Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mostek Klasyczny 1" Na Ahead 1 1/8


34 odpowiedzi w tym temacie

#21 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 03 kwiecień 2017 - 13:50

Ja tego nie rozumiem. Chodzi wam o to, ze Extender będzie na lozysku?

#22 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 03 kwiecień 2017 - 16:40

Rower ma być wyprawowy, karbon odpada.
Nigdzie nie moge znaleźć widelek pod 1 1/8 pod kolo 28"

 

http://www.ebay.co.u...738.m2548.l4275

 

 

Takie buty, psze pana. Widły stalowe 1 1/8 z długą sterówką do turystyki to białe kruki, albo przynajmniej bardzo drogie ptaszyska. Tutaj używka za całkiem dobre pieniądze, a nówki to najczęściej są dostępne na stronach producentów wyprawowców (np. Surly, czy Thorn), ale ceny często potrafią ukłuć. Sam szukałem ze trzy miesiące widelca o tych wymiarach z 40 cm sterówką i jak znalazłem to wykosztowałem się boleśnie. Aktualnie buduję turystyka z barankiem i zdecydowałem się na 1" widelec z konwerterem na mostek ahead. Mniej bólu głowy.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#23 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:39

A jak to wygląda z tym adapterem pod ahead?

Wpuszczam go w sterówkę, daje mostek i skręcam? A podkładki pod mostek?


Gdyby dać podkładki i to skręcić, to byłoby zabezpieczenie przed złapaniem luzu w sterach 1".
Często mi sie zdarzało, ze były luzy. W ahead ładnie kasujemy luz i skręcamy na dwa imbusy mostek, rzadko lapie luz.

A co jeśli zrobiłbym tak - zamontował stery ahead pod rure 1", następnie zamontował adapter na 1 1/8 dal podkładki mostek i to skręcił? Tylko nie wiem czy luz skasuje albo czy lozysk nie zgniotę hmm?

#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:49

A jak to wygląda z tym adapterem pod ahead?

Wpuszczam go w sterówkę, daje mostek i skręcam? A podkładki pod mostek?

Podkładki to zupełnie osobna sprawa. Extender tylko wydłuża rurę sterową, podkładki zamawiasz i zakładasz osobno.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:57

Ok, ale czy to będzie działać ze sterami ahead?

Bo z instrukcji montazu rozumiem, ze wpuszczam adapter w rure sterowa, skręcam następnie daje podkładki, mostek, ale czy tam w środku jest gwiazdka, ktora kasuje luz i następnie skręcam mostek?

#26 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 05 kwiecień 2017 - 02:56

Nie. Zostawiasz stery na 1" i widelec na 1", wsadzasz adapter i możesz wtedy zamontować mostek na aheady bez podkładek.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#27 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 05 kwiecień 2017 - 08:08

No tak zostawiam stery 1", ale mogą to byś stery ahead a nie na gwint. Tak wynik z pierwszych postow mikroosa.

#28 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 kwiecień 2017 - 08:42

Extender działa ze sterami Ahead ORAZ z klasycznymi.

Montaż jest dokładnie taki jak w instrukcji BBB EXTENDER - Adapter-przedłużka rury sterowej:

1. Wpuszczasz do rury sterowej i kontrujesz klin.
2. Mocujesz mostek do wystającego końca sterówki tak samo, jak robiłbyś to w "normalnym" Aheadzie.
3. Kontrujesz całość jak w Aheadzie.
4. Gotowe.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#29 Durden

Durden
  • Użytkownik
  • 135 postów

Napisano 05 kwiecień 2017 - 08:48

Rozumiem, ale jak później skasujemy luz?

Śruba do konturowania z klinem jest skręconą i jest w środku, to jak później skasuje luz, gdzie jest gwiazdka? Możesz podesłać jakieś realne zdjęcia?

#30 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 kwiecień 2017 - 09:04

Nie, to NIE jest ta sama śruba.

Wszystko masz w opisie produktu ;) https://rowerplus.pl...ry-sterowej.jpg- tu jest cały sekret: śruba klinująca adapter wewnątrz sterówki ma drugi WEWNĘTRZNY gwint, który służy do wkręcania śruby kontrującej stery Ahead.

Wszystko chodzi jak złoto, sprawdzone na kilkuset klientach.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#31 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1143 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 05 kwiecień 2017 - 10:57

Nawet mam gdzieś w szufladzie tą przejściówkę BBB ale nigdy nie zadałem sobie trudu kombinowania jak przejść ze sterów gwintowanych na ahead bez wymiany widełek. Wystarczyła mi współpraca mostku ahead i sterów gwintowych na 1".

Widzę to tak, rozpiszę cały proces, może ktoś dorzuci poprawki i przyda się w przyszłości.

 

Widelec i stery pod gwint na 1 cal.

 

1. Wywalam z ramy stery skręcane, wbijam michy do ahead na 1 cal, a na widełki bieżnię z tego zestawu.

2. Na widły zakładam i skręcam pierwszą część BBB, bez grzybka, na tyle by zostawić sobie miejsce na przyszły mostek plus ewentualne podkładki.

