Skocz do zawartości


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1583 odpowiedzi w tym temacie

#1561 madrej

madrej
  • Użytkownik
  • 178 postów
  • SkądZduńska Wola/Warszawa

Napisano 09 kwiecień 2011 - 19:52

+ ramka ALu i zaoszczedzisz sporo złotówek, a jesli nie planujesz się scigac to bedzie to nawet lepszy wybór od carbonu.

Karbon nie jest tylko dla zawodowców, po prostu jest dużo wygodniej.Jeśli ktoś lubi jak nim telepie na naszych drogach to może i aluminium to dobry wybór, ale dla reszty to zdecydowanie karbon nawet jeśli by miał być na 105 a nie na Ultegrze.

u5227y2014v4.gif


#1562 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 09 kwiecień 2011 - 19:59

Nie wiedziałem, że na tym forum jest monopol na doradzanie.
Jeśli dla ciebie kryterium jakości jest waga roweru, to rzeczywiście porażka.
A propos rozmiaru, znam gościa co kula 14kkm na rok, przy wzroście 174 i rozmiarze ramy slopingowej 50, i jedyne co go boli to brak czasu. Więc już nie przesadzaj że stała by mu się wielka krzywda, bo ustawienie roweru to indywidualna sprawa.
Scott poszedł za 6600zł, a waży 6,3kg z pyndalami.

#1563 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 09 kwiecień 2011 - 20:21

Raffi dał link do aukcji, gdzie był Kellys za 8 patyków. Mając tyle kasy na wydanie wolałbym "składaka". Znaleźć fajną ramkę, grup jest do wyboru do koloru. Oczywiście można trafić fajny rowerek w granicach tej kwoty, z tym, że coś zawsze będzie nie tak. A tak, kupujemy co chcemy, dobieramy wszelkie komponenty pod siebie.

#1564 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 09 kwiecień 2011 - 20:37

+ ramka ALu i zaoszczedzisz sporo złotówek, a jesli nie planujesz się scigac to bedzie to nawet lepszy wybór od carbonu.

Karbon nie jest tylko dla zawodowców, po prostu jest dużo wygodniej.Jeśli ktoś lubi jak nim telepie na naszych drogach to może i aluminium to dobry wybór, ale dla reszty to zdecydowanie karbon nawet jeśli by miał być na 105 a nie na Ultegrze.


Ja nie mówie o zawodowcach tylko o racjonalnym wykorzystaniu. Amator, który się nie ściga, a trenuje dla przyjemności nie potrzebuje carbonowej ramy. Wystarczy mu ALU, oczywiśnie nie znaczy, że nie może mieć carbonu. Po prostu dla takiego typu uzytkownika ALU jest wygodniejsze i "bezpieczniejsze" w codziennej eksploatacji, bo w razie gleby pozostaje wątpliwość czy z carbonem na pewno wszystko jest OK. Powtórzę jeszcze raz: chodzi mi o racjonalny wybór.

Nie wiedziałem, że na tym forum jest monopol na doradzanie.
Jeśli dla ciebie kryterium jakości jest waga roweru, to rzeczywiście porażka.
A propos rozmiaru, znam gościa co kula 14kkm na rok, przy wzroście 174 i rozmiarze ramy slopingowej 50, i jedyne co go boli to brak czasu. Więc już nie przesadzaj że stała by mu się wielka krzywda, bo ustawienie roweru to indywidualna sprawa.
Scott poszedł za 6600zł, a waży 6,3kg z pyndalami.


Jeśli będziemy tak gadać to ja Ci powiem, że przy moich 186cm, miałem ramę 62 i też nie narzekałem, tylko kupując rower za 8 patyków raczej chce się mieć rower wręcz szyty na miarę, bo za taką kasę się po prostu WYMAGA.

PS. miałem ramę klasyczną 56 i była maława, więc jak chłop 3cm niższy ode mnie ma wpasować się w ramę 54 do tego sloping.

Co do Scotta, cena całkiem przyzwoita, myśle, że obie strony są zadowolone.

