Pytanie jak w temacie, kogo uważacie za najlepszego z polskich framebuidlerów pod względem warsztatu? Spawy, kontrola jakości, precyzja itp. Cechy typu rozpoznawalność marki, cena czy kontakt z klientem nie mają znaczenia. Rychtatrski, Orłowski, Pi, Kajak, Kondej?
#2
Posted 26 February 2017 - 18:12
Cena moim skromnym zdaniem odgrywa kluczowe znaczenie przy tego rodzaju porównaniach . Wykonanie i wygląd ramy idzie jednak w parze z ceną .
Przykład : spawy surowe a polerowane , jakość lakieru - perła kameleon kontra najtańszy . Przekrój rur tego samego producenta zupełnie inny , to wpływa na dizajn ramy . W najdroższych modelach szczegóły dopracowane , czego nie można powiedzieć w najtańszych wyrobach . Drogi produkt wymaga większych nakładów pracy przy produkcji i klient zapłaci ponieważ oczekuje konkretnego wykonania na najwyższym poziomie usługi .Który to produkt będzie go wyróżniał wśród konkurencji , a najtańsze wykonane trochę jak masówka . Aczkolwiek rozpoznawalne ale to już nie to samo .
((( 25 lat temu skorzystałem z usług w Toruniu - cały Agromel Toruń jeżdził na tych wyrobach , i byłem zawiedziony ( nietrafiony rozmiar ramy , używane rury , lakier spitolony na maxa , widelec krzywo pospawany i pod prostowany żeby tylko wypchnąć , zawiodłem się strasznie , ale nie miałem wyjścia i chciałem się ścigać . Cena w Romecie i w Szczecinie w owym czasie była 2 razy wyższa .
A ramy Rychtarskiego wyjątkowo piękne i nie miały konkurencji wtedy . Jak jest dzisiaj , niech się inni wypowiedzą !
#7
Posted 27 February 2017 - 14:36
O jakie problemy z jakością chodzi? Do tej pory pisano o tych wyrobach w samych superlatywach, chociaż niektórzy ich właściciele dziwnym trafem je sprzedają po krótkim okresie używania. O co więc chodzi?
Słaba jakość malowania, krzywo zrobione suporty, problemy z linią kół.
#9
Posted 27 February 2017 - 17:46
Witam, wyrażając opinię na temat marki Orłowski, proszę napisać; czy jest Pan lub był Pan posiadaczem produktu Orłowski? Jeżeli tak, chciałbym dokładnie dowiedzieć się, w czym tkwi problem, w jakich latach nabył Pan mój produkt, czy zgłaszał Pan reklamację i zastrzeżenia w okresie wiążącej umowy? Może Pan również skontaktować się ze mną bezpośrednio na e-mail [email protected] Pozdrawiam Orłowski
#10 Gosc_adazz_*
Posted 27 February 2017 - 18:06
Potwierdzam słowa/opinię dao, niestety, być może Rychtarscy warsztat i umiejętności mają, o doświadczeniu nie wspomnę, jednak ich produkty są wykonywane niedokładnie, niestarannie.
Główny mankament: lakier...., dodatkowo dochodzą niuanse typu krzywy hak przerzutki, podrdzewiałe oczka do linek gdzie gwint trzeba raz jeszcze stalową śrubką poprawiać. W moim wypadku byłem zaskoczony że suport mi podmufowali pomimo że tego nie było ani w specyfikacji, ani w zamówieniu, ani nawet w rozmowie .....a i jeszcze miałem inny rozmiar rury podsiodłowej niż w zamówieniu
Ważne: nie pisze tego żeby krytykować, opisuję tylko swoje wady obiektywnie, być może komuś to ułatwi decyzję w zakupie stalowej ramy, a być może nie.
#11
Posted 27 February 2017 - 21:07
Ulala....Nigdy bym nie pomyślał. Przeciwnie, zastanawiałem się nad rodzimą stalą w przyszłości....Szkoda.
Tak czy siak polecam, na pierwszego customa warto wybrać rodzimą firmę. Zwłaszcza, że pod względem ceny jest bardzo korzystnie w stosunku do zachodu.
- qzn likes this
#12
Posted 27 February 2017 - 22:47
Spotkałem się z anonimową opinią odnośnie ram Rychtarskiego: "Było kilka niesymetrycznych tylnych trójkątów, zdarzały się problemy z brakiem wgniotki na chainstayu i korba nie wchodziła" - za której prawdziwość nie odpowiadam, więc proszę mnie tu nie ścigać za pomówienia Zapewne wszystkie wady zostały usunięte. Miałem 2 rychtary, oba z 2 ręki, oba świetnie zrobione (jedno dziwne, że gwint ital we współczesnej ramie ale może zamawiający tak chciał ). Natomiast nosi mnie zamówienie czegoś jeszcze, na pewno będzie Polskie ale zastanawiam się czyje. Wydawało by się, że im więcej się sprawa tym warsztat powinien być lepszy a jak widać czasem istnieje ryzyko, że pójdzie w masówkę, dlatego trochę skłaniam się do dania szansy wspomnianym "młodym".
#14
Posted 01 March 2017 - 16:45
Pytanie jak w temacie, kogo uważacie za najlepszego z polskich framebuidlerów pod względem warsztatu? Spawy, kontrola jakości, precyzja itp. Cechy typu rozpoznawalność marki, cena czy kontakt z klientem nie mają znaczenia. Rychtatrski, Orłowski, Pi, Kajak, Kondej?
Polacy nie potrafili i nie potrafią robić rowerów. Nic przez ostatnie 30 lat się nie zmieniło .
#16
Posted 01 March 2017 - 20:42
Na przykładzie firmy Bio Bike. Opóźnienie prawie 3 miesiące, wymiary odbiegają od projektu, wzór malowania też nie ten który był zamówiony. Ciężko się dogadać z właścicielem. Nie polecam. Nie wiem w czym jest cała zagwozdka. Może brak odpowiedniego oprzyrządowania (maszyn). Kolega zamówił jedną ramę i od tej pory kupuje tylko seryjne rowery. A jest w czym wybrać.
#18
Posted 01 March 2017 - 20:50
Nie no Kerownik to osobna historia, ale nie wiem czy jest reprezentatywny dla całego grona Ale cena zapewne była adekwatna do terminu i jakości
Szkoda nerwów. Nie wiem jak jest w innych firmach, ale widziałem np rowery, które przychodzą do klubu przez PZKol do szkolenia młodzieży. Za darmo można to przytulić, ale gdybym miał zapłacić, to wolę zamówić z opustem w sklepie.
Z tymi polskimi rowerami jest podobnie jak z naszą motoryzacją .
#19
Posted 01 March 2017 - 21:16
Na przykładzie firmy Bio Bike.
Dobrze rozumiem, że na podstawie jednej firmy (w dodatku najtańszej) oceniasz całą branżę?
Są firmy, które wybiera się, bo są tanie. I są też takie, które wybiera się, bo są dobre.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?