Karbon nie jest tylko dla zawodowców, po prostu jest dużo wygodniej.Jeśli ktoś lubi jak nim telepie na naszych drogach to może i aluminium to dobry wybór, ale dla reszty to zdecydowanie karbon nawet jeśli by miał być na 105 a nie na Ultegrze.+ ramka ALu i zaoszczedzisz sporo złotówek, a jesli nie planujesz się scigac to bedzie to nawet lepszy wybór od carbonu.
Jaki rower za 3500zł i wiecej?
#1561
Posted 09 April 2011 - 19:52
#1562
Posted 09 April 2011 - 19:59
Jeśli dla ciebie kryterium jakości jest waga roweru, to rzeczywiście porażka.
A propos rozmiaru, znam gościa co kula 14kkm na rok, przy wzroście 174 i rozmiarze ramy slopingowej 50, i jedyne co go boli to brak czasu. Więc już nie przesadzaj że stała by mu się wielka krzywda, bo ustawienie roweru to indywidualna sprawa.
Scott poszedł za 6600zł, a waży 6,3kg z pyndalami.
#1563
Posted 09 April 2011 - 20:21
#1564
Posted 09 April 2011 - 20:37
Karbon nie jest tylko dla zawodowców, po prostu jest dużo wygodniej.Jeśli ktoś lubi jak nim telepie na naszych drogach to może i aluminium to dobry wybór, ale dla reszty to zdecydowanie karbon nawet jeśli by miał być na 105 a nie na Ultegrze.+ ramka ALu i zaoszczedzisz sporo złotówek, a jesli nie planujesz się scigac to bedzie to nawet lepszy wybór od carbonu.
Ja nie mówie o zawodowcach tylko o racjonalnym wykorzystaniu. Amator, który się nie ściga, a trenuje dla przyjemności nie potrzebuje carbonowej ramy. Wystarczy mu ALU, oczywiśnie nie znaczy, że nie może mieć carbonu. Po prostu dla takiego typu uzytkownika ALU jest wygodniejsze i "bezpieczniejsze" w codziennej eksploatacji, bo w razie gleby pozostaje wątpliwość czy z carbonem na pewno wszystko jest OK. Powtórzę jeszcze raz: chodzi mi o racjonalny wybór.
Nie wiedziałem, że na tym forum jest monopol na doradzanie.
Jeśli dla ciebie kryterium jakości jest waga roweru, to rzeczywiście porażka.
A propos rozmiaru, znam gościa co kula 14kkm na rok, przy wzroście 174 i rozmiarze ramy slopingowej 50, i jedyne co go boli to brak czasu. Więc już nie przesadzaj że stała by mu się wielka krzywda, bo ustawienie roweru to indywidualna sprawa.
Scott poszedł za 6600zł, a waży 6,3kg z pyndalami.
Jeśli będziemy tak gadać to ja Ci powiem, że przy moich 186cm, miałem ramę 62 i też nie narzekałem, tylko kupując rower za 8 patyków raczej chce się mieć rower wręcz szyty na miarę, bo za taką kasę się po prostu WYMAGA.
PS. miałem ramę klasyczną 56 i była maława, więc jak chłop 3cm niższy ode mnie ma wpasować się w ramę 54 do tego sloping.
Co do Scotta, cena całkiem przyzwoita, myśle, że obie strony są zadowolone.
Raffi dał link do aukcji, gdzie był Kellys za 8 patyków. Mając tyle kasy na wydanie wolałbym "składaka". Znaleźć fajną ramkę, grup jest do wyboru do koloru. Oczywiście można trafić fajny rowerek w granicach tej kwoty, z tym, że coś zawsze będzie nie tak. A tak, kupujemy co chcemy, dobieramy wszelkie komponenty pod siebie.
w zasadzie pozostaje napisać nic innego jak: "nie inaczej" ;-)
#1565
Posted 13 April 2011 - 06:51
Czy możecie jeszcze napisać opinię o tym rowerku, ew. ile jest wart według wyposażenia:
http://www.rowerymer...wer-merida.html
Pozdrawiam
#1566
Posted 13 April 2011 - 07:33
Jeśli chcesz coś z katalogu to zaglądaj na katalogi innych firm. Kupowanie Meridy z katalogu to bardzo nieopłacalny pomysł, bo Merida to troche słaby gracz na rynku.
