Na stronie decathlonu w Q&A jest napisane, że Triban 500 w tym roku ma koła tylko 28 cali - również w rozmiarze xs i s. Jutro postaram się podjechać do sklepu i przymierzyć tego w rozmiarze xs.
#42 Gosc_ginga_*
Posted 23 May 2017 - 20:20
Triban w rozmiarze XS jest za duży. Przekrok jest kilka cm wyżej niż w tym najnowszym availu w rozmiarze XS, niestety...
a może ten juniorski trek - nówka za 2000 PLN?
-https://www.trekbike...p/1592000-2016/
#43
Posted 24 May 2017 - 07:36
Przy twoim wzroście nie musisz szukać roweru z małymi kołami, znajoma o takim samym wzroście bez problemu znalazła rower - Meridę Race 80 w rozmiarze XS. Szału nie ma z osprzętem (dramatu też , ale ten się z czasem zużywa, ważne że rama pasuje.
http://www.rowerymer...wer-merida.html- raczej już niedostępna, ale chciałem pokazać że jak najbardziej jesteś jeszcze w normie, martwiłbym się o znalezienie roweru gdybym miał poniżej 150cm...
#44
Posted 30 May 2017 - 20:49
Dzisiaj byłem w sklepie u Sypytkowskiego i zaciekawił mnie wiszący na wieszaku rowerek, do kupienia za ok. 2500,- (dokładnej ceny nie pamiętam)
Była to Atala Speedy 26" , osprzęt Shimano SORA, taki jak ten: http://catalogo.atal...-speedy-26.html
Jakby Cie zainteresował, to mogę coś pomierzyć, zdjęcia zrobić.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#46 Gosc_ginga_*
Posted 03 June 2017 - 20:34
Panowie, jutro jadę oglądać białego availa 5 - https://www.olx.pl/o...tml#035aadddb7-powiedzcie mi proszę, na co zwrócić uwagę?
Chyba mam do czynienia z klęską urodzaju - tutaj wydaje mi się taki sam rozmiar - https://www.olx.pl/o...html#035aadddb7, ale stan chyba lepszy, prawda? No i hamulce po tej "dobrej" stronie
We wtorek mam się przymierzyć do Treka KRX - zastanawiam się, czy nie lepiej dołożyć 500 PLN i mieć nowy rower. Wiem, że koła 26 cali to pewne ograniczenie.
#47
Posted 04 June 2017 - 10:56
Koła 26" brał bym pod uwagę tylko wtedy, gdyby żaden rower na kołach 28" nie był dostępny w rozmiarze odpowiednim dla Ciebie.
Przy oglądaniu używanych rowerów zwróciłbym uwagę na ramę i widelec, żeby nie nosiły śladów np jakiejś kraksy, szlifów, pęknięć. Klamkomanetki, przerzutki, hamulce mają być sprawne (tzn. bez problemów mają zmieniać biegi, hamować), koła mają się kręcić płynnie. Mniej bym się przejmował stanem napędu, bo łańcuch i kaseta mają prawo być zużyte (rower był przecież jeżdżony) - wiadomo, że to się po prostu zużywa i trzeba co jakiś czas wymienić. Trochę bym popatrzył, czy zębatki na korbie nie są zjechane, bo to najdroższa część napędu. Opony też mają prawo być zużyte - stopień zużycia to już inna sprawa - pojeździsz na nich albo dłużej, albo krócej i też trzeba będzie je wymienić.
Ogólnie patrzył bym, czy stan roweru odpowiada temu co jest napisane w ogłoszeniu. To po prostu świadczy o uczciwości.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#48 Gosc_ginga_*
Posted 04 June 2017 - 13:43
Oglądałam tego Availa z Krk. Rower sprowadzony z UK, stał wcześniej na zewnątrz - wszystkie śrubki, hamulce, łańcuch pokryte rdzą. Założona redukcja sztycy i siodełko - jeśli dobrze kojarzę - to z Kellysa. Nie widać, żeby był jakiś szlif, niemniej korba porysowana ze wszystkich stron. Brak karty gwarancyjnej, ale jest możliwość podpisania umowy kupna-sprzedaży. Rowery ściąga z zagranicy młody chłopak. Opony wyglądają OK, wydawało mi się, że przednie koło jest lekko scentrowane.
Avail z zachodniopomrskiego na zdjęciach wygląda na praktycznie niejeżdżony, siodełko jest oryginalne, rower jest sprowadzony z Norwegii, też bez papierów, ale jest możliwość podpisania umowy kupna-sprzedaży.
A, i co najważniejsze - przekrok jest ciut niższej niż w tym Availu, którego mierzyłam w sklepie rowerowym. W płaskich butach dotykam kroczem ramy, ale to w takich totalnie płaskich, praktycznie bez podeszwy, więc w sportowych butach powinno być OK.
Jeżeli brałabym tego Availa, to raczej w wersji z przesyłką z zachodniopomorskiego, tak wszędobylska rdza, założona redukcja sztycy trochę mnie do tego roweru z Krk zniechęciły.
Pytanie, lepiej używka na 28-calowych kołach czy nówka na 26-calowych?
#49
Posted 04 June 2017 - 17:24
Teraz już wiesz jaki byłby Avail. Myślę, że dobrze byłoby się przekonać, jaki byłby rower na kołach 26". Może właśnie taki byłby dla Ciebie idealny, bardziej by Cię cieszył. Bo tak naprawdę o to tutaj chodzi. Za kilka dni przymierzysz się do tego Treka i będziesz miała porównanie. Czy koła w rozmiarze 26" cali są ograniczeniem ? Myślę, że tylko w awaryjnych sytuacjach, kiedy przydarzy się awaria ogumienia, czy obręczy lub szprychy. Ale i do tego można się przygotować. Sprawdzić, gdzie można kupić opony, dętki w takim rozmiarze, albo dogadać się w jakimś sklepie, że jakby co to sprowadzą je dla ciebie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#50 Gosc_ginga_*
Posted 14 June 2017 - 19:31
#51
Posted 14 June 2017 - 20:10
Gratulacje
Widzę ze zdjęć, że to ten z zachodniopomorskiego ? Chyba że to nówka sztuka, bo pewne gadżety mogą na to wskazywać.
Tu masz filmową podpowiedź ze sklepu który znasz, co można zrobić przy nowym rowerze (również szosowym), aby wyglądał bardziej PRO:
Oczywiście możesz mieć inne zdanie na te tematy, ale ....
Napisz koniecznie jakie wrażenia po pierwszej jeździe.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#52 Gosc_ginga_*
Posted 15 June 2017 - 15:50
Wrażenie po pierwszej dłuższej - 1h - przejażdżce: jest bardziej wygodnie, niż zakładam, doskwierał mi delikatny ból nadgarstków, kiedy trzymała, ręce na klamkomanetkach, muszę jeszcze dopracować ustawienia siodełka, wydaje mi się powinno być trochę bardziej przesunięte do tyłu, chociaż na na ograniczniku jest już praktycznie max przesunięte do tyłu. Mimo że to była moja pierwsza jazda na szosie, ani razu nie skorzystałam z tych małych klamek hamulcowych. Siodełko jest twarde, więc bez spodenek z wkładką się nie obejdzie, ale jest wygodne. No i czeka mnie jeszcze wizyta w serwisie i regulacja przerzutek.
#54
Posted 16 June 2017 - 20:18
.......... doskwierał mi delikatny ból nadgarstków, kiedy trzymała, ręce na klamkomanetkach, muszę jeszcze dopracować ustawienia siodełka, wydaje mi się powinno być trochę bardziej przesunięte do tyłu, ...................
Sprawdź, czy siodełko nie jest za bardzo pochylone nosem w dół - to powoduje zsuwanie się podczas jazdy do przodu i zwiększa nacisk na ręce/nadgarstki, bo próbujesz temu przeciwdziałać. Siodełko ustaw w poziomie, żeby się nie zsuwać, a ręce opieraj luźno na kierownicy.
Przesuniecie siodełka przód-tył jest uzależnione od pozycji kolana względem osi pedału, o czym można poczytać w odpowiednim temacie.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#55
Posted 19 June 2017 - 07:20
Pozycja jest dziwacznie turystyczna, siodełko bardzo nisko w stosunku do kierownicy (lub siodełko masz za nisko, w co mi się nie chce wierzyć, bo to byś czuła . Na szczęście możesz odwrócić mostek lub/i wyrzucić podkładki spod kierownicy.
Co do samej kierownicy - jak ktoś wyżej wspomniał, ewidentnie trzeba ją pochylić do przodu, w tym ustawieniu całość wygląda jak szosówka którą ktoś ustawił jak rower miejski.
#57 Gosc_ginga_*
Posted 29 May 2018 - 12:21
Niestety rower okazał się być nienajlepszym zakupem. Wszystko wskazuje na to, że widel zaczyna pękąć... W okolicy mostkach słychać trzaski, a po rozebraniu widelca na części widać 2 szczeliny prawie na samym dole rury sterowej. Podobno wymiary widelca/ramy są na tyle nietypowe, że nie sposób znaleźć widelca na wymianę. Rower od tygodnia jest w - drugim już - serwisie. Podobno napisali nawet do Gianta Polska z pytaniem o zamienniki.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
#58
Posted 05 June 2018 - 13:47
Nie bardzo rozumiem na czym miałaby polegać "nietypowość" widelca. Widelec szosowy to widelec szosowy, może i jest kilka nowszych i starszych standardów, ale nic takiego co nie byłoby dostępne bez problemu.
Pokaż no jeszcze raz co to za rower, bo ster linki już nie działają.
#59
Posted 05 June 2018 - 14:01
No właśnie - w czym problem? Przecież dobry serwis powinien sobie poradzić nawet w zmianie rury sterowej widelca... A jak iść na łatwiznę, to w wymianie widelca, przecież nie musi być identyczny z poprzednim... No i jestem ciekaw, jak można rozebrać widelec na części?
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750