Mostek Klasyczny 1" Na Ahead 1 1/8
#22
Napisano 03 kwiecień 2017 - 16:40
Rower ma być wyprawowy, karbon odpada.
Nigdzie nie moge znaleźć widelek pod 1 1/8 pod kolo 28"
http://www.ebay.co.u...738.m2548.l4275
Takie buty, psze pana. Widły stalowe 1 1/8 z długą sterówką do turystyki to białe kruki, albo przynajmniej bardzo drogie ptaszyska. Tutaj używka za całkiem dobre pieniądze, a nówki to najczęściej są dostępne na stronach producentów wyprawowców (np. Surly, czy Thorn), ale ceny często potrafią ukłuć. Sam szukałem ze trzy miesiące widelca o tych wymiarach z 40 cm sterówką i jak znalazłem to wykosztowałem się boleśnie. Aktualnie buduję turystyka z barankiem i zdecydowałem się na 1" widelec z konwerterem na mostek ahead. Mniej bólu głowy.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#23
Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:39
Wpuszczam go w sterówkę, daje mostek i skręcam? A podkładki pod mostek?
Gdyby dać podkładki i to skręcić, to byłoby zabezpieczenie przed złapaniem luzu w sterach 1".
Często mi sie zdarzało, ze były luzy. W ahead ładnie kasujemy luz i skręcamy na dwa imbusy mostek, rzadko lapie luz.
A co jeśli zrobiłbym tak - zamontował stery ahead pod rure 1", następnie zamontował adapter na 1 1/8 dal podkładki mostek i to skręcił? Tylko nie wiem czy luz skasuje albo czy lozysk nie zgniotę hmm?
#24
Napisano 04 kwiecień 2017 - 21:49
Podkładki to zupełnie osobna sprawa. Extender tylko wydłuża rurę sterową, podkładki zamawiasz i zakładasz osobno.A jak to wygląda z tym adapterem pod ahead?
Wpuszczam go w sterówkę, daje mostek i skręcam? A podkładki pod mostek?

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#28
Napisano 05 kwiecień 2017 - 08:42
Montaż jest dokładnie taki jak w instrukcji BBB EXTENDER - Adapter-przedłużka rury sterowej:
1. Wpuszczasz do rury sterowej i kontrujesz klin.
2. Mocujesz mostek do wystającego końca sterówki tak samo, jak robiłbyś to w "normalnym" Aheadzie.
3. Kontrujesz całość jak w Aheadzie.
4. Gotowe.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#30
Napisano 05 kwiecień 2017 - 09:04
Wszystko masz w opisie produktu
Wszystko chodzi jak złoto, sprawdzone na kilkuset klientach.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#31
Napisano 05 kwiecień 2017 - 10:57
Nawet mam gdzieś w szufladzie tą przejściówkę BBB ale nigdy nie zadałem sobie trudu kombinowania jak przejść ze sterów gwintowanych na ahead bez wymiany widełek. Wystarczyła mi współpraca mostku ahead i sterów gwintowych na 1".
Widzę to tak, rozpiszę cały proces, może ktoś dorzuci poprawki i przyda się w przyszłości.
Widelec i stery pod gwint na 1 cal.
1. Wywalam z ramy stery skręcane, wbijam michy do ahead na 1 cal, a na widełki bieżnię z tego zestawu.
2. Na widły zakładam i skręcam pierwszą część BBB, bez grzybka, na tyle by zostawić sobie miejsce na przyszły mostek plus ewentualne podkładki.
3. Po założeniu oryginalnych widełek gwintowana rura wystaje ponad nowe stery i tu mam dwa wyjścia:
- nieodwracalne - przycinam rurę sterową na wysokość nowych sterów aheada ewentualnie niżej nawet, a braki uzupełniam przejściówką BBB, potem opcjonalnie podkładki, sam mostek a na końcu grzybek z krótką śrubą, którym kasuję luzy.
- odwracalne, dające możliwość powrotu do gwintowanych sterów bez kupowania nowych widełek - nic nie obcinam, sterówka z gwintem wystaje, ale ponieważ na niej głupio skręcać mostek, ukrywam część gwintowaną pod podkładką, którą i tak bym pewnie zastosował bo nie potrzebuję aż tak agresywnej pozycji. Dalej jak u ludzi, mostek i na końcu grzybek z krótkim gwintem, którym kasuję luzy, mostek dokręcam i w drogę. Problemem może być występowanie luzów poprzecznych w miejscu styku gwintu sterówki a łożyskiem sterów. Tutaj gdybam.
Durden - w tym rozwiązaniu nie ma typowej gwiazdki. Jej funkcję przejmuje to:

Części 1, 2,3 i 4 montuje się w widełkach.
Śruba 5 przechodząc przez grzybka 6 kasuje luzy po wkręceniu w 2.

