Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kto Jest Polskim Richardem Sachsem?

framebuilding

44 odpowiedzi w tym temacie

#21 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 01 marzec 2017 - 22:52

Na przykładzie firmy Bio Bike. Opóźnienie prawie 3 miesiące, wymiary odbiegają od projektu, wzór malowania też nie ten który był zamówiony. Ciężko się dogadać z właścicielem. Nie polecam. Nie wiem w czym jest cała zagwozdka. Może brak odpowiedniego oprzyrządowania (maszyn). Kolega zamówił jedną ramę i od tej pory kupuje tylko seryjne rowery. A jest w czym wybrać.

Ojeju, a mi kiedyś pękła nowa rama Focusa, druga była źle pospawana, trzeciej odpadał lakier płatami, a czwarta była krzywa, czyli wszystkie wielkie firmy trzepiące masówkę nie potrafią robić rowerów.



#22 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 01 marzec 2017 - 23:16

Kup rower za 20 000zł i nie będziesz miał takich problemów.



#23 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 01 marzec 2017 - 23:53

Ojeju, a mi kiedyś pękła nowa rama Focusa, druga była źle pospawana, trzeciej odpadał lakier płatami, a czwarta była krzywa, czyli wszystkie wielkie firmy trzepiące masówkę nie potrafią robić rowerów.

 

Dużo tych ram miałeś i jakiegoś strasznego pecha. Na rowerze szosowym jeżdżę od 12 lat. W tym czasie użytkowałem cztery ramy szosowe firm ,,produkujących masówkę'' i dodatkowo trzy do roweru górskiego. Tylko w jednej ( nowa stalowa rama górska author sector ) jakoś po miesiącu od zakupu pojawiło się pęknięcie w rurze podsiodłowej - na gwarancji, zwrócili pieniądze. W żadnej lakier nie odpadał płatami, absolutnie nie były krzywe, czy źle pospawane. Te wady do niedawna były charakterystyczne dla ram pewnej dużej polskiej firmy, ale to był raczej wyjątek.

Biorąc pod uwagę stosunek cena - jakość wychodzi na to, że lepiej kupić zwykły produkt masowy niż hand - made robione na zamówienie. Nie rozumiem np. argumentacji typu, jak bierzesz ramę na zamówienie możesz zamówić sobie lakier lepszej lub gorszej jakości - w zależności od ceny. Co to ma być? Jak to ,,lepszy'' lub ,,gorszy'' lakier?  W przeciętnej, ,,masowej'' ramie alu dobrej firmy niczego nie muszę negocjować - lakier jest świetnej jakości i tyle, nawet jeżeli jest to najbardziej podstawowy model ramy aluminiowej.



#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 marzec 2017 - 05:53

Zasadniczo się zgadzam, ale:

Biorąc pod uwagę stosunek cena - jakość wychodzi na to, że lepiej kupić zwykły produkt masowy niż hand - made robione na zamówienie.

To prawda, ale jednocześnie to nie powinno nikogo dziwić. Dopłacasz ogromne pieniądze za różnicę, którą dostrzeże tylko najbardziej wymagający użytkownik - ale taki z kolei będzie przekonany, że warto dopłacić.

 

BTW analogia do wyboru Dura-Ace vs Ultegra aż bije po oczach.

Nie rozumiem np. argumentacji typu, jak bierzesz ramę na zamówienie możesz zamówić sobie lakier lepszej lub gorszej jakości - w zależności od ceny. Co to ma być? Jak to ,,lepszy'' lub ,,gorszy'' lakier? W przeciętnej, ,,masowej'' ramie alu dobrej firmy niczego nie muszę negocjować - lakier jest świetnej jakości i tyle.

Z tym akurat byłbym ostrożny, bo kilku producentów wręcz słynie z fatalnej jakości lakieru. Z kolei lakiery z wyższej półki oferowane przez niektórych fachowców biją na głowę wszystko, co możesz spotkać na jakimkolwiek masowym produkcie.

