VALVERDE idzie na dwuletni urlop !!!
#21
Napisano 01 czerwiec 2010 - 20:48
a co do średnich to jest jeszcze bardzo ważny czynnik o którym tu nikt nie napisał POGODA, jak będzie padać to żaden z PROFI nie będzie ryzykował a przynajmniej tak był kiedyś jechali sobie spoko i już a ścigali na kresce.
#22
Napisano 01 czerwiec 2010 - 20:52
Autor tekstu pisze, że w 1984 roku zaczęto używać pedałów Look. Swoją drogą bardzo ciekawa strona ;]
Kupę lat stosowano noski i choć nie były tak dobre w przekazywaniu energii, to na pewno nie było to aż takim przełomem w kolarstwie.
Moim zdaniem na taką średnią prędkość peletonu złożyło się wszystko - drogi, sposowy wytrenowania, diety, coraz to doskonalszy sprzęt(zarówno ramy, koła, jak i osprzęt), a także doping - od lekkich wspomagaczy do ciekawszych sposobów dopingu. Nie wierzę, że wyłącznie ta pierwsza część - każdy tam się jakoś koksuje mniej czy bardziej ;]
#23
Napisano 02 czerwiec 2010 - 09:49
a od kiedy to broda przestaje rosnąć jak jest niegolona???az do niegolenia brody na etapach tdf by organizm zbednie nie tracil energii na odrost wlosow
taa, i na pewno przez ostatnie 20 lat pogoda jest inna niz byla wczesniej podczas wyscigowa co do średnich to jest jeszcze bardzo ważny czynnik o którym tu nikt nie napisał POGODA, jak będzie padać to żaden z PROFI nie będzie ryzykował a przynajmniej tak był kiedyś jechali sobie spoko i już a ścigali na kresce.
#24
Napisano 02 czerwiec 2010 - 20:57
a od kiedy to broda przestaje rosnąć jak jest niegolona???az do niegolenia brody na etapach tdf by organizm zbednie nie tracil energii na odrost wlosow
rosnie...ale nie filozofuj... wiadomo ze zaraz po ogoleniu wloski szybciej ci odrosna niz bys nie golil iles tam czasu i organizm zuzyje na to wiecej energi, jak widac pro nie gola bo szukaja energii wszedzie...
a nie czujesz ze jestes slabszy gdy np.wczoraj czy 2 dni temu ogoliles nogi i pojechales na trening?organizm zuzywa duzo energii zeby wlosy odrosly...
#25
Napisano 02 czerwiec 2010 - 22:21
taa, i na pewno przez ostatnie 20 lat pogoda jest inna niz byla wczesniej podczas wyscigow
człowieku... nikt nie mówi że pogoda się zmienia, wystarczy jeden etap w dobrym deszczu i w górach i średnia spada, oglądałeś kiedyś Vueltę zanim zmienili termin tego wyścigu? poszukaj sobie w jakich warunkach kolarze jeździli :-/
#26
Napisano 03 czerwiec 2010 - 11:32
#27
Napisano 03 czerwiec 2010 - 14:35
wrecz umieram, normalnie robie 100 w 3h, jak ogole nogi to ledwo 50 w 3ha nie czujesz ze jestes slabszy gdy np.wczoraj czy 2 dni temu ogoliles nogi i pojechales na trening?organizm zuzywa duzo energii zeby wlosy odrosly...
a jak gole brode to wogole jest masakra, ledwo z lozka wstaje
tylko dziwnym trafem ten wztrost sredniej predkosci zanotowano wraz z pojaweniem sie na wieksza skale EPO. W przypadku jednoetapowego wyscigu EPO nie gra takiej duzej roli, ale w wyscigu wieloetapowym wiecej czerownych krwinek oznacza szybsza regenerację, EPO staje sie kluczowe.Ale weźcie pod uwagę jakie postępy poczyniono w zakresie metod treningowych, pomiar pulsu, pomiar mocy. Zabrano się za kwestie aerodynamiki. To ma wpływ na wynik. Koksy także, ale nie piszcie, że jak zaczęli brać Epo to forma sama przychodziła.
Z ta aerodynamika to bym nie przesadzal bo o ile oplyw w okol roweru mozna jakos tam poprawic o tyle sylwetki kolarzy to sa ladne tylko podczas czasowek. Cale kaski, inne ramy itp itd. Normalnie pozycja kolarza niewiele sie rozni od tej sprzed wielu lat. Pozatym jadac w peletonie aerodynamika pojedynczego kolarza nie ma zadnego znaczenia, dlatego nikt sie nei wyglupia i nikt nie wklada kaskow do czasowek podczas zwyklych etapow.
