Witam
Będę przygotowywał się do zmiany osprzętu w rowerze szosowym i padło na 105 5800. Teraz takie moje pytanie czy musze zakładać te regulatory naciągu linki jeśli nie ma ich przy klamkomanetce ani na ramie?
Zdjęcie podglądowe.
Napisano 01 listopad 2016 - 14:57
Niekoniecznie koło miesiąca. Zależy od wprawy. Ale nowe linki i tak trochę będą się wyciągać, najłatwiej zniwelować to właśnie regulatorem. Teoretycznie wystarczy właśnie do przedniej przerzutki, ale parę razy przydał mi się również do tylnej, zwłaszcza przy zmianie kół (trenażer <->treningowe, lub wyścigowe), minimalne różnice w położeniu kasety wymagają minimalnych korekt naciągu linki i najłatwiej jednak jest to zrobić w czasie jazdy.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 01 listopad 2016 - 18:22
Napisano 01 listopad 2016 - 22:42
Same?! Jakbym słyszał najczęstsze tłumaczenie kobiet: "toż to samo się zrobiło!".
Co do przedniej zgoda, potrzeba doregulowania tylko w przy rozciągnięciu linki, ale to na początku i minimalnie. Tylna za to częściej - jak opisałem powyżej.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 02 listopad 2016 - 19:53
Mam, korzystam i chwalę sobie.
Wyciągnięcie linki jeszcze dałoby się przeżyć i regulować baryłką, ale gorzej jest ze zmianami temperatury/wilgotności (czasami zaczyna "cykać" w czasie jazdy na skutek zmiany warunków). Nie rozpracowałem kiedy i jak, regulacja i tak na ucho.
Mi osobiście nic się nie odkręca, te moje mają "skokową" regulację (pewnie jakieś zębate koronki w środku). Używam do przerzutki tylnej i hampli (bo mam v-brake.. a fajek z regulacją nie uświadczysz w Polsce)
Napisano 02 listopad 2016 - 20:07
a fajek z regulacją nie uświadczysz w Polsce)
Gdyby kogoś interesowało, jest coś takiego:
http://allegro.pl/fa...6073070039.html
Wprawdzie działa to jednocześnie jak modulator siły hamowania (w środku jest sprężyna i rozkręcając śrubę hamulce będą bardziej gąbczaste), ale w pewnym zakresie, przy mocnym skręceniu sprężyny może to działać jako regulacja naciągu linki. Kosztuje niewiele więc można się pobawić.
Napisano 02 listopad 2016 - 20:40
Fajek z regulatorem się nie sprzedaje, bo to po prostu słaby pomysł. W przypadku tylnego hamulca wymaga zejścia z roweru, a w przypadku przedniego wymaga niepotrzebnej gimnastyki - tymczasem regulator wbudowany w pancerz jest zawsze dostępny pod ręką.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 22 sierpień 2017 - 22:58
Składam rower i zamierzam kupić przednią przerzutkę Ultegra 8000. Jest w niej wbudowany regulator napięcia linki. Czy wtedy "baryłka" na pancerzu będzie miała sens? Ogólnie przednią przerzutkę reguluję tylko kilka razy w roku.
Napisano 19 grudzień 2017 - 09:21
Są tak samo potrzebne (albo i nie, zależy kogo pytasz) przy każdej marce. Im lepiej utrzymywany na bieżąco rower, tym mniej potrzebne, choć ja osobiście zawsze lubię mieć jedną opcję więcej pod ręką (szczególnie, że często kąpię się w błocie).
Instalacja jest prosta jak budowa cepa: rozcinasz pancerz (najlepiej na jakimś mało zagiętym odcinku), szlifujesz końce, wstawiasz regulator i przewlekasz linkę.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 10 marzec 2018 - 19:15
Fajek z regulatorem się nie sprzedaje, bo to po prostu słaby pomysł. W przypadku tylnego hamulca wymaga zejścia z roweru, a w przypadku przedniego wymaga niepotrzebnej gimnastyki - tymczasem regulator wbudowany w pancerz jest zawsze dostępny pod ręką.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman