Skocz do zawartości


Szosówka Dla Kobiety (155 Cm Wzrostu)

pierwsza szosówka

63 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 28 kwiecień 2017 - 09:09

Od kilku miesięcy rozglądam się za pierwszą szosówką dla siebie. Niestety dużym utrudnieniem jest mój niski wzrost, ciężko jest znaleźć mała szosówkę. Mój budżet zbyt duży nie jest, bo raptem około 1500 PLN. 

 

Poniżej kilka rowerów, które wpadły mi oko na popularnych portalach ogłoszeniowych. Niestety wszystkie znajdują się na tyle daleko ode mnie, że nie będę miała szans ich zobaczyć na żywo przed zakupem, dlatego będę wdzięczna za Waszą opinię nt. poszczególnych sprzętów:

 

- Giant OCR - 800 PLN -  https://www.olx.pl/o...7-IDlCgLA.html#

 

- Giant OCR - 999 PLN - https://www.olx.pl/o...html#c0eb5f16cf

 

- Giant Liv Avail - 1100 PLN - https://www.olx.pl/o...html#ec3d771359

 

- Giant OCR - 1299 PLN - http://allegro.pl/ro...6801684987.html

 

- Merida Road Race - 1350 PLN - http://allegro.pl/me...6794973390.html

 

- Giant OCR - 1749 PLN - http://allegro.pl/me...6794973390.html

 

- Giant Defy 5 (nowy) - 1999 PLN - https://www.olx.pl/o...html#6f8959ce5b

 



#2 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 kwiecień 2017 - 10:51

Giant OCR to dość stare rowery, pewno już pełnoletnie (albo prawie) 1 i 2 to to samo, nie warto (staroć, widelec 1"?), osobiście wybierałbym przy budżecie do 1,5 tys LIV Avail 5 (5 to najniższy model LIV z "kobiecej" serii) z OLX - to typowa szosowa "damka" i to w miarę nowa - jak popatrzymy na stronę producenta, to można zobaczyć, że identyczny model jest przedstawiany jako model 2015 - nowy kosztował (w Irlandii ;)) €625, tak więc za 1/2 ceny warto brać, nawet jeśli trzeba będzie wymienić opony. Sprawdź geometrię (w linku, na dole tabelka z geometrią), ważny jest Standover Height czyli rozmiar w cm górnej rury od podłoża - jeśli przekrok jest większy od tego wymiaru to swobodnie staniesz obiema nogami (w butach).

Ewentualnie można rozważyć tą Meridę, ale chyba LIV byłby lepszy (no i trochę tańszy).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#3 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 28 kwiecień 2017 - 13:12

Też uważam że ten Liv najlepszy.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#4 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 29 kwiecień 2017 - 09:19

Dziękuję za opinie. Napisałam do wystawiającego tego Liv z kilkoma pytaniami w tym  - dla mnie najistotniejszym - czy istnieje możliwość wysyłki roweru.



#5 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 01 maj 2017 - 19:14

Dostałam odpowiedź o sprzedającego o następującej treści: 

Rower jest sprowadzany.rama nie jest uszkodzona.napęd jest w b.dobrym stanie.opony nie sa do wymiany (wkradł mi sie błąd i na poczatku taka informacja była podana.).mogę porobić więcej zdjęć i wyslac na maila ale dopiero w piątek bo jestem na wyjeździe teraz .jest opcja wysyłki.z olx wysyłamy paczki za pobraniem.wiec żadnych kosztów pani nie ponosi do momentu przyjscia roweru.

 

Czy fakt, że jest to rower sprowadzany, powinien budzić mój niepokój?



#6 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 02 maj 2017 - 17:31

Raczej nie sądzę, żeby rower był kradziony, choć zawsze istniej takie ryzyko i nigdy tego nie wykluczysz. Nawet jeśli sprzedający ma dokument zakupu typu paragon, to i tak się tego nie zweryfikuje. Co innego imienny dokument zakupu wtedy można byłoby zweryfikować u sprzedawcy. Możesz spróbować się spytać skąd pochodzi rower.

 

Ja bym kupił, aczkolwiek najlepiej odebrać osobiście ;)

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#7 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 06 maj 2017 - 14:16

Jeden sklep w Krakowie ma ściągnąć nowego availa liv 1 w rozmiarze XS, przekrok wg strony producenta jest praktycznie taki sam, jak w tym availu 5. Przynajmniej będę w stanie sprawdzić, czy rower nie jest na mnie za duży. 

 

Wrzuciłam tutaj - https://drive.google...dG8?usp=sharing- zdjęcia, które dostałam od sprzedającego. Czy moglibyście rzucić na nie krytycznym okiem?



