Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Ztr Alpha 340 I Waga Kolarza


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 rowerzystaPomocy

rowerzystaPomocy
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 02 kwiecień 2017 - 13:50

Mój aktualny zestaw kół Mavic Aksium waży wedle producenta 1,9kg. Znalazłem takie koła: http://www.wojczal-b...&product_id=520 Chciałbym na własnej skórze poczuć co daje lepsza sztywność kół, różnice w nabieraniu prędkości, podjazdach, zrywach. Mavic-i zostawiłbym pewnie na trenażer.

Zastanawiam się nad parametrem maksymalna dopuszczalna waga - jeśli waży się 82kg (z ubiorem i piciem pewnie 85kg) to jaka powinna być ta waga maksymalna w opisie. Koła buduje się dokładnie pod wagę kolarza, czy może +5kg ?

 

Czy zamiana Mavic Aksium na powyższy zestaw ma sens? Te koła mają piasty Novatec, jeśli uważacie, że są słabe z jakichś powodów (weźcie pod uwagę nawet wyścigi amatorskie) to jakie inne piasty ?

 

Ten sam zestaw rozważam też z dt240 (ale nie wiem czy dopłacać, nigdy nie miałem problemów z piastami), oprócz tego wpadł mi w oko: https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30

oraz https://www.bike24.c...,123,30;page=54

 



#2 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 02 kwiecień 2017 - 17:56

Mam koła na tych obręczach i nie polecam. Bardzo łatwo się decentrują. Ważę w porywach do 65 kg.



#3 rowerzystaPomocy

rowerzystaPomocy
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 02 kwiecień 2017 - 18:18

O dzięki, za komentarz, a pozostałe dwa podlinkowane modele? Ma ktoś?



#4 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 02 kwiecień 2017 - 20:35

O dzięki, za komentarz, a pozostałe dwa podlinkowane modele? Ma ktoś?

 

 

Ten sam zestaw rozważam też z dt240 (ale nie wiem czy dopłacać, nigdy nie miałem problemów z piastami), oprócz tego wpadł mi w oko: https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30

 

Od wakacji 2015 użytkuję ten model. Jednak moje koła maja nieco inna budowę. Obręcze są kapslowane, a dostepu do łożysk "bronią" zaślepki, których bez specjalnych narzędzi nie można usunąć.

Osobiście polecam te koła. Przez cały okres użytkownia nie miałem z nimi  żadnych problemów. Co jakiś czas jedynie warto zaglądnąc do łożysk, bo przynajmniej w moim przypadku uszczelnienie nie jest idealne I dostaje się tam wilgoć i brud. Wazyłem w porywach ponad 80 kg, ale koła dzielnie zniosły moja masę i tragiczne nawierzchnie w okolicy gdzie jeżdżę. Zero bicia, nie było potrzeby centrowania. Na zapas kupiłem sobie zestaw szprych z nyplami, ale nie musiałem tego używać.

Serwis ogólnie jest prosty. Do demotażu bębenka i serwisowanaia system ratchet nie potzreba żadnych narzędzi.

Jeśli będę kupował kolejne koła to pewnie te, bądź co bardziej prawdopodobne, model z powłoką OXIC.



#5 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 03 kwiecień 2017 - 07:56

Sam zastanawiam się między DT240 i OXIC.

DT240 są troszczeczkę  lżejsze.

Do OXIC są potrzebne specjalne klocki, ale podobno doskonale hamują w każdych warunkach pogodowych.

Rozmawiałem z człowiekiem z DT4you.pl, który powiedział,że DT zamierza wprowadzać więcej modeli kół

z technologią OXIC.

Zdaje się, że inni producenci mają też coś takiego np. Mavic - Exalith czy Fulcrum - Plasma Electrolitic

Oxidation.

 



#6 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 03 kwiecień 2017 - 11:56

Koła z technologią OXIC mają być dla mnie niejako sybstytutem rozwiązania z hamulcami tarczowymi. Swego czasu przymierzałem się już do zakupu roweru z "tarczówkami", ale ze względu na koszty, brak sztywnej osi i ewentualne trudności z regulacją/naprawą na trasie zrezygnowałem. Poza dobrym hamowaniem w zmiennych warunkach zależy mi na tym, aby obręcz zużywała się wolniej niż tradycyjna. Niestety na razie brak opinii użytkowników poza kilkoma testami dlatego sceptycznie podchodzę do tej technologii. W przypadku Mavic - Exalith czytałem sporo negatywnych opinii na temat trwałości tej powłoki.

Poczekam jeszcze trochę na wrażenia ewentualnych posiadaczy i poszerzenie przez DT Swiss oferty o inne koła z tą technologią.



