Jump to content


Photo

Zbyt Krótka Sterówka Karbonowa


6 replies to this topic

#1 magik2208

magik2208
  • Użytkownik
  • 98 posts
  • Skąddasd

Posted 08 April 2017 - 03:57

Cześć

 

Mam delikatnie za krótką sterówkę

Jak na zdjęciach: 

 

 

i0bv8edy6tlr.jpg

 

 

 

httvc8v1ouji.jpg

 

 

r4v0iyrv77uh.jpg

 

 

 

Jakie mam wyjścia w takiej sytuacji?

Najlepiej szukać nowego widła? (alu sterówka, czy nie ma co się bać carbo?) - tutaj trochę utrudniają sprawę stery tappered.

Może kupić jakiś długi ekspander, który jepiej usztywni konstrukcję?
Czy może jednak jeździć na tym i się nie bać?

 



#2 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 08 April 2017 - 08:11

Cześć,

 

jedyna rozsądna możliwość to wymiana widelca na nowy. Żadne dokładki, doklejanki czy inne idiotyczne rozwiązania. Życie jest tylko jedno, a dla paru stów nie warto ryzykować. ;)

 

 

 


  • ROZMIAR likes this

#3 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2,090 posts
  • SkądKraków

Posted 08 April 2017 - 09:05

Jaka jest wysokość zacisku mostka? Wydaje się, że jest bardzo wysoki.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#4 Red Bull

Red Bull
  • Użytkownik
  • 134 posts

Posted 08 April 2017 - 09:51

Miałem ten sam problem !

Mam przedłużoną rurę sterową z karbonu i żyję , jeżdżę i wszystko jest OK.

 

Wygląda to tak : część została dotoczona u tokarza  z aluminium coś na wzór ekspandera tylko że  wklejona na stałe w widelec! Wchodzi   głęboko na kilka centymetrów w widelec.

I przedłużyła rurę sterową  na wysokość około jednej śrubki pod mostek , a zarazem jest ekspanderem !

 

Ale warunkiem takiego zabiegu jest zakup odpowiedniego kleju który połączy karbon i aluminium .

 

Bardzo podobnie do mojego patentu wygląda reduktor , przejściówka , adapter  umożliwiający montaż mostka aheda pod stery nakręcane . Tylko że u mnie jest dodatkowo gwint  jak w ekspanderze .

 

Waga widelca  dużo nie wzrosła , część jest możliwe wylajtowana , a zarazem bezpieczna !

 

Przedłużyłem domowym sposobem ale jeden z kolegów  - Jarek LT z forum robi to profesjonalnie .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



#5 magik2208

magik2208
  • Użytkownik
  • 98 posts
  • Skąddasd

Posted 08 April 2017 - 11:15

Mostek ma 40mm wysokości.

ta dokładka ma około 10mm.

Jeśli wymiana na nowy - zawsze się bałem tych carbo sterówek, słusznie? lepiej szukać z alu, czy nie ma się czego bać?

Jakie w miare tanie widelce są godne polecenia ze sterówką tapered?


  • Tom6 likes this

#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 10 April 2017 - 10:06

Niesłusznie. Dobry widelec z rurą karbonową przy odpowiednim użytkowaniu posłuży długo i bezproblemowo. 

Wszystko zależy od Twojego budżetu. Jeśli nie stać Cie na nowy widelec w karbonie to bierz ten z rurą aluminiową. 

Kolejny raz napiszę, nie kombinuj, nie baw się w "profesjonalne" doklejanki rury sterowej. Jest to największa głupota jaką można zrobić. 

A jeśli ktoś w ogóle oferuje takie "naprawy" to tylko pogratulować. 

 

Pękniętą ramę w pół można poskładać, pękniętą rurkę tylnego trójkąta również można posklejać. Rurę sterową też można posklejać tylko różnica między tymi elementami jest taka, że ramy w miejscu łączenia nie ściskasz jakąś obejmą tak jak w przypadku rury sterowej, na której jest zaciśnięty mostek. Do tego dochodzą jeszcze siły jakie towarzyszą podczas jazdy. Jazda w korbach, sprint, hamowanie itd itd. 

 



#7 magik2208

magik2208
  • Użytkownik
  • 98 posts
  • Skąddasd

Posted 15 April 2017 - 16:03

Jest możliwość kupna nowego widelca musinga za 400zł. 

Alu sterówka. Carbo golenie. Jest sens? czy wartoposzukać czegoś innego? Raczej budżet stawiam na takim poziomie. 

 

Strzelam, że też są chińczyki warte polecenia - tylko czy ktoś podpowie jakie?

 

Wybierając sztywność i zdolność do tłumienia drgań (choć czy to się łączy? ) a pare gram więcej, jednak ważniejszym będzie dla mnie to pierwsze.





Reply to this topic