Raffi dał link do aukcji, gdzie był Kellys za 8 patyków. Mając tyle kasy na wydanie wolałbym "składaka". Znaleźć fajną ramkę, grup jest do wyboru do koloru. Oczywiście można trafić fajny rowerek w granicach tej kwoty, z tym, że coś zawsze będzie nie tak. A tak, kupujemy co chcemy, dobieramy wszelkie komponenty pod siebie.


w zasadzie pozostaje napisać nic innego jak: "nie inaczej" ;-)

#1565 raffi

raffi
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2011 - 06:51

Dziękuję bardzo za wszystkie wypowiedzi, bo troszkę mi rozświetliły temat.
Czy możecie jeszcze napisać opinię o tym rowerku, ew. ile jest wart według wyposażenia:

http://www.rowerymer...wer-merida.html

Pozdrawiam

#1566 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 13 kwiecień 2011 - 07:33

Raffi, każdy rower z katalogu będzie nieopłacalnym wyborem, podobnie jest z samochodami, które w okresie styczeń luty są tańsze o średnio 10% ;)

Jeśli chcesz coś z katalogu to zaglądaj na katalogi innych firm. Kupowanie Meridy z katalogu to bardzo nieopłacalny pomysł, bo Merida to troche słaby gracz na rynku.

Jako posiadacz Treka, zaproponuję Ci dwa Treki:

TREK ALU ULTEGRA

TREK CARBON 105

Paradoksalnie drugi wybór jest zdecydowanie lepszy od pierwszego. Pierwszy rower to "zwykły" aluminiak na Ultegrze, zaś drugi to Carbon na 105, który jest tańszy od owego aluminiaka. Osprzetem bym się nie martwił, bo 105 to też bardzo dobry sprzęt. Zostaje Ci 1100zł na ewentualne przyszłościowe modernizacje, więc jak na katalog to zakup całkiem niezły.

Ta Merida też nie jest zła, ale Merida przy Treku to jak KIA przy VW ;)

#1567 Makdeb

Makdeb
  • Użytkownik
  • 302 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 kwiecień 2011 - 17:57

Ten karbonowy Trek ma kilka wad w osprzęcie. Przede wszystkim korba i hamulce, jak już narzekam to zwrócę jeszcze uwagę na siodło i koła.

Ano i zapomniałbym kaseta to na wyjątkowe góry.

#1568 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 13 kwiecień 2011 - 21:40

Co myślicie o tym rowerze http://www.giant-bic...l.0/7707/45202/ opłaca się? A jeśli nie, to co polecacie w tej cenie? :-P
Ciekawe ile sztuk się sprzeda w Polsce :lol:

#1569 Gosc_dmnklg_*

Gosc_dmnklg_*
  • Gość

Napisano 13 kwiecień 2011 - 21:57

Za taką kasę chyba nikt nie kupi gotowca. Mając 50 baniek możesz sobie każdy komponent wybrać idealnie pod siebie. Składanie wyszłoby poza tym dużo taniej. A przecież są bardziej znamienite marki: Conago (c59 na super recordzie i 17000zł zapasu), bmc, fondriest, look czy cervelo. Podejrzewam, że Colnago c59 150th aniversary może być tańsze.

#1570 Rebe

Rebe
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 23 kwiecień 2011 - 13:51

Ostatnio wyczaiłem perełkę Fuji SST 1,0 .Rocznik 2010 na kołach Mavic R - sys. Po młodym Sorensenie , a on ma 182 cm wzrostu . Mam niestety więcej i nie kupie .
Oczywiście full carbon i osprzęt Sram Red .Gośc chce 4,5 koła. Ma też niezłą przełajówke i trochę starszych szosówek w cenie do 1000zł.

#1571 czegevara

czegevara
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądKobyłka

Napisano 26 kwiecień 2011 - 21:32

Heh, rozumiem.
Wielkie dzięki. Póki co jeszcze jakoś się bardzo nie interesowałem. Zobaczyłem i pomyślałem, że super oferta.
Zacznę przekopywać ten wątek i zobaczę co polecacie. Chyba, że macie jakieś gotowe sugestie na szybko w przedziale 6-8k.

Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam

Sam szukam roweru w tym przedziale. I zamierzam kupic po sezonie listopad - styczeń co i tobie radzę. Będzie taniej. Po przeglądzie rynku myślę nad Cubem agree gtc race (bo tani i na Ultegrze), Cannondalem SupeSix 105 (podobno świetna rama) lub Scottem CR1 Elite, Jamis Xenith Race, Lapierre Sensium 300TP. Wszystkie są katlogowo ponad 8kpln ale liczę że po sezonie coś się uda utargowac. Z tańszych masz jeszcze Poisona Hydrogen i Nitrogen, Focusa Cayo Expert. Można też oczywiście składac na zamówienie a nawet zamówic stalową ramę na kultowych rurach Reynoldsa np od Pana Orłowskiego...

