Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


214 odpowiedzi w tym temacie

#201 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 18 maj 2018 - 12:54

Skoro masz taki odsetek asfaltów to może Conti Cyclocross Speed?

https://www.continen...yclocross-speed

http://allegro.pl/op...7348357891.html

 

Na ubity teren, szuter będzie jak najbardziej ok, a na asfalcie bardzo ładnie się toczy



#202 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 6663 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 18 maj 2018 - 15:19

Akurat te prawie nowe mogę tanio odstąpić (przejście na bezdętkowe WTB). Jakby co to pytać na priv.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#203 marvelo

marvelo
  • Zbanowany
  • 3770 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 19 maj 2018 - 21:28

Conti ma jeszcze model Speed King w rozmiarze 700x35 (Performance) i Race Sport (700x32). W wersji mtb (29x2.2) i z mieszanką Black Chilli opona ta wypada rewelacyjnie pod względem oporów toczenia: https://www.bicycler...-racesport-2015

 

Zamówiłem te 700x35 do crossa i zdam relację, jak przyjdą i wypróbuję.  W terenie pewnie nie będzie rewelacji, ale crossem i tak ostatnio jeżdżę głównie po asfalcie, czasem tylko zbaczając do lasu, więc powinny się sprawdzić.



#204 marvelo

marvelo
  • Zbanowany
  • 3770 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 21 maj 2018 - 20:23

Odebrałem dzisiaj paczkę i oto chwila prawdy:

DSCF2373J_qephxrx.jpg

DSCF2374J_qephxrr.jpg

Dwie opony o dokładnie takiej samej wadze. Nieźle, tylko dlaczego to o prawie 14% więcej niż deklaruje producent (400g)?

No jak na ten rozmiar są po prostu ciężkie. CrossRide 700x42 tego samego producenta i z tego samego poziomu cenowego (wersja Performance), a także ze znacznie bardziej agresywnym bieżnikiem ważyły mniej (nieco ponad 400g).

Ciekawe, czy trafiły mi się wyjątkowo ciężkie sztuki, czy po prostu Conti podaje znacznie zaniżoną wagę. A może to efekt produkcji w Chinach (CrossRide miałem z Indii, górskie Race King też)?

Pozostaje nadzieja, że ta dodatkowa waga to po prostu grubsza warstwa bieżnika i solidna wkładka antyprzebiciowa. Ścianki boczne są podobnej grubości jak w CrossRide, ale pod czołem bieżnika czuć wyraźnie więcej "mięsa", na oko tak ze 3 mm.

W CrossRide pomiędzy klockami nic nie było. Tu jest po prostu dużo gumy na całej szerokości, a bieżnik to tylko "rybia łuska" i dość niskie i sztywne klocki na bokach.

Cóż, może chociaż toczyć się będą lekko i cicho, no i przed kapciem lepiej zabezpieczą (CrossRide parę razy przebiłem nawet jakimiś drobnymi, ostrymi kamyczkami, choć na boku był napis Puncture Protection, czyli jakąś wkładkę też miały).

 

 

 



#205 marvelo

marvelo
  • Zbanowany
  • 3770 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 22 maj 2018 - 20:22

Po założeniu na wąską szosową obręcz Rigida Chrina i napompowaniu prawie na maksymalne ciśnienie osiągnęły 34.5 mm szerokości i 34 mm wysokości.

Niestety, pierwsza z opon ma duże bicie boczne (drugiej jeszcze nie zakładałem), zdecydowanie za duże i nie dające się usunąć spuszczaniem powietrza oraz ugniataniem i poprawianiem na obręczy. Cóż, "made in China". Race Kingi (te z Indii) też były masakrycznie krzywe, choć w mtb to aż tak nie przeszkadza, bo ciśnienia niższe. W każdym razie u Conti coś słabo ostatnio z kontrolą jakości. Ogólnie jestem zawiedziony.



#206 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 30 wrzesień 2018 - 23:54

Znów zapytam o poradę w doborze opon :)

Może ktoś polecić jakieś przyjemne opony gravelowe/przełajowe na piasek (tak suchy jak i mokry) a w dłuższej perspektywie także i lekkie błoto? Zastanawiam się nad Panaracer Gravelking Mud, bo używam Gravelkinga SK i na szutrach / asfaltach jest to opona bajeczna. Niestety w piasku wysiada, a jak jest mokry piasek, zamienia się szybko w "slicki".

 

Interesuje mnie rozmiar do max. około 700x38c, więcej raczej nie wejdzie na tył, a biorę pod uwagę, że raczej będą miały klocki nieco większe zamiast drobnicy / układu "w diament" jak wiele szutrówek. Nie muszą być pod tubeless bo i tak używam dętek - fajnie za to aby były wytrzymałe. Na oku miałem też jeszcze Continental Cyclo X-King, ale nie znalazłem info na ich temat.

