[Uszczelniacz] Jaki Do Szytek
#41
Napisano 14 luty 2019 - 08:56
Ale jak czytam wpisy o Sprinterach z 2008, to wykrecany zawor juz tam byl.
Moze to jakies podroby?
#43
Napisano 26 kwiecień 2019 - 08:32
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj. Mam od niedawna nowe szytki Vittoria. Dość szybko schodzi z nich powietrze, tzn. co kilka dni trzeba dopompować. Znajomy proponuje mi taki uszczelniacz Zefal https://rowerplus.pl...cz-do-opon.html
czy takie coś się nadaje do uszczelnienia ew. zabezpieczenia przed przebiciem? Co byście polecili w moim przypadku?
#44
Napisano 26 kwiecień 2019 - 12:59
Pianka jest taka sobie. Zwykłe mleczko, np. Tufo, jest znacznie lepsze.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#45
Napisano 26 kwiecień 2019 - 13:22
Pytanie tylko co chcesz zaklejać skoro jest to nowa nieprzedziurawiona szytka? Wentyl? Wszystkie szytki puszczają szybciej powietrze i o ile wiem jest to celowe.
Przy okazji vittoria daje butyl czy lateks?
Sprawdził bym najpierw wentyl.
Ja tam nigdy bym nie zalał nowej niewyścigowej szytki mleczkiem. Można sobie zrobić kuku.
#46
Napisano 26 kwiecień 2019 - 13:46
OK, spytam zatem inaczej.
1. czy to normalne że z szytki uchodzi powietrze (powiedzmy że przez dobę ok. 1 bar)?
2. Czy warto dawać coś żeby nie trzeba było jej pompować niemal co dzień (co w sumie nie jest aż tak bardzo uciążliwe), a co też być może zabezpieczy ją lepiej przed dziurą? Tufo standard?
3. Czym/jak ewentualnie naprawiać taką szytkę podczas awarii w trasie? np. Tufo Extreme + pompka to dobry pomysł?
#47
Napisano 26 kwiecień 2019 - 13:52
1. Tak.
2. Po to brałeś lateks, żeby mieć lateksowo cienkie ścianki A to oznacza uciekanie powietrza. Pogrubianie ich uszczelniaczem tylko pogorszy sprężystość szytki
3. Tak.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#49
Napisano 26 kwiecień 2019 - 14:07
1. Tak.
2. Po to brałeś lateks, żeby mieć lateksowo cienkie ścianki A to oznacza uciekanie powietrza. Pogrubianie ich uszczelniaczem tylko pogorszy sprężystość szytki
3. Tak.
1. OK, kumam
2. takie szytki były po prostu na kołach które kupiłem de facto tutaj na forum ale w żadnym wypadku nie żałuję zakupu bo w jeździe są mega świetne. Ok, teraz po prostu wiem że uchodzące w tym tempie powietrze to normalne - jest to akceptowalne dla mnie
3. OK
Ja nie wyobrażam sobie jechać w trasę bez sprawdzenia czy dobre ciśnienie siedzi w kole. A jak już podepnę pompkę, to 2 razy machnąć wajchą, to już nie problem
Ja też sprawdzam przed wyjazdem w trasę ciśnienie. Tylko trochę mnie dziwiło to dość intensywne uchodzenie powietrza, ale wcześniej nigdy nie miałem szytek
ps. dziękuję kolegom za porady
#51
Napisano 26 kwiecień 2019 - 15:36
Pytanie tylko co chcesz zaklejać skoro jest to nowa nieprzedziurawiona szytka? Wentyl? Wszystkie szytki puszczają szybciej powietrze i o ile wiem jest to celowe.
Przy okazji vittoria daje butyl czy lateks?
Sprawdził bym najpierw wentyl.
Ja tam nigdy bym nie zalał nowej niewyścigowej szytki mleczkiem. Można sobie zrobić kuku.
Celowe? Tzn w jaki sposob?
Powietrze schodzi, bo jest w szytce lateks, sadzac, po tym co kolega pisze, to standardowy +/- upust cisnienia w lateksowej detce.
Vittoria daje lateks i butyl do swoich szytek, te wyzsze modele, wszystkie maja lateksowe detki.
Nie zalewalbym "prowizorycznie" szytek.
3. Czym/jak ewentualnie naprawiać taką szytkę podczas awarii w trasie? np. Tufo Extreme + pompka to dobry pomysł?
Po latach jezdzenia z zapasem, w tym roku zaczalem zabierac Tufo Extreme. Nie mialem okazji z niego korzystac, wogole na szytkach malo lapie awarii. Ale i tak woze zapas, bo przy wiekszym uszkodzeniu szytki, nawet Tufo moze nie dac rady.
#52
Napisano 26 kwiecień 2019 - 15:38
Jest jeszcze jedna fajna rzecz do naprawy szytek: GENUINE INNOVATIONS TUBELESS REPAIR KIT - zestaw do naprawy opon Tubeless
Nie tylko wspomaga działanie uszczelniacza, ale też pozwala przynajmniej dojechać do domu w razie większej awarii, z którą samo mleczko nie dało rady.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#53
Napisano 15 maj 2019 - 15:50
1. Tak.
2. Po to brałeś lateks, żeby mieć lateksowo cienkie ścianki A to oznacza uciekanie powietrza. Pogrubianie ich uszczelniaczem tylko pogorszy sprężystość szytki
3. Tak.
Hej - zdanie przeciwne do punktu 3 - może komuś się przyda taka informacja. Generalnie z 5 lat używam Tufo Extreme z szytkami na dętkach butylowych i miałem same dobre doświadczenia (poza jednym pomijalnym przypadkiem gdzie mi zaczopowało wentyl na amen ).
W tym roku zrobiłem sobie dodatkowy zestaw kółek "na góry" gdzie używam szytek na lateksie (vittoria corsa speed). Złapałem minimalne przebicie (schodziło może z 1 bar \ h). Jako, że dziurka była malutka (nie widać nawet przecięcia na bieżniku - tylko pod wodą udało się zlokalizować źródło) to na pierwszy ogień poszedł "zwykły" uszczelniacz Tufo. Nie zadziałał.
Przy drugiej próbie poszedł Tufo Extreme i pomimo tego, że w wielu miejscach w necie (również tutaj) można przeczytać, że działa z latexem to efekt był zerowy.
W sklepie gdzie miałem najbliżej mieli uszczelniacz oparty na lateksie Continental RevoSealant TR (chyba dedykowany do uszczelniania opon mtb tubeless ). Wlałem dosłownie może z 5ml i szytka się uszczelniła bez problemu.
Czy ktoś może potwierdzić, że stosuje Tufo Extreme do latexu i mu to działa? Ja do szytek z latexem polecał bym się jednak uzbroić w jakiś uszczelniacz oparty na latexie - bo można się potem zdziwić na trasie, że potężny Tufo Extreme nie działa
Do butylu oczywiście go polecam.
#54
Napisano 15 maj 2019 - 19:25
Czy ktoś może potwierdzić, że stosuje Tufo Extreme do latexu i mu to działa? Ja do szytek z latexem polecał bym się jednak uzbroić w jakiś uszczelniacz oparty na latexie - bo można się potem zdziwić na trasie, że potężny Tufo Extreme nie działa
Vittoria Corsa - Tufo Extreme załatał mi takie przecięcie. Zalane w okolicach połowy sezonu. Po zimie trzeba było dolać i też trzymało.