#1572 Gosc_Zaborowski1_*

Gosc_Zaborowski1_*
  • Gość

Napisano 10 maj 2011 - 20:30

Witam . mam takie pytanko do Was koledzy. Jaka ciekawa szose moglbym ogarnac tak do 6tys zl. Obecnie jezdze na Treku 1500 SLR ale pojawilo sie u mnie niespodziewanie troche $$ wiec chcialbym troche wpakowac w rower. Akurat Trek byl kupowany dosc na szybko i spory czas temu wiec rozmiarowo mi nie siedzi. Mam 181cm wzrostu i nie jestem przekonany co do rozmiaru ramy. na Tym treku dosc mecza mnie plecy , szczegolnie dolny odcinek. Bardzo bym prosil o pomoc w wyborze oraz jakies inne strony gdzie moge znalesc ciekawe rowery oprócz Allegro. Dzieki z góry !

#1573 Gosc_moloko_*

Gosc_moloko_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2011 - 12:25

Witam,
Parę miesięcy temu dużo postów na tym forum było związanych było z tym rowerkiem bianchi http://www.bianchist...arbon-Tech.html jednak wątek urwał się i raczej trudno wyciągnąć jakieś wnioski. Jako, że zamierzam na dniach kupić rower szosowy zainteresowałem się tym modelem, cena 4000zł wydaje się niezła jak za ramę karbonową Bianchi +plus Shimano 105, rozmiar 54 akurat na mnie pasuje. Problem jest taki, że nie mogę znaleźć zbyt dużo informacji o tym rowerku, bianchistore w odpowiedzi na mojego maila napisało coś w stylu, że to specjalny, chwilowy model wydany z okacji Giro 2009. No i tu pojawia się moje pytanie: czy warto ryzykować i kupić w ciemno ten rower, nie znając tak naprawdę opinii z nim związanych (jeśli kupowanie bianchi to jakiekolwiek ryzyko) czy jednak skłonić się ku czemuś innemu. Dodam jeszcze, że to mój pierwszy rower szosowy, będzie używany głównie do treningów, jednak nie ukrywam, że chcę na nie przeznaczyć dużo czasu(wakacje pomaturalne chociażby są do tego okazją), inaczej mówiąc potraktować to poważnie :) Chyba, że uważacie, że jeśli rower ma być tylko do treningów to może lepiej postawić na jakąś sprawdzoną, aluminiową ramę, w cenie do 4000 z ramami karbonowymi to chyba tylko ten bianchi wchodzi w grę.

#1574 Koroliow

Koroliow
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądKaszuby

Napisano 15 maj 2011 - 19:26

A czy ktoś może kupował gotowy rower z Chin?

Czy to się opłaca? Czy lepiej kupić tam tylko podstawowe elementy typu rama, koła, kierownica itp. a resztę dokupić w kraju i poskładać? Interesuje mnie rower z karbonową ramą i taki aby był w miarę lekki. W górach 2 kg robi dużą różnice.

#1575 Gosc_moloko_*

Gosc_moloko_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2011 - 14:05

http://allegro.pl/sh...item=1624477107 Co myślicie o tym rowerze? Czy 4000 to dobra cena, czy raczej zbyt wygórowana jak za model z 2006 roku?

#1576 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2011 - 14:15

Skopiowałeś wiadomość z wcześniejszego postu przez co link nie działa.

Jak pisałem. Kompetencja tego allegrowicza pozostawia wiele do życzenia jak się pisze "durzo" :shock:

#1577 Gosc_moloko_*

Gosc_moloko_*
  • Gość

Napisano 21 maj 2011 - 14:56

Link poprawiłem. Mnie również ten błąd ortograficzny mocno uderzył po oczach, jednak może nie powinno się oceniać rzetelności allegrowiczów na podstawie ich ortografii ;) A jeśli chodzi o sam rower? Dostałem jeszcze kilka zdjęć i wygląda całkiem ok, jednak boję się tego, że pomimo rzekomego małego przebiegu, to już jednak rower 5 letni. Teoretycznie mogę wybrać się go zobaczyć, ale tylko jeśli faktycznie będę już bliski decyzji, bo mam kawałeczek.

#1578 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 29 maj 2011 - 13:02

Witam serdecznie

Stoje przed wyborem kompletnego roweru szosowego aczkolwiek głównie zalezy mi na ramie widelcu. Wkoncu bedzie to rower z naprawde prawdziwego zdarzenia, a już napewno rama ktora znajdzie się w takowym rowerze.

