Skocz do zawartości


Zdjęcie

Smar Do Łożysk


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 27 luty 2017 - 17:06

I po robocie. Wcześniej zastosowany zwykły Łt43 czas obracania się koła z 15km/h - 0 wyniósł 1:05.
Po zaplikowaniu mobilith shc460 czas od 15km/h -0 wyniósł 1:57
Koło w dloniach kręci się bardziej miękko i przede wszystkim ciszej.

Gdyby ktoś chciał to mogę zrobic na rozesłanie 5 próbek w strzykawkach 10ml.

#22 danielson

danielson
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 28 luty 2017 - 19:40

I po robocie. Wcześniej zastosowany zwykły Łt43 czas obracania się koła z 15km/h - 0 wyniósł 1:05.
Po zaplikowaniu mobilith shc460 czas od 15km/h -0 wyniósł 1:57
Koło w dloniach kręci się bardziej miękko i przede wszystkim ciszej.

Dzięki wielkie! Zamawiam zatem SHC 460 :)



#23 sempik

sempik
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 09:38

Też kliknąłem przez neta tego SHC 460. Dołączam do testerów:)



#24 klu88

klu88
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 12:17

I po robocie. Wcześniej zastosowany zwykły Łt43 czas obracania się koła z 15km/h - 0 wyniósł 1:05.
Po zaplikowaniu mobilith shc460 czas od 15km/h -0 wyniósł 1:57
Koło w dloniach kręci się bardziej miękko i przede wszystkim ciszej.

Gdyby ktoś chciał to mogę zrobic na rozesłanie 5 próbek w strzykawkach 10ml.

 

Do 0 znaczy do całkowitego zatrzymania się koła, czy do osiągnięcia 0 na liczniku?



#25 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 02 marzec 2017 - 15:51

Do 0 znaczy do całkowitego zatrzymania się koła, czy do osiągnięcia 0 na liczniku?

Do całkowitego zatrzymania się koła.



#26 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 02 marzec 2017 - 16:44

Rozumiem że w obydwu przypadkach zastosowano identyczną ilość smaru, piasty zostały zakontrowane idealnie tak samo (wątpię) a szybkozamykacze zapięte z identyczną siłą - jeżeli żadne z powyższych to taki test można sobie ...
  • m.arek lubi to

#27 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 02 marzec 2017 - 20:39

Też o tym pomyślałem, ale nie chciałem się wychylać :D

To miało by szanse porównania na łozyskach maszynowych, gdzie praktycznie nie mamy wpływu na ich toczenie.



#28 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 03 marzec 2017 - 06:54

Nigdy nie miałem w trakcie jazdy kręcącego się koła w powietrzu przez 2 minuty.
Raczej pod obciążeniem.

#29 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 03 marzec 2017 - 07:19

Rozumiem że w obydwu przypadkach zastosowano identyczną ilość smaru, piasty zostały zakontrowane idealnie tak samo (wątpię) a szybkozamykacze zapięte z identyczną siłą - jeżeli żadne z powyższych to taki test można sobie ...

Bez przesady z tą dokładnością, zakładam, że kolega chciał przetestować możliwie rzetelnie i dla swoich potrzeb. Tak duża różnica moim zdaniem jest wystarczająco wymowna.



#30 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2017 - 10:04

Aby test był bardzo wiarygodny pod uwagę musielibyśmy wziąć jeszcze wilgotność powietrza, ciśnienie atmosferyczne oraz wiele innych czynników.
Tak jak kolega Prix napisał "dla swoich potrzeb".
Każdy z nas ma swoją opinię i nie mam zamiaru tutaj nikogo uświadamiać. Wybierzecie taki smar jaki najbardziej będzie wam odpowiadał. Chętnie dowiem się jakich smarów Wy używacie podczas przeglądu piast.

#31 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 03 marzec 2017 - 10:50

Motorex bike grease 2000, park tool polylube 1000, shimano dura ace i jeszcze kilka innych. Nie ważne którego użyje, na wszystkich koło "kręci się " tak samo dobrze, musiałbym chyba piachu nasypać żeby zauważyć prawie 100% różnicę pomiędzy dwoma smarami, którą to Ty w swoim teście wykazałeś.

#32 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 03 marzec 2017 - 14:23

Wilgotność i temperatura powietrza oraz ciśnienie nie zmienią się na tyle, by cokolwiek mogły wpłynąć na test, ale siła docisku kulek przez komuś już tak, i to mocno tak.

#33 Gosc_Sam_*

Gosc_Sam_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2018 - 17:27

Z mojego doświadczenia mogę śmiało polecić smar Shimano Dura Ace. W porównaniu z tym zwykłym shimanowskim jest dużo rzadszy, bardziej penetrujący, kleisty. Od razu widać po nim mniejsze opory toczenia i dokładniejsze smarowanie. Niestety cena trochę straszy, ale moim zdaniem warto.

#34 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 maj 2019 - 14:05

Mi sie wlasnie Dura Ace skonczyl. I tak mysle co tu kupic, sprobowac czegos nowego.
Do ciezszych warunkow mam Phil Wood waterproof. Na pewno, z ciekawosci, kupie Finish Line Extreme Fluoro, no chyba, ze ktos mial zle doswiadczenie z tym smarem, chetnie wyslucham.
Smar do tych lozysk, ktore maja krecic sie z malymi oporami. Podobno wyraznie nizsza viscosity niz DA.

Ale i tak do szerszego zastosowania, bo ten Finish Line jest sprzedawany w 20g strzykawkach,mbede potrzebowal cos w stylu Dura Ace. Ostatecznie wezme DA ale chcialbym cus inszego.

Motorex 2000?

#35 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 08 maj 2019 - 22:55

Na co dzień duży Motorex 2000 + smarownica Dualco. Jest spora szansa że Dura Ace Premium Grease to właśnie Motorex 2000.

 

Jeśli chodzi o wyniki eksperymentów ze smarami z jeszcze wyższej półki to też chętnie zapoznam się z opinią kogoś to ich używał. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll




Dodaj odpowiedź