Jump to content


Photo

Bębenek piasty, jak go zdjąć?


9 replies to this topic

#1 fitch

fitch
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 May 2010 - 20:21

Mam pytanie jak w temacie..jak ją zdjąć, czy potrzebny jest jakiś klucz? Z góry dzięki za podpowiedź. Piasta to Shimano Sora HB-3300.

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#2 dienet

dienet
  • Użytkownik
  • 38 posts
  • SkądPolska

Posted 15 May 2010 - 20:32

Imbus 10mm w środek. Czemu nie przeszukałeś google? Tego tam jest masę.

PS.
To nie HB, tylko FH

#3 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 15 May 2010 - 20:33

http://techdocs.shim...69830608910.pdf

Jak wyciągniesz oś piasty (2) po odkręceniu nakrętek (14 i 11), wykręcasz część (15) imbusem. Z tego co się orientuje to jest tam lewy gwint.


#4 dienet

dienet
  • Użytkownik
  • 38 posts
  • SkądPolska

Posted 15 May 2010 - 20:35

Z tego co się orientuje to jest tam lewy gwint

Nie. Jest to prawy (normalny) gwint.

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 15 May 2010 - 21:37

Po co chcesz ściągać bębenek ???? zapytam sie delikatnie ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 fitch

fitch
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 May 2010 - 12:07

Po co chcesz ściągać bębenek ???? zapytam sie delikatnie ??

Chciałem całość ładnie przesmarowc, ale jak wnioskuje po Twoim pytaniu nie ma sensu pozbierać bębenka(?)

#7 dienet

dienet
  • Użytkownik
  • 38 posts
  • SkądPolska

Posted 16 May 2010 - 12:16

Nie no jest sens. Ściągnij go, wyciągnij z tyłu gumową uszczelkę, przemyj w jakimś odtłuszczaczu i potem kapnij trochę lekkiego oleju na kuleczki. Tylko tyle warto robić. Więcej tutaj: http://www.parktool....owto.asp?id=118
Ja tak ze swoim zrobiłem i cyka teraz ciszej i kręci się lepiej.

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 16 May 2010 - 12:21

sens robierania bebenka jest wtedy jeśli mozesz go rozebrać na części pierwsze a nie płukać czyms tam bo to nie wypłuka dokładnie wszystkiego przy zapadkach.
Jest to półśrodek bo są dwa rzedy kuleczek a tam sie daje smar odpowiedni a nie olej ale to juz było w innym temacie

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 17 May 2010 - 09:19

sens robierania bebenka jest wtedy jeśli mozesz go rozebrać na części pierwsze a nie płukać czyms tam bo to nie wypłuka dokładnie wszystkiego przy zapadkach.

Zależy. Pod ciśnieniem - na pewno. Myślę, że może i bez ciśnienia benzyną dobrze by się wypłukało, ale to trochę zabawy, bo trzeba kilka razy wymieniać ją tak, aby po płukaniu zostawała niemal zerowa ilość szlamu, a sam bębenek chodził idealnie.
Okej, załóżmy, ze bębenek jest czysty, ale co dalej? Ułożyskowanie od strony szprych bez problemu da się napakować smarem, tylko jak dobrze nasmarować kulki bębenka od strony kasety?
fitch, w ogóle - po co chcesz ruszać bębenek? Ciszej zaczęły chodzić zapadki? Zaciąga? Chrzęści? Jeśli jest okej, a rower nie był narażony na szczególne przemoczenie w tym miejscu, to bym nie ruszał. Póki piach tam nie wpadnie i zapadki nie są zaklajstrowane to nic złego się nie stanie. Same łożyska w bębenku wytrzymują duże przebiegi, gdyż w ruchu nie są obciążone. Huczenie i niemały luz to normalka.

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 17 May 2010 - 09:36

Jesli ktoś używa piast Shimano z półki niższej to warto co jakiś przebieg - jesli czuć jużs pore luzy czy hurgolenie wymienić całą piaste, po mojemu, to wyglada tak, jesli mamy dobrą jeszcze obrecz to kupujemy piaste taką samą wywlekamy z niej wszystkie flaki włacznie z bieżniami i przekładamy to wszystko do piasty w kole - korpus piasty w sumie sie nie zużywa.

Co zyskujemy :
Nove szpeja i bebenek, czasem cos zrobic prościej jest prostsze niż nam sie wydaje, ktoś powie, a piasta kosztuje itd, ale mamy pewność że mamy spokój na znowu dłuższy czas.

Miałem przypadek ostatnio własnie bebenka serwisowanego nieumiejętnie - ktoś pomylił ilość kulel tych najmniejszych na bieżniach i wszystko szlag trafiał, a w ogóle to bebenek był nie zakrecony bieznią itd bo ktoś klucza nie miał

ale jesli potrzebujecie kulek to : http://www.forumszos...p?p=93187#93187

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic