przełożenia a przepisy
#2 Gosc_zawodowiec_;)_*
Napisano 18 październik 2007 - 21:09
junior młodszy 46-14
junoir 52-14
orlik 52-12 (niejestem pewny czy nie moze być 53..)
a co do reszy to jestem pewny, bo przez to niedawno przechodziłem... ;-)
i te skrajne przełożenia obowiązuja tylko na wyścigach które są w kalendzarzu PZKOL, jesli kolarz bedzie miał ciezsze przelozenie, niz moze miec (np junor młodszy założy koło z 12 jako najmniejszy tryb...)to zostaje wycofany z wyscigu. Prawie przed kazda czasówką na PP i MP są sprawdzna przełożenia...
#4 Gosc_Arek_*
Napisano 18 październik 2007 - 21:49
młodzik 13-14
junior mł 15-16
junior 17-18
orlik 19-23
elita powyżej 23
No i orlik oczywiście NIE MA żadnego limitu przełożeń :-P
#6 Gosc_Arek_*
Napisano 19 październik 2007 - 08:37
http://www.cyf-kr.ed...y/biegikal.html
Ten wynik, który wyszedl mnożysz razy obwód koła (oczywiście mówimy o 28"):
- dla opony 25mm - 2,155
- dla opony 23mm - 2,13
- dla opony 20mm - 2,092
Są to oczywiście wartości uśrednione, ale bardzo pomocne. Miłego liczenia! :-)
#7
Napisano 19 październik 2007 - 09:08
NO tak zaglądałem na ta stronke. Faktycznie jest tam napisane że maksymalne przełożenie dla juniora to 7.93 metra. Tylko za pomoca jakiego wzoru sie to liczy?
W którym to jest miejscu?
Bo jeśli 7,93 m to dystans przejechany przy jednym obrocie korby, to teoretycznie warunek jest taki:
2Pi x Zb/Zw x Rk < 7,93 [m]
Pi - "pi", czyli cuś koło 3,14
Zw - liczba zebów najmniejszej zębatki kasety
Zb - liczba zębów blatu
Rk - promień toczny koła
Kółko 28'' ma Rk ok. 0,340 [m], czyli pasuje graniczna kombinacja Zw=14 i Zb=52.
Ale nie wiem, jak pomiar jest robiony w praktyce.
#8
Napisano 19 październik 2007 - 09:16
Ten wynik, który wyszedl mnożysz razy obwód koła (oczywiście mówimy o 28"):
- dla opony 25mm - 2,155
- dla opony 23mm - 2,13
- dla opony 20mm - 2,092
nie potrzeba liczyć obwodu bo kolega podał
ilość zebów blatu dzielisz przez ilość zebów kasety i mnożysz przez obwód koła:)
w moim przypadku jest tak
52[z] / 12[z] * 2.13[m] = 9.23 [m]
#9
Napisano 19 październik 2007 - 15:34
#10
Napisano 19 październik 2007 - 16:10
http://www.kspzkol.pl/pliki/2p.pdf W tym pliku na 8 stroniue jest napisane że max dla juniora to 7.93m czyli de facto największym możliwym przełożeniem jest faktycznie 52-14 bo 50-13 to już za duzo
Dzięki, mam.
Przy odpowiedniej gumie powinno sie natomiast łapać 48-13. BTW: czy istnieją ograniczenia długości korb dla młodszych kolarzy?
#11
Napisano 19 październik 2007 - 17:00
Bo jak nijak, to sprytny młodzik zapodaje sobie korbę o długości np 150mm i może dobić dużo wyższą kadencję, niwelując w ten sposób problem z przełożeniem.
Mnie na 44-14 udaje się dobić, i co ważne utrzymać*, circa 45 km/h, kadencja 140+
EDIT: jak niektórzy pamiętają mam korbę 152,5mm
*o tyle o ile wytrzymuję jazdę na tętnie 180+
#15
Napisano 19 październik 2007 - 17:32
Właśnie sory za OT ale mam pytanie jak tam masy krytyczne w polsce?? może warto by było założyć taki temat?? generalnie też mam pytanie jak tam masa krytyczna w poznaniu bo zazwyczaj ich widziałem a teraz to jakos już nie...
#16
Napisano 20 październik 2007 - 09:34
Cierpi napewno ale jest to sport niszowy, urzędnik który ma dofinansowywać kluby sportowe każdemu na jednego zawodnika daje równo wiec np klub kolarski dostanie dofinansowanie na jednego zawodnika na przykład 300zl do tego jakas tam skladka i to starczy na komplet opon i łańcuch a na przykład w klubie piłkarskim masz jeden komplet obuwia, po prostu nie ukrywajmy, sport kolarski jest drogi!!!!
Kolarstwo jest tańsze dla państwa niż się wydaje.
Stadionów by budować nie trzeba
#17
Napisano 20 październik 2007 - 09:45
#18
Napisano 20 październik 2007 - 12:14
(...). Mnie na 44-14 udaje się dobić, i co ważne utrzymać*, circa 45 km/h, kadencja 140+
Wydaje mi się, że z czymś przesadziłeś. Otóż na przełożeniu 44/14 przy podanej przez Ciebie kadencji 140, na liczniku jest prędkość 55,4 km/h.
Prędkość ok 45 km/h na ww. przęełożeniu osiąga się już na kadencji ok 115.
Zatem podałeś albo nie tę prędkość albo nie tę kadencję lub przełożenie.