Podaję w jaki sposób to zrobić (sam jeżdżę na takich przerobionych już jakiś czas i wszystko jest OK).
1. Zaczynamy od wykręcenia miski z łożyskiem i wybicia go. Wcześniej należy wyciągnąć plastikową tulejkę, np. ostrożnie podważając. Po wyjęciu powinna ona wyglądać tak:
Następnie wybijamy łożysko lub używamy jakiegoś ściągacza do jego wyjęcia, może być trochę ciężko, bo prawdopodobnie będzie ono wklejone czymś w rodzaju silikonu, ale musi się w końcu udać :mrgreen:
2. Kiedy mamy łożysko już w ręku zauważymy że jest w nim uszczelniacz. Nie trzeba go wyciągać, bo nie będzie już potrzebny.
3. Teraz trzeba zająć się tą plastikową tulejką, którą wyciągnęliśmy wcześniej. Należy usunąć z niej taki jakby kołnierz (zaznaczyłem strzałką na poprzednim zdjęciu, tu widok z innej strony:
Ja poszedłem z tym do tokarza. Uwaga! Usuwamy tylko mniejszy kołnierz, ten większy, przykrywający łożysko z wierzchu powinien zostać.
4. Wyrzucając uszczelniacz z łożyska i usuwając kołnierz z tulejki zyskamy brakujący 1mm miejsca.
5. Teraz kupujemy łożyska symbol 6805 2RS (około 7 zł za sztukę). Uwaga! Muszą być obustronnie kryte, ponieważ wyrzuciliśmy wcześniej wszelkie dodatkowe uszczelnienie.

6. Wbijamy nowe łożysko i wkładamy w niego przerobioną wcześniej tulejkę. Brak kołnierza spowoduje, że wejdzie ona głębiej i zatrzaśnie tak w oryginalnym łożysku.
7. I gotowe, oto efekt naszej pracy:

Nic nie odstaje, nic nie skrzypi, wszystko pasuje idealnie i chodzi jak nowe :-D .
Może się zdarzyć, że będziecie mieć problem z wsunięciem ośki. W takim wypadku należy małym iglakiem delikatnie opiłować krawędzie tulejki (oczywiście z tej strony gdzie styka się ona z ośką)

8. Wkręcamy łożyska, zakładamy korby i szerokiej drogi!
Całą to przeróbkę robiłem na wkładzie suportu shimano 105 5600. Uważam jednak, że w każdym innym wkładzie szosowym będzie wyglądało to dokładnie tak samo.
Jeśli ktoś z Was podjąłby się tego to proszę o odpowiedź jak poszło ;-), w razie czego pytajcie, postaram się pomóc.