Dobra dobra:) 59 dla mnie za duża.Lepiej pomóż szukać koledze ramy zamiast pisać co jest złe, a co dobre.
Dałem ramę 59 bo 60 nie znalazłem, a nuż stwierdzi, że mu pasuje.
Posted 12 June 2014 - 22:15
Cześć,
zainteresowany jestem kupnem ramy FR-315, takiej jak ta: http://cgi.ebay.com/...atchlink:top:en
Moje pytanie to, czy mając 182 cm i długość nogi 94 rozmiar 54 będzie dobry. Chcę jak najmniejszą ramę, ale rura podsiodłowa 48 mnie martwi.
48 (podsiodłowa) + 30 (sztyca) + 5 (siodło) + 17,5 (korba) = 100, 5 cm
Ale jest to rama sloppingowa... i nie wiem, czy kąty byłyby na tyle dobre, żebym się zmieścił. Do tego jest krótka górna rura, więc mostek 120 mm.
Co o tym myślicie?
I drugie pytanie: jeśli zamawiam kilka przedmiotów, to płacę za jedną przesyłkę - czy są na tyle życzliwi?
Trzecie: jaką wartość mają wpisać na paczce, aby nie płacić cła?
Z góry dzięki
Posted 13 June 2014 - 06:31
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Posted 13 June 2014 - 18:36
też mam pytanie co do ramy HongFu 069. Mam 176 cm wzrostu i nogę 83. Z TEGO kalkulatora wychodzi rozmiar TTh wg wzrostu 54cm, a wg nogi 53cm, a więc skłaniał bym się ku rozmiarowi 500 (535 TTh) Jeszcze tylko nie mogę znaleźć informacji czy sprzedawana jest razem z widelcem, no i nigdzie nie ma ceny. Przesyłka wiem już, że kosztuje 90-150$. Z góry dzięki za pomoc
Posted 14 June 2014 - 07:19
Hej jadak - jak masz brać, bierz 535mm będzie idealna na twój wzrost.Raczej sprzedają cały set, ewentualnie dobierzesz u nich widły...
---------------------------------------------------------------------------------------------
krunc - musisz być mocno niestandardowy lub podajesz złe wymiary. Przy takiej budowie ciała zapomnij o slopingu.
Mam na warsztacie podobny setol. Biker jest nie standardowej budowy ciała, sztyce są za krótkie i strzeliła z tego powodu rama.
Jarek-LT
LUXTECH
Posted 09 September 2014 - 08:11
Posted 27 September 2014 - 12:41
Postanowiłem złożyć swój pierwszy rower szosowy w oparciu o ramę VB-R-027 z VeloBuild
Przez kilka ostatnich dni naczytałem się mnóstwo informacji na temat sposobów sprowadzania ram z Chin, cła, VAT-u itp..
Najbardziej interesował mnie oczywiście temat cła antydumpingowego 48,5 %, bo zwykłe cło 4,7% i VAT 23% da się jeszcze jakoś przełknąć.
Odnośnie cła antydumpingowego znalazłem ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 88/97 z dnia 20 stycznia 1997 r.
http://eur-lex.europ...1997R0088&rid=1
Wg tego dokumentu (przynajmniej tak mi się wydaje) cło antydumpingowe obejmuje części rowerowe objęte kodami CN od 8714 91 10 do 8714 99 90 co zgodnie z ISZTAR http://isztar.mf.gov...l=y&impexp=#POS
oznaczałoby, że cłem tym objęte są jedynie (w przypadku ram) ramy pomalowane/polakierowane
Posted 27 September 2014 - 14:11
Ramy jako półprodukt - to ramy zwane surówką.
Są to ramy wyjęte z form i poklejone w całość.
Nie spotkałem się ze sprzedażą takich ram gdyż produkt powyżej trzystu sztuk miesięcznie zamówi wyłącznie duża firma, nie wnikając w szczegóły co robi z nimi dalej.
Każda inna rama - znaleziona przez zwykłego śmiertelnika będzie ramą polakierowaną/ zabezpieczoną lakierem UF.
