Jump to content


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • This topic is locked This topic is locked
1583 replies to this topic

#361 chrapek

chrapek
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądPłock

Posted 24 November 2008 - 23:57

ooooo, a poza tym ten sam rower jest na dwóch aukcjach:
http://allegro.pl/it...k_1500_slr.html
http://allegro.pl/it...k_1500_slr.html

#362 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 posts
  • SkądMiędzyrzecz

Posted 29 November 2008 - 22:20

http://www.kellys-bi...5_231&pID=17939 bracia szosowcy napiszcie. czy to cudo warte jest tych pieniędzy?

#363 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skądrzeszów

Posted 06 December 2008 - 13:24

czesc!
od jakiegos czasu biernie przegladam forum, ale w koncu postanowilem napisac posta na kilka frapujacych mnie pytan .

od 8 lat jezdze na mtb, ale od ostatnich 2 lat coraz wiecej na szosie, tak wiec jazda mtb po szosie mija sie juz z celem... semislicki, odchudzanie rowra nie ma juz sensu, dlatego postanowilem zainwestowac w szose.

nigdy nie jezdzilem na szosie, tylko wczoraj w decathlonie usiodlem na jedna szosowke b'twin i przejechalem sie jakies 300-400m dookola stanowiska, i poczulem swoje powolanie .

waze 78 kg, mam 170 cm wzrostu, noga 78,5cm, przedramie 32,5 cm, ramie 59,5cm, udo 57,75cm, podudzie 53 cm, tulow 58 cm, wysokosc do wciecia mostkowego 138 cm.

z kalkulatora podanego na jednej z podstron wyszedl mi zakres:

rura podsiodlowa 50,8-54,2cm (central-central), 52,4-55,8 (central-top). ktory zakres jest ktory, bo tutaj akurat nie wiem czym sie kierowac przy wyborze ramy?
rura gorna 51,3-52,9 cm
mostek 9,3-10,8 cm

to by bylo na tyle z tych najwazniejszych wymiarow, potrzebowalbym rame ze srednimi wartosciami podanymi do jazdy agresywno-'turystycznej'.




bardzo bym was prosil o pomoc w wyborze odpowiedniego rowra (mtb skladalem sam, tutaj akurat w ogole sie nie znam na komponentach), dlatego chcialbym kupic nowy, zlozony rower.

mam buty spd mtb, wiec rozumiem, ze nie wejde w pedaly szosowe, ale czy bede odczuwal roznice, jesli bede chcial przelozyc swoje pd-m520 z mtb do szosy?
nie mam zamiaru sie sciagac, startowac w zawodach, jedynie jazda dla samego siebie, mysle, ze max 200km/dzien.

czym sie kierowac przy kupnie? mysle, ze max 4500 zl moge wydac, obawiam sie tylko, ze jesli kupie i po przejechaniu 100 km beda mnie bolaly plecy, nogi etc. i stwierdze, ze to nie to, to beda na duzym minusie z moimi funduszami...

z gory dzieki za pomoc .
pozdrawiam wyjadaczy

#364 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 06 December 2008 - 13:45

Witaj

Ciesze sie, że oto nowy roweromaniak przylacza do braci szosowcow. Ciesze sie podwojnie gdyz uwazam ze prawdziwe kolarstwo to tylko szosa. Kup dobra szose a MTB mozesz jezdzic do lasu na grzyby.
Wpierw poczytaj forum, znajdziesz tu cala mase informacji i odpowiedzi na pytania ktore postawiles. 4,5 tys przeznaczone na zakup szosy amatorskiej to wcale nie malo. Przede wszystkim dobierz prawidlowo rame, ani za mala ani za duza. Jesli nie trafisz idealnie zawsze mozesz skorygowac wielkosc ramy mostkiem i ustawieniem siodla. Co do osprzętu musisz sie zdecydowac na:
- shimano (dobre, popularne, cicho pracujace, dostępne, nie za drogie)
- campa (mniej popularne, ale kultowe)
W tej cenie mozesz kupic dobry rower na SH105.
Dla Ciebie rura gorna c-c 52 cm ... i to jest podstawowy wymiar ramy, reszta jest mniej wazna.
Zobacz w internecie, ceny teraz sa okazyjne. Wybierz sobie model i przed zakupem zapytaj nas na forum czy dobrze wybrales - poradzimy.

