Jump to content


Photo

Chińskie ramy karbonowe


1587 replies to this topic

#1421 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 316 posts

Posted 12 July 2017 - 20:01

Z tego co ja zrozumiałem to za jedną ramę z widelcem (nawet polakierowaną) nie powinni nałożyć cła antydupingowego. Jeśli jednak dojdzie do tego mostek i koła to bankowo dowalą. Nawet jeśli chcesz sprowadzać więcej części, to lepiej to rozbijać na dłuższy czas dostaw.

 

Sam już teraz nie jestem pewien, ale kiedyś się kontaktowałem z UC, by wyjaśnić ten zapis:

 

"Pochodzące lub przywożone z Chin:

- w ilościach poniżej 300 sztuk miesięcznie lub do przesłania stronie w ilościach poniżej 300 sztuk miesięcznie lub 
- do przesłania innemu posiadaczowi pozwolenia na końcowe wykorzystanie lub stronom zwolnionym z takiego pozwolenia"

 

 

I o ile dobrze kojarzę to z tej rozmowy wynikło, że jeśli nie mam pozwolenia na produkcję, to nie kwalifikuję się do tej grupy, nawet przy jednej sztuce. Pomimo, że jest tam 'lub' między zwrotami, to oba myślniki muszą być spełnione by zakwalifikować do tej grupy i zastosować kod  8714 91 10 29. W przeciwnym wypadku nawet przy jednej sztuce będzie trzeba zastosować kod 8714 91 10 39 a tam jest cło antydumpingowe. Bardziej niejasnego zapisu niż ten cytowany dawno nie widziałem, ale tak to ponoć należy rozumieć.

 

Tak więc nawet na jedną sztukę pomalowanej/polakierowanej/wykończonej samej ramy, samego widelca, samego koła itp obowiązuje antydumpingowe cło 48%

Ja kiedyś się kontaktowałem z UC, by wyjaśnić t



#1422 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 July 2017 - 08:47

Miałem "przyjemność" składać kitajską "kopię" Dogmy F10. 

Na pierwszy rzut oka wygląda całkiem ok... na pierwszy. Po złożeniu okazuje się, że fura zostawia na jezdni dwa ślady i ściąga w lewo. Kitajec się starał, ale coś mu lekko nie wyszło. :) 

 

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   598.13KB   68 downloads
  • Attached File  2.jpg   501.23KB   68 downloads
  • Attached File  3.jpg   380.22KB   61 downloads


#1423 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,618 posts
  • SkądSzczecin

Posted 19 July 2017 - 09:22

Może tak naprawdę dedykowany na tor? ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1424 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 19 July 2017 - 11:56

Co ludzmi kieruje, kupujac takie wynalazki...?

Duracz pewnie tez fake :)



#1425 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 19 July 2017 - 12:29

Sęk w tym, że nie :D Full DA 9100 di2 :D 



#1426 peugeotfestina

peugeotfestina
  • Użytkownik
  • 67 posts

Posted 19 July 2017 - 16:53

Kidys kupilem siodelko full carbon ,porecze prawie wygladaly jak przedni widelec Pinarello hehe,chinczyk nawet nie protestowal jak reklamowalem jego towar,z Chin to tylko narzedzie do mierzenia lancucha.Podziwiam tych,ktorzy ryzykuja zdrowie a nawet zycie dla tego typu wynalazkow.
  • ROZMIAR likes this

#1427 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 19 July 2017 - 17:15

Po złożeniu okazuje się, że fura zostawia na jezdni dwa ślady i ściąga w lewo.

Pinarello od lat chwali się, że robi asymetryczne ramy - może sobie zbyt dosłownie wziął do serca ten tekst z broszurki?


  • Born Ready likes this

#1428 Sensor

Sensor
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądMałopolska

Posted 04 August 2017 - 14:50

Witam. Mam zamiar zakupić oto taką ramę:
http://s.aliexpress.com/URRF3Ivi

Nie jest to żaden chinarello z napisami pinarello, tylko jakaś chińska marka BXT. Rama będzie oczywiście pomalowana tak jak na zdjęciach. Jakie jest ryzyko że na odprawie celnej dowalą cło anty-dumpingowe? Taka rama jest bardziej narażona na dodatkowe opłaty, czy jest traktowana jako wyrób chińskiej marki, w sensie że nie jest żadną podróbką.