I tu pies pogrzebany ale...... ale jest przecież inny sposób.
Każdy z Was zamawia indywidualnie ramę polakierowaną przynajmniej - bez loga więc jaki jest problem pisać do
sprzedawcy/ chinola aby przysłali ramę SUROWĄ.
Ale medal ma dwie strony - dostaniesz surówkę którą trzeba pomalować.
Najniższy koszt malowania od podstaw w wersjach standardowych to koszt 600zł.
Jarek-LT
LUXTECH
Posted 30 September 2014 - 19:25
Wydaje mi się, że tutaj od początku chodziło o coś zupełnie innego.
Początkowo wydano rozporządzenie (2474/93), wprowadzające cło antydumpingowe na całe rowery. Dopiero w momencie kiedy zaczęto to obchodzić poprzez sprowadzanie rowerów w częściach gotowych od razu do złożenia, rozszerzono cło na niektóre części (71/97 http://eur-lex.europ...97R0071:EN:HTML). Uważam, że jeśli obciążyli kogoś cłem antydumpingowym, a posiada ramę typu matte albo raw to warto się odwołać z tym argumentem, że nie jest to produkt gotowy do montażu, tylko wymaga jeszcze wkładu finansowego.
Posted 01 October 2014 - 06:15
Przecież masz wyrażnie napisane - POLAKIEROWANĄ !!!!
Rama w macie ( matte) jest również ramą polakierowaną spełniającą powyższe warunki. Mało tego.
Bum we wzorze lakieru matt był w rowerach nie mały. Pewnie dlatego powstał ten przepis.
Poza tym - rama w macie jest produktem wykończonym, zabezpieczonym przed promieniami UV / chodzi o włókna jak również
już bezpieczna w dotyku dla użytkownika, bezpieczna w użytkowaniu produktu- ramy i posiadająca cechy spełniające zamierzenia wizualne.
Jarek-LT.
Ach dodam - lakier to nie tylko POŁYSK - , to powierzchnia ZABEZPIECZONA.
Posted 28 October 2014 - 01:41
Posted 28 October 2014 - 20:57
Moja rama z VeloBuild od wczoraj jest w cle, więc jeszcze nie wiem ile zapłacę.
VB oceniam pozytywnie, dobry kontakt mailowy. Teoretycznie można się z nimi umówić na 2 przelewy, ale płacąc przez ich formularz kwoty już nie zmienisz, wiec nie wiem jakby to mogło dokładnie wyglądać (ja płaciłem jednym przelewem).
Jeśli chodzi o antydumping to w sumie mogliby go naliczyć tylko za ramę i widelec, a widzę, że w zestawie z R-041 są też stery i sztyca, których antydumping nie obejmuje (można się umówić ze sprzedawcą, że za ramę płacisz $100, stery $100 i sztyce $100 itd. - to tyko teoria, ale raczej nie mogą się do tego przyczepić bo nie mogą ingerować kto, co i za ile sprzedaje).
Dodatkowo koszy przesyłki również powinni wziąć pod uwagę tylko do granic UE, więc w razie czego jest wiele rzeczy do podważenia.
Co do rozmiaru to przy wzroście 181 i nodze 84 wziąłem rozmiar 56 (R-055).
Na jednym z for znalazłem listę kolarzy i rozmiarów ram:
Rider - Frame size (cm) - Height (cm)
Arvesen 54 183
Bak 58 190
Blaudzun 56 180
Breschel 54 181
Cancellara 58 186
Cuesta 54 176
Gustov 54 179
Johansen 58 188
Julich 56 181
Klostergaard 54 182
Kroon 56 180
Ljungqvist 58 189
Michaelsen 56 185
O'Grady 54 176
Pedersen 48 170
Roberts 56 181
Sastre 51 173
Schleck, F. 56 186
Schleck, A. 56 186
Sørensen, C. 56 185
Sørensen, N. 56 182
Vandevelde 56 180
Voigt 58 189
Zabriskie 56 183