Jako posiadacz Treka, zaproponuję Ci dwa Treki:
TREK ALU ULTEGRA
TREK CARBON 105
Paradoksalnie drugi wybór jest zdecydowanie lepszy od pierwszego. Pierwszy rower to "zwykły" aluminiak na Ultegrze, zaś drugi to Carbon na 105, który jest tańszy od owego aluminiaka. Osprzetem bym się nie martwił, bo 105 to też bardzo dobry sprzęt. Zostaje Ci 1100zł na ewentualne przyszłościowe modernizacje, więc jak na katalog to zakup całkiem niezły.
Ta Merida też nie jest zła, ale Merida przy Treku to jak KIA przy VW
#1567
Posted 13 April 2011 - 17:57
Ano i zapomniałbym kaseta to na wyjątkowe góry.
#1568
Posted 13 April 2011 - 21:40
Ciekawe ile sztuk się sprzeda w Polsce
#1569 Gosc_dmnklg_*
Posted 13 April 2011 - 21:57
#1570
Posted 23 April 2011 - 13:51
Oczywiście full carbon i osprzęt Sram Red .Gośc chce 4,5 koła. Ma też niezłą przełajówke i trochę starszych szosówek w cenie do 1000zł.
#1571
Posted 26 April 2011 - 21:32
Sam szukam roweru w tym przedziale. I zamierzam kupic po sezonie listopad - styczeń co i tobie radzę. Będzie taniej. Po przeglądzie rynku myślę nad Cubem agree gtc race (bo tani i na Ultegrze), Cannondalem SupeSix 105 (podobno świetna rama) lub Scottem CR1 Elite, Jamis Xenith Race, Lapierre Sensium 300TP. Wszystkie są katlogowo ponad 8kpln ale liczę że po sezonie coś się uda utargowac. Z tańszych masz jeszcze Poisona Hydrogen i Nitrogen, Focusa Cayo Expert. Można też oczywiście składac na zamówienie a nawet zamówic stalową ramę na kultowych rurach Reynoldsa np od Pana Orłowskiego...Heh, rozumiem.
Wielkie dzięki. Póki co jeszcze jakoś się bardzo nie interesowałem. Zobaczyłem i pomyślałem, że super oferta.
Zacznę przekopywać ten wątek i zobaczę co polecacie. Chyba, że macie jakieś gotowe sugestie na szybko w przedziale 6-8k.
Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam
#1572 Gosc_Zaborowski1_*
Posted 10 May 2011 - 20:30
#1573 Gosc_moloko_*
Posted 12 May 2011 - 12:25
Parę miesięcy temu dużo postów na tym forum było związanych było z tym rowerkiem bianchi http://www.bianchist...arbon-Tech.html jednak wątek urwał się i raczej trudno wyciągnąć jakieś wnioski. Jako, że zamierzam na dniach kupić rower szosowy zainteresowałem się tym modelem, cena 4000zł wydaje się niezła jak za ramę karbonową Bianchi +plus Shimano 105, rozmiar 54 akurat na mnie pasuje. Problem jest taki, że nie mogę znaleźć zbyt dużo informacji o tym rowerku, bianchistore w odpowiedzi na mojego maila napisało coś w stylu, że to specjalny, chwilowy model wydany z okacji Giro 2009. No i tu pojawia się moje pytanie: czy warto ryzykować i kupić w ciemno ten rower, nie znając tak naprawdę opinii z nim związanych (jeśli kupowanie bianchi to jakiekolwiek ryzyko) czy jednak skłonić się ku czemuś innemu. Dodam jeszcze, że to mój pierwszy rower szosowy, będzie używany głównie do treningów, jednak nie ukrywam, że chcę na nie przeznaczyć dużo czasu(wakacje pomaturalne chociażby są do tego okazją), inaczej mówiąc potraktować to poważnie Chyba, że uważacie, że jeśli rower ma być tylko do treningów to może lepiej postawić na jakąś sprawdzoną, aluminiową ramę, w cenie do 4000 z ramami karbonowymi to chyba tylko ten bianchi wchodzi w grę.
