Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rajcza TOUR, 04.09.2010


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
154 odpowiedzi w tym temacie

#21 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 23 sierpień 2010 - 19:16

W najbliższym czasie zamierzam objechać trasę MEGA lub nawet GIGA, zależy jaka będzie pogoda.

#22 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 24 sierpień 2010 - 13:22

W najbliższym czasie zamierzam objechać trasę MEGA lub nawet GIGA, zależy jaka będzie pogoda.


to daj znać o wrażeniach z trasy, bo ja tamtych rejonów nie znam w ogóle ;-)

#23 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 24 sierpień 2010 - 15:51

To może ja napiszę kilka słów min. dlatego, że jego trasa pokrywa się niemal dokładnie z jedną z moich ulubionych beskidzkich tras treningowo-rekreacyjnych więc mam do tego maratonu naturalny sentyment (nazywam tę trasę Pętlą Żywiecko-Orawską: ). Nie chciałbym dodawać sobie niezasłużonego splendoru, ale najprawdopodobniej to ja podsunąłem Wieśkowi taki pomysł na trasę podczas jednej z naszych dyskusji nt. możliwych wariantów trasy Pętli Beskidzkiej - a on (jak to on) poszedł na całość i zrobił z tego osobny maraton. Ja zwykle jeżdżę te trasę w kierunku prawo-skrętnym a maraton z pewnych względów pojedzie lewo-skrętnie. Dlatego sam z ciekawości niedawno zrobiłem objazd trasy 100km w kierunku lewo-skrętnym i jak chodzi o trudność podjazdów to kierunek pokonywania nie ma większego znaczenia, bo w obu wariantach trasa jak na trasę górską jest naprawdę łatwa. Ważna informacja - na stronie GSPies są podane wartości przewyższeń na poziomie 2000m i 3000m w zależności od wariantu - są to wielkości na pewno zawyżone ze względu na "wrodzoną" niedokładność pomiaru wysokości przez GPSa. Gdyby te wartości były prawdziwe to trasy należałby zaliczyć do wybitnie trudnych, ale moje szacunki to: nieco powyżej 1000m (max.1200m) przewyższeń dla krótszego wariantu i ok 1500-1600m dla dłuższego. Co więcej - profile podjazdów są dość łagodne - w sumie jest tylko jeden podjazd (o ile mnie pamięć nie myli) o typowo "ściankowym" charakterze czyli podjazd z Sopotni Małej do Juszczyny przez przełęcz "u Poloka". Najlepszym dowodem na to, że trasa jest łatwa niech będzie fakt, że mnie, dla którego średnia 30km/h na płaskim to już jest naprawdę dużo, udało się na tej trasie wykręcić średnią ponad 29km/h - sam się nie mogłem nadziwić. Duży wpływ na tą "szybkość" trasy ma wspomniane łagodne nachylenie - wbrew pozorom - na takich długich łagodnych zjazdach można bardziej "podkręcić" średnią niż na stromych ale "pozakręcanych". Co więcej - przy prawoskrętnym kierunku pokonywania pętli zjazd z Glinki Ujsolskiej do Ujsół jest wg. mojej skoromnej opinii najszybszym zjazdem szosowym w Beskidach - spore nachylenie + dobrze wyprofilowane zakręty + nowy asfalt = 70km/h bez większego problemu ;) - z tym, że my na maratonie (nie)stety będziemy tu podjeżdżać. Nawierzchnia tak na 80% dystansu jest bardzo dobra, na pozostałych 15% znośna, reszta dziury ale z cyklu takich "do przeżycia" (a nie że jest więcej dziur niż asfaltu - a jeszcze rok, dwa lata temu takich odcinków na tej trasie było kilka) - oczywiście piszę w kategoriach roweru szosowego. Widokowo - rewelacja - zaryzykuję opinię, że widoki lepsze niż np. na tegorocznej Pętli Beskidzkiej - przy dobrej pogodzie po stronie słowackiej można podziwiać panoramę Tatr.

#24 saint

saint
  • Użytkownik
  • 160 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 sierpień 2010 - 18:04

czyli "U Poloka" coś naprawili od zeszłego roku?

