...
To się nazywa elitaryzm
Działa to też w drugą stronę, weź spróbuj tylko jako początkujący jeździć na czymkolwiek lepszym, to zaraz się zaczną komentarze o "zostawianiu w tyle panów z brzuszkiem jeżdżących na karbonach"
Posted 28 January 2017 - 11:48
Trafiłem na ten temat bo szukam info o Tiagra 4700...
Praktycznie na kazdym forum rowerowym można spotkać się z opiniami, że napęd Sora 9s to się nadaje tylko na lekkie treningi, do jazdy po ścieżkach, a jak ktoś myśli o amatorskim ściganiu to już w ogole nie ma o czym mówić...
Śmiać mi się chce jak to czytam ... Od kiedy dobre czasy/miejsca w amatorskich wyścigach zdobywa się napędem 10/11s ??. Sprzęt ma znaczenia, ale marginalne, na Boga ...
Używam Sory już 4 lata, przez ten czas zrobiłem na niej około 30 tys. (oczywiscie były po drodze zmiany łańcucha/kasety) i jakoś nie przeszkadzało mi to wystartować m.in w Poznan Bike Challange, Velo Torun x2 i kilka maratonów z cyklu Supermaratony.org - udało sie nawet dwa razy wygrac na dystansach 150 km w swojej kategorii wiekowej, w OPEN kręcąć się okolicy TOP10. Nie zliczę, ile razy w tyle zostawała "Ultegra" , "105" , "SRAM Red" itd.
Mój rower to Trek 1.2, wiec szału też nie ma, dodatkowo mam drugą grupę inwalidzką (problem z lewą nogą- nie mogę do konca wyprostować + jeszcze kilka innych problemów) - biorąc to pod uwagę to ja z napędem 9s nie powinienem chyba w ogóle wychodzić na trening ?
Nie twierdzę, że sprzęt nie ma znaczenia, ale nie oszukujmy się, na poziomie amatorskim, jest to tylko znaczenie wizualne i psychologiczne, wiadomo, że taka Ultegra wygląda lepiej niż Sora 9s, ale nie jestem w stanie zrozumieć jak można pisać, że napęd 9s to się na szosę nie nadaje, albo, że jeśli już to tylko rekreacja....
Pozdrawiam
Tiagrę mogę spokojnie polecić każdemu na początek przygody z szosą. Sam z czasem będę przechodził na 11s. Do grup 8 i 9s już nie wracam. No może w CX .
Szkoda, że Twojej filozofii nie podzielają producenci i w rowery za 3 000 zł pakują już Tiagrę.
Masz parę i OK. Forrest Gump też wygrywał mecze, czasami tylko z piłką wybiegał ze stadionu .
Posted 28 January 2017 - 20:40
Tiagrę mogę spokojnie polecić każdemu na początek przygody z szosą. Sam z czasem będę przechodził na 11s. Do grup 8 i 9s już nie wracam. No może w CX
.
Szkoda, że Twojej filozofii nie podzielają producenci i w rowery za 3 000 zł pakują już Tiagrę.
Masz parę i OK. Forrest Gump też wygrywał mecze, czasami tylko z piłką wybiegał ze stadionu
.
Co mają wspólnego producenci z moją "filozofią" ? Mi nie chodzi o marketing. Jasne jest, że kazdy chciałby śmigać na topowym Shimano/SRAM/Campie, ale.... Od tego jeszcze nikt nie zyskał na mocy/wytrzymałości. Sprzęt to jakieś 5%, reszta to trening, odżywianie i dużo innych rzeczy, sprzęt jest praktycznie na samym końcu.
Może przedstawisz jakies argumenty dlaczego Sora nie nadaje się na szosę, na amatorskie sciganie itp. ? I dlaczego akurat 10s to minimum ?
Dzieki
Posted 29 January 2017 - 07:14
Pokaż mi gdzie napisałem, że nie można się ścigać na 9s. Ludzie jeździli zawodowo i na 7s.
Dla mnie plusem Tiagry jest gęstsze stopniowanie przełożeń w zakresie 12-17 w kasecie 12-25. Dochodzi niby tylko jedna koronka 16, ale często jej używam. Drugim powodem przemawiającym za Tiagrą jest możliwość założenia łańcucha i kasety od starej 105.