"MAMIL"
#32
Gosc_marvelo_*
Napisano 05 kwiecień 2017 - 16:03
Problemem może być występowanie luzów poprzecznych w miejscu styku gwintu sterówki a łożyskiem sterów. Tutaj gdybam.
Właśnie tego też się obawiam.
Wiele sterów a-head ma na górze taką rozciętą podkładkę z tworzywa sztucznego, która klinuje górny konus sterów na rurze sterowej. Jeśli taka podkładka zaciśnie się na gwintowanej części rury sterowej to moim zdaniem zwoje gwintu będą się wrzynać w plastik i szybko zrobi się luz. Dlatego wtedy chyba lepiej zastosować opcję obcięcia rury poniżej sterów. Ponieważ jest to w zasadzie rozwiązanie nieodwracalne (zwłaszcza gdy widelec był w małym rozmiarze ramy) to ja bym już poszedł na całość i wkleił ten ekstender w widelec na klej epoksydowy (np. Distal), aby usztywnić całość. Oczywiście wiele zależy od pasowania elementów, ale i tak ta rurka powyżej klina jakiś luz w sterówce bez zastosowania kleju będzie mieć.
Zaczynam się poważnie zastanawiać nad tą przejściówką, bo w mam górala z widelcem 1 cal i sterami z gwintem i nawet po zastosowaniu dobrych sterów (PRO z łożyskami na wałeczkach) co jakiś czas się luzują, pomimo że wszystko jest dociśnięte mostkiem a-head (mam taką zwykłą przejściówkę na a-head, jakiś ZOOM). Ponowna regulacja wymaga użycia dwóch dobrych kluczy i jest to czynność dość upierdliwa (muszę oczywiście wysunąć nieco przejściówkę z widelca w tym celu).
Ekstender BBB może być też jedynym sposobem uratowania starego widelca z uszkodzonym (lub nawet tylko lekko "ubitym") gwintem. U mnie w góralu Bianchi chyba już trochę ten gwint jest zużyty i nawet pomimo odpowiedniego skontrowania sterów minimalne stuki czuć, np. zjeżdżając na hamulcach na stromym terenowym zjeździe po nierównościach.
#33
Napisano 05 kwiecień 2017 - 16:06
Łoooo, kolega chce przykręcić mostek na a-heady do gwintowanej części sterówki..? Musiałem nie doczytać w takim razie. Mocno odradzam takie rozwiązanie. Konstrukcja sterówki jest tam mocno osłabiona przez wycinanie gwintu (niewiele gwintów jest wprasowywanych) i prędzej czy później strzeli.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
#34
Gosc_marvelo_*
Napisano 05 kwiecień 2017 - 16:39
Łoooo, kolega chce przykręcić mostek na a-heady do gwintowanej części sterówki..?
Do kogo to było?
Nikt tu o tym nie mówi.
Nie ma takiej możliwości, aby na widelcu, który oryginalnie był w ramie ze sterami gwintowanymi, było wystarczająco miejsca, aby założyć tam mostek a-head po zmianie sterów na a-head. Co najwyżej ten nieszczęsny górny konus sterów a-head wypadnie w miejscu gwintowanej końcówki widelca, a sam mostek co najwyżej obejmie kilka zwojów gwintu.
#35
Napisano 05 kwiecień 2017 - 18:31
To źle przeczytałem, bo myślałem, że doszliśmy do takich wniosków. W sumie racja, jesli sterówka jest od oryginalnego widelca to będzie już docięta na długość. Warto jednak wyjaśnić, że po zmianie sterów może być kuszące kupienie 1" widelca gwintowanego o dłuższej sterówce, bo ich dostępność będzie większa niż "gładkich". W takim przypadku zakładanie mostka 1"a-head wiązać się będzie ze sporym ryzykiem.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


