Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pierwszy Rower, Raczej Przełaj?

przelaj cx-one

44 odpowiedzi w tym temacie

#1 Killswitch

Killswitch
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 10:50

Witam

Od paru lat kręce na trekingu.
Ale od jakiegoś czasu planuje zakup roweru, ale sam juz nie wiem co wybrać, jeżdżę po asfalcie ale tez czasem lubie wjechać do lasu czy szutrowe drogi.
Budżet na rower to około 2800zł, chociaż jesli warto będzie dołożyć kilka setek do jakiegoś ciekawego roweru to nie ma problemu...

Mam 176cm wzrostu, noga 84cm, waga 86kg
80% asfalt
20% las ,teren "lekki teren"
Nic ekstremalnego, mieszkam blisko lasów i jest dużo fajnych leśnych tras rowerowych, myśle ze na lekkim przełaju nawet częściej zjade z asfaltu.

Bardziej mnie martwi ze przełaje maja wyścigową geometrie, mi zależy na komfortowej pozycji na rowerze...

Chciałbym kupić szose ale wiem ze na wąskich oponach nie wjade do lasu, czy na szutrową droge i lepszym wyborem bedzie przełaj, moim zdaniem ciekawa opcja jest teraz przełajowy  ACCENT CX-ONE można teraz go dostać w cenie 2600zł nowy.
Nie zamierzam startować w wyścigach, chce troche zwiększyć zasięg, robie w miesiącu 500-600km na tej mojej kozie ;)

byłem zobaczyć CXa w sklepie "roweryokey" w Opolu ,ktoś może coś powiedzieć na temat sklepu i sprzedawcy?
Rower na żywo prezentuje sie swietnie w białym kolorze, dużo lepiej niż wszelakie btwin-y, które tez brałem pod uwage...
Sprzedawca wydawał sie bardzo w porządku i robił wrażenie ze zna sie na swoje robocie.
Przymierzyłem sie do rozmiaru L(56) i według sprzedawcy rower idealny dla mnie ,twierdził ze mam długa noge i jedynie zmieniłby mostek na krótszy i rower będzie idealny dla mnie. Ja rownież uważam że mi pasuje ten rozmiar ale sie nie znam.

Czytałem gdzieś ze ten rower do 180cm tylko M-ka 

Niestety nigdzie w okolicy nie moge znaleźć rozmiaru M żeby przymierzyć.

Jak myślicie który rozmiar lepszy dla mnie?
A moze w tej cenie jakis inny rower możecie polecić ?

 



#2 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 27 listopad 2016 - 11:39

https://www.bikester.pl/498647.html



#3 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 27 listopad 2016 - 11:41

Proponuję się nie wygłupiać i brać S-kę (Accent CX-One).

Nad M-ką można się zastanowić i się na taki rozmiar zdecydować dopiero po przymierzeniu,..... dokładnym przymierzeniu.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#4 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 27 listopad 2016 - 11:56

super pomysł s-ka pod 176cm... :/



#5 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 27 listopad 2016 - 12:17

CX-One są wysokie.

 

Dobierając rozmiar, kierując się się długością górnej rury (TT-h), tak jak się to robi w przypadku szosówek, można się naciąć i rama będzie za wysoka. Mnie to spotkało i musiałem M-kę sprzedać, choć teoretycznie miała być dobra. Kupiłem S-kę i choć jestem odrobinę niższy uważam, że to i tak trochę za duża rama (jestem na granicy). Natomiast przymierzałem się do M-ki ja i wyżsi koledzy i uważam, że między rozmiarami S i M jest spory przeskok. Może się okazać, że dla naszego kolegi rozmiar M będzie również "na granicy" , czyli trochę przyduży. Tak jak dla mnie S-ka. Dlatego napisałem, że nad M-ką musi się zastanowić, najlepiej byłoby się przejechać. 

 

A już sugestia sprzedawcy, że L-ka to idealny rozmiar .... pozostawię bez komentarza.


  • poziom79 lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#6 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 13:22

byłem zobaczyć CXa w sklepie "roweryokey" w Opolu ,ktoś może coś powiedzieć na temat sklepu i sprzedawcy?