#25 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 24 sierpień 2010 - 19:16

Dzisiaj z kolegą Andrzejem Piątkiem przejechaliśmy z grubsza planowaną trasę. Trasa wydaje się dużo ciekawsza i lepsza przy prawoskrętnym ułożeniu ze względu na:
- nachylenie zjazdów i podjazdów
- bezpieczeństwo na skrzyżowaniach
- widoki
- nawierzchnie

Prawoskrętny ruch jest obecnie niemożliwy ze względu na uzgodnienia formalno-prawne i organizacyjne, zatem przyszedł mi do głowy inny pomysł, myślę że na korzyść całej imprezie: trasa poprowadzona zostanie podobnie jak 2 etap niedawnego wyścigu Road Trophy w Istebnej ze startem i metą w Rajczy, oczywiście z drobnymi korektami dla urozmaicenia.

Do pętli o której tak ładnie pisze tozik wrócimy prawoskrętnie w roku przyszłym jak Bóg da.

Niespodzianką będzie taka o to trasa (niebawem szczegółowa mapa):
Start z centrum Rajczy w kierunku Ujsół (runda honorowa) i granicy polsko-słowackiej. Drogi asfaltowe w tym rejonie są dobrej jakości i na dodatek nie są zbyt obciążone ruchem samochodów. Długi, szybki zjazd od granicy przez miejscowość NOVOT kończymy w słowackiej miejscowości ZAKAMENNE, gdzie skręcamy w prawo na zachód. Najciekawszy odcinek trasy to przejazd na Nowa i Starą Bystrzycę, którego fragment prowadzi górska serpentyną z malowniczym widokiem na Małą Fatrę i Kysucke Beskydy. Droga jak z alpejskiego krajobrazu, robi naprawdę kolosalne wrażenie. Tam osiągamy najwyższy punkt na trasie, prawie 950 metrów n.p.m. Przez Krasno nad Kysuczą i Oszczadnicę wspinamy się na grzbiet Rovne i Vrescovka , z którego szybkim zjazdem osiągamy przygraniczne Skalite. Mijamy Myto i granicę słowacko-polską. W okolicach nowego tunelu skręcamy na wschód w kierunku SOLI, a następnie rozpoczynamy podjazd wąska krętą drogą, mało uczęszczaną, wzdłuż potoku Tarliczne aż na grzbiet w Lalikach. Szybko zjeżdżamy po gładkiej jak stół drodze do Milówki wzdłuż drogi ekspresowej, pod imponującym wiaduktem. Na rondzie skręcamy w prawo w kierunku Rajczy. Ale to jeszcze nie wszystko ...;-). Musimy zaliczyć jeszcze Nieledwię z niełatwym podjazdem na Przeł. Kotelnica. Przez Kiczorę meldujemy się na mecie w Rajczy.

Ze względu na stosunkowo małą liczbę zawodników z kategorii K,M i E wszyscy uczestnicy startują na tym samym dystansie, bez względu na wiek.

Oczywiście startujemy całym PELETONEM ze startu wspólnego. Tej tradycji nie zaniechamy ;-)

#26 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 24 sierpień 2010 - 19:48

to zapowiada się naprawdę sympatycznie, z mojej strony: dziekuję za obszerne "info" na temat trasy i melduję się na trasie w moim debiucie :-)

#27 szalony ¶limak1

szalony ¶limak1
  • Użytkownik
  • 385 postów
  • SkądZabrze

Napisano 24 sierpień 2010 - 20:02

Ja wiedziałem że jak ktoś napisze że trasa jest łatwa to Wiesiek ją zmieni :)
To jak już nas chcesz zamęczyć to jedźmy po Lalikach nie prosto do Milówki tylko jeszcze pętelkę przez Kamesznice na na Koczy Zamek (dawno tam nie byłem chyba już minęło z 50 godzin :)) nie ma to jak jazda pomiędzy płytami po ~130 km pod górkę przy nachyleniu ponad 20% :evil: :))
To oczywiście żart. Chyba że chcesz na mnie czekać w Rajczy do 22 :)

#28 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 24 sierpień 2010 - 20:18

Ja wiedziałem że jak ktoś napisze że trasa jest łatwa to Wiesiek ją zmieni :)
To jak już nas chcesz zamęczyć to jedźmy po Lalikach nie prosto do Milówki tylko jeszcze pętelkę przez Kamesznice na na Koczy Zamek (dawno tam nie byłem chyba już minęło z 50 godzin :)) nie ma to jak jazda pomiędzy płytami po ~130 km pod górkę przy nachyleniu ponad 20% :evil: :))
To oczywiście żart. Chyba że chcesz na mnie czekać w Rajczy do 22 :)


Potraktuję to jako komplement, bo nie mam innego wyjścia ;-)
Kamesznica będzie, i owszem, ale na Pętli 2011 i Road Trophy 2011.

