Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony Do Przełajówki


220 odpowiedzi w tym temacie

#161 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 01 listopad 2017 - 15:37

Nie ma co oczekiwać cudów jak widać,najtańsze koła Bontragera. Mają ewidentne problemy ze szczelnością na łączeniu obręczy. Nie tylko u mnie. Co do rantu to jeśli WTB może być bez mleczka to super,widac ze jakość łączeia na linni obręcz-opona sporo lepsza. Jednak po zalaniu nie narzekam śmiga aż miło. Bezdętka to jest to w terenie!!

W starym rowerze miałem szytki Tufo Primus 33, i jeździłem tam z ciśnieniem takim jak podajesz ale tylko w zimie po sniegu lodzie,inaczej bym dobijał obreczą do nierówności. Ale porównainie nie ma sensu bo inna szerokość i wielkość opon/szytek. 38mm a 33m to spora róznica w objętości.


  • Prozor lubi to

#162 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 listopad 2017 - 01:12

Ja stosuje od tego roku system tubless i polecam , jest kosmos w porównaniu do zwykłych dętkowych wersji.

Stosuje i sprzedaje teżopony Mitas ( dawna Rubena ).

Są 3 modele , z tego wybrałem 2 X-ROQD I X-FIELD, a najbardziej mi sIę podoba i smigam na nim X-ROAD

 

Jest szybki, a w terenie dobrze trzyma, opony są zwijane, ceny ok 110 zł, waga ok 330 g więc bajka !

Pomierzona szerokość ok 34 mm.

 

System tubless na nich zrobiony daje rady , zwłaszcza jak sie dobija opone do obręczy i jedzie dalej ! , opona inaczej pracuje i inaczej układa się na zakretach, przyczepnośc lepsza niż dętkowe wersje.

X-road doskonal;e mi się sprawdził w lesie z błotem i liściami, zwłaszcza wapienne skały dobrze się - trzymał ich.

To moja opinia  na ich temat, bo wszystko zalezy od umiejętnosci jazdy  i techniki.

 

ale jak ktoś przłeajką śmiga po asfaltach  . . . . . to chyba lepiej szosówką .

 

Więcej info na ten temat zamiesze na blogu niebawem wraz z fotami z tras 


  • Mac lubi to

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#163 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 09 listopad 2017 - 10:17

Kupiłem używany przełaj i mam w nim opony Schwalbe x-one. Przednia opona ma napis tubeless easy i jest na mleku, a tylna ma napis all-round w miejsce tego napisu i jest na dętce. Czy da się tył na tej oponie zrobić na mleku czy nie ma co się bawić?



#164 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 listopad 2017 - 10:29

Jeżeli to jest wersja Performance (z mieszanką Dual), może nie uszczelnić się poprawnie, choć czasami się udaje. Trzeba jednak liczyć się z tym, że w razie ucieczki powietrza opona może zjechać z obręczy (nie trzyma się równie ciasno co dedykowana TLR), więc robisz to na własne ryzyko.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#165 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 09 listopad 2017 - 16:25

Jeżeli to jest wersja Performance (z mieszanką Dual), może nie uszczelnić się poprawnie, choć czasami się udaje. Trzeba jednak liczyć się z tym, że w razie ucieczki powietrza opona może zjechać z obręczy (nie trzyma się równie ciasno co dedykowana TLR), więc robisz to na własne ryzyko.

 

Dzięki. Czyli sobie odpuszczę ;)



#166 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 listopad 2017 - 23:24

Tobless robi się tylko na oponach tubless napisane w specyfikacji .

 

Zwykłe opony nnie nadają się, nie mają rantów przystosowanych, mogą spaść lub wystrzelić.

 

Tak odpusć sobie , kup Mitasa  i będziesz zadowolony.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#167 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 13:28

Podepnę się pod temat. Czy na obręcze szosowe mogę przykleić szytkę CX? Szytka ma 35mm szerokości, obręcz ma max szerokość 25mm a obszar do klejenia sztyki ma na obręczy szerokość około 22mm. Ciężko jednoznacznie zmierzyć ten obszar, mierzyłem odległość między najwyższymi punktami rantu obręczy. Czy śmiało mogę kleić na to szytkę CX czy też będzie się ona dziwnie układała?



#168 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 grudzień 2017 - 13:46

Krótko: nie.

No chyba, że usuniesz haki i wyrównasz dopasowując do kształtu koła szytkowego. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#169 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 15:30

Krótko: nie.

No chyba, że usuniesz haki i wyrównasz dopasowując do kształtu koła szytkowego. 

 

Mówię o obręczy przystosowanej pod szytkę, lecz dedykowanej do szosy. Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że zrozumiałeś, że chcę pakować szytkę na koło pod clicher??



#170 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:02

To normalne, Prozor zwykle najpierw odpowiada, a potem dopiero czyta posty ze zrozumieniem (i to nie zawsze).



#171 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:15

To normalne, Prozor zwykle najpierw odpowiada, a potem dopiero czyta posty ze zrozumieniem (i to nie zawsze).

 

;) A czy wg. Ciebie mogę bezpiecznie na taką obręcz nałożyć i używać szytke CX 35mm?



#172 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:16

Podepnę się pod temat. Czy na obręcze szosowe mogę przykleić szytkę CX? Szytka ma 35mm szerokości, obręcz ma max szerokość 25mm a obszar do klejenia sztyki ma na obręczy szerokość około 22mm. Ciężko jednoznacznie zmierzyć ten obszar, mierzyłem odległość między najwyższymi punktami rantu obręczy. Czy śmiało mogę kleić na to szytkę CX czy też będzie się ona dziwnie układała?