Inna sprawa, że cała ta "jakość" lakieru to nie tylko trwałość powłoki. To także np. możliwość wyboru wykończenia (błysk, mat, metalik i diabli wiedzą co jeszcze), robionych na zamówienie naklejek/malowań itd. Np. w "moim" warsztacie jest gość, który niedawno sprowadzał dla klienta ze Stanów lakier za kilkaset złotych za puszkę, który po wyschnięciu zostawia efekt przypominający matową, czarną, pogiętą i ponownie rozprostowaną folię aluminiową.

 

Za takie smaczki się dopłaca, i to nieraz szalone pieniądze, ale tak to już jest ze sztuką. Zamiast podniszczonego oryginału obrazu Monneta z łuszczącą się farbą możesz też kupić nowiutką kopię zrobioną na wietnamskiej ulicy i 99% ludzi nie rozpozna różnicy - ale chyba zgodzimy się, że to niekoniecznie oznacza, że obie wersje są równie dobre :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 marzec 2017 - 07:09

... Np. w "moim" warsztacie jest gość, który niedawno sprowadzał dla klienta ze Stanów lakier za kilkaset złotych za puszkę, który po wyschnięciu zostawia efekt przypominający matową, czarną, pogiętą i ponownie rozprostowaną folię aluminiową...

No i wtedy noga podaje 2x lepiej :).



#26 qzn

qzn
  • Użytkownik
  • 534 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 marzec 2017 - 08:37

comment_gAU0Id4njQKgjguxFf494y41mWEEQK1x


  • er_te lubi to

#27 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 09:28

Kup rower za 20 000zł i nie będziesz miał takich problemów.

 

XD

 

 

1) Dużo tych ram miałeś i jakiegoś strasznego pecha.

 

 

 2) Nie rozumiem np. argumentacji typu, jak bierzesz ramę na zamówienie możesz zamówić sobie lakier lepszej lub gorszej jakości - w zależności od ceny. Co to ma być? Jak to ,,lepszy'' lub ,,gorszy'' lakier?  W przeciętnej, ,,masowej'' ramie alu dobrej firmy niczego nie muszę negocjować - lakier jest świetnej jakości i tyle, nawet jeżeli jest to najbardziej podstawowy model ramy aluminiowej.

 

1) Nim przesiadłem się na stal i tytan w ciągu 3 lat przerobiłem chyba 6 rowerów. Prócz jednego Ridleya, każdy zaliczał wadę uniemożliwiającą użytkowanie, ale też każdy był wymieniany na nowy, wolny od usterki. Generalnie pech, nawet do Focusa się nie zraziłem i mogę polecić (;

 

2) Samochód też można pomalować lepszym lub gorszym lakierem, to samo w customach. Masówki kupują farby w nieco większych ilościach i nieco też inaczej malują.



#28 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 02 marzec 2017 - 09:38

I powyższa dyskusja jednoznacznie pokazuje dlaczego marki takie jak TREK mają ogromne powodzenie, i popularność - pojawia się na rowerze "ryska" *(tu za słowo ryskę można wstawić cokolwiek np. pęknięcie, odprysk, wgniecenie ....wg.uznania) i miły sprzedawca wymienia Nam rower/ramę bez większych problemów. Dla przeciętnego użytkownika roweru super rozwiązanie. *(osobiście nie lubię Treka i użyłem też pewnych uproszczeń) Sorrki za offtopa....

 

Jestem z Wrocławia ale na oczy nie widziałem ramy, roweru Kayaka, i chociaż bywałem u niego w pracowni kilka razy to nic nie widziałem, ktoś ma???

 

 



#29 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 02 marzec 2017 - 19:35


 

(...) kilku producentów wręcz słynie z fatalnej jakości lakieru. Z kolei lakiery z wyższej półki oferowane przez niektórych fachowców biją na głowę wszystko, co możesz spotkać na jakimkolwiek masowym produkcie.
 

mikroos jeżeli możesz podaj firmy, które stosują i te lepsze i te gorsze lakiery - jak chcesz to na priv. Jestem ciekawy, a przy okazji kupując w przyszłości nową ramę uniknę wtopy.