#8 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maj 2017 - 18:01

Na zdjęciach nie widać nic szczególnie niepokojącego. Przerzutka tylna jest nieco przytarta, ale to niekoniecznie na skutek wywrotki. Poproś o dodatkowe zdjęcia zewnętrznej strony klamkomanetek, które to zazwyczaj nie wychodzą bez szwanku po upadkach i kraksach i najczęściej pozostawiają na nich szpetne ślady. Pozostaje jedynie do rozstrzygnięcia kwestia ew. wad prawnych. Sprowadzany rower także powinien mieć swoją dokumentację. Jeśli jej nie ma, warto poprosić o umowę kupna-sprzedaży, choć wiąże się to z dodatkowymi formalnościami. O ile dobrze pamiętam, przy cenie poniżej 1 tys. zł nie trzeba odprowadzać podatku.

#9 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 06 maj 2017 - 20:42

@ RBT, dziękuję Ci bardzo za opinię o rowerze i wskazówki. Na szczęście sprzedający sam zaproponował podpisanie umowy kupna-sprzedaży. Dostałam od niego taką wiadomość:

 

Dokładnie rower jest sprowadzany z uk.Ja nie posiadam żadnych dokumentów roweru.Mam go z pewnego żródła więc możemy spisać umowę kupna sprzedaży.Kwestia przełożenia linek w serwisie cena ok 30 zł więc mogę o tyle opuścić.

 

Czy zamiana hamulców z wersji angielskiej na europejską jest faktycznie taką prostą sprawą w tym klamko-manetkach? W moim góralu faktycznie to kwestia kilku minut.

 

Czekam więc na sygnał z tego sklepu, żeby się przymierzyć do podobnej ramy i mam nadzieję, że za tydzień będę mogła się pochwalić nowym rowerem :)



#10 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 06 maj 2017 - 21:08

.......................

 

Czy zamiana hamulców z wersji angielskiej na europejską jest faktycznie taką prostą sprawą w tym klamko-manetkach? W moim góralu faktycznie to kwestia kilku minut.

 

......................

 

"Normalnie" mógłby być problem, gdyby nie dałoby się zamienić ze sobą miejscami końców pancerzy (tych odcinków prowadzonych pod owijką) - trzeba byłoby je wymienić, a to wiązałoby się ze zmianą owijki. Choć w używany rowerze warto to zrobić (tzn. wymienić owijkę) ze względów higieniczno-estetycznych.

 

Ale ...... w tym rowerze są zamontowane dodatkowe klamki do obsługi hamulców w górnym chwycie, więc ewentualnie trzeba będzie wymienić te pancerze za klamkami, które są dostępne bez problemu. A jak będą pasować, to tylko zamienić końcówki pancerzy miejscami i już.

 

No i oczywiście same linki warto wymienić.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#11 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 11 maj 2017 - 16:30

Mierzyłam się do tego Gianta w rozmiarze XS, miałam bardzo mało przestrzeni pomiędzy ramą a kroczem. Nie spodziewałam się, że pozycja na rekreacyjnej szosówce jest tak pochylona, chyba jednak szosówka nie mi jest mi pisana...



#12 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 111 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maj 2017 - 18:02

Proszę się nie zniechęcać! Mam nadzieję, że rzucone ziarno zacznie jednak kiełkować. Pozycja na rowerze szosowym wbrew pozorom jest bardzo wygodna (i szybka). Podobne wrażenie kompletnego niedopasowania odczuwam siadając na miejskiego holendra. Więc wszystko jest względne... Ginga, do zobaczenia na szosie.

#13 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8617 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 12 maj 2017 - 08:49

Z tego co widzę po pancerzach przy klamkach to bez problemów będą pasować po przełożeniu linki do drugiej klamki. Długość linek pewno też będzie wystarczająca, tak więc jest to sama usługa przełożenia linek i wyregulowanie hamulców. Czyli 5 - 10 minut roboty. 

 

No niestety (a właściwie stety) pozycja nawet na rekreacyjnej (bo ten LIV raczej jest tego typu) nie będzie przypominać pozycji na holendrze. Zresztą pionowa pozycja jazdy na rowerze jest nieergonomiczna, obciążenia dolnych kręgów kręgosłupa (właściwie krążków dyskowych) są większe niż przy siedzeniu na fotelu (a ta wbrew pozorom dość mocno obciąża kręgosłup) bo przyjmuje wszystkie drgania podczas jazdy rowerem. "Wyciągnięcie" do przodu zmniejsza nacisk jednostkowy, rozkładając pracę na prawie cały kręgosłup, przy okazji zmuszając mięśnie głębokie do pracy. Oczywiście bardzo aerodynamiczne pozycje, czy nawet te występujące w wyścigowych rowerach również do ergonomicznych nie należą, choć tam problem leży gdzie indziej.