#28
Napisano 03 czerwiec 2010 - 15:20
a od kiedy to broda przestaje rosnąć jak jest niegolona???az do niegolenia brody na etapach tdf by organizm zbednie nie tracil energii na odrost wlosow
rosnie...ale nie filozofuj... wiadomo ze zaraz po ogoleniu wloski szybciej ci odrosna niz bys nie golil iles tam czasu i organizm zuzyje na to wiecej energi, jak widac pro nie gola bo szukaja energii wszedzie...
a nie czujesz ze jestes slabszy gdy np.wczoraj czy 2 dni temu ogoliles nogi i pojechales na trening?organizm zuzywa duzo energii zeby wlosy odrosly...
o w mordę :mrgreen:
#29
Napisano 04 czerwiec 2010 - 11:00
a jak gole brode to wogole jest masakra, ledwo z lozka wstaje[/quote]
czlowieku, nie mowie o twoich 100 kilometrach w 3 godziny bo to jest tyle co nic
[quote]ostatnio nawet przestalem sie myc przed powaznym treniegiem
wiecie ile to organizm zuzywa energii zeby sie znow zwiazkami soli i amoniakami pokryc???
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:[/quote]
charakter i tresc obu tych wypowiedzi swiadczy tylko i wylacznie o Tobie,drogi kolego
[quote name="yasiu"][quote]Z ta aerodynamika to bym nie przesadzal[/quote]
hm...czyli dyrektor sportowy Cancellary mylil sie mowiac, ze aby byc szybkim trzeba byc aerodynamicznym?
#31
Napisano 04 czerwiec 2010 - 12:45
Samochody sportowe poruszaja sie z predkosciami rzedu 120-190 (WRC) lub okolice 300 (F1, F2 itp).Gdyby aerodynamika nie miała nic do znaczenia to samochody sportowe mogłyby być kwadratowe :shock:
Sily aerodynamiczne graja tam olbrzymia rolę.
Jadac na rowerze 40km/h w peletonie nie odczujesz najmniejszej roznicy majac rame, kola i szprychy aero czy nie majac. Jak sam uciekasz i na czasówkach lepsze ustawienie aero gra rolę rzedu 2 minut na 40 kilometrach.
Jadac w grupie pojedynczy kolaz zuzywa 40% energii mniej niz jak by jechal sam. Przeplyw powietrza w tak duzzej grupie jest taki ze zadne pakeity aero nic nie zmienia. Jak puscisz peleton na rowerach aero i na rowerach zwyklych to nie bedzie roznicy w czasie przejazdu.
o na przyklad zdjecie kawalka roweru na zwyklym etapie giro http://www.gazzetta....7399733.shtml#1
Zadnych aero obreczy, zadnych kierownic aero, nawet kolarze maja buty z rzepami bez zadnych oplywowych prezerwatywek. Zwykle bidony zwykle koszyki na bidony, standardowe kaski, zero aero. A na czasowce jest wyscig technologiczny.
#32
Napisano 04 czerwiec 2010 - 17:24
#33
Napisano 04 czerwiec 2010 - 18:32
Co do jazdy w grupie - jak słusznie maciej1986 zauważył - ktoś musi w czubie pańszczyznę odrobić - prędzej czy później
#34
Napisano 05 czerwiec 2010 - 12:09
Jadac w grupie powietrze uderza w cos w stylu duzego prostokata i dlatego nie ma roznicy na jakim rowerze sie jedzie.
Zreszta jezeli by to mialo takie znaczenie to rowery do jazdy grupowej zawodnicy by wybierali aero a tak nei robia.
szczerze watpie, i 25 lat temu i teraz kazdy wiedzial ze im bardziej poziomo ma ulozony kregoslup tym mniejsze ma opory, do tego nei trzeba byc fizykiem, wystarczy ttroche pojezdzic. Pozatym w peletonie czesto nawet Ci jadacy na przedzie jada w dosyc wyprostowanej pozycji.Zerknij jaka jest różnica wysokości siodła i kierownicy teraz i 25 lat temu. To także ma wpływ na wzrost średnich prędkości,
zdjecie Lance z 2009 http://kwc.org/cycli...ong panning.jpg
zdjecie z lat 70tych Eddy Merckx http://www.lalantern...Eddy Merckx.jpg
pokaz mi roznice w ich ustawieniu?? jest jakas znaczaca??? Koszulki teraz maja bardziej obcisle ale pozycja bardzo podobna.
#35
Napisano 05 czerwiec 2010 - 12:55
#36
Napisano 05 czerwiec 2010 - 13:58
Ale jak ktoś podsumował niedawno galerię zwycięzców TdF: "Who won clean, who won with "help", who won dirty, who knows ?"...