#30 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 21:05

Też jestem ciekawy tych firm, które dobrze malują

#31 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 marzec 2017 - 21:16

Fatalne lakiery odkąd tylko pamiętam stosuje m.in. Unibike, swego czasu u Authora też było słabiutko (nie wiem jak jest teraz). Słyszałem też dość wiele razy o pęknięciach lakieru na karbonowych Giantach, chociaż to może być efekt skali - marka jest bardzo popularna, więc siłą rzeczy problemów też będzie więcej.

 

EDIT: przypomniało mi się, że przecież Kellys stosuje (lub przynajmniej stosował) koszmarnie słabe powłoki. Miałem kiedyś ramę IRC 5.9 i nawet nie zliczę, ile było na niej odprysków.

 

Na plus na pewno oceniam Ridleya (z tego co słyszę od ludzi, jakość lakieru jest wręcz niesamowita), wiele dobrego słyszałem też m.in. o Treku. Canyon chyba też OK, a przynajmniej nie przypominam sobie żadnych narzekań.

 

Tyle z mojej strony, choć wiem, że pewnie znajdą się inne opinie ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#32 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 02 marzec 2017 - 21:40

Zgadzam się, że czeski lakier był dość słaby. Używałem kiedyś górskiej ramy Authora Traction i w pojedynczych miejscach od spodu ramy, tam gdzie uderzały kamienie, były niewielkie odpryski, ale nie było tragedii. I potwierdzam, że Trek stosuje świetne lakiery.



#33 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 22:13

Mam ramę speca i lakier jest kiepski (parę odprysków) i miękki, lekko zaciśnięta opaska zostawiła ślad.
Potwierdzam jakość lakieru w Ridley-u, jest bardzo dobra

#34 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 02 marzec 2017 - 22:36

Ja też mam ramę speca i uwazam że lakier jest dobry. Nie ma odprysków i wcale nie jest miękki.



#35 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 02 marzec 2017 - 23:55

Po wprowadzeniu lakierów wodorozpuszczalnych /ale za to eko/ większość lakierów jest słabiutka powiedziałbym delikatnie.  pozdr


  • Malik i ROZMIAR lubią to

#36 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2017 - 01:24

Kup rower za 20 000zł i nie będziesz miał takich problemów.

 

Będziesz miał tym bardziej, bo zakładasz (przynajmniej ja) że płacąc tyle dostaje dużo. I to się właściwie prawie zgadza bo płacę tyle i dostaję. Bez dużo.

 

Co do tematu jakości pracy polskich manufaktur: naczytałem się dużo dobrego o jakości usług jednej z nich. Bazując na artykule w rowerowej prasie wysłałem do naprawy wahacz ramy fs. Przed wysylką dopytałem o szczegóły usługi - poinformowałem co będzie naprawiane i że nie jestem w stanie usunąć z gniazd wahacza łozysk. Zapewniono mnie że łożyska zostaną wyjęte.

Przedmiotem naprawy była tylko naprawa spawalnicza, bez malowania naprawianego elementu.

 

1. Zlecenie zostało wykonane z dużym opóźnieniem.

2. Napawa została wykonana bardzo "profesjonalnie" : miejsce spawania nie zostało wyczyszczone z lakieru a łożyska się "wysmarkały" - nie wyjęto ich z gniazd i przy spawaniu smar z nich wypłynął a pokrywy były uszkodzone.

Wraz ze mną naprawy dokonywało dwóch kolegów - jeden zlecił wspawanie urwanej przelotki pancerza przedniej przerzutki a drugi spawanie chainstaya, obie ramy fs mtb.

Przelotka została przyspawana pod złym kątem co generowało bardzo duże opory ruchu linki. Chainstay pękł po bardzo krótkim czasie użytkowania ramy.

Kolega który chciał pospawać chainstaya usłyszał w rozmowie z właścicielem firmy że w jego przypadku oczekuje niemożliwego i że to nie będzie funkcjonować (o czym jednak jako potencjalnym ryzyku nie uprzedził przed wykonaniem zlecenia).

Właściciel zastrzegł sobie również że to była ostatnia rama mtb fs którą naprawiał (nie podając bliżej powodu dlaczego taka decyzja).



#37 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 03 marzec 2017 - 06:32

Będziesz miał tym bardziej, bo zakładasz (przynajmniej ja) że płacąc tyle dostaje dużo. I to się właściwie prawie zgadza bo płacę tyle i dostaję. Bez dużo...

Mnie osobiście takie "dużo" by wystarczyło. Jeżdżę z kilkoma kolegami, którzy kupili w dobrej cenie. Czyli do 20 000zł Treka Madone 9.2 na ramie 600 OCLV. Jak dla mnie zaje.... maszyna. Jeden szarpnął się na Pinarello w podobnej cenie i też jest zadowolony. Tak jak pisali poprzednicy nie ma najmniejszych kłopotów z reklamowaniem takich rowerów. Bo Trek sprzedaje ich 500 w tym samym czasie, kiedy pan X składa 1. Niejednokrotnie trzeba się użerać z rzemieślnikiem i dochodzić swoich racji na udry. Inna sprawa, że duża firma taka jak Spec zatrudnia cały sztab inżynierów i tu jest cały postęp i jakość. A pan X tylko ich podpatruje. W wielu manufakturach brak jest tez odpowiedniego oprzyrządowania. To słowa człowieka, który w jednej z nich pracował :).

 

@kugel - Trek lakiery ma OK, ale nie wolno ich sobie zdewastować. Widziałem odprysk około 1cm2 na karbonie okazało się, że klient zrobił sobie to jakimś wieszakiem przyściennym, na którym bujała się rama w czasie obsługi napędu. Mam podobny wieszak i pierwsze co zrobiłem po kupieniu roweru, to miejsca styku z rama zabandażowałem. Może jest to nieeleganckie, ale skuteczne.



#38 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2017 - 11:28

CykloZiutek żaden lakier nie jest pancerny. To nie dotyczy tylko wieszaków, ale głównie miejsc styku ramy z pancerzami. Nawet w Treku po kilku miesiącach używania bez folii ochronnej takie przetarcia się pokażą. Kiedyś miałem ramę szosową alu Corrateca. Po zakupie nówkę oddałem do mechanika, żeby przerzucił na nią osprzęt. Po odebraniu okazało się, że w miejscu gdzie mechanik ją powiesił na haku był już odprysk lakieru wielkości monety groszowej. Mechanik zarzekał się, że ramą nie rzucał, zwyczajnie powiesił ją na haku...



#39 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 03 marzec 2017 - 11:46

CykloZiutek żaden lakier nie jest pancerny. To nie dotyczy tylko wieszaków, ale głównie miejsc styku ramy z pancerzami. Nawet w Treku po kilku miesiącach używania bez folii ochronnej takie przetarcia się pokażą. Kiedyś miałem ramę szosową alu Corrateca. Po zakupie nówkę oddałem do mechanika, żeby przerzucił na nią osprzęt. Po odebraniu okazało się, że w miejscu gdzie mechanik ją powiesił na haku był już odprysk lakieru wielkości monety groszowej. Mechanik zarzekał się, że ramą nie rzucał, zwyczajnie powiesił ją na haku...

To oczywista oczywistość. Dziwiło mnie to tylko, że w miejscu styku z wieszakiem było złuszczenie, a nie otarcie. Jak np na aluminium, czy stali. Ale może tak właśnie odłazi lakier od karbonu. Co do styku z linkami, to oczywiście trzeba naklejać folię. Widziałem kiedyś w Giancie łączniki z tworzywa sztucznego na pancerzach 2 linek i nie stykały się wtedy z ramą. Tylko, czy był to oryginał, czy jakiś rzemieślniczy wynalazek. Linki prowadzone w ramie są całkiem dobrym wynalazkiem :).



#40 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 03 marzec 2017 - 11:54

Nie ma rzeczy idealnych. Linki prowadzone w ramie nie zawsze działają jak powinny, jeżeli pancerz ( czy tam inna rurka ) nie jest prowadzony wewnątrz ramy to w ogóle jest kicha i z zakładaniem i konserwacją linek. Poza tym to osłabia ramę co dla ludzi ważących 90 - 100 kg i więcej ma znaczenie w długim użytkowaniu.





Dodaj odpowiedź