 

Też mi się podobają ramy z tej firmy BXT. Niestety po telefonie do informacji celnej dowiedziałem się że zostanę obciążony cłem antydumpingowym. Jednocześnie powiedzieli że informacja nie jest wiążąca. Panowie 10 minut głowili się jaki kod zastosować. W końcu stanęło na   8714 91 10 39.  Z ceny 350$ zrobi się 667$. Mam mętlik w głowie czy to się opłaci.



#1429 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 05 August 2017 - 16:47

Dajcie sobie spokój z firmami gdzie trzeba zapłacić takie co. Bierzecie Flyxii i macie za 2 tyś. ramę w domu bez żadnych problemów, formalności itd. A jak chcecie ramę w kwiatki, to też pewnie takową zrobią.



#1430 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 05 August 2017 - 22:44

Flyxii ma jakąś ochrone przed cłem?

#1431 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 06 August 2017 - 14:02

Nie wiem jak oni to robią, czy na siebie biorą koszta czy jak. W każdym bądź razie wybierasz tax shelter czyli chyba 14% wyższą cenę i nic cię nie interesuje.



#1432 xscx

xscx
  • Użytkownik
  • 10 posts

Posted 06 August 2017 - 14:56

Prawdopodobnie wysyłają najpierw do jednego z magazynów na terenie EU a stamtąd paczka idzie już prosto ciebie...



#1433 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 06 August 2017 - 15:02

Być może, paczka najpierw trafiła do jakiejś miejscowości (a może magazynu? nie wiem) pod Paryżem, a dopiero stamtąd do Paryża i PL.



#1434 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 07 November 2017 - 14:19

Też mi się podobają ramy z tej firmy BXT. Niestety po telefonie do informacji celnej dowiedziałem się że zostanę obciążony cłem antydumpingowym. Jednocześnie powiedzieli że informacja nie jest wiążąca. Panowie 10 minut głowili się jaki kod zastosować. W końcu stanęło na   8714 91 10 39.  Z ceny 350$ zrobi się 667$. Mam mętlik w głowie czy to się opłaci.


Ale lipa z tym cłem antydumpingowym. Też byłem zainteresowany tą ramą ale nie za 600$. Ciekaw jestem kogo takie cło chroni w sytuacji kiedy produkcja i sprzedaż detaliczna ram karbonowych w Polsce (i UE) praktycznie nie istnieje. Dla mnie idiotyzm.

#1435 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 posts

Posted 07 November 2017 - 14:27

Ale lipa z tym cłem antydumpingowym. Też byłem zainteresowany tą ramą ale nie za 600$. Ciekaw jestem kogo takie cło chroni w sytuacji kiedy produkcja i sprzedaż detaliczna ram karbonowych w Polsce (i UE) praktycznie nie istnieje. Dla mnie idiotyzm.

 

Akurat produkcja istnieje i co ważne jest rozwijana. Kross na przykład jest w trakcie uruchamiania linii produkcyjnej w Przasnyszu.



#1436 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 07 November 2017 - 14:31

To poczekam te kilka lat jak już będą mieli w ofercie 2 kilogramowe ramy w typowo Krossowych cenach (4 tys. złotych) ;)

O ile będzie je w ogóle sprzedawać bo z tego co widzę to tego nie robi. O tym właśnie pisze. Jak człowiek chce kupić w Polsce sam frameset to powodzenia w poszukiwaniach. Albo aluminiowe kowadła albo jakieś potwornie drogie cuda znanych marek.

#1437 Nevii

Nevii
  • Użytkownik
  • 12 posts

Posted 08 November 2017 - 14:28

Da się znaleźć jakąś spoko chinke ze stackiem przynajmniej 58cm i poziomo od sztycy do mostka przynajmniej 58cm + hamulce na direct mount?



#1438 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 08 November 2017 - 19:22

11 listopada mają być obniżone ceny m.in. na ramy BXT. Tylko co z tym cłem antydumpingowym?



#1439 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 posts

Posted 08 November 2017 - 21:05

No w własnie wiem. Robiłem rozeznanie tematu. Jeśli nie masz specjalnego pozwolenia lub licencji to zgodnie z taryfą nawet na pojedynczą ramę, koła, widelec i tak dalej obowiązuje cło antydumpingowe (nr w systemie isztar 8714 91 10 31).

Inna sprawa, że oferta polskich i europejskich sklepów jest tak "wspaniała" i "bogata", że nawet z tymi opłatami rama BXT może się opłacić.

#1440 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 09 November 2017 - 09:56

Jak dla mnie rama + Vat + cło antyd. jest już nieopłacalna. Wygląda na to,że kupię tylko sztycę za 13€ :(



Reply to this topic