3. Po założeniu oryginalnych widełek gwintowana rura wystaje ponad nowe stery i tu mam dwa wyjścia:

 

- nieodwracalne - przycinam rurę sterową na wysokość nowych sterów aheada ewentualnie niżej nawet, a braki uzupełniam przejściówką BBB, potem opcjonalnie podkładki, sam mostek a na końcu grzybek z krótką śrubą, którym kasuję luzy.

 

- odwracalne, dające możliwość powrotu do gwintowanych sterów bez kupowania nowych widełek - nic nie obcinam, sterówka z gwintem wystaje, ale ponieważ na niej głupio skręcać mostek, ukrywam część gwintowaną pod podkładką, którą i tak bym pewnie zastosował bo nie potrzebuję aż tak agresywnej pozycji. Dalej jak u ludzi, mostek i na końcu grzybek z krótkim gwintem, którym kasuję luzy, mostek dokręcam i w drogę. Problemem może być występowanie luzów poprzecznych w miejscu styku gwintu sterówki a łożyskiem sterów. Tutaj gdybam.

 

Durden - w tym rozwiązaniu nie ma typowej gwiazdki. Jej funkcję przejmuje to:

 

a57cbf6537.jpg

Części 1, 2,3 i 4 montuje się w widełkach.

 

Śruba 5 przechodząc przez grzybka 6 kasuje luzy po wkręceniu w 2.

64ac5d7da3.jpg

 

 

 


Trzepak 

"MAMIL"


#32 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2017 - 16:03

 Problemem może być występowanie luzów poprzecznych w miejscu styku gwintu sterówki a łożyskiem sterów. Tutaj gdybam.

 

Właśnie tego też się obawiam.

Wiele sterów a-head ma na górze taką rozciętą podkładkę z tworzywa sztucznego, która klinuje górny konus sterów na rurze sterowej. Jeśli taka podkładka zaciśnie się na gwintowanej części rury sterowej to moim zdaniem zwoje gwintu będą się wrzynać w plastik i szybko zrobi się luz. Dlatego wtedy chyba lepiej zastosować opcję obcięcia rury poniżej sterów. Ponieważ jest to w zasadzie rozwiązanie nieodwracalne (zwłaszcza gdy widelec był w małym rozmiarze ramy) to ja bym już poszedł na całość i wkleił ten ekstender w widelec na klej epoksydowy (np. Distal), aby usztywnić całość. Oczywiście wiele zależy od pasowania elementów, ale i tak ta rurka powyżej klina jakiś luz w sterówce bez zastosowania kleju będzie mieć.

Zaczynam się poważnie zastanawiać nad tą przejściówką, bo w mam górala z widelcem 1 cal i sterami z gwintem i nawet po zastosowaniu dobrych sterów (PRO z łożyskami na wałeczkach) co jakiś czas się luzują, pomimo że wszystko jest dociśnięte mostkiem a-head (mam taką zwykłą przejściówkę na a-head, jakiś ZOOM). Ponowna regulacja wymaga użycia dwóch dobrych kluczy i jest to czynność dość upierdliwa (muszę oczywiście wysunąć nieco przejściówkę z widelca w tym celu).

 

Ekstender BBB może być też jedynym sposobem uratowania starego widelca z uszkodzonym (lub nawet tylko lekko "ubitym") gwintem. U mnie w góralu Bianchi chyba już trochę ten gwint jest zużyty i nawet pomimo odpowiedniego skontrowania sterów minimalne stuki czuć, np. zjeżdżając na hamulcach na stromym terenowym zjeździe po nierównościach.    



#33 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 05 kwiecień 2017 - 16:06

Łoooo, kolega chce przykręcić mostek na a-heady do gwintowanej części sterówki..? Musiałem nie doczytać w takim razie. Mocno odradzam takie rozwiązanie. Konstrukcja sterówki jest tam mocno osłabiona przez wycinanie gwintu (niewiele gwintów jest wprasowywanych) i prędzej czy później strzeli. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#34 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2017 - 16:39

Łoooo, kolega chce przykręcić mostek na a-heady do gwintowanej części sterówki..? 

Do kogo to było?

Nikt tu o tym nie mówi.

Nie ma takiej możliwości, aby na widelcu, który oryginalnie był w ramie ze sterami gwintowanymi, było wystarczająco miejsca, aby założyć tam mostek a-head po zmianie sterów na a-head. Co najwyżej ten nieszczęsny górny konus sterów a-head wypadnie w miejscu gwintowanej końcówki widelca, a sam mostek co najwyżej obejmie kilka zwojów gwintu.  



#35 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 05 kwiecień 2017 - 18:31

To źle przeczytałem, bo myślałem, że doszliśmy do takich wniosków. W sumie racja, jesli sterówka jest od oryginalnego widelca to będzie już docięta na długość. Warto jednak wyjaśnić, że po zmianie sterów może być kuszące kupienie 1" widelca gwintowanego o dłuższej sterówce, bo ich dostępność będzie większa niż "gładkich". W takim przypadku zakładanie mostka 1"a-head wiązać się będzie ze sporym ryzykiem. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman




Dodaj odpowiedź