 

Zwiększenie przekroku i jednocześnie pochylenia pozycji jest możliwe przy zakupie roweru z ramą XXS. Tu różnica przekrok to 2,5 cm dodatkowo, górna rura mniejsza o 1,5 cm zapewni nieco mniejsze wyciągnięcie. Ale wymaga to zakupu nowego roweru, czyli wydania 2x tyle pieniędzy. Przy rowerze z UK o rozmiarze XS jeśli przekrok jest na tyle duży, żeby nie opierać krocza o górna rurę w staniu, jest możliwe zmniejszenie pochylenia poprzez obrócenie mostka (o ile pozostał zamontowany fabrycznie) lub nawet wymianę mostka na nieco krótszy, o większym kącie pochylenia (i zamontowaniu go tak, żeby podnosił kierownicę) lub nawet mostka regulowanego. Prawdopodobnie byłoby to ustawienie tymczasowe, na czas aklimatyzacji do roweru i określonej pozycji jazdy. 

 

A i należy zadać (i poszukać odpowiedzi) do czego rower szosowy ma służyć. Jeśli do jazdy po przysłowiowe "bułki" czy też przejechania 5 km ścieżką rowerową (i to jeszcze po kostce brukowej) to nie ma sensu go kupować ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#14 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2017 - 09:43

Zdaję sobie sprawę z tego, że pozycja mogłaby być trochę mnie pochylona i było wtedy dla mnie OK. Jednak ja praktycznie opierałam się kroczem o ramę, więc dla mnie to nie była komfortowa sytuacja. Niestety Giant nie produkcje w tych nowych availach rozmiaru XXS. Liczyłam się z tym, że mając tylko tyle wzrostu może mi być ciężko znaleźć nie-za-duży rower szosowy. Sprawdzałam Trek Lexa przekrok ma większy niż w tym Giantcie, Merida Juliet też ma większy. 



#15 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 12 maj 2017 - 10:01

A co gdyby kupić rower dziecięcy na 26 calowych kołach? 

 

https://www.olx.pl/o...html#a3c2d5de65

https://www.olx.pl/o...67-IDh3cYf.html

 

albo może Giant Seek?

-https://www.olx.pl/o...html#98f5bbc1e5



#16 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 maj 2017 - 12:15

Pojawiła się krótka recenzja tego Gianta / Liv Avail na znanym kanale o rowerach:

 

 

Może w jakimś sklepie internetowym znajdzie się gdzieś XXS-ka z poprzednich roczników.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#17 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2017 - 15:28

To w tym sklepie go mierzyłam :)



#18 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 maj 2017 - 17:57

Ha, może ten filmik powstał pod wpływem Twoich poszukiwań małej szosówki ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#19 Gosc_ginga_*

Gosc_ginga_*
  • Gość

Napisano 13 maj 2017 - 18:01

Pewnie tak :) Nie wiem, z czego to wynika, ale XXS były sprzedawane w USA i UK, ale jak patrzę po europejskiej stronie Giant, to tam zawsze najmniejszy rozmiar to był XS.

 

Powiedzcie mi, co sądzicie o tym rowerze. Wiem, że koła 26 cali, ale sprzedawca twierdzi, że odpowiedni rozmiar na wzrost 145 - 160cm, czyli wpisuję się wręcz idealnie w widełki, no i rower praktycznie nowy. 

 

https://www.olx.pl/o...67-IDh3cYf.html



#20 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 13 maj 2017 - 18:34

Z tym "nowy" i "powystawowy" to chyba sprzedający przesadził - wygląd napędu świadczy, że chyba nie raz był smarowany, wiec wydaje się, że zrobił więcej niż 50 km  - no chyba że tylko u ostatniego właściciela. Na osprzęcie Shimano się nie znam zbytnio. ale Sora 8 biegowa, korba na kwadrat, kierownica "standard", czyli nie współczesny kompakt, to już baaardzo stary osprzęt. Nawet jak rower jest typowym "leżakiem magazynowym" (czyli zakupiony niedawno), to osprzęt ma po prostu w tej chwili przestarzały. Nie oznacza to, że nie da się na nim jeździć, ale o szczerości sprzedającego nie świadczy to dobrze. Natomiast od Fizika ma tylko .... owijkę - siodełko to Selle Royal, model  Freccia bodajże. Nie mówię, że to złe siodło, ale to nie Fi'zi:k, żeby pisać o tym w opisie. 

 

Może ktoś jeszcze coś wypatrzy na zdjęciach, to dorzuci swoją opinię.


  • Prozor lubi to

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Dodaj odpowiedź