Nie ma co oczekiwać cudów jak widać,najtańsze koła Bontragera. Mają ewidentne problemy ze szczelnością na łączeniu obręczy. Nie tylko u mnie. Co do rantu to jeśli WTB może być bez mleczka to super,widac ze jakość łączeia na linni obręcz-opona sporo lepsza. Jednak po zalaniu nie narzekam śmiga aż miło. Bezdętka to jest to w terenie!!
W starym rowerze miałem szytki Tufo Primus 33, i jeździłem tam z ciśnieniem takim jak podajesz ale tylko w zimie po sniegu lodzie,inaczej bym dobijał obreczą do nierówności. Ale porównainie nie ma sensu bo inna szerokość i wielkość opon/szytek. 38mm a 33m to spora róznica w objętości.
Opony Do Przełajówki
#161
Posted 01 November 2017 - 15:37
- Prozor likes this
#162
Posted 08 November 2017 - 01:12
Ja stosuje od tego roku system tubless i polecam , jest kosmos w porównaniu do zwykłych dętkowych wersji.
Stosuje i sprzedaje teżopony Mitas ( dawna Rubena ).
Są 3 modele , z tego wybrałem 2 X-ROQD I X-FIELD, a najbardziej mi sIę podoba i smigam na nim X-ROAD
Jest szybki, a w terenie dobrze trzyma, opony są zwijane, ceny ok 110 zł, waga ok 330 g więc bajka !
Pomierzona szerokość ok 34 mm.
System tubless na nich zrobiony daje rady , zwłaszcza jak sie dobija opone do obręczy i jedzie dalej ! , opona inaczej pracuje i inaczej układa się na zakretach, przyczepnośc lepsza niż dętkowe wersje.
X-road doskonal;e mi się sprawdził w lesie z błotem i liściami, zwłaszcza wapienne skały dobrze się - trzymał ich.
To moja opinia na ich temat, bo wszystko zalezy od umiejętnosci jazdy i techniki.
ale jak ktoś przłeajką śmiga po asfaltach . . . . . to chyba lepiej szosówką .
Więcej info na ten temat zamiesze na blogu niebawem wraz z fotami z tras
- Mac likes this
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#164
Posted 09 November 2017 - 10:29
Jeżeli to jest wersja Performance (z mieszanką Dual), może nie uszczelnić się poprawnie, choć czasami się udaje. Trzeba jednak liczyć się z tym, że w razie ucieczki powietrza opona może zjechać z obręczy (nie trzyma się równie ciasno co dedykowana TLR), więc robisz to na własne ryzyko.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#165
Posted 09 November 2017 - 16:25
Jeżeli to jest wersja Performance (z mieszanką Dual), może nie uszczelnić się poprawnie, choć czasami się udaje. Trzeba jednak liczyć się z tym, że w razie ucieczki powietrza opona może zjechać z obręczy (nie trzyma się równie ciasno co dedykowana TLR), więc robisz to na własne ryzyko.
Dzięki. Czyli sobie odpuszczę
#166
Posted 14 November 2017 - 23:24
Tobless robi się tylko na oponach tubless napisane w specyfikacji .
Zwykłe opony nnie nadają się, nie mają rantów przystosowanych, mogą spaść lub wystrzelić.
Tak odpusć sobie , kup Mitasa i będziesz zadowolony.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#167
Posted 07 December 2017 - 13:28
Podepnę się pod temat. Czy na obręcze szosowe mogę przykleić szytkę CX? Szytka ma 35mm szerokości, obręcz ma max szerokość 25mm a obszar do klejenia sztyki ma na obręczy szerokość około 22mm. Ciężko jednoznacznie zmierzyć ten obszar, mierzyłem odległość między najwyższymi punktami rantu obręczy. Czy śmiało mogę kleić na to szytkę CX czy też będzie się ona dziwnie układała?
#168
Posted 07 December 2017 - 13:46
Krótko: nie.
No chyba, że usuniesz haki i wyrównasz dopasowując do kształtu koła szytkowego.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#172
Posted 07 December 2017 - 16:16
Podepnę się pod temat. Czy na obręcze szosowe mogę przykleić szytkę CX? Szytka ma 35mm szerokości, obręcz ma max szerokość 25mm a obszar do klejenia sztyki ma na obręczy szerokość około 22mm. Ciężko jednoznacznie zmierzyć ten obszar, mierzyłem odległość między najwyższymi punktami rantu obręczy. Czy śmiało mogę kleić na to szytkę CX czy też będzie się ona dziwnie układała?
Skoro bez problemu klei sie szytki przełajowe (33mm) na obręcze Ambrosio Nemesis, to nie widzę żadnych dodatkowych przeszkód aby takowe szytki nie miałyby leżeć na wyżej wymienionej obręczy. Oczywiście kwestia dopasowania profilu obręczy do szytki jest ważna. Stosując belgijską metodę z pewnością takowy problem rozwiąże się.