Sorę miałem w Meridzie rok wcześniej i dało się na tym jeździć, ale wolę jednak Tiagrę. Mam chyba jeden segment, którego nie mogę poprawić na nowym rowerze. Inna sprawa, że nie za bardzo się staram, bo zaczynam przechodzić na dłuższe trasy. Zacięcie do współzawodnictwa miałem 20 tal temu. Teraz 52-letniemu dziadkowi już się nie chce . No i żeby wystartować musiałbym pakować rower do samochodu i jechać 200÷300km, bo mało wyścigów u mnie jest organizowanych (konkretnie 2).
Posted 05 February 2017 - 18:56
A co to jest dla Ciebie "poziom osprzętu"? Wszystkie trzy wymienione grupy zmieniają biegi bardzo poprawnie i amatorowi wystarczą w 100%.
Tak naprawdę dwie największe różnice to:
1. Napęd 2x11 vs 1x11 - oba mają swoje plusy i oba mają swoje minusy, natomiast ich zastosowania są niemal skrajnie różne. Na tej różnicy skupiłbym na Twoim miejscu całe rozważania w kwestii wyboru
.
2. Ergonomia - czyli głównie zupełnie różne działanie przycisków w manetkach. Wg mnie żaden z systemów nie jest wyraźnie lepszy i można się do obu z łatwością przyzwyczaić (a nawet bez problemu korzystać na zmianę z rowerów z oboma systemami), jednak różnica jest zauważalna.
Wg moich obserwacji sprzęt SRAM-a (głównie przerzutki i manetki) jest nieco trwalszy, choć jest też droższy, a opieka gwarancyjna ze strony polskiego dystrybutora to absolutne dno i bąble, a pod tym jeszcze metr mułu.
Łańcuchy i kasety to w zasadzie kwestia pomijalna, bo w każdej chwili możesz zmienić markę bez konieczności wymiany połowy roweru.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 06 February 2017 - 07:50
No właśnie o tego typu mi chodzilo odpowiedź, bo mniej więcej orientuję się w relacjach między Campa a Shimano. Tutaj właśnie wchodzi kwestia Rival1x11 do gravela, Opcja jest taka że w tej samej cenie mam nówkę ze sklepu tiagra lub 3 miesięczny na rival. I teraz się waham
rival >= 105, ale w 10 na 10 przypadków wybrałbym rivala - mniej ludzi go ma
(do tego wygodniejsze ustawianie przerzutek przy exact acusation).
chyba, że pytasz o Rival 1 - wtedy do cx/gravela itp marzenie, do szosy bym nie ładował.
No właśnie o tego typu mi chodzilo odpowiedź, bo mniej więcej orientuję się w relacjach między Campa a Shimano. Tutaj właśnie wchodzi kwestia Rival1x11 do gravela, Opcja jest taka że w tej samej cenie mam nówkę ze sklepu tiagra lub 3 miesięczny na rival. I teraz się waham. Tego Rivala pewnie należało by do grup górskich porównywać ale tam nie mam zielonego pojęcia co jest co.
Posted 06 February 2017 - 07:54
brać rivala, nie ma co się wahać. U siebie w cx mam zrobione po taniości 1x10 na klamkach rivala i x9, działa bardzo dobrze nawet bez blatu nw. Na moje do gravela kompletna grupa 1x11 od srama zdecydowanie wygrywa z tiagrą (mimo, że nowa tiagra jako tanie rozwiązanie do szosy jest całkiem spoko).
Posted 06 February 2017 - 11:49
Nie wiem, co dokładnie masz na myśli, ale na 99% są to naklejki chroniące aluminium przed uciskiem ze strony sprężyny rozpychającej szczęki.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 06 February 2017 - 13:42
Posted 19 August 2018 - 06:33
Tiagra 4700 - trzeci sezon i kilka spostrzeżeń:
- hamulce wymagają regulacji kluczem wewnętrznym sześciokątnym, a w 105 kolega robi to dwoma palcami,
- klocki hamulcowe takie sobie, zmieniłem na 105 i wyraźnie lepsza skuteczność hamowannia. Klocki 105 umożliwiają zmianę samych okładzin,
- kilka zacięć lewej klamkomanetki (~5x na sezon). Zmiana z małego na duży blat wymaga czasami zbyt dużej siły,
- od dwóch dni coś mi dzwoni w górnej części lewej klamkomanetki - proszę o pomoc,
- kasety cięższe niż 105 10s i z gorszym stopniowaniem, brak 12-25 i 12-27.
