#1
Posted 22 May 2016 - 21:36
Oto moja maszyna - BMC timemachine tmr02 czyli o poziom niżej niż "flagowe" tmr01 - nieco wygodniejsza w serwisowaniu itp. dzięki standardowemu przedniemu hamulcowi. I nieco przyjaźniejsza dla kieszeni. Rurę sterową jednocześnie "chciałbym i boję się" ciąć póki co głównie z uwagi na późniejszą sprzedaż, bo chętnie bym jeszcze zmienił górną osłonę sterów, żeby niżej zeszło wszystko...ale fakt, wygląda to nieco debilnie.
Rama + widelec: BMC timemachine tmr02 - rozmiar niby 51 ale górna rura efektywna 529 mm, podsiodłowa c-t 546. Mam 178 cm wzrostu, noga 83 cm i jeździ mi się wyśmienicie. Ale jest na styk, mógłbym założyć mostek 130 mm.
Koła: Mavic Ksyrium Elite
Opony: Continental ultrasport 23 mm
Korba: Sram Force 10 sp 172.5 mm (53/39 ale musiałbym chyba zmienić na 50/34 bo za cienki jestem na 53/39)
Przerzutka przód: Sram Red 10 sp
Przerzutka tył: Sram Red 10 sp
Hamulec przód: Sram Force
Hamulec tył: zintegrowany BMC
Kierownica: Kuota Katch (została z poprzedniego roweru, z płaskim górnym chwytem, 42 cm)
Mostek: Kuota Pro Carbon 120 mm (również przeszczep z poprzedniego roweru)
Klamkomanetki: Sram Force 10 sp
Kaseta: Sram PG-1070 11-25 (ale podobnie jak przy korbie zastanawiam się nad czymś pokroju 12-28)
Łańcuch: kmc kupiony w Decathlonie
Suport: nie wiem, był razem z ramą (wciskany GXP czyli bb86)
Stery: nie wiem, kupione razem z ramą
Sztyca: jakiś aero wynalazek BMC, plusem jest możliwoś montażu siodełka z offsetem 0, 15 lub 30 mm
Siodło: oskurowane Selle Italia SLR cośtam chyba
Pedały: Shimano PD-5700
Koszyki: 2 x Elite
Waga całości z pedałami, koszykami, bez bidonów ~7.4 kg - czyli bez szału
To czego aktualnie pożądam to karbonowe stożki 50 mm na szytkę. Na allegro wiszą fajne (chyba) kółka na piastach Mack tylko z bębenkiem Campy. Nie mogę uzyskać od Macka jakichkolwiek informacji czy jest możliwość bezproblemowej wymiany na Shimano/Sram. Ktoś coś wie może? Poza tym, że są to bębenki Novateca ale jaki konkretnie...
A co do roweru - nie mam dużego doświadczenia, wcześniej dosiadałem tylko torowego Jaguara, stalowej Gazelle z lat 80-tych, z karbonów tylko Kuota Kebel z chyba 2008 roku. Ale muszę przyznać, że idzie jak zły i jest zdecydowanie najsztywniejszy ze wszystkiego czym jeździłem do tej pory. Na płaskim, równym asfalcie bez wiatru prędkość "podróżna" we względnym komforcie to koło 37-40 km/h. Na niczym wcześniej się nie zbliżałem do takich wartości nawet - nie wiem ile w tym zasługi ramy a ile po prostu tego, że schudłem i jestem w lepszej formie
- ROZMIAR, EverRestOnTheBike, lukadabr and 1 other like this
#2
Posted 22 May 2016 - 22:28
#3
Posted 23 May 2016 - 16:31
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
- kaczor likes this
#4
Posted 23 May 2016 - 16:49
Miałem właśnie pisać coś odwrotnego, ale tak centralnie o 180 stopni
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#5 Gosc_wojtek10611_*
Posted 23 May 2016 - 17:22
Według mnie BMC robi najładniejsze ramy.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
a ja się chętnie pod tym podpiszę. Akurat tutaj nie ten krój co mi się najbardziej podoba z tym łączeniem przy sztycy ale mimo wszystko rama sztos jak na BMC przystało.
Jedyne co mnie nie przekonuje to nadal to mocowanie hamulca obok supportu. Jakoś kompletnie do tego rozwiązania nie mogę się przyzwyczaić i brakuje mi czegoś jak nie widzę hamulca w "normalnym" miejscu. Niby mess mówił, że problemów nie ma bo ma to samo rozwiązanie w swoim treku ale jakoś no kompletnie mi się to nie widzi Może dlatego, że po prostu podobają mi się hamulce chyba najbardziej z części osprzętu obok korby a schowanie go dla mnie jest nienaturalne ale cóż każdy ma swoje gusta
#6
Posted 23 May 2016 - 19:57
Ostatnio ktoś gdzieś tu wrzucił.
