Jump to content


Photo

Chińskie ramy karbonowe


1587 replies to this topic

#1361 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 April 2017 - 23:20

Zaopatrywali wiele więcej renomowanych firm :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1362 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 05:28

Uwielbiam strony WWW chińskich producentów <3


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1363 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 April 2017 - 07:52

Wczoraj czytałem jakieś forum anglojęzyczne i gość co zwał się rzeczoznawcą od karbonu twierdził +/-, że to właśnie inne firmy biorą od chinoli towar brandując go tylko swoim malowaniem, a nie chinole podrabiają oryginały. Ponoć wiele znanych marek tak właśnie robi, jadą na targi, umawiają szczegóły i idzie nowy rower za europejskie pieniądze. Osobiście po tych wielu pozytywach sam zaczynam się przekonywać do tego.

#1364 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 08:24

W przypadku tanich rowerów na pewno tak jest, zresztą to żadna tajemnica od wielu lat. Jednak zwróć uwagę, że chińskie ramy wciąż są np. sporo cięższe od europejskich, co wynika z dość prymitywnej technologii - dlatego topowe modele europejskich producentów pozostają technologicznie o lata świetlne przed chinolami.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1365 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 12 April 2017 - 08:35

Ale chyba nie porównujesz "topowych europejskich producentów" do "chińczyków" za 400$ ? ;) Choć i tu miałbym wątpliwości na temat tej "topowości" ;)



#1366 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 08:43

Oczywiście nie porównuję. Ale z postu @Arni można wyciągnąć błędny wniosek, że taki Trek idzie do Chińczyka i zamawia Madone ;)

 

Po prostu w tym poście wg mnie wrzucono do jednego wora dwie rzeczy, których kompletnie nie można mieszać:

 

- Chińczycy owszem, podrabiają, ale topowe modele - i to są ewidentne podróbki, wykonane na wzór topowych modeli, ale przy wykorzystaniu prymitywnej technologii i z kradzieżą znaków towarowych

 

- Europejczycy owszem, kupują gotowe modele chińskich ram - ale to z kolei dotyczy wyłącznie najtańszych modeli, które europejskie firmy po prostu chcą mieć w katalogu jako "karbon na każdą kieszeń"; w tym przypadku to nie jest podróbka, tylko OEM, a więc w pełni legalna działalność

 

 

Oba te fakty są zresztą doskonale znane od wielu lat i nie potrzeba do ich potwierdzenia "anglojęzycznych ekspertów" ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1367 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 April 2017 - 09:06

mikroos, ramy do złudzenia przypominające Venge, Madone i inne topowe u azjatyckich producentów opisane jako właśnie OEM, nie kosztują wcale 400USD, a prawie/często dwukrotnie więcej. 700 zielonych + wysyłka, to kawał grosza jak za chinola, a w sumie nawet i za markowca. Także o tanich rowerach już mówić raczej nie powinniśmy.

https://www.yoeleobi...oad.html?cat=27



#1368 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 12 April 2017 - 09:11

mikroos podaj przykład producenta, który kupuje ramy do rowerów na każdą kieszeń od chińczyków z ich katalogu? Mi tylko znany Peritus, ale to każdy wie że to typowy Chińczyk pomalowany i cena razy 3.



#1369 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 09:22

@dure - Romet, Kross, Radon. To trzy na szybko.

 

@Arni - owszem, droższy od najtańszego chinola. Ale wciąż tańszy o jakieś 80-90% od oryginału - a to oznacza, że różnica jest proporcjonalnie jeszcze większa.


  • tadzikpl likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1370 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 12 April 2017 - 09:24

Tak, ale te modele są dostępne do kupienia przez prywatne osoby? Mogę kupić ramę karbonową Krossa (oczywiście nie pomalowaną, noname)?