Powodzenia
Stas

#365 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skądrzeszów

Posted 06 December 2008 - 15:15

dzieki za odpowiedz Stas.


przegladalem rozne strony, i w stosunku cena/jakosc znalazlem (tak mi sie wydaje) dobry rowr --> merida road 905 za 3600 zl.


w odniesieniu do mtb, merida produkowala dobre ramy, z szosa mam nadzieje, ze jest podobnie :).

waga: 8,9 kg
rama: merida road lite race
widelec: merida carbon road
wkład suportu: shimano R600
dźwignia hamulca: shimano ultegra
hamulce: shimano ultegra
korba: shimano R600, 50/34
przerzutka przód: shimano ultegra
przerzutka tył: shimano ultegra
kaseta: shimano CS5600, 11-25T
kierownica: X-mission comp road
mostek: X-mission comp
koła: mavic aksium
pedały: -
siodło: X-mission road race comp
wspornik siodła: x-mission comp, 27,2mm
manetki: shimano ultegra
opony: maxxis xenith 700x23C


czy ta konfiguracja jest odpowiednia?


pulap cenowy to jednak 3,5-3,8 tys. zl, bo musze jeszcze kupic spodenki nowe z pampersem na ten sezon...

moglbym jeszcze dostac odpowiedz, czy buty i pedaly mtb do szosy to dobry wybor?




jeszcze najwazniejsza sprawa... mam 21 lat, ostatnio mialem ostre zapalenie prostaty --> czy to siodlo z tej meridy bedzie ok?

pzdr :)

#366 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 06 December 2008 - 15:23

Merida ? Wybór nie jest zły. Merida ma b.dobre ceny. Ale ja wychowałem się na włoszczyźnie: bianchi, colnago, pinarello, fondriest. Dla mnie firma Merida nie istnieje, ale mam świadomosc, ze to tylko kwestia mojego uprzedzenia. Zatem nie czytaj tych słów zbyt poważnie.
Co do siodełka - jest OK. Problem z dopasowaniem polega przede wszystkim na odpowiedniej regulacji siodełka. Przy Twoich chwilowych problemach musisz zadbac, aby nie zadzierac siodelka zbyt do góry, idelanie bedzie jesli siodelko bedzie calkowicie poziomo.

Stas

[ Dodano: 2008-12-06, 15:27 ]
Co do butów. Tutaj absolutnie musisz kupic buty szosowe i pedaly szosowe ... najlepiej look'i.
Kazdy szosowiec powie, ze nic nie zastapi pedalkow szosowych z zatrzaskami. Wybor jest dosc skromny. Ja od lat uzywam look'i i sa najlepsze, a uzywalem juz: zwykle shimano z noskami, shimano zatrzaskowe.

Stas

#367 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 06 December 2008 - 15:31

Buty i pedaly mtb do szosy to zly wybor :) (bylo na forum wiele razy, ciezko to tlumaczyc kto sie przesiadl ten wie o co chodzi :) )

Co do zapalenia to spytaj o to swojego lekarza, a nie na forum - to nie jest miejsca na udzielanie porad medycznych. To o czym pisze kolega wyzej moim zdaniem nie ma zadnego powiazania.

