Jump to content


Photo

Chińskie ramy karbonowe


1587 replies to this topic

#681 asedio

asedio
  • Użytkownik
  • 260 posts
  • SkądTczew

Posted 24 October 2011 - 10:30

W moim oryginalnym Felcie F2C hak przedniej przerzutki był przynitowany na trzy nity aluminiowe. Łebki nitów utleniły się i po roku przerzutka z hakiem odpadła. Nawet jechać nie mogłem bo żadnego śrubokręta przy sobie nie miałem, żeby przerzutkę zdjąć z łańcucha.
Naprawiłem w prosty sposób dorabiając blaszkę alu z trzema nagwintowanymi otworami włożoną do środka rury podsiodłowej a hak śrubkami do tej blaszki przykręciłem.
Wpadki zdarzają się każdemu.
Jakby ktoś chciał się przyjrzeć pracy z karbonem to proszę:
http://www.youtube.c...jectJunkie1#p/a
27 filmików o naprawie i budowie od podstaw ram.

#682 zawadkaj

zawadkaj
  • Użytkownik
  • 86 posts
  • Skądwarszawa

Posted 24 October 2011 - 15:13

Nie tylko 0,5l, ale bez problemu już trzeci sezon utrzymują 0,7l.

#683 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 October 2011 - 17:51

intel action,
Trafna uwaga :-P
A nie masz jakiegoś poważniejszego defektu? Bez bidonów też pojedziesz :mrgreen: Ja jak bym kupował ramę to nie zawahał bym się ani chwili i brał skośnooki karbon i na 100% była by to FM028.


A to też dobre :)

#684 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 October 2011 - 15:55

Ciekawe jak po ,,zlikwidowaniu luzu'' takie śrubki utrzymają półlitrowy bidon z napojem podczas jazdy po ulicznych muldach...

Tiaaa... to może od razu Paris-Roubaix :?: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:

#685 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Posted 26 October 2011 - 07:01

No cóż - to co pokazano odnośnie ramy fm028 wypadałoby poprostu wkleić. Co do zerwanych gwintów i tp w ramach aly czy stalowych to mam specjalne przyrząd i zagwintowane tulejki z alu i nierdzewki do obsadzania na zasadzie nitowania. Jakby ktoś miał problem z koszykiem czy innym gwintem w ramie to zapraszam do mnie do garażu.

#686 misiek

misiek
  • Użytkownik
  • 73 posts
  • SkądRz

Posted 26 October 2011 - 20:56

http://allegro.pl/ra...1887611230.html :D

#687 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 30 October 2011 - 17:10

Proszę parę fotek hong fu aero:

https://picasaweb.go...feat=directlink

#688 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 30 October 2011 - 17:14

Proszę parę fotek hong fu aero:

https://picasaweb.go...feat=directlink


Świetnie - a czy mógłbym prosić o zdjecie z idealnego frontu i idealnego tyłu?

Jakie tam są rozmiaru sterów?

Czy jest wiecej wad lakierniczych niżeli te co widać?

#689 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 30 October 2011 - 17:25

Wad lakierniczych ? Chyba żartujesz ;) to jest UD carbon i wg mnie wyglada świetnie. Stery tapered, dolna 1 i 1/2 cala i góra standard. Stery zintegrowane. Nie mam już tej ramy w domu, więc nie mogę zrobić więcej zdjęć. Rozmiar to 54.

#690 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 posts
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Posted 30 October 2011 - 19:01

AyJay, Super rama!!! Tylko bardziej mi się podobają matowe. Ile Cię wyniosła? Zamieścisz zdjęcia roweru zmontowanego w oparciu i tą ramę?

#691 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 posts
  • SkądLublin

Posted 30 October 2011 - 19:35

Po co wsadziłeś linijkę zamiast sztycy ? :-P

#692 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 30 October 2011 - 19:50

Hehe, sztyca tak własnie wygląda ;) rama kosztowała niecałe 2000 zł kosztami przelewów i cłem (80 zł). Nie jest moja tylko kumpla, a jak go spotkam to zrobię fotki roweru. Miała być UD mat ale chińczyki się pomylili i musiał by kolega czekać 2 tygodnie na kolejną ramę wiec wybraliśmy błyszczącą żeby nie czekać dłużej.

Jeśli chodzi o cło to warto zapłacić w 2 ratach. Jedna przez paypal na np 80$ czyli koszt wysyłki oraz drugą ratę za sprzęt. Gdy wyślą ramę i mimo deklaracji urząd się upmni wysyłamy fakturę do urzędu za 80$ i tyle.

Co do zamawiania tam to osobiście żadnego problemu nie widzę, Jenny to osoba z którą idzie się bez problemu dogadać o wszystko.