W tym sie zakochałem bez reszty.
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#7
Posted 23 May 2016 - 20:51
Ja bym chętnie zamienił ten hamulec przy suporcie na normalny ale cóż Akurat tmr wizualnie bardzo mi się widzi i zakochałem się w tej ramie od pierwszego wejrzenia ale cała reszta BMC z tym dodatkowym trójkątem przy sztycy to tak średnio już. Podoba mi się struktura karbonu widoczna pod bezbarwnym lakierem - na zdjęciach zwykle wychodzi jako matowa czerń, w rzeczywistości dzieje się tam znacznie więcej Ale każdemu wedle upodobań
Aktualnie mam fazę na poziome górne rury, kanciate i spłaszczone przekroje. Chociaż w tmr akurat górna rura nie jest pozioma tylko ma delikatny spadek w stronę główki ramy.
#8
Posted 24 May 2016 - 00:50
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
#9
Posted 24 May 2016 - 19:45
Super maszyna, gratulacje!!
#10
Posted 24 May 2016 - 19:52
Rozumiem, że ta rurka według nich dodaje sztywności, bo dla ozdoby raczej tego nie dali. Rowerek ładny, podoba mi się to firmowe malowanie BMC.
#11
Posted 03 June 2016 - 12:49
Zmieniłem koła na karbonowe stożki 50 mm pod szytki, obecnie waga zeszła do 7.25 kg z pedałami i koszykami (nie było jeszcze okazji zrobić sensownych zdjęć, więc pojawią się dopiero później). Wiem, że nie o wagę w tym rowerze chodzi i nie ma ona większego znaczenia ale chciałbym w miarę możliwości zejść do 7.00 kg (lub 6.99 ) - nie mam pomysłu na czym najłatwiej (i najniższym kosztem) byłoby jeszcze urwać te ~250g?
#12
Posted 03 June 2016 - 13:58
Timemachine to chyba ramy czasowe? Jak z pozycją po założeniu normalnej kierownicy i siodełka?
#13
Posted 03 June 2016 - 14:34
Timemachine (tm01, tm02) to czasówki, timemachine road (tmr01, tmr02) to takie nie wiadomo co bo rama niby "normalna" szosowa ale aero
#14
Posted 03 June 2016 - 15:09
Ok, nie byłem świadomy tej drobnej różnicy z "R" w nazwie. Czyli to rama aero typu S5, Venge czy Madone.
#15
Posted 04 June 2016 - 17:19
Na nowych kołach wygląda to tak. Różnica w komforcie między oponą 23 mm a szytką 25 mm jest wg mnie powalająca (na korzyść szytki). Ładnie tłumi nierówności a na gładkiej drodze w zasadzie ma się wrażenie unoszenia w powietrzu.
Koła: No Limited 50 mm
Szytki: Vittoria Pave CG 25 mm
#16
Posted 04 June 2016 - 18:06
#17
Posted 04 June 2016 - 18:23
Jest jeszcze akurat tyle miejsca, że mieści się karta do bankomatu
EDIT: a tak na serio - obawiałem się czy nie będzie ocierać właśnie ale po paru jazdach nie widzę śladów na dolnej rurze więc na szczęście jest OK. Ale cokolwiek większego niż 25 mm nie wejdzie na pewno, choć widelec jeszcze by przyjął spokojnie.
#18
Posted 04 June 2016 - 18:47
#19
Posted 04 June 2016 - 20:24
Mały zabłąkany kamyk bałaganu narobi.
#20
Posted 04 June 2016 - 21:58
Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka
Also tagged with one or more of these keywords: BMC, tmr, timemachine
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Bmc Roadmachine 01 Three Wrażenia Z JazdyStarted by Helium , 30 Oct 2019 BMC |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Pomoc W Wyborze Canyon Czy BmcStarted by Nuomi , 30 Jul 2019 BMC, Canyon |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Jaki rower za 3500zł i więcej? →
Trek Domane 2.0 2015 Vs. Bmc Granfondo Gf02 2014Started by BaronKamil , 11 Sep 2015 Trek, BMC |
|
||
Rowery oraz części →
Rowery oraz ramy →
Nasze rowery →
Bmc Sl 02 - Ultegra 6700Started by kaczor , 10 Jan 2015 BMC, 6700, Ultegra, Roadracer |
|