Biorąc pod uwagę jakość/cena i koszty utrzymania, to można na tym jeździć.
Posted 19 August 2018 - 21:22
Zmiana z małego na duży blat chodziła mi ciężko jedynie jak źle ustawiłem naprężenie linki, przy poprawnym naprężeniu jest OK. Dzwonienie w klamkomanetkach mam od dawna, ale nic z tym nie robiłem. Większość asfaltów mam gładkich, a na nich nic nie dzwoni Ogólnie jestem zadowolony, osprzęt kupiłem za 900zł i nabiłem na nim ponad 19tys.km i jak do tej pory zmieniam tylko łańcuchy.
Posted 20 August 2018 - 04:46
Zmiana z małego na duży blat chodziła mi ciężko jedynie jak źle ustawiłem naprężenie linki, przy poprawnym naprężeniu jest OK. Dzwonienie w klamkomanetkach mam od dawna, ale nic z tym nie robiłem. Większość asfaltów mam gładkich, a na nich nic nie dzwoni
Ogólnie jestem zadowolony, osprzęt kupiłem za 900zł i nabiłem na nim ponad 19tys.km i jak do tej pory zmieniam tylko łańcuchy.
Zmiana blatów chodzi płynnie i raczej jest dobrze wyindeksowana. Chodzi o to, że raz na kilka miesięcy się przycina.
Dla odmiany kolega narzeka na prawą klamkomanetkę, że czasami zrzuca mu bieg na pusto i musi powtórzyć.
Przebieg mam podobny 18 452km.
Posted 20 August 2018 - 08:02
Zmiana z małego na duży blat wymaga czasami zbyt dużej siły,
Ja bym sprawdził ślizg pod ramą. Miałem podobne objawy. Posiadałem ślizg z długim wysięgnikiem na przednią przerzutkę. i tylko jak był ideaalnie czysty to działało powiem "prawie idealnie" . Po jednej jeździe strasznie ciężko. Po wymianie ślizgu na krótki chodzi leciutko.
- od dwóch dni coś mi dzwoni w górnej części lewej klamkomanetki - proszę o pomoc,
Na górze masz plastikową kapę(ta z napisem tiagra), sprawdź czy nie jest luźna! Naciśnij klamkomanetkę i od góry masz śrubkę. U mnie po prostu pękła kapa w miejscu docisku śrubki. Odkręciłem ją wzmocniłem od spodu miejsce otworu klejem epoksydowym i do dziś spokój
Posted 21 August 2018 - 09:40
Na górze masz plastikową kapę(ta z napisem tiagra), sprawdź czy nie jest luźna! Naciśnij klamkomanetkę i od góry masz śrubkę. U mnie po prostu pękła kapa w miejscu docisku śrubki. Odkręciłem ją wzmocniłem od spodu miejsce otworu klejem epoksydowym i do dziś spokój
Dzięki za naprowadzenie na temat. Osłonę z napisem musiałem zdjąć (odkręcić). Wtedy dostałem się do okrągłej nakrętki z dwoma bokami równolegle ściętymi (pod klucz chyba). Okazało się, że pod wpływem drgań odkręciła się i latała sobie niczym pszczoła luzem pod osłoną.
Posted 15 March 2020 - 08:32
Dzień dobry,
Panie i Panowie, czy korba Shimano Tiagra FC-4600 SGX 10rz 52/39 podejdzie pod resztę napędu 9rz Shimano Sora?
Będzie obsługiwana, ale powinno się stosować osprzęt w całości na określoną ilość biegów.
Poza tym masz
Mechanizm Korbowy 9rz FC-R3000 który jest kompatybilny w 100% bo to też grupa Sora, jak chcesz kupić nowy.Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo