Fuji Transonic 1.1 - Opinie
#1
Napisano 11 czerwiec 2016 - 11:12
Poniżej specyfikacja tego rowerka :
http://www.fujibikes...s/transonic-112
Warto się zainteresować na poważnie tym sprzętem ? Mam możliwość kupienia tego rowerka za niewiele ponad 5 tys euro.
Dziękuję za wszelką pomoc.
#2
Napisano 12 czerwiec 2016 - 19:12
Marka, w swiecie rowerowym, nieco egzotyczna.
Zerknalem na Oval strone, kola troche kowadlaste, reszta tez tak troche bez polotu.
#4 Gosc_Bullet_*
Napisano 12 czerwiec 2016 - 22:18
No wlasnie, dzis bylem na zawodach i z ciekawosci probowalem szukac jakiegos rowera Fuji. Ani jednego nie widziałem. Wczesniej tez sobie nie przypominam zebym kiedys jakiegos widzial na trasie... To daje do myslenia.
Raczej nic nie daje do myślenia, może poza tym, że w Polsce jest słaba sieć dystrybucji tej marki - Fuji to stara amerykańska firma (bodajże 100 lat tradycji ). Kolega jeździ na góralu tej firmy chyba od 15 lat ( potrójnie cieniowane alu ).
#8
Napisano 12 czerwiec 2016 - 22:32
#9 Gosc_Nikt Ważny_*
Napisano 12 czerwiec 2016 - 22:39
No wlasnie, dzis bylem na zawodach i z ciekawosci probowalem szukac jakiegos rowera Fuji. Ani jednego nie widziałem. Wczesniej tez sobie nie przypominam zebym kiedys jakiegos widzial na trasie... To daje do myslenia.
https://www.facebook.com/teamwibatech/
#12
Napisano 14 czerwiec 2016 - 08:03
Reynolds RZR 46 by wytrzymały moją wage (78kg) ? Przód 16 tył 20 szprych. Może być problem? Dotychczas jezdzilem 20-24.
Tutaj link :
http://www.fujibikes...e/details/sl-11
A tu link do filmiku jak sie prezentuje to cudo :
http://m.youtube.com...h?v=63S_jK47sZ8
#14
Napisano 14 czerwiec 2016 - 09:01
Koła są ekstremalnie wylajtowane, para waży podobno poniżej 900g. Z tego co znalazłem, to limit wagowy na nie to 180lb, czyli 81kg. Powinny wytrzymać, ale używać na codzień zestawu za 4,5k funtów bym nie chciał. Do tego profil obręczy jest strasznie wąski pod szytki 22mm.
Cały rower jest zbudowany w ten sposób - masz na przykład 22mm szytki czasowe, bardzo lekkie, ale mało wytrzymałe, egzotyczne hamulce, super twarde siodło itd. Waga super, ale na pewno kosztem walorów użytkowych i komfortu.
Rama jest super, od dawna bardzo mi się podoba. Zestaw z widelcem katalogowo tuż ponad 1kg. Patrząc na cenę ramy to w porównaniu do konkurencji jest można powiedzieć atrakcyjna (Fuji 7,5k, Emonda SLR 15k, Canyon Ultimate SLX 12k).
#15
Napisano 14 czerwiec 2016 - 09:10
Przy mojej wadze i niezbyt równym asfalcie mógłbym poprostu połamać takie koła?
#16
Napisano 14 czerwiec 2016 - 09:50
Ciężko powiedzieć. Teoretycznie jesteś poniżej limitu wagowego, więc w razie czego masz gwarancję. Chyba, że podają ten limit jako kolarz + rower.
Jest też wersja 1.5 tego roweru na tej samej ramie i nie tak wylajtowanych komponentach. I cena ponad 2x niższa.
#17
Napisano 14 czerwiec 2016 - 09:59
ps. porównujesz cene ram Ultimate i SL 1.1 ale zwróć uwage że Ultimate ma już kokpit i sztyce,a rama Fuji jest goła.
#18
Napisano 14 czerwiec 2016 - 10:45
W majowym Bike Board jest test SL 1.1
Jeżeli Cię interesuje to mogę zrobić wieczorem zdjęcie.
A swoją drogą ja byłem bardzo bliski zakupu Transonica SL. Lepsze (lżejsze i pełen karbon) koła niż w Transonic 1.1, ceramiczny suport, waga < 7kg, bardzo ładne jak dla mnie malowanie tylko Sram Red - a tutaj jestem zwolennikiem Shimano.
#20
Napisano 14 czerwiec 2016 - 11:17
Ja bym brał te reynoldsy i dokupił drugi komplet kół do jakiegoś katowania. Jeździłem na 16 szprychach z tyłu koła jeszcze z lat 90, szprychy były stalowe i wagowo jestem podobny do Ciebie(75kg) i koła wszystko wytrzymywały. Teraz jest lepsza technologia i wszystkie w pełni karbonowe koła mają mało szprych, 20 to chyba maksimum. Corima robi 12 szprych. Limit wagowy tych reynoldsów to 84kg, a waga kół lekko poniżej 1kg. Skoro chińczyki ważą nawet po 1200 to czemu renomowany producent nie ma robić 1kg