Wolnobieg 8-rzędowy to nie jest dobre rozwiązanie nawet gdyby udało się go wcisnąć do tej ramy. Taki wolnobieg wymaga bardzo długiego odcinka osi od łożyska w piaście do haka ramy, co może powodować gięcie się osi. Cięższe osoby notorycznie miewały z tym problem nawet przy 6-7-kach.
Ale jest pewien sposób na pogodzenie 8 biegów i wąskiego rozstawu tylnego widelca ramy. Nazywa się to "8 of 9 on 7". Chodzi o założenie 8 zębatek z kasety 9-ki na piastę z bębenkiem pod 7-kę. Do tego oczywiście manetki na 9-kę, przerzutka tylna może być nawet jakaś starsza na 7-8 (byleby z systemie SIS), ale można założyć nawet Dura Ace (do modelu 7800, nowsze już nie).
Musiałbyś znaleźć jakąś szosową piastę na 7-kę z szerokością 126 mm. Gdyby ciężko wchodziła na wcisk, to można odjąć około 5 mm z podkładek dystansowych z lewej strony i skrócić oś (w przypadku piasty na zacisk, bo takiej na nakrętki nie trzeba skracać).
Coś w tym stylu dobrze by się nadawało (trzeba tylko dopytać o rozstaw, bo były różne w przypadku tej piasty - i szosowy, i mtb):
http://allegro.pl/sh...6526613410.html
P.S.
Odpowiadając na pytanie o najmniejsze zębatki w przypadku wolnobiegów to bywały takie z 12-ką (miałem kiedyś taką Reginę 12-21), a nawet z 11-ką (Shimano miało chyba 11-28 kiedyś w ofercie), ale obecnie to egzotyka, raczej nie znajdziesz. A w piastach na kasetę spokojnie możesz wybierać rozpiętości kaset.
W proponowanym przeze mnie rozwiązaniu (8 z 9-ki) można np. z kasety 11-30 zdjąć największą zębatkę i masz wtedy dość uniwersalne 11-26 (11-12-14-16-18-20-23-26).