#693 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 31 October 2011 - 07:50

AyJay, robią taką ramę pod BB30?

#694 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 posts
  • SkądPoznań

Posted 31 October 2011 - 08:36

ale te górne ramiona tylnego widelca za dużo wspólnego z aerodynamiką nie mają :-|

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#695 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 31 October 2011 - 09:30

Tak robią pod BB30.

#696 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 31 October 2011 - 10:02

Jakim cudem karbonowy widelec z karbonową rurą waży 426g? przecież ALu waży tyle samo :lol:
25cm sztyca karbonowa waży 232g, gdzie ALU Zoom waży jakieś 310g przy 350mm i kosztuje 40 zł. Gdyby ją dociąc to pewnie zaważy około 280g co daje zysk 50g i stratę około 200zł. :lol:
Poraz kolejny utwierdzam się przekoaniu, że chińki karbon to upośledzony efekt placebo za 2000zł.

#697 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 posts
  • SkądKatowice

Posted 31 October 2011 - 10:47

Deadi zauważ jak długą rurę sterową ma widelec na zdjęciach; jest jeszcze nie przycięty, a od kiedy to alu widelce ważą 400g?
co do sztycy to Twoja wypowiedź tyczy się każdej lepszej sztycy i wynika z niej, że nie opłaca się kupować drogich części rowerowych, a nie że nie ołaca się kupować chińskich części
zysk 80g na sztycy co to jest :lol: i poszukaj sobie ile ważą sztyce aero firmowe i ile trzeba zapłacić za wagę poniżej 200g na sztycy

#698 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 posts

Posted 31 October 2011 - 11:33

http://allegro.pl/rama-szosowa-pinarello-dogma-i1887611230.html :D


Cytat z linka:
Strona przedmiotu została usunięta przez pracownika Allegro

Z opisu aukcji wnioskuję, że mogło to być kolejne chinarello.

#699 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 31 October 2011 - 11:36

Miałem na myśli widelec z ALU rurą - oba po docięciu zaważyłyby bardzo podobnie, więc gdzie tu sens?
Są sztyce ~200g i kosztują ~300zł, niemniej jednak jaki jest sens kupować takową, skoro ALU za 100zł może ważyć 250g i to faktycznie tyczy się każdego sprzętu. Gdyby jednak wziąc pod uwagę firmową sztycę jak piszesz to koszt takiej wynosi >300zł i sens jeszcze bardziej się oddala, bo kasa zainwestowna w zysk kilkadziesiąt gram na sztycy mogłaby przynieść zysk kilkuset gram na osprzęcie czy kołach.
Najbardziej irytujące jest to, że kawałek rurki karbonowej z przyklejonym jarzmem wycenia się tak jak przerzutkę Dura Ace, która składa się z kilkudziesięciu częsci, która musiała zostać wytworzona na kilku liniach produkcyjnych, odpowiednio zmontowana w całość i spakowana. Jak tak nieraz patrzę na niektóre rzeczy ile one kosztują (np. owa karbonowa sztyca) i porównam do innych w tej samej kwocie (owa przerzutka DA czy szeroko pojęta elektronika - np. telefon) to zastanawiam jaki zysk przynosi karbonowemu producentowi sprzedaż owego kawałka karbonowej rurki z przyklejonym jarzmem. Ale żebym nie został okrzykniętym antykarbonem to z częsciami ALU jest tak samo, nawet jeszcze bardziej śmiesznie, bo jak widze na allegro kierownicę MTB (prosta lub gięta) ALU za 150zł to zastanawiam się ile kosztuje malowanie aluminiowej rurki, ile sama rurka, a ile jest marży :lol: No, ale cóż nie ma co narzekać, bo w końcu mamy kapitalizm i wolny rynek - jest popyt jest podaż 8-)

#700 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 posts
  • SkądBiałystok

Posted 31 October 2011 - 12:03

Deadi, i rozumiem Ciebie i z drugiej strony nie. Widelce alu które miałem w rękach ważyły min 550g więc carbon jest dalej sporo lżejszy. Teraz pytanie do Ciebie, co kupisz w Polsce za 2 tys zł ? Ramę alu z widelcem carbon z alu sterówką....

Co do ramy z HongFu to najwięcej płaci się właśnie za nią, bo cała reszta typu widelec czy sztyca kosztują grosze w porównaniu do ramy. Po za tym produkcja carbonu wiąże się z robieniem skomplikowanych drogich form które kosztują kupę kasy. Popatrz jaka rama jest duża i jakiej wielkości jest forma której nie robi się ręcznie tylko CNC. Robienie takich form zajmuje czasami nie godziny, a całe dni !



Reply to this topic