 

Miałem w poprzednim sezonie Schwalbe X-One w wersji EVO i były bardzo ok (w szczególności przy błocie), ale w sumie czy jest sens pakować się w 700x33c, skoro ni interesuje mnie limit UCI? Nawet gdybym się zdecydował w czymś startować, to raczej w kategorii amator, gdzie takie ograniczenie nie występuje. 
 

EDIT:
Teraz wynalazłem, że X-One są też w wersji 35c... no to mam pretendenta ;)



#207 Piotr01

Piotr01
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 październik 2018 - 16:14

Witam Wszystkich,
Może, sprawdź, weź pod uwagę, także:
1. Schwalbe G-one Evolution Bite,
2. Vittoria Terreno Mix,
3. Vittoria Terreno Mud (są też chyba)!?
Pozdrawiam, Piotr01



#208 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 27 październik 2018 - 12:33

Zdecydowałem się na Gravelkingi Mud 35c. Kilka razy już na nich jeździłem, głównie na sucho i sporo na asfalcie, ale trafiło się też nieco i gorszych warunków. Póki co:

1. Na asfalcie szybkie, choć nie tak jak Gravelking SK, to jednak zaskakują miło

2. Na szutrach bardzo szybko i przyjemnie, porównywalne do SK

3. Lekki piasek - jest ok, wiadomo, walczy się, ale lepiej niż w SK

4. Głęboki piach - idziemy ;) 
5. Błoto / mokry piach - trakcja jak dla mnie bardzo ok, opony też szybko się oczyszczają. Nie ma też efektu kompletnego zapychania mokrym piachem, jak ma to miejsce w przypadku SK

 

Jeżdżone na ciśnieniu około 35 PSI przód i 45-50 PSI tył. 

Póki co na dętkach, będę wrzucał na mleczko bo są z tym zgodne, wtedy dam znać ja na nich to wygląda.  



#209 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 27 październik 2018 - 16:19

Od wiosny mam Cross Boss, delikatne boki. Serwis klął na uszczelnianie. Tył zaczął puszczać, i zalane po raz 3 i załadowanie z dużego kompresora dopiero pomogło. Boki tanwall zrobiły się takie pryszczowate, chyba od reakcji z mlekiem.

Następne spróbuję challenge albo vittoria.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#210 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 6898 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 październik 2018 - 07:54

Dziwne, u mnie Cross Boss wskoczyły przy pierwszej próbie i uszczelniły się niemal całkowicie bez mleka.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#211 admsk

admsk
  • Użytkownik
  • 196 postów

Napisano 28 październik 2018 - 09:28

Pisaliśmy na ten temat email. Przód bez problemu, tył dwa razy dolewany był i za każdym razem strzał z dużego kompresora musiał być. Poza tym bieżnik i tak już prawie zniknął. Ogólnie opona fajna, teraz sprawdzę Vittorię Terreno ale w słusznym rozmiarze 33 😉

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka



#212 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2166 postów
  • Skądkrakow

Napisano 28 październik 2018 - 09:40

Marvelo próbowałeś nasmarować stopkę opony i wewnetrzny brzeg felgi np. silikonem do uszczelek i potem powoli pompować i układać?  pozdr



#213 marvelo

marvelo
  • Zbanowany
  • 3770 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 28 październik 2018 - 13:51

Z silikonem nie próbowałem, ale z rozcieńczonym płynem do mycia naczyń tak. Nic nie pomagało. Zakładałem nawet koło w centrownicę, by mieć lepszy obraz tego, czy coś się zmienia po spuszczeniu powietrza i poprawieniu ułożenia opony na obręczy. Bicie pozostało.

Druga sztuka też nie jest zbyt równa, choć może nie aż tak. Trudno, jakoś będę z tym żył.

Opony są jednak faktycznie szybkie i ciche, gumy też jeszcze nie złapałem. Dają też niezłą pewność prowadzenia na asfalcie.

Myślę, że ten dodatkowy pas warstwy antyprzebiciowej może w jakiś sposób wpływać na deformację kształtu opony. Po prostu taką oponę chyba nieco trudniej poprawnie wykonać.



#214 slaweko

slaweko
  • Użytkownik
  • 541 postów
  • SkądDęblin

Napisano 28 październik 2018 - 14:02

Marvelo, płyn do mycia naczyń - ale nie rozcieńczony z wodą!

#215 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 322 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 17 wrzesień 2019 - 12:32

Podbiję temat żeby nie zakładać nowego.

 

Mam bardzo durne pytanie. Jak zwykle. Ale i tak będzie mnie to męczyć jak zedrę obecne kapcie:

 

Mam tylne asymetryczne widły. Koło jest proste, na pewno, sprawdzałem, wkładałem nawet odwrotnie, ale dystans między nimi równy nie jest po obu stronach i on mnie ogranicza. Chciałbym wsadzić większą oponę. Czy delikatne przeciągnięcie koła na jedną stronę w tym celu to bardzo głupi pomysł? :D W sumie mógłbym wsadzić wtedy coś typu 47mm zamiast 40 jak teraz a to już świat!





Dodaj odpowiedź