Skoro bez problemu klei sie szytki przełajowe (33mm) na obręcze Ambrosio Nemesis, to nie widzę żadnych dodatkowych przeszkód aby takowe szytki nie miałyby leżeć na wyżej wymienionej obręczy. Oczywiście kwestia dopasowania profilu obręczy do szytki jest ważna. Stosując belgijską metodę z pewnością takowy problem rozwiąże się.

P.S. 25 [mm] szerokości obręczy to na myśl przychodzi mi Hed, proszę o podanie rodzaju obręczy.



#173 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:24

klu88, nie mam doświadczenie z szytkami, ale myślę, że Shmitt dobrze mówi.



#174 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:25

Obręcz to jakiś Chińczyk. Miała być do szosy, ale wykonana jest słabo i trochę się boje jej używać na szosie i dla tego chcę zastosować ją w przełaju. 

 

Oczywiście kwestia dopasowania profilu obręczy do szytki jest ważna. Stosując belgijską metodę z pewnością takowy problem rozwiąże się.

 

Co masz na myśli?



#175 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 16:41

Zacznijmy od tego:

1. Jakie szytki chcesz naklejać?
2. Jaki jest profil przekroju obręczy?.  - gdybyś przeciął obręcz patrząc na przekrój miałbyś wgląd dokładny w jaki sposób wyprofilowana jest powierzchnia obręczy od sttony szytki: czy jest równomierna, czy jest wgłębienie na środku obręczy ( w miejscu otworów na szprychy).

Musiałbyś sprawdzić czy profil szytki (od strony taśmy - którą przyklejasz do obręczy) współgra z profilem obręczy - gdy powierzchnia styku obręczy z szytką jest niedostateczna, stosuje sie dodatkową taśmę  - naklejając ją na obręcz - a tym samym wypełniając pustą przestrzeń między szytką a obręczą, zapewniając większą powierzchnię styku między szytką a obręczą tworząc mocniejsze połączenie.
Pamiętaj, że metoda belgijska daje moim zdaniem  i chyba nie tylko moim, najtrwalsze połączenie - jednakże najtrudniejsze do "złamania".

p.s. zawsze możesz pobawić sie w klejenie na taśmę, choć sam jestem tradycjonalistą.



#176 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 17:18

1) Jeszcze nie wiem, dopiero dzisiaj wpadł mi ten pomysł i żadnych konkretnych szytek nie mam na oku

2) Lekki wgłębienie w środku obręczy jest, chyba jeszcze się nie spotkałem z obręczą, która tego by nie miała. Jest ono na szerokości około 6mm, głębokie na jakieś 1-2mm.

 

Metoda belgijska - to taśma + klej?



#177 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 07 grudzień 2017 - 17:56

Taśma belgijska to nie to samo co taśma klejąca szytkę. Nie zalecam klejenia: obręcz-klej-taśma klejąca {(Tufo,Velo,Carogna) zamiennie do belgijskiej taśmy}-klej-szytka.
Przy takich wymiarach obręczy - uważam, że standardowe klejenie bez taśmy też powinno wystarczyć.
Pamiętaj o dociśnięciu szytki do obręczy (najlepiej na kiju od szczotki) po jej  uprzednim poprawnym  ustawieniu na niej- toczysz koło po całym obwodzie na kiju od szczotki czy czymś podobnym, dociskając tym samym szytkę do obręczy.
Wnioskując z pytania  - forowicz już bawił się w szytki drogowe - zatem standardowa metoda klejenia nie jest obca.

p.s. Zdziwiony jestem rozmiarem przełajowej szytki : 35[mm]. Ale może rzeczywiście takie gdzieś są , choć bardzo wątpię - 33[mm] to maksymalny dopuszczalny wymiar - innych nie spotkałem - po prostu nie opłaca się takich produkować.
Jak już będziesz mieć wszystko to odezwij się jak idzie, poszło, czy też przed klejeniem. Najważniejsze bezpieczeństwo podczas jazdy.
 



#178 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 grudzień 2017 - 18:49

Mówię o obręczy przystosowanej pod szytkę, lecz dedykowanej do szosy. Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że zrozumiałeś, że chcę pakować szytkę na koło pod clicher??.

 

Faktycznie, mój błąd, źle zrozumiałem. Przyznaję i się kajam. Ale jednocześnie dementuję kolejną bzdurę marvelo:

To normalne, Prozor zwykle najpierw odpowiada, a potem dopiero czyta posty ze zrozumieniem (i to nie zawsze).

 

który jak zwykle nie mając nic sensownego w temacie

 

klu88, nie mam doświadczenie z szytkami, ale myślę, że Shmitt dobrze mówi.

 

 

potrafi jedynie bzdurę kolejną napisać i prowadzić dziwne wycieczki osobiste obrażające kogoś - tu mnie.

Każdemu zdarza się napisać coś bez sensu, ale ja w odróżnieniu od marvelo potrafię się przyznać, że napisałem bzdurę, on z kolei dorabia do tego filozofię i prowadzi krucjatę. 

Przepraszam za offtop.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#179 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 grudzień 2017 - 19:06

Mam Cię, Prozor, znów "krucjata". 

 



#180 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8584 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 grudzień 2017 - 19:17

No masz - ale co to ma wspólnego z oponami do przełajówki? Nie widzę żadnego związku.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Medrida HFS, Merida TFS 

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź