Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kasety Sram/shimano Kompatybilność


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 11 marzec 2017 - 20:01

Witam,

 

Mam pełen osprzęt Sram (11s) i chcę wymienić samą kasetę na shimano (11s). Że na bębenek będzie pasować to oczywiste, że jakoś to pracować będzie też raczej pewne, ale pytanie - jak? Czy bez problemu można w kompletnego srama wsadzić kasetę shimano bez żadnej straty komfortu pracy, czy jednak będzie to gorzej chodziło?



#2 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 marzec 2017 - 06:51

Pierwszy raz widzę, że ktoś wkłada Shimano do SRAM. Kompatybilne jest na 100%.

Częściej ludzie pakują kasetę i łańcuch SRAM do reszty Shimano. SRAM to chyba jednak większa precyzja wykonania niż Shimano. I chyba żywotność podzespołów też. Jedyny minus to cena.



#3 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 postów

Napisano 12 marzec 2017 - 18:57

Pierwszy raz widzę, że ktoś wkłada Shimano do SRAM. Kompatybilne jest na 100%.

Częściej ludzie pakują kasetę i łańcuch SRAM do reszty Shimano. SRAM to chyba jednak większa precyzja wykonania niż Shimano. I chyba żywotność podzespołów też. Jedyny minus to cena.

 

Chodzi właśnie o tą cenę. Planuję na jeden wyjazd w góry wrzucić sobie kasetę z większą ilością zębów i szkoda mi wydawać na droższego srama.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 marzec 2017 - 19:45

Swobodnie będzie działało.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 12 marzec 2017 - 20:28

Chodzi właśnie o tą cenę. Planuję na jeden wyjazd w góry wrzucić sobie kasetę z większą ilością zębów i szkoda mi wydawać na droższego srama.

A ja za rok chciałem zainstalować sobie kasetę i korby SRAM Rival 2x10 do przerzutek Tiagry. Faktycznie cena wymiata. Pewnie skończy się na Shimano 105 10x2. Tylko czy to jeszcze perspektywiczne rozwiązanie.

 

Co będziesz wkładał w Twoim przypadku? Shimano 105 (11s), czy Ultegrę.



#6 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 21 czerwiec 2017 - 09:20

Mam takie pytanie - czy jest głębszy sens przechodzić z 10 na 11 

 

Na razie w rowerze ( nie moim ) jest wszystko SRAM APEX-ale sypnęły się obie przerzutki.Najprościej by było wymienić przerzutki ale brat nie jest specjalnie zadowolony z tego już 5 letniego Apexa - a jak coś zmieniać to na lepsze.

 

jakie opcje oprócz wymiany samych przerzutek 

 

1. Manetki + przerzutki Sram Red  (10rz) - taki układ myślę musi działać.( albo coś pośredniego tańszego od Red)

2. Wymiana manetek ,przerzutek , kasety, łańcucha  na Sram 11 rzędowy - tutaj pytanie jak będzie z łańcuchem 11 i korbą  (10rz)50-34 . Tam jest pomiar mocy Stages dlatego istotna sprawa.

 

3.Kupić manetki + przerzutki Ultegra 6800 ( 11 rz) - pytanie jak powyżej - czy nie będzie problemu łańcuch 11rz/korba Apex

( teoretycznie na 10 )

 

Łańcuch 10 na korbie 9 albo korba 11 i łańcuch  10 rz to nie ma problemu  , takie coś mam nawet teraz ,ale z tymi 11 rz nie mam zielonego pojęcia.

 

4. Elektryczne Sram Etap - ale to ponad 1000 euro

5. Elektryczne z kablami - nie wchodzą w grę- tu trzeba by było ,,sztukować'' , ewentualnie nową ramę kupić



#7 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 czerwiec 2017 - 09:40

Przejście na 11 rzędów to same kłopoty, na czele z wymianą/modyfikacją tylnego koła, jeżeli cały rower ma 5 lat. Do tego nowa kaseta i łańcuch i robią się koszty.

 

Mam porównanie wszystkich grup 10-rzędowych SRAM-a i moim zdaniem zdecydowanie największą różnicę robią manetki - Red jest o lata świetlne do przodu dzięki Zero Loss. Na przerzutkach raczej nie poczujesz różnicy, nawet Apex działa bardzo przyzwoicie.

 

Moja propozycja to manetki Red i dowolne przerzutki - będzie śmigać aż miło, a Wy utrzymacie rozsądne koszty kompletu.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#8 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 21 czerwiec 2017 - 10:02

Thx,

 

Znaczy z kołami nie byłoby problemu bo są nowe  właśnie na 11 ale też mi się wydaje, że manetki mogą być najważniejsze.

 

 

( no i jeszcze jest problem z wewnętrznym prowadzeniem linek-bo jest dokładnie to  jak na tym filmie od ca  5 min rama Rose  https://www.youtube....h?v=POO3puyCG7U czyli w środku prowadnice się odkleiły .Jakiś czas temu jak rower był u mnie,  męczyłem się z tym ,kupiłem nowy pancerz  rozłupałem go , wyciągnąłem te białe ze środka , przykłeiłem do ramy , puściłem przez to linki   jakoś działa-  ale może jakiś serwis mu to lepiej.sprawniej zrobi - mi to zajęło lekko mówiąc .... sporo czasu, takie  )

 

 

A te manetki Sram Red - taki sam system zmieniania biegów jak w Apex - czyli 1 dźwignia ???

 



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 czerwiec 2017 - 10:16

Tak, system jest ten sam - tyle, że manetka znacznie szybciej reaguje na wciśnięcie, nie ma "martwego ruchu" zanim mechanizm się uruchomi.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 30 czerwiec 2017 - 08:33

Stanęło na takim zestawie

 

- Manetki Sram Red 2*10

-przerzutka przód Sram Force  2*10 na obejmę 31,8

-przerzutka tył Sram Force WiFLi 2*10  medium wózek

 

Brat już sobie zamówił - zdecydował się na przerzutki Force bo jednak sporo tańsze od Reda a w sumie manetki najważniejsze.

Jak przyjedzie będziemy zakładać - pytanie czy to na pewno będzie działać , ( te WiFLi nie do końca wiem co to znaczy) czy manetki Red  przerzutki Force to będzie jakiś problem.

 

( WIadomo że największy kłopot będzie z przeprowadzeniem linek wewnątrz ramy ale czy są tam jakieś inne tricki przy montażu w tych manetkach Red czy jest podobnie jak w Apexie.

Kaseta  zostaje stara Srama z max 32 , łańcuch też,KMC chyba 10-93,Korba również Apex 50-34 ) 

 

 





Dodaj odpowiedź