JEDYNE rowery które wchodzą w gre to rowery marek SPECIALZIED, GIANT i CANNONDALE. Marzy mi sie Canyon ale nie ma takiej mozliwości, musze wybrac tylko sposród tych 3 ch marek.

Modele które w chodzą w gre to modele 2011. NA chwile obecna nie znam jeszcze ich cen ale jesli będa zblizone do tych z 2010 to wygląda to nastepująco.

- Specialzied TARMAC SL3 Expert ok 14 tys zł
- GiANT TCR Advanced 2 ok 11,500 zł
- CANNONDALE Super Six Ultegra 14 tys zł
- CANNONDALE Six Carbon Ultegra 10, 500 zł

Wszytskie przedstawione wyzej rowery są na pełnej Ultegrze 6700. Jedne wyposazone w Ksyriumy SL, Elite inne tylko Equipe. Z rowerów zostanie tylko frame set i kompletny napęd reszta zostanei zmodyfikwoana mi o wsporniki i mam nadzieję koła "stozkowe"

Najwazniejsze dla mnie pytanie jaka rama? W 2011 od modelu Tarmac Expert bedziemy mieli najwyższej klasy włókno Speca FACT 11 zarezerwowane w 2010 tylko dla S-worksów. Teraz bedzie to w S-worksie i w Expercie co jest swietnym argumentem. ponoc najlepsza rama za " jeszcze ludzkie" pienaidze ale w kalsie Elite i |Comp czyli tych najnizszych za 10 i mniej tys zł bedzie juz FACT 10 ktory w tym roku był w Expercie... A finansowo znacznie lepiej.

Giant jako cały rower wychodzi taniej 2,500 zł w porownaniu z Specem Expertem a Cannondale Six jeszcze więcej. Ale jak ma sie kwestia ramy?Która jest najlepsza, która mozecie polecić. Ponoc Cannondale z Carbonem jest troszke w tyle za tymi najwiekszymi

Bardzo podoba mi sie Giant ale mialem okazje jedzic na termacu i jest " niezły" Nie było testu w którym nie zachwycano by się Tarmaciem a t uw dodatku wychodzi na FACT 11
. W Specu artwi mnie min. brak BB30!!! ktory dostepny jest tylko w S-worksie. Cannon z BB30 jest juz od lat i nawet wysprzedał patent innym.

Prosze o pomoc w wyborze, przekonanie mnie do ktorejs z ramy i wasze osobiste opinie sugestie

Pozdrawia mserdecznie



#1579 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 29 maj 2011 - 13:09

Witam ,małe sprostowanko odnosnie tarmaca podany model z 2011r ma rame z fact karbonu 10 nie 11 jak sworks i nic w tym tewmacie nie zmieniono.Natomiast model pro z tej serii ma juz bb cena to ok 18tyszł z tego co wiem mozna kupic rame pro sl3 z sytemem bb za ok 7000tyś ( sklep airbike) choc osobiscie uwazam ze system bsa niczym nie ustepuje bb jest troche ciezszy ale czy te 45-60 gram to tak duzo? . Osobiscie polecam Speca świetna rama pro która dla zwykłego amatora jest super .
Pozdr

#1580 Gosc_pawel.wkk_*

Gosc_pawel.wkk_*
  • Gość

Napisano 08 czerwiec 2011 - 16:28

Witam, a ja zapytam o coś z niższej półki cenowej... Przejrzałem już bardzo wiele ofert różnych producentów, nie tylko pod kątem współczynnika cena/jakość, ale przede wszystkim dostępnych rozmiarów i geometrii ram.

Pomysły były już różne, ale koniec końców wróciłem do dwóch rowerów, które na samym początku brałem pod uwagę.

Są to:

Cannondale CAAD8 105 rozmiar 58
Giant TCR1 Compact rozmiar L

Mam 189cm wzrostu, wcześniej jeździłem na ramie Orbea w geometrii 57x57 i nie da się ukryć, że była zbyt mała, konieczny był mostek 130mm, wd mnie o wiele za długi i pogarszający prowadzenie roweru.

Zależy mi, aby rower miał klamkomanetki 105, w Tiagrę chyba nie ma się co bawić. Ale jeśli jesteście innego zdania, to może warto jeszcze sporo tańszy Lapierre Audacio 400CP obejrzeć?