 

 

Omijaj z daleka. O szosie i przełajach poziom wiedzy zerowy. Jeśli jesteś z Opola, to oczywistym wyborem jest: http://www.bike4race...04AM-Sora-.html


  • poziom79 lubi to

#7 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 15:30

Nie bardzo rozumiem... Przecież mierzyłeś ten rower na żywo, więc w czym problem? Zmierz jeszcze M-kę dla parównania. Jak chcesz przełaj z komfortową geometrią to wybierz gravel, to taki przełaj w wersji endurance, choć niektórzy twierdzą,że to całkiem inny typ roweru ale wg mnie to marketingowa ściema ;) Wystarczy w przełajówce dać wyżej kierownicę i już mamy gravel...

#8 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 27 listopad 2016 - 16:00

ostatnio przeglądałem geometrie tego gianta tcx sx (niby gravel) a ma taką samą geo co ich przełajówki :)



#9 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 17:01

Bo gravel=przełaj, różnice są nieznaczne lub wcale, choć niektórzy dają się nabrać,że jest inaczej.

#10 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 17:09

ostatnio przeglądałem geometrie tego gianta tcx sx (niby gravel) a ma taką samą geo co ich przełajówki :)

Bo to przełaj, a nie gravel?

 

 

Bo gravel=przełaj, różnice są nieznaczne lub wcale, choć niektórzy dają się nabrać,że jest inaczej.

 

Tudzież niektórzy nie widzą ewidentnych różnic.



#11 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 19:28

PlanetX ma London Road na tiagrze za 540 funtów z wysyłką do Polski ...

#12 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 20:28

Tak, te różnice to obecność oczek do zamontowania bagażnika...

#13 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 20:50

Musisz się lepiej przypatrzeć, bo pudłujesz.

I niektóre przełaje również je posiadają.


  • poziom79 lubi to

#14 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 27 listopad 2016 - 21:56

A także jest sporo graveli bez otworów pod bagażnik.



#15 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 27 listopad 2016 - 22:25

Jak ktoś zaczyna jeździć w terenie na rowerze z barankiem, to czy to będzie przełajówka, czy gravel - jeden pies. Będzie jeździł i tyle. Natomiast ktoś, kto miał przełajówkę, a wsiądzie na szutrówkę, dostrzeże różnice.

 

A różnice są, oczywiście różnie to wygląda u różnych producentów.

 

W geometrii najważniejsza różnica to wysokość suportu - w przełajówce suport jest wysoko. W gravelu - podobnie jak w zwykłej szosówce. Poza tym przełajówka będzie krótsza (tylny trójkąt), będzie miała niższą rurę sterową itd. Przez takie szczegóły przełajówka będzie (powinna być) krótsza, wyższa, bardziej zwrotna itp., a gravel bardziej stabilny. Ala jak mówię - różnie to bywa.


  • puchaty i er_te lubią to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#16 Killswitch

Killswitch
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 01 grudzień 2016 - 21:38

Wracając do tematu.

Zamowie chyba CX-a w rozmiarze M bo chyba to jedyny sensowy wybór bez możliwości przymierzenia...

Chociaż znalazłem tez ostanio ciekawy rower:

http://www.rowerymer...wer-merida.html

Czy warto dać tez 4 tysie czy w zupełności mi wystarczy `CX?

 



#17 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 01 grudzień 2016 - 21:57

Za 50 PLN więcej widziałem Fuji Cross 1.5 na 105

#18 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 01 grudzień 2016 - 22:13

no to ja przebijam i 839 funtow za carbon , tylko samemu trzeba poskladac :) lub komus zlecic koszt okolo 200zl

http://www.planetx.c...(special-build)

#19 Killswitch

Killswitch
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 01 grudzień 2016 - 22:22

no to ja przebijam i 839 funtow za carbon , tylko samemu trzeba poskladac :)

http://www.planetx.c...(special-build)

Rower fajny i powiem to żaden problem poskładać, a raczej przyjemność ;)

Ale  z uk, boje ze wejde na mine, nie mam pojecia jak zamowic.
W Pl juz mam problem z dobranie rozmiaru a dopiero z UK



#20 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 01 grudzień 2016 - 22:26

no to ja przebijam i 839 funtow za carbon , tylko samemu trzeba poskladac :) lub komus zlecic koszt okolo 200zl

http://www.planetx.c...(special-build)

 

Słaba oferta w porównaniu do tytana za 999fF 





Dodaj odpowiedź