Sam dobor siodelka to kwestia czasu, pojezdzisz poeksperymentujesz, sam dojdziesz do tego czy Ci pasuje czy nie

#368 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skądrzeszów

Posted 06 December 2008 - 15:48

z wloszczyzny to posiadam buciki sidi bullet do mtb, maja ledwo 3 msc i okolo 1 tys. km, dlatego jestem bardzo znieszmaczony tym co piszesz, bo zaplacilem za nie pod koniec wrzesnia 400 zl...
z ta prostata sprawa juz sie unormowuje, z dnia na dzien jest progres, chodzilo mi tylko o to, czy siodlo nie jest 'kontuzjogenne'.

czy naprawde beda mi wadzily pedala i buty od mtb, jesli mam zamiar rocznie robic max 5tys. km? buty sa dosyc sztywne.

strasznie dziwna jest ta rozmiarowka --> dlugosc gornej rury dla S/53CM M/55,5CM L/57,5CM, wiec wychodzi, ze na moje 170 cm pasowalaby Ska, natomiast dlugosc rury podsiodlowej dla Ski wychodzi juz 48 cm, czyli o dobre 5 cm za malo (Mka 50 cm, Lka 52,5 cm).

czy branie w tym wypadku Ski (top 53, podsiodlowa 48) byloby rozsadnym posunieciem?

#369 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 posts
  • SkądPolice

Posted 06 December 2008 - 16:13

Próbowaliście chociaż jeździć na szosie w spd? Wiadomo ,że nie będzie lepiej niż w normalnych pedałach na szose , ale bez przesady. Jeździłem prawie dwa lata w pseudo pedałach szosowych( w tym zawody) na system mtb i póki się sprężyny nie wyrobiły było ok. Poza tym sidi w mtb niewiem czy tak samo ale na pewno sztywną podeszwę. Moja rada zostaw to co masz , jeżeli naprawdę będzie źle to zawsze zdążysz kupic nowe buty i pedały.
Pozdro.

#370 Gosc_emka_*

Gosc_emka_*
  • Gość

Posted 06 December 2008 - 16:21

czesc

na twoim miejscu brałbym S-ke, tez jestem nowy w szosie i mialem takie same watpliwosci
ja mam 176 i jezdze na 50 czyli takie S/M
wysokościa podsiodłowej sie nie sugeruj, tak jak w mtb lepsze sa male ramki, wazna jest dobrze dobrana dlugosc góry, a siodło ustawisz sobie sztycą.

ewentuanie tu jest dobry kalkulator http://www.competiti...ALCULATOR_INTRO

pedały zostaw sobie na razie tak, jak bedzie ci niewygodnie to kupisz sobie szosowe

+ jeszcze słówko na PW

#371 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 December 2008 - 16:29

dedzior21, ten rower, który opisałeś w drugim poście można złożyć za 3000 zł i to na lepszych kołach.

#372 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Posted 06 December 2008 - 20:01

dedzior21, ten rower, który opisałeś w drugim poście można złożyć za 3000 zł i to na lepszych kołach.

To fakt i jest to tez regula. Wlaściwie każdy rower od sredniego sprzetu wzwyż może kosztowac zniacznie taniej jesli się go składa z zakupionych komponentów.
No ale w składaniu trzeba znaleźc przyjemność i trzeba troszeczke sie na tym znac. Wszystkie moje rowery byly przeze mnie składane albo od podstaw, albo na zasadzie kupno rowerka kompletnego i upgrade sprzętowy.
Pamiętam kiedys za czasow firmy hurtowni Italbike zakupilem ramę bianchi trochę komponentów, resztę z innego źródła i miałem Bianchi na Campa chorus za 60 procent ceny takiego wlasnie rowerka wystawionego na sprzedaz w detalu.

Stas

#373 Hombre

Hombre
  • Użytkownik
  • 167 posts
  • SkądPolice

Posted 06 December 2008 - 21:10

Czyli co, każdy rower przynajmniej ze średniej klasy złożę taniej na identycznych komponentach i kupując w sklepie nawet internetowym niż miałbym go kupic w całosci ?
Pozdro

#374 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 06 December 2008 - 21:31

Jeśli trafisz kilka fajnych okazji, np. po powodziową wyprzedaż w CRC, przeceny Ribble/Wiggle to możesz złożyć rower na bardzo dobrych częściach nawet nie dostępnych w najdroższych rowerach wielu producentów. Ja znalazłem kilka takich okazji (kolega mi pomógł), a efekty pokażę zanim rozpocznie się sezon.

