Skocz do zawartości


Opona Szosowa Michelin Lithion 2


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 09 lipiec 2016 - 19:02

Witam panowie mam takie pytanie posiadam opony

Opona szosowa Michelin Lithion 2

do tego dętki Continental i teraz mam dylemat .napisane jest pompować między 6 a 8 atmosfer ja pompuje 10 !  . Ponieważ ważę 76 kg i gdy mam 8 atmosfer to opona się ugina przy 10 już minimalnie czy to ma jakiś zły wpływ bo ostatnio złapałem 2 gumy hm czy to od tego a raczej ,że przejechałem na dętkach rok czasu .



#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8553 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 lipiec 2016 - 19:32

A co jest złego w uginaniu się opon? Gdyby chodziło o sztywność, opony byłyby robione ze stali... ;)

 

Zły dobór ciśnienia może mieć wpływ na awaryjność, tak samo jak zużywanie się opony i zmniejszanie się grubości bieżnika. A może po prostu masz pecha i tyle.

 

Wiek dętek ma niewielkie znaczenie dla odporności na przebicie. Dętka i tak ma niewielkie szanse z czymkolwiek, co przeniknie przez oplot i wkładkę antyprzebiciową. Stara dętka może co najwyżej pękać i sama z siebie popuszczać powietrze albo po prostu niespodziewanie strzelić. Ale jej odporność na przebicie raczej nie maleje - zawsze jest znikoma.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 10 lipiec 2016 - 06:27

Pompowanie na 10, gdy producent zaleca max 8atm, to użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem i tu bym doszukiwał się przyczyn awarii. Jak lubisz sztywniejsze ogumienie musisz szukać opon a na 10 atm. 

Co do masy ciała, to pisał o tym @Skywalker rok temu: http://szosa.org/top...szosowym/page-2dlatego opona ma tolerancję 2atm.



#4 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 10 lipiec 2016 - 12:23

Oponki na 10 to już najwyższa półka. Vittoria Corsa np. ma maksymalnie 10 atm, chociaż przy mojej wadze 92 kg i tak pakuję najwyżej 9,5, bo się boję, że coś tam strzeli.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2016 - 15:49

Lithion 2 to taka opona, która nawet przy dużym ciśnieniu wydaje się miękka i komfortowa, ale to nie znaczy, że jest sens przekraczać zalecane ciśnienie. Na pewno maleje wtedy powierzchnia styku opony z asfaltem, a c za tym idzie, wzrasta nacisk na jednostkę powierzchni. Przy zbyt wysokim ciśnieniu Lithiony bardzo łatwo się kaleczą drobnymi kamyczkami czy szkiełkami, a i o przebicie takimi przedmiotami wtedy łatwiej.

Wysokiego ciśnienia nie lubią też te najlżejsze dętki o masie 50 g (mam Maxxis Flyweight), zwłaszcza gdy są już trochę podstarzałe. Częstotliwość problemów z nimi wzrasta dramatycznie gdy zamiast 7-8 barów pompuje się je do 9-10. Wtedy potrafią się przebijać nawet od wewnętrznej strony obręczy, w miejscach otworów na nyple. Mam wrażenie, że tekstylne taśmy dołączane do tych dętek zbyt mocno się z czasem rozciągają w tych miejscach.

Dlatego z ciśnieniem nie ma co przesadzać. Opona zapewne to wytrzyma (producenci i tak zostawiają sporą rezerwę) ale korzyści z przekraczania ciśnienia raczej nie ma. Opona musi się trochę uginać.

http://www.bccclub.o...reinflation.pdf





Dodaj odpowiedź