#1371 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 12 April 2017 - 09:42

mikroos, ale nadal nie dowiodłeś, że tak być nie może. Skoro niszowe marki tak robią, to dla czego Trek nie może z modelami wyższych grup? Wierzymy że tak się dzieje, ale dowodów na to tak naprawdę nie mamy, nie znamy polityki firmy, nie wiemy jak proces zamówień się odbywa i przebiega. Można zastrzec dla siebie dany kształt i geo np. na rok, a potem hulaj dusza, ta sama fabryka produkuje na rynek ogólny dokładnie to samo. Owszem, markowcy mają swoją kontrolę jakości (też chyba) i niedoróbek nie przyjmują choć jak podpowiada doświadczenie, sito nie zawsze jest szczelne i buble markowe też się trafiają (tobo często o tym pisze). 



#1372 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 09:50

Tak, ale te modele są dostępne do kupienia przez prywatne osoby? Mogę kupić ramę karbonową Krossa (oczywiście nie pomalowaną, noname)?

W wielu przypadkach tak.
 

Skoro niszowe marki tak robią, to dla czego Trek nie może z modelami wyższych grup?

Choćby dlatego, że procesy produkcyjne (a więc warunek niezbędny do tego, aby ramę o takich parametrach w ogóle zaprojektować) oraz projekty są własnością np. Treka, a nie Ping-Pong Bicycles. Poza tym nie bez powodu bardzo wiele marek (w tym Trek, ale także np. Cervelo, o ile dobrze pamiętam kilka włoskich marek też) swoje topowe modele produkuje we własnych zakładach na Zachodzie, a w Azji produkują tylko modele oparte na starszych technologiach. Powód jest bardzo prosty: chińskie fabryki nie mają takich technologii, a zachodni producenci doskonale o tym wiedzą i dlatego strzegą tajemnic procesu produkcyjnego.

 

Re: "nadal nie dowiodłeś, że tak być nie może" - zwyczaj jest taki, że ten, kto wprowadza nową myśl, powinien ją udowodnić, a nie na odwrót.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1373 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Posted 12 April 2017 - 10:04

Oryginalny, nowy włoski Fondriest za 1800 zł?

 

 

https://www.olx.pl/o...html#a7e52c1270



#1374 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 12 April 2017 - 11:03

Mikroos

 

Jakie to są niezbędne warunki  aby zaprojektować  ramę o "takich" parametrach. ?

 

Kupiony prze ze Mnie rama w 2013 roku u chińczyka w rozmiarze 58, ważyła niecałe 1070g z suportem pod BSA. Niewiele Europejskich ram ważyło wtedy  mniej. 

 

Chińskie maja technologie i mają pracowników, z czym ma problem zachodnia Europa, brakuje pracowników do prostej pracy fizycznej za niską stawkę. Dlatego jest cała ta draka z imigrantami. Jeśli jakaś produkcja nie została przeniesiona na wschód to z obawy przed kradzieżą myśli technologicznej, bo Chińczycy kopiują bez skrupułów.

 

Sram który posiada najlepszy osprzęt do roweru, trzaska cała produkcję w Tajwanie.

 

O tym jak bardzo opłaca się współpracować z chińczykami, dobrym przykładem jest kross, który oferuje rowery nie ustępujące "włoskim gigantom" a przy tym są tańsze. Przecież ten producent jeszcze 4 lata temu nie miał w ogóle szosówek w ofercie.

 

Nie wiem jak długo jeszcze klienci będą czarowani "super technologią z włoch", ale rynek pokazuje że coraz mniej. 

 

Mikross chyba pozostał Ci jeszcze kolonialny romantyzm, że w Europie jeszcze potrafią zrobić coś lepiej. 

 

 

 

 

 

'



#1375 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 11:15

Mylisz produkcję z rozwojem produktu, a to podstawowy błąd całego rozumowania.

Nigdzie nie napisałem, że Chińczycy nie potrafią wyprodukować dobrych ram - ale z zaprojektowaniem ultralekkich, a przy tym wytrzymałych konstrukcji już równie kolorowo nie jest, bo po prostu nie mają odpowiednich technologii (i znów, uprzedzając całkowicie błędny wniosek: nie mówię przez to, że Chińczycy nie znają się na technologii w ogóle; po prostu w branży rowerowej zostają daleko w tyle). O takich wynalazkach jak Countervail czy IsoSpeed nawet nie wspomnę.