4 września, pachnie końcem sezonu, może lepiej skończyć wcześniej i pogrilować? ;-)

#29 szalony ¶limak1

szalony ¶limak1
  • Użytkownik
  • 385 postów
  • SkądZabrze

Napisano 24 sierpień 2010 - 20:22

No pewnie że to komplement. Robisz chyba najtrudniejsze trasy dla amatorów i to jest fajne ;-)
Nie po to wstaje o 4 rano i jadę 120 km autem w Beskidy by jechać 20 km po płaskim :-P :)
Ale jednak faktycznie może na zakończenie byłaby lepsza trasa bardziej na luzie ;-)

#30 GRUNWALD1410

GRUNWALD1410
  • Użytkownik
  • 291 postów
  • SkądSucha B./Kraków

Napisano 24 sierpień 2010 - 20:30

Dzisiaj z kolegą Andrzejem Piątkiem przejechaliśmy z grubsza planowaną trasę. Trasa wydaje się dużo ciekawsza i lepsza przy prawoskrętnym ułożeniu ze względu na:
- nachylenie zjazdów i podjazdów
- bezpieczeństwo na skrzyżowaniach
- widoki
- nawierzchnie

Prawoskrętny ruch jest obecnie niemożliwy ze względu na uzgodnienia formalno-prawne i organizacyjne, zatem przyszedł mi do głowy inny pomysł, myślę że na korzyść całej imprezie: trasa poprowadzona zostanie podobnie jak 2 etap niedawnego wyścigu Road Trophy w Istebnej ze startem i metą w Rajczy, oczywiście z drobnymi korektami dla urozmaicenia.

Do pętli o której tak ładnie pisze tozik wrócimy prawoskrętnie w roku przyszłym jak Bóg da.

Niespodzianką będzie taka o to trasa (niebawem szczegółowa mapa):
Start z centrum Rajczy w kierunku Ujsół (runda honorowa) i granicy polsko-słowackiej. Drogi asfaltowe w tym rejonie są dobrej jakości i na dodatek nie są zbyt obciążone ruchem samochodów. Długi, szybki zjazd od granicy przez miejscowość NOVOT kończymy w słowackiej miejscowości ZAKAMENNE, gdzie skręcamy w prawo na zachód. Najciekawszy odcinek trasy to przejazd na Nowa i Starą Bystrzycę, którego fragment prowadzi górska serpentyną z malowniczym widokiem na Małą Fatrę i Kysucke Beskydy. Droga jak z alpejskiego krajobrazu, robi naprawdę kolosalne wrażenie. Tam osiągamy najwyższy punkt na trasie, prawie 950 metrów n.p.m. Przez Krasno nad Kysuczą i Oszczadnicę wspinamy się na grzbiet Rovne i Vrescovka , z którego szybkim zjazdem osiągamy przygraniczne Skalite. Mijamy Myto i granicę słowacko-polską. W okolicach nowego tunelu skręcamy na wschód w kierunku SOLI, a następnie rozpoczynamy podjazd wąska krętą drogą, mało uczęszczaną, wzdłuż potoku Tarliczne aż na grzbiet w Lalikach. Szybko zjeżdżamy po gładkiej jak stół drodze do Milówki wzdłuż drogi ekspresowej, pod imponującym wiaduktem. Na rondzie skręcamy w prawo w kierunku Rajczy. Ale to jeszcze nie wszystko ...;-). Musimy zaliczyć jeszcze Nieledwię z niełatwym podjazdem na Przeł. Kotelnica. Przez Kiczorę meldujemy się na mecie w Rajczy.

Ze względu na stosunkowo małą liczbę zawodników z kategorii K,M i E wszyscy uczestnicy startują na tym samym dystansie, bez względu na wiek.

Oczywiście startujemy całym PELETONEM ze startu wspólnego. Tej tradycji nie zaniechamy ;-)


Jedno słowo. DZIĘKUJEmy ;)

edit: ma ktoś mapkę i profil jak to wygląda??