P.S. 25 [mm] szerokości obręczy to na myśl przychodzi mi Hed, proszę o podanie rodzaju obręczy.
#174
Posted 07 December 2017 - 16:25
Obręcz to jakiś Chińczyk. Miała być do szosy, ale wykonana jest słabo i trochę się boje jej używać na szosie i dla tego chcę zastosować ją w przełaju.
Oczywiście kwestia dopasowania profilu obręczy do szytki jest ważna. Stosując belgijską metodę z pewnością takowy problem rozwiąże się.
Co masz na myśli?
#175
Posted 07 December 2017 - 16:41
Zacznijmy od tego:
1. Jakie szytki chcesz naklejać?
2. Jaki jest profil przekroju obręczy?. - gdybyś przeciął obręcz patrząc na przekrój miałbyś wgląd dokładny w jaki sposób wyprofilowana jest powierzchnia obręczy od sttony szytki: czy jest równomierna, czy jest wgłębienie na środku obręczy ( w miejscu otworów na szprychy).
Musiałbyś sprawdzić czy profil szytki (od strony taśmy - którą przyklejasz do obręczy) współgra z profilem obręczy - gdy powierzchnia styku obręczy z szytką jest niedostateczna, stosuje sie dodatkową taśmę - naklejając ją na obręcz - a tym samym wypełniając pustą przestrzeń między szytką a obręczą, zapewniając większą powierzchnię styku między szytką a obręczą tworząc mocniejsze połączenie.
Pamiętaj, że metoda belgijska daje moim zdaniem i chyba nie tylko moim, najtrwalsze połączenie - jednakże najtrudniejsze do "złamania".
p.s. zawsze możesz pobawić sie w klejenie na taśmę, choć sam jestem tradycjonalistą.
#176
Posted 07 December 2017 - 17:18
1) Jeszcze nie wiem, dopiero dzisiaj wpadł mi ten pomysł i żadnych konkretnych szytek nie mam na oku
2) Lekki wgłębienie w środku obręczy jest, chyba jeszcze się nie spotkałem z obręczą, która tego by nie miała. Jest ono na szerokości około 6mm, głębokie na jakieś 1-2mm.
Metoda belgijska - to taśma + klej?
#177
Posted 07 December 2017 - 17:56
Taśma belgijska to nie to samo co taśma klejąca szytkę. Nie zalecam klejenia: obręcz-klej-taśma klejąca {(Tufo,Velo,Carogna) zamiennie do belgijskiej taśmy}-klej-szytka.
Przy takich wymiarach obręczy - uważam, że standardowe klejenie bez taśmy też powinno wystarczyć.
Pamiętaj o dociśnięciu szytki do obręczy (najlepiej na kiju od szczotki) po jej uprzednim poprawnym ustawieniu na niej- toczysz koło po całym obwodzie na kiju od szczotki czy czymś podobnym, dociskając tym samym szytkę do obręczy.
Wnioskując z pytania - forowicz już bawił się w szytki drogowe - zatem standardowa metoda klejenia nie jest obca.
p.s. Zdziwiony jestem rozmiarem przełajowej szytki : 35[mm]. Ale może rzeczywiście takie gdzieś są , choć bardzo wątpię - 33[mm] to maksymalny dopuszczalny wymiar - innych nie spotkałem - po prostu nie opłaca się takich produkować.
Jak już będziesz mieć wszystko to odezwij się jak idzie, poszło, czy też przed klejeniem. Najważniejsze bezpieczeństwo podczas jazdy.
#178
Posted 07 December 2017 - 18:49
Mówię o obręczy przystosowanej pod szytkę, lecz dedykowanej do szosy. Z Twojej odpowiedzi wnioskuję, że zrozumiałeś, że chcę pakować szytkę na koło pod clicher??.
Faktycznie, mój błąd, źle zrozumiałem. Przyznaję i się kajam. Ale jednocześnie dementuję kolejną bzdurę marvelo:
To normalne, Prozor zwykle najpierw odpowiada, a potem dopiero czyta posty ze zrozumieniem (i to nie zawsze).
który jak zwykle nie mając nic sensownego w temacie
klu88, nie mam doświadczenie z szytkami, ale myślę, że Shmitt dobrze mówi.
potrafi jedynie bzdurę kolejną napisać i prowadzić dziwne wycieczki osobiste obrażające kogoś - tu mnie.
Każdemu zdarza się napisać coś bez sensu, ale ja w odróżnieniu od marvelo potrafię się przyznać, że napisałem bzdurę, on z kolei dorabia do tego filozofię i prowadzi krucjatę.
Przepraszam za offtop.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#180
Posted 07 December 2017 - 19:17
No masz - ale co to ma wspólnego z oponami do przełajówki? Nie widzę żadnego związku.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750