 

Inna sprawa, że jeżeli wrzucasz do jednego wora własne fabryki SRAM-a, działające w oparciu o amerykańsko-niemiecki know-how, oraz fabryki stawiane od zera przez Chińczyków w oparciu o ich własne technologie, to znów mylisz dwie istotnie różniące się kategorie.

Przypominam też, że w 2013 mieliśmy już Cervelo "California" ważące 667 g, więc nawet uwzględniając inny rodzaj suportu wychodzi duuużo mniej.


  • stryjek likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1376 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 12 April 2017 - 12:08

Mikroos, z tą technologią to chyba nie trafiłeś, bo Chińczycy technologicznie są 100 lat PRZED Europą. Zrobią wszystko i w każdej ilości i najwyższej jakości, kwestia ceny.
Z Trekiem też nie trafiłeś, bo ramy robi im Giant, nie zdziwiłbym się gdyby myśl technologiczna też pochodził​a od nich, a tylko naklejka od Treka.
Spec też jest robiony przez Meridę i co pewnie niewielu klientów wie, jest również jej własnością... Hehe...Ciekawe ilu właścicieli Speca chciałoby w zamian Meridę? ;)
Magia marki i marketing robią swoje ;)
Dlatego nie powiedziałbym, że czarny no-name od Chińczyka za 500$ będzie NAPEWNO gorszy od Pinarello F10 za 5000$ ;)

#1377 84kamil

84kamil
  • Użytkownik
  • 58 posts

Posted 12 April 2017 - 12:24

Sam się zastanawiam czy dla amatora różnica między oryginalną ramą za 20k zł ja Chińczykiem za 800$ jest wyczuwalna.

Jeżdżę na Chińskiej ramie i powiem szczerze że nie czuje różnicy np. sztywności pomiędzy oryginalnym Cervelo S2 lub Canyonem Aero.

 

Kilku chłopaków np. twierdzi że nawet oryginalne ramy sprzedawane nie dla grup kolarskich różnią się między sobą. Znajomy twierdzi że jego S5 jest strasznie miękkie i podobno Cervelo tak ma. Ja jeździłem na S2 i nie mam takiego wrażenia ale może też mam za słabą nogę.

 

Po świętach składam rower na oryginalnej ramie speca i zobaczę czy będzie różnica w porównaniu do obecnej chińskiej.

Chociaż nawet jak jakaś różnica jest to nie wiem czy 5 krotnie wyższa cena jest tego warta. 



#1378 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 12 April 2017 - 12:45

@beskidbike - Giant jest tajwański, a nie chiński. Fail.

 

Merida również jest tajwańska. Fail. A dział R&D Speca jest w Kaliforni, więc fail podwójny ;) Z kolei dział R&D Meridy jest w Niemczech - do trzech razy sztuka ;)

 

Giant robi dla Treka tylko modele ze średniej półki. Topowe modele wciąż powstają w USA, w fabrykach należących do Treka.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1379 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 12 April 2017 - 12:54

A mnie zastanawia, skąd czerpiecie te wszystkie informacje jaka firma dla kogo i co produkuje? To wszechobecne plotki internetowe czy stwierdzenia poparte jakimś źródłem tych informacji :? 

 

Jeżeli Giant produkuje rowery dla firmy Trek - modele ze średniej półki - to z ciekawości - które konkretnie modele są zaliczane do średniej/wyższej półki... ? Trek się tym gdzieś chwali? W jakiś materiałach?



#1380 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 12 April 2017 - 12:57

Z szos z tego co wiem tylko Emondę SLR klepią w USA. Reszta na Tajwanie. Ogólnie być może Giant z niewielką współpracą np. Treka projektuje niższe modele, ale w przypadku topowych modeli nie wierzę, że Giant ma dużo do powiedzenia. Oczywiście jako ich partner produkcyjny musi w tym uczestniczyć, żeby np. stwierdzić czy coś da się zrobić.

 

Spec NIE jest własnością Meridy. Według źródeł Merida ma 49% udziałów, a pakiet kontrolny jest w rękach założyciela Specialized. Za dużo w twoim poście @beskidbike propagandy, a za mało faktów.





Reply to this topic