#7 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 kwiecień 2017 - 12:18

Mój aktualny zestaw kół Mavic Aksium waży wedle producenta 1,9kg. Znalazłem takie koła: http://www.wojczal-b...&product_id=520 Chciałbym na własnej skórze poczuć co daje lepsza sztywność kół, różnice w nabieraniu prędkości, podjazdach, zrywach. Mavic-i zostawiłbym pewnie na trenażer.

Zastanawiam się nad parametrem maksymalna dopuszczalna waga - jeśli waży się 82kg (z ubiorem i piciem pewnie 85kg) to jaka powinna być ta waga maksymalna w opisie. Koła buduje się dokładnie pod wagę kolarza, czy może +5kg ?

 

Czy zamiana Mavic Aksium na powyższy zestaw ma sens? Te koła mają piasty Novatec, jeśli uważacie, że są słabe z jakichś powodów (weźcie pod uwagę nawet wyścigi amatorskie) to jakie inne piasty ?

 

Ten sam zestaw rozważam też z dt240 (ale nie wiem czy dopłacać, nigdy nie miałem problemów z piastami), oprócz tego wpadł mi w oko: https://www.bike24.c...u=1000,4,123,30

oraz https://www.bike24.c...,123,30;page=54

 

W sumie, to nie napisałeś najważniejszej rzeczy - do jakiego typu jazdy szukasz kół? Wyścigi, codzienna jazda (jak tak to ile km rocznie) no i jaki budżet.

 

Koła pod twoją wagę (czytam 80kg +/- 5kg) mogą być i lekkie (1400g) jak i nieco cięższe, ale za to bardzo trwałe i na gorsze nawierzchnie (1600g).

Jeżeli bardzo chcesz zobaczyć różnicę w wadze to patrz na wagę obręczy i typ nypli. Waga piast ma małe znaczenie w przypadku podjazdów i zrywów.

 

Z gotowych aluminiowych kół kupisz coś dla siebie już w granicach 400 EUR (np. fulcrum racing 3) lub możesz sobie zamówić koła składane (300-400 EUR aluminium lub 600-700 EUR carbon)

Plus składaków jest taki, że bob budowniczy dobierze Ci odpowiednią ilość i typ szprych, obręcze (np. tył z offsetem, odpowiednia szerokość obręczy pod twoją oponę, ramę i widelec), piasty, kolorystykę, zaplot(!) itp.

 

Jedno co mogę Ci polecić - nie kupuj składanych kół, które już są złożone i nie pasują Ci na 100%.

W takim przypadku już lepiej kupić gotowe sklepowe.

 

Co do tych novateców - mają ogólnie małe łożyska, więc są raczej dla lekkich zawodników. Tył ma 4 zapadki więc jest bardzo standardowy. Jeżeli jest to wersja z japońskimi łożyskami (a nie chińskimi) to jest to nawet przyzwoity zakup. Stosunek ceny do jakości w takim przypadku jest dość dobry.

 

P.S. Żeby nie było, że reklamuje swoje usługi bo i tak składam w Szwajcarii ;-)

 

Jak coś to pisz na priv

Pozdrawiam

Tomek


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#8 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3146 postów

Napisano 03 kwiecień 2017 - 13:13

Koła z technologią OXIC mają być dla mnie niejako sybstytutem rozwiązania z hamulcami tarczowymi. Swego czasu przymierzałem się już do zakupu roweru z "tarczówkami", ale ze względu na koszty, brak sztywnej osi i ewentualne trudności z regulacją/naprawą na trasie zrezygnowałem. Poza dobrym hamowaniem w zmiennych warunkach zależy mi na tym, aby obręcz zużywała się wolniej niż tradycyjna. Niestety na razie brak opinii użytkowników poza kilkoma testami dlatego sceptycznie podchodzę do tej technologii. W przypadku Mavic - Exalith czytałem sporo negatywnych opinii na temat trwałości tej powłoki.

Poczekam jeszcze trochę na wrażenia ewentualnych posiadaczy i poszerzenie przez DT Swiss oferty o inne koła z tą technologią.

 

I właśnie z tego powodu skłaniam się bardziej ku RR 21.

Zakup szosówki z tarczami musiałem na pewien czas odłożyć: Canyon nie dotrzymał terminu dostawy.

 

Edycja:

Ostatecznie chyba kupię DT RR 21.

Czy ktoś widział taniej niż tu:

https://www.bike24.c...gc[20473]=20475

?

 



#9 rowerzystaPomocy

rowerzystaPomocy
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 kwiecień 2017 - 19:32

Przede wszystkim dzięki za dyskusję, bo dużo od niej zależy.

 

W sumie, to nie napisałeś najważniejszej rzeczy - do jakiego typu jazdy szukasz kół? Wyścigi, codzienna jazda (jak tak to ile km rocznie) no i jaki budżet.

