszedł do tych informacji bardzo rozsądnie i to na tyle. Dla mnie to koniec tematu, a jedyne, co jeszcze chciałbym wiedzieć, to jaki ostatecznie kupi sobie rower.
Najbardziej drażni mnie tylko jedno, że często gdy padają na tym forum pytania od różnych osób, z prośbą o radę przy zakupie roweru w przedziale 3000-4000 zł, to wciąż te same osoby ciągle tylko jedno: Triban, Triban i Triban, bo pieniądze, pieniądze i pieniądze, ehh... Zauważcie, że prawie nikt już nie stara się pomóc i napisać coś od siebie, no bo po co, skoro za chwilę i tak będzie znowu: Triban, Triban, Triban...
Dla odmiany jedyne co Ty polecasz to TREK. I jedyny argument jaki podajesz to porównanie jakości wykonania ramy tribana 500/520/540 do TREKA 1.1/1.2, a jeśli już ktoś zapyta o rame Btwina 500AF to piszesz TREK jest lepszy bo to jest dobra marka. Natomiast o Btwinach wypowiadasz się w ten sposób: Triban nie jest warty takich pieniędzy, ponieważ nie jest TREKIEM, nie jest markowy, więc musi być gorszy. Jedyne na co patrzysz to NAKLEJKA a nie rzeczywiste wykonanie roweru. Masz pretensje do ludzi szukających nowego rowera, że cały czas pytają o TRIBANA zauważ, że osoby te zawsze dostają nieuzasadnione niczym odpowiedzi, że TREK jest zajebisty i nawet jeśli ma gówniany osprzęt to lepiej jego kupić bo to jest TREK i wszyscy na nim jeżdżą.
Napisano 13 maj 2016 - 22:11
Napisano 14 maj 2016 - 20:06
cały czas rozmawiamy o 700 ultra af, tym który waży 8,9kg
http://portal.bikewo...in_ultra_700_af
merida reacto ma chyba ten sam system mocowania hamulca, choć domyślam się że duży problem będzie ze zmianą opony. Co do syfienia się czytałem że w merdzie ludzie nie narzekają
Napisano 16 maj 2016 - 09:46
Cześć.
To znowu ja. Panowie, znalazłem rower Trek 1.5 2015 na tiagrze w dosyć dobrej cenie (3399PLN), tylko... nie bardzo mam jak sie przymierzyć i mam dylemat co do rozmiaru, czy raczej 52 czy raczej 54? Wg. danych na stronie treka, mając 173 wzrostu łapię się w 54, podają że jest dla wzrostu 168 - 175 ... ale no właśnie, mam wątpliwość bo wcześniej raczej myślałem o rozmiarze 50-52. Macie jakieś wskazówki?
Ach, no i oczywiście czy byłby to dobry wybór?