#31 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 24 sierpień 2010 - 20:36

Może uda mi się wyskoczyć z GPS-em i zrobić traka w całości, ale teraz kiepsko z czasem. Pogoda też szwankuje ...

Jutro postaram się narysować traka w gpies. Ciekaw jestem km.

#32 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 24 sierpień 2010 - 20:40

Ślimaku, rzeczywiście Wiesiek - Diabeł Istebniański - jak już coś zmieni to... aż się chce jechać :-D Kotelnica już mi raz w tym roku weszła w łydkę, więc pora na drugą łydkę 8-).

Wiesiek może rundkę honorową za Twoim autkiem zrobić aż do tego miejsca gdzie kończą się roboty i ten nieszczęsny ruch wahadłowy?

#33 piatekan

piatekan
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 25 sierpień 2010 - 10:12

Dodatek do tekstu Wieska o objechaniu wczorej trasy Rajczy.
To nie byl objazd a raczej splyw po rzece deszczu.
Ale i tak jazda z Wieskiem to przyjemnosc.
AP

#34 piatekan

piatekan
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądMysłowice

Napisano 25 sierpień 2010 - 10:18

ps
110 km srednia 29,7 km-h Wiesiek 70% trasy na czele peltonu (2 osobowego)

#35 mickrz

mickrz
  • Użytkownik
  • 423 postów
  • SkądKatowice

Napisano 25 sierpień 2010 - 10:39

Bo Wiesiek się urodził na tych podjazdach, a jak zaspał do szkoły to musiał cisnąć ile wlezie po tych górkach :mrgreen:. No i teraz ma taką nogę... wiem coś na ten temat bo objeżdżałem z nim kiedyś projekt Pętli :lol:.
A ten ruch wahadłowy/roboty to chyba jeszcze gdzieś w Węgierskiej Górce było więc sorki za zamieszanie.

#36 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 sierpień 2010 - 11:56

Jak dla mnie bomba z tą zmianą. Nie mam teraz czasu się rozpisywać o tym wariancie trasy, ale poczytajcie sobie ten opisik - dotyczy on trasy, która w 60% pokrywa się z nową trasą maratonu:
http://www.cyklostat.../petla_o-k.html

Będziecie zachwyceni: widokami, nawierzchniami, zjazadmi... i w ogóle ;)

#37 sowacki

sowacki
  • Użytkownik
  • 52 postów
  • SkądBytom

Napisano 25 sierpień 2010 - 18:01

Tozik


Powinieneś zostać rzecznikiem prasowym wyścigu... Już się nie mogę doczekać 4 września:) Oby pogoda dopisała.

#38 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 sierpień 2010 - 19:27

Wiesiek, a niech cię.. :-) teraz dopatrzyłem, że zafundowałeś na końcówce Kotelnicę od strony Nieledwii - co prawda upałów takich jak na Pętli się nie spodziewam, ale moja żonka kręci trochę nosem, że jak dla pań to trasa się zrobiła w tym układzie nieco wymagająca. No sam już nie wiem, może faktycznie paniom zaoszczędzić tę małą pętelkę na końcówce i nich sobie z Soli pojadą już prościutko do Rajczy?

#39 Wiesiek Legierski

Wiesiek Legierski
  • Użytkownik
  • 613 postów
  • SkądIstebna

Napisano 25 sierpień 2010 - 19:58

ps
110 km srednia 29,7 km-h Wiesiek 70% trasy na czele peltonu (2 osobowego)


No i znów Andrzej przesadza: pomyliła mu się średnia i procenty, tak miał zachlapane okulary spod kół ciężarówek 8-)

Co do trasy: opcja na Juszczynę i Korbielów wróci w roku przyszłym prawoskrętnie, to dużo lepszy wariant + oczywiście dodatki.

Co do Nieledwi dla kobiet: jak się Kobiety i Dziewczyny skrzykną :oops: i schwalą jednomyślnie NIE dla NIELEDWI to ja się ugnę :-> i babki pojada prościutko z Soli przez Kiczorę na Rajczę. W końcu to imprez DLA WAS, ja tu tylko sprzątam i składam to do kupy ... 8-)

To co robimy dziewczyny? :oops:

#40 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 25 sierpień 2010 - 20:07

To ja w imieniu żony - jeden głos na NIE