#1574
Posted 15 May 2011 - 19:26
Czy to się opłaca? Czy lepiej kupić tam tylko podstawowe elementy typu rama, koła, kierownica itp. a resztę dokupić w kraju i poskładać? Interesuje mnie rower z karbonową ramą i taki aby był w miarę lekki. W górach 2 kg robi dużą różnice.
#1575 Gosc_moloko_*
Posted 21 May 2011 - 14:05
#1576 Gosc_wojtek10611_*
Posted 21 May 2011 - 14:15
Jak pisałem. Kompetencja tego allegrowicza pozostawia wiele do życzenia jak się pisze "durzo" :shock:
#1577 Gosc_moloko_*
Posted 21 May 2011 - 14:56
#1578
Posted 29 May 2011 - 13:02
Witam serdecznie
Stoje przed wyborem kompletnego roweru szosowego aczkolwiek głównie zalezy mi na ramie widelcu. Wkoncu bedzie to rower z naprawde prawdziwego zdarzenia, a już napewno rama ktora znajdzie się w takowym rowerze.
JEDYNE rowery które wchodzą w gre to rowery marek SPECIALZIED, GIANT i CANNONDALE. Marzy mi sie Canyon ale nie ma takiej mozliwości, musze wybrac tylko sposród tych 3 ch marek.
Modele które w chodzą w gre to modele 2011. NA chwile obecna nie znam jeszcze ich cen ale jesli będa zblizone do tych z 2010 to wygląda to nastepująco.
- Specialzied TARMAC SL3 Expert ok 14 tys zł
- GiANT TCR Advanced 2 ok 11,500 zł
- CANNONDALE Super Six Ultegra 14 tys zł
- CANNONDALE Six Carbon Ultegra 10, 500 zł
Wszytskie przedstawione wyzej rowery są na pełnej Ultegrze 6700. Jedne wyposazone w Ksyriumy SL, Elite inne tylko Equipe. Z rowerów zostanie tylko frame set i kompletny napęd reszta zostanei zmodyfikwoana mi o wsporniki i mam nadzieję koła "stozkowe"
Najwazniejsze dla mnie pytanie jaka rama? W 2011 od modelu Tarmac Expert bedziemy mieli najwyższej klasy włókno Speca FACT 11 zarezerwowane w 2010 tylko dla S-worksów. Teraz bedzie to w S-worksie i w Expercie co jest swietnym argumentem. ponoc najlepsza rama za " jeszcze ludzkie" pienaidze ale w kalsie Elite i |Comp czyli tych najnizszych za 10 i mniej tys zł bedzie juz FACT 10 ktory w tym roku był w Expercie... A finansowo znacznie lepiej.
Giant jako cały rower wychodzi taniej 2,500 zł w porownaniu z Specem Expertem a Cannondale Six jeszcze więcej. Ale jak ma sie kwestia ramy?Która jest najlepsza, która mozecie polecić. Ponoc Cannondale z Carbonem jest troszke w tyle za tymi najwiekszymi
Bardzo podoba mi sie Giant ale mialem okazje jedzic na termacu i jest " niezły" Nie było testu w którym nie zachwycano by się Tarmaciem a t uw dodatku wychodzi na FACT 11
. W Specu artwi mnie min. brak BB30!!! ktory dostepny jest tylko w S-worksie. Cannon z BB30 jest juz od lat i nawet wysprzedał patent innym.
Prosze o pomoc w wyborze, przekonanie mnie do ktorejs z ramy i wasze osobiste opinie sugestie
Pozdrawia mserdecznie
#1579
Posted 29 May 2011 - 13:09
Pozdr
#1580 Gosc_pawel.wkk_*
Posted 08 June 2011 - 16:28
Pomysły były już różne, ale koniec końców wróciłem do dwóch rowerów, które na samym początku brałem pod uwagę.
Są to:
Cannondale CAAD8 105 rozmiar 58
Giant TCR1 Compact rozmiar L
Mam 189cm wzrostu, wcześniej jeździłem na ramie Orbea w geometrii 57x57 i nie da się ukryć, że była zbyt mała, konieczny był mostek 130mm, wd mnie o wiele za długi i pogarszający prowadzenie roweru.
Zależy mi, aby rower miał klamkomanetki 105, w Tiagrę chyba nie ma się co bawić. Ale jeśli jesteście innego zdania, to może warto jeszcze sporo tańszy Lapierre Audacio 400CP obejrzeć?