#375 chrapek

chrapek
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • SkądPłock

Posted 08 December 2008 - 13:31

Panowie, a co sądzicie o tym sprzęcie?
http://allegro.pl/it...ulcrum_wcs.html

Przebieg 5000km to raczej niedużo, luzów jeszcze nie powinno być chyba jeszcze, co?

#376 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Posted 08 December 2008 - 15:56

według mnie rower absolutnie wart 3tyś a te 5 tyś to tyle co nic :P

#377 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skądrzeszów

Posted 08 December 2008 - 19:25

czesc, co sadzicie o tym sprzecie?


Rama RIDLEY-BOREAS wykonana z aluminium RIDLEY SHARP EDGE DESIGN TUBING Z TYLNYM WIDELCEM CARBONOW , WIDELEC PRZEDNI FENIX FULLCARBON WYSOKOŚĆ SLOOPING A=47cm CENTER-CENTER, B=51CM CENTER-TOP , C= 52CM RURA GÓRNA ,WEDŁUG TABELI RIDLEY-FRAME SIZE
IDEALNA WYSOKOŚĆ PRZY DŁUGOŚCI KROCZA 78,5CM , DESIGN perłowo -biały , mostek 10 cm, kierownica 44 cm

komponenty : CAMPAGNOLO - CENTAUER CARBON , SUPORT FSA OMEGA MEGA EXO 50/34

KOŁA FSA RD 88

CENA 4000zl





mam 170 cm wzrostu i noge 78,5 cm wlasnie, ale martwi mnie dlugosc rury podsiodlowej. wiem, ze dlugosc gornej rury jest wazniejsza, ale czy dlugosc podsiodlowej nie jest za mala?

dzieki za odp :)

#378 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Posted 09 December 2008 - 02:17

z wloszczyzny to posiadam buciki sidi bullet do mtb, maja ledwo 3 msc i okolo 1 tys. km, dlatego jestem bardzo znieszmaczony tym co piszesz, bo zaplacilem za nie pod koniec wrzesnia 400 zl...
z ta prostata sprawa juz sie unormowuje, z dnia na dzien jest progres, chodzilo mi tylko o to, czy siodlo nie jest 'kontuzjogenne'.


Ja mam prawie najwyzszy model shimano z carbonem sprzaczka i czym sie tylko da ;) ale na szosie i tak wole jezdzic w drugiej parze (podstawowy model) rowniez shimano z 3 rzepami, ale buty typowo szosowe spd-sl.

Zadne siodlo (z wyjatkami) nie jest kontuzjogenne 8-) Kwestia dopasowania szerokosci siodla do rozstawu guzów kulszowych oraz do indywidualnych preferencji (wnioskuje ze juz troche smigasz na rowerze MTB, moze z czasem kupisz takie same siodlo jak masz w goralu ?)

#379 dedzior21

dedzior21
  • Użytkownik
  • 143 posts
  • Skądrzeszów

Posted 10 December 2008 - 14:40

moglby ktos odpisac? przyznam, ze zalezy mi na czasie :)

#380 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 10 December 2008 - 16:23

Rama wydaje się dobra rozmiarowo. Nie napisałeś czy to jest starszy Centaur czy nowy 2009, a różnica w cenie jest, ale domyślam się, ze starsza. Korby FSA Omega to taki wypełniacz. Tani zamiennik drogiej korby Campy Ultra-Torque. Chociaz lepiej taka z suportem Mega Exo niż stare Campy na kwadrat.
Koła niezłe, chociaż nie nadzwyczajne.
Nie napisałeś jakie komponenty (kiera, mostek, sztyca, siodło). Rozumiem, ze rower nowy? Za 4000 zł można się nim zainteresować. Dobra cena.