Podliczając aktualny trening na trenażerze to wychodzi, że będę jeździł ok 7-10k km rocznie. Z tego na dworze może połowę tego albo nawet mniej. Terany płaskie ale również wyścigi, gdzie tempo bywa rwane, specjalnie tak robią :) Więc dużo przyśpieszeń a nie jazda od punktu a do pkt b z tą samą prędkością. W sumie to im bardziej się wgryzam, to mi wychodzi, że wszyscy kupują koła o wyższym profilu i karbony bo są i lżejsze od Alu i od razu dają efekt aero. Z pewną nieufnością przyglądam się kołom Vinci Rapid 40mm. RR 21 Dicut to opona, ścigający się powiedzą, że do ścigania to szytka bo większe ciśnienie. O efekcie aero trudno dyskutować, pewnie jakiś tam jest. Niestety nie wiem co to jest sztywność, nie wiem jak się jeździ na szytce, nic nie wiem, bo miałem tylko Aksiumy. A no i nie napisałem o budżecie, do 3,5k jest ok, potem muszę przełamać bariery psychologiczne, bo ponieważ mało wiem, to nie rozumiem czemu tyle płacić i muszę to dobrze mieć uzasadnione. Nie ukrywam, że mam duże ambicje i trenuję na trenażerze 8h tygodniowo, jakbym kiedyś stanął na pudle w jakimś amatorskim wyścigu to by była bajka. W związku z powyższych chciałbym kupić raz a dobrze.

Najchętniej to bym na nich jeździł cały czas, również na wyścigach i nie chcę tracić z powodu samych kół dystansu do prowadzącego.



#10 m__f

m__f
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 03 kwiecień 2017 - 20:16

IMO z takim budżetem i zastosowaniem dla kół powinieneś patrzeć na carbo stożki, szerokie profil U ~40-50mm, nawet pod oponę skoro jak piszesz ścigasz się po płaskim.

Wymieniając 1900g aksiumy na inne nisko profilowe kola ~1400g jedyna różnica jaką prawdopodobne zobaczysz to ta w stanie konta.



#11 rowerzystaPomocy

rowerzystaPomocy
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 03 kwiecień 2017 - 21:35

W grę wchodzą również używki np takie: http://allegro.pl/ko...6692767390.html

Pewnie nie dowiem się co jest przyczyną sprzedaży ale cena chyba atrakcyjna?



#12 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 kwiecień 2017 - 08:05

Przede wszystkim dzięki za dyskusję, bo dużo od niej zależy.

Podliczając aktualny trening na trenażerze to wychodzi, że będę jeździł ok 7-10k km rocznie. Z tego na dworze może połowę tego albo nawet mniej. Terany płaskie ale również wyścigi, gdzie tempo bywa rwane, specjalnie tak robią :) Więc dużo przyśpieszeń a nie jazda od punktu a do pkt b z tą samą prędkością. W sumie to im bardziej się wgryzam, to mi wychodzi, że wszyscy kupują koła o wyższym profilu i karbony bo są i lżejsze od Alu i od razu dają efekt aero. Z pewną nieufnością przyglądam się kołom Vinci Rapid 40mm. RR 21 Dicut to opona, ścigający się powiedzą, że do ścigania to szytka bo większe ciśnienie. O efekcie aero trudno dyskutować, pewnie jakiś tam jest. Niestety nie wiem co to jest sztywność, nie wiem jak się jeździ na szytce, nic nie wiem, bo miałem tylko Aksiumy. A no i nie napisałem o budżecie, do 3,5k jest ok, potem muszę przełamać bariery psychologiczne, bo ponieważ mało wiem, to nie rozumiem czemu tyle płacić i muszę to dobrze mieć uzasadnione. Nie ukrywam, że mam duże ambicje i trenuję na trenażerze 8h tygodniowo, jakbym kiedyś stanął na pudle w jakimś amatorskim wyścigu to by była bajka. W związku z powyższych chciałbym kupić raz a dobrze.

Najchętniej to bym na nich jeździł cały czas, również na wyścigach i nie chcę tracić z powodu samych kół dystansu do prowadzącego.

 

Czytając ten opis, odnoszę wrażenie że te 7-10k km to dopiero plany. Rzeczywistość może być nieco inna... tak czy siak, osobiście zostawiłbym sobie obecne koła na trenażer a na 'dwór' kupiłbym fajne carbony. Będziesz miał efekt wow, sztywne koła i fajny odgłos toczenia. Jak masz wytopioną łydę to różnicę odczujesz, w przeciwnym razie różnica będzie w wyglądzie, odgłosie no i na koncie :-)

 

Możesz również się pokusić i zamówić koła pod szytki. Oddasz do serwisu na przyklejenie i cieszysz się inną jakością jazdy

 

pzdr

T.


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04




Dodaj odpowiedź